Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Als ik die blog zo eens door Google Translate haal, komt dit eruit:

Marchionne has said from the Paris Motor Show, in essence saying, Drake style: the Ferrari is more important than any partner.

(origineel: Marchionne ha risposto dal salone dell'auto di Parigi, in sostanza affermando, stile Drake: la Ferrari è più importante di qualunque partner.)


Beetje Di Montezemolo-uitspraken, dat Ferrari boven elk belang gaat. Nu mogen ze dat vinden bij Ferrari, daar niet van, maar in dat opzicht lijkt er dus niks veranderd bij dat team.

-edit- tenzij Marchionne bedoelt dat Ferrari binnen de FIAT-groep belangrijker is dan elk ander merk, dan heb ik niks gezegd.

Tuesday

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 20:47:19
Het verschil is dat je bij Ferrari zo ongeveer zeker weet dat het niet gaat gebeuren (natuurlijk is er altijd een kans dat Ferrari het vanaf 2015 plotseling wél goed doet, maar die kans vind ik persoonlijk te verwaarlozen), dan kan je misschien beter de gok wagen dat die Honda een puike motor is.

Net als Tuesday zou ik ook voor de McLaren-gok gaan in deze situatie.
idd, en mijn onderbouwing is ook min of meer het zelfde ;)

Maikel0230

Google vertaler, altijd mee opassen Perton!

wat niet wil zeggen dat het niet juist kan zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 20:56:08
Als ik die blog zo eens door Google Translate haal, komt dit eruit:

Marchionne has said from the Paris Motor Show, in essence saying, Drake style: the Ferrari is more important than any partner.

(origineel: Marchionne ha risposto dal salone dell'auto di Parigi, in sostanza affermando, stile Drake: la Ferrari è più importante di qualunque partner.)


Beetje Di Montezemolo-uitspraken, dat Ferrari boven elk belang gaat. Nu mogen ze dat vinden bij Ferrari, daar niet van, maar in dat opzicht lijkt er dus niks veranderd bij dat team.

-edit- tenzij Marchionne bedoelt dat Ferrari binnen de FIAT-groep belangrijker is dan elk ander merk, dan heb ik niks gezegd.
dat wordt wel een beetje een dooddoener inmiddels. Ze kunnen beter zeggen dat ze alleen het beste van het beste willen.

0634

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 20:47:19
Het verschil is dat je bij Ferrari zo ongeveer zeker weet dat het niet gaat gebeuren (natuurlijk is er altijd een kans dat Ferrari het vanaf 2015 plotseling wél goed doet, maar die kans vind ik persoonlijk te verwaarlozen), dan kan je misschien beter de gok wagen dat die Honda een puike motor is.

Net als Tuesday zou ik ook voor de McLaren-gok gaan in deze situatie.

En dan is de Honda-motor puik. Wat dan? McLaren heeft nu ook een prima motor. Misschien is het eerder de auto die niet goed is, dan de motor.

Perton

Ik denk dat dit jaar vooral bewijst dat fabriekssteun (of in het geval van Red Bull semi-fabriekssteun, Marko heeft niet voor niets gezegd dat die samenwerking volgend jaar een stuk hechter zal worden) erg belangrijk is in de eerste fase van die turbomotoren, dus als McLaren en Honda een auto hebben ontwikkeld die volledig op die motor is afgestemd, zie ik niet in waarom het niet plots beter kan gaan volgend jaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de kans groot acht, maar ik vind dat tenminste een realistischer scenario dan Ferrari dat plotseling een opleving heeft. Vandaar dat ik de keuze voor McLaren wel snap. Ferrari is de kans op een titel bij wijze van spreken 10%, bij McLaren 23%.

@Maikel, weet ik, maar aangezien ik Spaans spreek kan ik er soms nog wel wat van breien met behulp van google translate + die kennis.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2014 - 21:23:53
Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 20:47:19
Het verschil is dat je bij Ferrari zo ongeveer zeker weet dat het niet gaat gebeuren (natuurlijk is er altijd een kans dat Ferrari het vanaf 2015 plotseling wél goed doet, maar die kans vind ik persoonlijk te verwaarlozen), dan kan je misschien beter de gok wagen dat die Honda een puike motor is.

Net als Tuesday zou ik ook voor de McLaren-gok gaan in deze situatie.

En dan is de Honda-motor puik. Wat dan? McLaren heeft nu ook een prima motor. Misschien is het eerder de auto die niet goed is, dan de motor.
als fabrieksteam deed McLaren het doorgaans wel goed. Sinds het einde met Mercedes bekend is, gaat het minder daar. Het zal mij niets verbazen als McLaren dit hele jaar gewoon heeft opgeofferd en dat ze er volgend jaar gewoon weer staan. Met de info die ik heb zou ik op McLaren inzetten, Alonso heeft natuurlijk veel meer info en die lijkt ook voor McLaren te gaan.

