Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Ik weet dat de vraag niet aan mij gericht is, maar er is eigenlijk niemand waarvan ik nu denk: 'dat is echt een Ferrari-man', behalve Bianchi dan, maar die heb ik pre-F1 wat overschat gevonden, en in F1 behoorlijk oké, maar moeilijk écht te beoordelen vanwege zijn teamgenoot. En het moet wel iemand zijn die Alonso kan vervangen, niet een tweede coureur. Dan blijven er denk ik ook weinig coureurs over. Ik vind Grosjean dan nog misschien het meest in de buurt komen, maar ook dat is geen nieuwe kopman lijkt mij.

Figge

#931
Ik denk dat als het gebeurd dat Ferrari Alonso kwijt raakt, zij zich juist beter op het team kunnen focussen. Kimi als kopman houden en dan een Grojean of wellicht Hulkenberg een kans moeten geven. Of kopman, wellicht moeten zij zich eens concentreren op het feit dat ze geen kopman moeten willen. Volgens mij is dat principe juist een zwakte van Ferrari.
Niet meer van deze tijd. Mocht Alonso vertrekken, geen kampioen halen. Maar eerst het team op niveau krijgen, voor 1 of 2 jaar. Zorgen dat je weer kunt winnen en dan weer een buitencategorie rijder binnenhalen.

Franky R.

Ik zou Hulkenberg alsnog bij Ferrari willen zien, maar ben ook benieuwd naar Bianchi of [doe es gek] Button bij de Italianen.  ;D

Figge

#933
Hmmm Button naar Ferrari. Zou een aparte ontwikkeling zijn. Maar op eoa manier zie ik dat niet gebeuren. Puur gevoel. Maar dat is geen reden waarom het niet zo zou kunnen zijn. Aangezien Button ook redelijk zelfverzekerd is in de media over dat hij denkt er komend jaar nog te zijn, sterkt mijn indruk dat McLaren wel eens met Alonso en Button aan de start zou kunnen verschijnen.

Tuesday

Citaat van: Figge op 02 oktober 2014 - 17:03:02
Ik denk dat als het gebeurd dat Ferrari Alonso kwijt raakt, zij zich juist beter op het team kunnen focussen. Kimi als kopman houden en dan een Grojean of wellicht Hulkenberg een kans moeten geven. Of kopman, wellicht moeten zij zich eens concentreren op het feit dat ze geen kopman moeten willen. Volgens mij is dat principe juist een zwakte van Ferrari.
Mocht Alonso vertrekken, geen kampioen halen. Maar eerst het team op niveau krijgen, voor 1 of 2 jaar. Zorgen dat je weer kunt winnen en dan weer een buitencategorie rijder binnenhalen.
nou, ik weet niet of ze daar voor moeten kiezen, maar misschien moeten ze noodgedwongen wel. Voor een 2e rijder is de markt een stuk groter.

Perton

Ik snap dat Alsono-Button een leuke line-up voor McLaren zou zijn, maar ergens is het ook wel een beetje raar. Roepen dat je Pérez de laan uitstuurt niet omdat je hem niet goed genoeg vond, maar omdat je Magnussen per se in de Formule 1 wilde hebben en blabla, en dan vervolgens diezelfde Magnussen na een jaar ook weer wegsturen. Maar goed, het blijft Formule 1, dus verbaasd zou ik er verder ook niet over zijn. Bovendien waren het natuurlijk ook uitspraken van onze lieve Martin.

robbert

nu zal de speculaties beginnen, van wie er bij ferrari zal rijden? Ik denk dat bianchi een kans maakt om volgend seizoen bij ferrari te rijden. Hij wil toch daar racen. Zou een goeie optie zijn om dan later door te stoten naar een topteam.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2014 - 16:40:19
tja, ik heb niet echt een favoriet team, maar door Schumacher heb ik toch wel meer met Ferrari dan andere teams. Dus ik zou het niet erg vinden als Vettel daar gaat rijden. Maar wat mij betreft mag ie nog ff een jaartje wachten. Maar ja, Ferrari zal een (eventueel) vertrek van Alonso toch op moeten vangen. Wie zou jij wel graag bij Ferrari zien dan?

Realistisch gezien indien Fernando vertrekt dan is Vettel ofwel Lewis de benchmark die Ferrari moet zien binnen te halen maar persoonlijk wil ik Vettel niet bij Ferrari zien en Lewis past echt niet bij het steigerende paard.

Ik zou willen dat Ferrari Hulkenberg een kans geeft, die jongen verdient echt eens een kans bij een topteam. Hij verbleekt een beetje in het middenveld. Hulkenberg/Pérez zou interessant zijn om bij Ferrari te zien.

Ik betrek Pérez erbij want wat veel mensen niet weten is dat Carlos Slim ook in de raad van bestuur van Philip Morris zit en we weten allemaal van welk team die die (nog steeds) de hoofdsponsor zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Figge op 02 oktober 2014 - 17:03:02
Ik denk dat als het gebeurd dat Ferrari Alonso kwijt raakt, zij zich juist beter op het team kunnen focussen. Kimi als kopman houden en dan een Grojean of wellicht Hulkenberg een kans moeten geven. Of kopman, wellicht moeten zij zich eens concentreren op het feit dat ze geen kopman moeten willen. Volgens mij is dat principe juist een zwakte van Ferrari.
Niet meer van deze tijd. Mocht Alonso vertrekken, geen kampioen halen. Maar eerst het team op niveau krijgen, voor 1 of 2 jaar. Zorgen dat je weer kunt winnen en dan weer een buitencategorie rijder binnenhalen.

Raikkonen laat dit jaar nou niet bepaald zien klaar te zijn voor het kopmanschap van Ferrari. Daar moet toch wel een goede rijder naast.

Maikel0230

Leo Turrini is duidelijk, de deal is done!

Ferrari en McLaren moeten nu nog de details regelen en Mattiachi zal dit weekend het vertrek van Alonso bekend maken...

:'(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja het zat er aan te komen é, ferrari kon geen topwagen aan alonso geven, en alonso wil wereldkampioen worden.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat is allemaal leuk een aardig, Ferrari kan hem geen topauto geven, maar kan McLaren dat dan wel? En op welke termijn?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2014 - 20:28:47
Dat is allemaal leuk een aardig, Ferrari kan hem geen topauto geven, maar kan McLaren dat dan wel? En op welke termijn?
tja, dat blijft idd de vraag. Als ik Alonso was zou ik iig op McLaren gokken.

Perton

Het verschil is dat je bij Ferrari zo ongeveer zeker weet dat het niet gaat gebeuren (natuurlijk is er altijd een kans dat Ferrari het vanaf 2015 plotseling wél goed doet, maar die kans vind ik persoonlijk te verwaarlozen), dan kan je misschien beter de gok wagen dat die Honda een puike motor is.

Net als Tuesday zou ik ook voor de McLaren-gok gaan in deze situatie.