Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Bij Ferrari zou het zo maar kunnen, zitten er dit jaar al een paar keer redelijk bij en met een veel lichtere motor, zouden ze nog wel een sprong kunnen maken.

Als ik Alonso was, zou ik bij Ferrari blijven. Maar aan de andere kant....Mclaren en Honda? Any way word een leuk silly season.

Wings

Citaat van: Figge op 03 oktober 2014 - 09:49:20
Ik betwijfel of McLaren volgend jaar al mee doet om de zeges. Ik hoop het wel, maar iig Mercedes en RBR hebben een jaar meer ervaring in deze config. Ook Ferrari heeft een jaar meer ervaring. De McLaren Honda combi heeft uiteindelijk nog geen meter gereden. Wat niet inhoudt dat het direct een schot in de roos zou kunnen zijn natuurlijk.

Ik las recent op een Italiaanse site dat Honda kampt met betrouwbaarheidsproblemen en ze om dit te compenseren het vermogen zodanig moeten terugschroeven dat ze niet veel sneller zijn dan de Renault-motoren. Toegegeven, het betrof wel een roddelsite zonder betrouwbare bron (via Facebook). Maar het is niet de eerste keer dat ik het lees.

Matthijs

Tja, hadden alle motorenbouwers dat niet vorig jaar rond dit tijdstip? Er werd zelfs de angst uitgesproken dat er niemand zou finishen in de eerste race. Kijk nu eens!

Wings

Als ik de geluiden van afgelopen jaar bundel komt daar wel een reëel beeld uit van hoe de krachten uiteindelijk verdeeld waren.

Tuesday

het is alleen het moment en de bron waar het vandaan komt wat het wat minder geloofwaardig maakt.

Wings

Ik beschouw het dan ook niet als feit. Maar waar rook is, is vuur. Cliché misschien maar daarom niet minder verdacht. En natuurlijk hoop ik dat er niks van klopt en McLaren competitief is. Of eigenlijk hoop ik dat niet. Maar goed, stel Alonso verkast naar McLaren, wie komt dan naar Ferrari? Toch Vettel? 

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 oktober 2014 - 17:09:31
Ik beschouw het dan ook niet als feit. Maar waar rook is, is vuur. Cliché misschien maar daarom niet minder verdacht. En natuurlijk hoop ik dat er niks van klopt en McLaren competitief is. Of eigenlijk hoop ik dat niet. Maar goed, stel Alonso verkast naar McLaren, wie komt dan naar Ferrari? Toch Vettel?
da s idd wel heel erg cliche, daar kan ik niet zoveel mee. Als Alonso idd tekent bij McLaren dan lijkt het me sterk dat er grote problemen met de Honda motor zijn.
Wat betreft zijn opvolger, volgens de laatste geruchten (Sportbild, Gazetta) lijkt dat toch Vettel te gaan worden.

Franky R.

Ik vind dat het teveel afhangt van de motor, indien McLaren succesvol wil zijn.


Weet nog goed dat Senna nog zei dat McLaren in 1990 te afhankelijk was van Honda. Dat zie ik nu ook weer terug. Dat hangen aan de power van Mercedes, om dan zo goed als om te vallen als de fabriekssteun wegvalt.


Het is dus te hopen dat Honda een motor bouwt dat minstens zo goed is, of beter is dan de Mercedes. Anders rijden ze volgens jaar nog steeds op dezelfde plekken rond.




Wings

Citaat van: Tuesday op 03 oktober 2014 - 17:14:21
da s idd wel heel erg cliche, daar kan ik niet zoveel mee. Als Alonso idd tekent bij McLaren dan lijkt het me sterk dat er grote problemen met de Honda motor zijn.
Wat betreft zijn opvolger, volgens de laatste geruchten (Sportbild, Gazetta) lijkt dat toch Vettel te gaan worden.

Ik denk niet Alonso een glazen bol heeft. ;)

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 oktober 2014 - 17:25:40
Citaat van: Tuesday op 03 oktober 2014 - 17:14:21
da s idd wel heel erg cliche, daar kan ik niet zoveel mee. Als Alonso idd tekent bij McLaren dan lijkt het me sterk dat er grote problemen met de Honda motor zijn.
Wat betreft zijn opvolger, volgens de laatste geruchten (Sportbild, Gazetta) lijkt dat toch Vettel te gaan worden.

Ik denk niet Alonso een glazen bol heeft. ;)
een glazen bol is toch voor de toekomst? dat bericht uit Italie ging toch over de huidige situatie?


0634

Hij gaat er steeds jonger uitzien, die Vettel ;).

0634

Is er nog iemand die twijfelt?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116138

Bianchi, Grosjean, Hulkenberg als tussenoplossingen voor Ferrari totdat Vettel komt?

Pancake Shield

#973
Vettel komt wrs volgend jaar dus al naar Ferrari:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116150

Dus
Vettel => Ferrari?
Kvyat => Red Bull
Alonso => McLaren?

En dat STR? Verstappen en misschien dan toch Vergne die blijft? Of Da Costa die dan wel zijn kans krijgt?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 04 oktober 2014 - 04:21:26
Vettel komt wrs volgend jaar dus al naar Ferrari:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116150

Dus
Vettel => Ferrari?
Kvyat => Red Bull
Alonso => McLaren?

En dat STR? Verstappen en misschien dan toch Vergne die blijft? Of Da Costa die dan wel zijn kans krijgt?


Vergne blijft echt niet...Zijn stoel gaat naar Sainz jr.


http://www.gppits.net/nieuws/officieel_vettel_verlaat_red_bull_racing/