0634

Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 21:28:11
Ik denk dat dit jaar vooral bewijst dat fabriekssteun (of in het geval van Red Bull semi-fabriekssteun, Marko heeft niet voor niets gezegd dat die samenwerking volgend jaar een stuk hechter zal worden) erg belangrijk is in de eerste fase van die turbomotoren, dus als McLaren en Honda een auto hebben ontwikkeld die volledig op die motor is afgestemd, zie ik niet in waarom het niet plots beter kan gaan volgend jaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de kans groot acht, maar ik vind dat tenminste een realistischer scenario dan Ferrari dat plotseling een opleving heeft. Vandaar dat ik de keuze voor McLaren wel snap. Ferrari is de kans op een titel bij wijze van spreken 10%, bij McLaren 23%.


Misschien. Ik weet het niet. Williams heeft dezelfde motor en doet het stukken beter dan McLaren. Dat lijkt me dan toch in de auto te zitten.

Denk dat Ferrari een prima slag heeft geslagen met James Allison. We kunnen van alles vinden van Marchionne en andere kopstukken daar, maar als Allison de kans krijgt kan hij misschien wel met een uitstekende auto op de proppen komen. Wie weet.

Persoonlijk denk ik dat we bij beide teams nog zeker twee jaar moeten wachten op een échte kampioenswagen. Kan me slecht voorstellen dat het heel veel sneller zal gaan. Honda is geen wondermiddel, die hebben ook gewoon tijd nodig. Tijd om de samenwerking met McLaren in optima forma te krijgen.

Alonso is 33. Dit lijkt me de laatste keuze in zijn carriere. Die moet goed zijn. Maar zelf denk ik dat zowel McLaren als Ferrari niet zomaar weer terug aan de top zullen komen. De afstand is groot, erg groot.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2014 - 22:06:28
Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 21:28:11
Ik denk dat dit jaar vooral bewijst dat fabriekssteun (of in het geval van Red Bull semi-fabriekssteun, Marko heeft niet voor niets gezegd dat die samenwerking volgend jaar een stuk hechter zal worden) erg belangrijk is in de eerste fase van die turbomotoren, dus als McLaren en Honda een auto hebben ontwikkeld die volledig op die motor is afgestemd, zie ik niet in waarom het niet plots beter kan gaan volgend jaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de kans groot acht, maar ik vind dat tenminste een realistischer scenario dan Ferrari dat plotseling een opleving heeft. Vandaar dat ik de keuze voor McLaren wel snap. Ferrari is de kans op een titel bij wijze van spreken 10%, bij McLaren 23%.


Misschien. Ik weet het niet. Williams heeft dezelfde motor en doet het stukken beter dan McLaren. Dat lijkt me dan toch in de auto te zitten.

Denk dat Ferrari een prima slag heeft geslagen met James Allison. We kunnen van alles vinden van Marchionne en andere kopstukken daar, maar als Allison de kans krijgt kan hij misschien wel met een uitstekende auto op de proppen komen. Wie weet.

Persoonlijk denk ik dat we bij beide teams nog zeker twee jaar moeten wachten op een échte kampioenswagen. Kan me slecht voorstellen dat het heel veel sneller zal gaan. Honda is geen wondermiddel, die hebben ook gewoon tijd nodig. Tijd om de samenwerking met McLaren in optima forma te krijgen.

Alonso is 33. Dit lijkt me de laatste keuze in zijn carriere. Die moet goed zijn. Maar zelf denk ik dat zowel McLaren als Ferrari niet zomaar weer terug aan de top zullen komen. De afstand is groot, erg groot.
tja, ik heb het gevoel dat McLaren met Alonso volgend jaar mee gaat doen om de titel. Alleen Alonso is al goed voor een paar tiende, daarnaast denk ik dat McLaren veel beter kan dan dat ze de afgelopen 2 jaar hebben laten zien en dat de samenwerking met Honda ook zeker zn vruchten gaat afwerpen.

0634

Nou ja, laten we het hopen. Althans, ik dan. Als ik één team een warm hart toedraag is het McLaren wel. Maar ik moet het nog zien. Het gat is werkelijk huge momenteel. Veel meer dan een paar tienden of zo.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2014 - 22:36:53
Nou ja, laten we het hopen. Althans, ik dan. Als ik één team een warm hart toedraag is het McLaren wel. Maar ik moet het nog zien. Het gat is werkelijk huge momenteel. Veel meer dan een paar tienden of zo.
zeker, maar goed, Alonso komt bij Ferrari weg en niet bij Mercedes ;) ik denk dat McLaren al heel lang toewerkt naar 2015. Bij Ferrari zitten ze nog middenin een reorganisatie en kun je misschien vanaf 2016/2017 weer wat verwachten, al zou het Allison effect volgend jaar misschien al wel zichtbaar kunnen zijn. Tja, ik weet het ook niet hoor, maar dat is een beetje mijn gevoel. En ik ben geen Alonso of McLaren fan ;)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2014 - 21:23:53
Citaat van: Perton op 02 oktober 2014 - 20:47:19
Het verschil is dat je bij Ferrari zo ongeveer zeker weet dat het niet gaat gebeuren (natuurlijk is er altijd een kans dat Ferrari het vanaf 2015 plotseling wél goed doet, maar die kans vind ik persoonlijk te verwaarlozen), dan kan je misschien beter de gok wagen dat die Honda een puike motor is.

Net als Tuesday zou ik ook voor de McLaren-gok gaan in deze situatie.

En dan is de Honda-motor puik. Wat dan? McLaren heeft nu ook een prima motor. Misschien is het eerder de auto die niet goed is, dan de motor.
Er blijven nog steeds geruchten gaan dat Mercedes bewust Mclaren probeert te benadelen met de motor. Niet om Mclaren dwars te zitten, maar om er voor te zorgen dat Honda hun concept overneemt en profiteert van het werk van Mercedes. Honda zegt dat ze op gelijk niveau van Mercedes zullen presteren, dus misschien dat Honda wel degelijk iets geleerd heeft van de motoren. Al moet ik wel zeggen dat ik echt geen idee heb hoe Mercedes controleert of Honda aan het spioneren is of niet. Ook geen idee hoe de hele deal van Mercedes precies is in elkaar steekt, maar ik scheen ook iets te gelezen hebben dat de motor niet in het beheer is van Mclaren en pas op de donderdag voor de race word geleverd.
Het is Formule 1, dus er is van alles mogelijk wat er speelt tussen motorleverancier en team.

Daarnaast denk ik dat Williams enigszins geluk heeft gehad met hun ontwerp, want de motoren werden relatief kort voor aanvang van het ontwikkelen geleverd. Mercedes is denk ik al sinds 2008 bezig met alles op poten zetten, Williams, Mclaren en FI zijn pas kort voor het begin van 2014.
Als Mclaren en Honda nauw samen werken, stellen ze alles op elkaar af en past het hele plaatje gewoon een staat Mclaren er volgend jaar gewoon weer.

Figge

Wat er ook gaat gebeuren, de komende weken worden qua silly season erg leuk. Nu wel heel sterk doorschemert dat Alonso naar McLaren gaat. Is er een optie dat Vettel ook gaat switchen? Ontploft bij Mercedes ook nog de boel op de valreep. Het lijkt er nu rustig, maar dat kan zondag tijdens de race natuurlijk weer compleet uit de hand lopen.
Of McLaren er volgend jaar al staat is natuurlijk nog maar de vraag. Alonso weet idd veel meer dan wij. Maar ik twijfel of McLaren vanuit technische motivatie de reden is om weg te gaan voor Alonso. Ik denk dat het meer persoonlijke overwegingen zijn. Vorig jaar voorspelde ik het al, als Ferrari in 2014 weer een twijfelachtig jaar heeft, dan zou er iets knappen bij Alonso. Dan gaat de geest uit de fles en is de magie tussen hem en Ferrari gewoon op. Alonso raakte eerder al gefrustreerd en werd toen door Di Montezemelo terug in zijn hok gezet.
Alle politiek en de grootscheepse reorganisatie ziet hij natuurlijk als insider van dichtbij. Hij kan er geen invloed op uitoefenen en moet gewoon toezien dat de situatie zich ontwikkelt naar omstandigheden waar hij zijn ambities niet kan waarmaken. Maar waar moet hij naar toe? McLaren lijkt zijn enige toevluchtsoord. Mercedes heeft al 2 toprijders voor langere termijn. RBR heeft nog 2 toprijders voor langere termijn. Williams heeft een topjaar, maar zal volgend jaar waarschijnlijk niet de faciliteiten hebben om deze vorm vast te houden. Blijft over McLaren dat met een nieuwe zelfverzekerde motorpartner gaat rijden.
Ik denk dat Alonso er simpelweg voor kiest om niet in deze negatieve spiraal/energie van Ferrari aanwezig te zijn. Ik betwijfel of McLaren volgend jaar al mee doet om de zeges. Ik hoop het wel, maar iig Mercedes en RBR hebben een jaar meer ervaring in deze config. Ook Ferrari heeft een jaar meer ervaring. De McLaren Honda combi heeft uiteindelijk nog geen meter gereden. Wat niet inhoudt dat het direct een schot in de roos zou kunnen zijn natuurlijk.

 

FolkertE

Citaat van: Figge op 03 oktober 2014 - 09:49:20
Wat er ook gaat gebeuren, de komende weken worden qua silly season erg leuk. Nu wel heel sterk doorschemert dat Alonso naar McLaren gaat. Is er een optie dat Vettel ook gaat switchen? Ontploft bij Mercedes ook nog de boel op de valreep. Het lijkt er nu rustig, maar dat kan zondag tijdens de race natuurlijk weer compleet uit de hand lopen.
Of McLaren er volgend jaar al staat is natuurlijk nog maar de vraag. Alonso weet idd veel meer dan wij. Maar ik twijfel of McLaren vanuit technische motivatie de reden is om weg te gaan voor Alonso. Ik denk dat het meer persoonlijke overwegingen zijn. Vorig jaar voorspelde ik het al, als Ferrari in 2014 weer een twijfelachtig jaar heeft, dan zou er iets knappen bij Alonso. Dan gaat de geest uit de fles en is de magie tussen hem en Ferrari gewoon op. Alonso raakte eerder al gefrustreerd en werd toen door Di Montezemelo terug in zijn hok gezet.
Alle politiek en de grootscheepse reorganisatie ziet hij natuurlijk als insider van dichtbij. Hij kan er geen invloed op uitoefenen en moet gewoon toezien dat de situatie zich ontwikkelt naar omstandigheden waar hij zijn ambities niet kan waarmaken. Maar waar moet hij naar toe? McLaren lijkt zijn enige toevluchtsoord. Mercedes heeft al 2 toprijders voor langere termijn. RBR heeft nog 2 toprijders voor langere termijn. Williams heeft een topjaar, maar zal volgend jaar waarschijnlijk niet de faciliteiten hebben om deze vorm vast te houden. Blijft over McLaren dat met een nieuwe zelfverzekerde motorpartner gaat rijden.
Ik denk dat Alonso er simpelweg voor kiest om niet in deze negatieve spiraal/energie van Ferrari aanwezig te zijn. Ik betwijfel of McLaren volgend jaar al mee doet om de zeges. Ik hoop het wel, maar iig Mercedes en RBR hebben een jaar meer ervaring in deze config. Ook Ferrari heeft een jaar meer ervaring. De McLaren Honda combi heeft uiteindelijk nog geen meter gereden. Wat niet inhoudt dat het direct een schot in de roos zou kunnen zijn natuurlijk.


Wat ik me afvraag, stel dat het ontploft tussen de 2, wat gaat er gebeuren?
Nico ligt al vast tot 2017? Maar wat gaat er nu gebeuren als Hamilton dit jaar en volgend jaar de titel haalt? Zullen ze Nico's contract afkopen en verder gaan met hun kampioen? Of houden ze zich aan het contract en laten ze Hamilton gaan? Als Rosberg kampioen word is het natuurlijk duidelijk wat ze doen.

Mclaren? Dat is een groot mysterie. Niemand weet hoe ze gaan presteren en alle persberichten die nu naar buiten komen, kunnen zomaar misleidend zijn. Ik geloof zelf ook niet helemaal dat het aan Mclaren ligt dat ze dit jaar niet zo heel overtuigend zijn. Ik denk dat ze al sinds vorig jaar, toen voor het eerst bekent werd dat ze voor Honda zouden gaan, bezig waren met voorbereiden van 2015. Maar Alonso zou voor Mclaren een perfecte rijder zijn. Al is hij misschien een beetje te temperamentvol, hij is uiterst professioneel. Ik vond het altijd jammer dat hij vertrokken is, ik was ontzettend benieuwd hoe Hamilton het in een 2de jaar naast Alonso zou presteren. Al denk ik dat als Hamilton zo had gepresteerd als in 2008, Alonso fluitend WK was geworden. Maar aan de andere kant had Alonso ook voor extra motivatie en concentratie gezorgd voor Hamilton.
Maar goed, misschien in 2016?

Maar wat zou het ontzettend ironisch zijn, en ontzettend sneu voor Alonso, als Ferrari volgend jaar ineens wel competitief is en Mclaren niet. 

robbert

ja dat is een gok é, maar ik denk niet dat ferrari opeens weer een topper kan zijn volgend seizoen. Hoogstens mss een overwinning ofzo. Bij mclaren hetzelfde é, ik zie die ook niet opeens een topper zijn. Alhoewel het kan altijd, kijk maar naar brawn gp