Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

ben benieuwd of er komend weekend in Japan wat lost komt. Is toch de thuisbasis voor Honda, dus als ze Alonso willen zullen er toch op zn minst gesprekken moeten plaatsvinden.

FolkertE

Waar rook is, is vuur. Maar ik verwacht voorlopig nog niks geks. Zoals Jeroen al zei, ik heb nog geen andere site dit zien vermelden.

Jozef

Citaat van: Perton op 29 september 2014 - 11:53:56
http://www.fernandoalonso-fanclub.it/2014/09/ferrari-sergio-marchionne-alonso-dipende-vuole/

Wat zegt ie daar over 13 oktober?

In het artikel staat dat Marchionne (die naam ga ik vergeten, ik ga hem Mascarpone noemen denk ik) op 13/10 zijn functie als Ferrari-baas opneemt. In de laatste paragraaf staat dat hij heeft gezegd dat Ferrari niet van Alonso af wil en dat Alonso momenteel niet bij Ferrari weg wil. Maar, zo staat er (mijn vertaling, zal niet foutloos zijn):

...Alonso's woord zou volstaan om zich te bevrijden van het contract dat eindigt in 2016, zonder afkoopsom te moeten betalen. "We zullen het op 13 oktober opnieuw over de coureurs moeten hebben, momenteel hou ik me er niet mee bezig. Mattiacci regelt dat allemaal," onderlijnt Marchionne. "Hun toekomst hangt niet af van ons, maar van wat de coureurs vragen en wat ze willen doen."

Perton

Ah ok, ik dacht dat 13 oktober een of andere belangrijke contractuele deadline was ofzo. Thanks.

0634

Ik ga ervanuit dat als Marchionne serieus heeft opgemerkt dat de line-up voor volgend jaar in gevaar is, anders sites/blogs dat prompt hadden overgenomen. Maar ik vind er niks van terug. Dus ik denk dat het erg meevalt. Wat niet betekent dat Alonso volgend jaar nog bij Ferrari rijdt, maar dit terzijde.

robbert

Ja als ferrari al begint te panikeren dan zal er een kans zijn dat alonso daadwerkelijk zal vertrekken

Figge

Sites met een goede naam, publiceren nauwelijks geruchten natuurlijk. Tot die tijd moet je het doen met info op sites en tussen de regels door lezen en interpreteren. Ik verwacht ellende bij Ferrari. En dus een vertrek van Alonso. Alles lijkt te wachten op het moment dat duidelijk is wat hij gaat doen. Ik blijf erbij dat Alonso de sleutel is van dit silly season. Ik schat het vertrek minstens op 50-50. 

Tuesday

tja, als dit bericht maar een beetje in de buurt van de waarheid komt, dan kunnen wel McLaren alweer doorstrepen;

http://f1today.net/nl/nieuws/honda-v6-verbruikt-veel-brandstof-en-produceert-weinig-pks

geen idee of het klopt, maar de geruchten van vorig jaar over de motoren bleken uiteindelijk toch redelijk te kloppen. Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Honda bij zulke hoge verwachtingen 3 maanden achter ligt op schema

Figge

Dat denk ik ook niet. Ze hebben juist bewust een jaar gewacht om dit te voorkomen. Juist het feit dat ze vanuit Honda een rijder als Alonso willen hebben sterkt mij in de gedachte dat zij daar erg zeker van hun zaak, niks geen leerjaar oid. Je kunt in F1 alleen winnen als je van de combi motor, chassis én rijder over het allerbeste beschikt. Met een Alonso haal je het juiste niveau binnen bij de rijders. Hun eigen motor, beschouwen ze denk ik als een topproduct. Blijft over het chassis van McLaren. Das altijd even afwachten. Maar een Alonso
heeft al meerdere keren bewezen dat hij met een ogenschijnlijk iets minder chassis wel altijd competitief kan zijn. Ik snap Honda en McLaren helemaal.

Tuesday

Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 11:34:27
Dat denk ik ook niet. Ze hebben juist bewust een jaar gewacht om dit te voorkomen. Juist het feit dat ze vanuit Honda een rijder als Alonso willen hebben sterkt mij in de gedachte dat zij daar erg zeker van hun zaak, niks geen leerjaar oid. Je kunt in F1 alleen winnen als je van de combi motor, chassis én rijder over het allerbeste beschikt. Met een Alonso haal je het juiste niveau binnen bij de rijders. Hun eigen motor, beschouwen ze denk ik als een topproduct. Blijft over het chassis van McLaren. Das altijd even afwachten. Maar een Alonso
heeft al meerdere keren bewezen dat hij met een ogenschijnlijk iets minder chassis wel altijd competitief kan zijn. Ik snap Honda en McLaren helemaal.
ja, ik snap Honda en McLaren ook helemaal, dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo moeilijk ;) de vraag is alleen of Alonso er voldoende vertrouwen in heeft. McLaren moet wel van heel ver komen en Honda blijft toch een beetje een gok, al zullen ze er toch alles aan doen/gedaan hebben om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Met voorlopig Ferrari als enige andere optie denk ik dat Alonso wel een gokje durft te wagen.

robbert

ja, wat heeft hij te verliezen. Er is een kans dat mclaren met honda sterkt oogt, maar ook een kans van niet. Zoals dat ferrari ook een kans heeft om weer een minder seizoen te hebben, alsook een kans op een topwagen...

Arthur

En voorlopig ziet het er niet naar uit dat Alonso bij Ferrari een titel gaat halen. Eens wordt ook hij minder...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 11:07:43
Sites met een goede naam, publiceren nauwelijks geruchten natuurlijk.

Als Marchionne het gezegd heeft, is het geen gerucht maar een quote.

Een quote van een topman van Ferrari die impliceert dat Alonso volgend jaar weg is, is veruit belangrijk genoeg om gepubliceerd te worden door de grotere sites.

Figge

Citaat van: Jeroen op 30 september 2014 - 20:35:29
Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 11:07:43
Sites met een goede naam, publiceren nauwelijks geruchten natuurlijk.

Als Marchionne het gezegd heeft, is het geen gerucht maar een quote.

Een quote van een topman van Ferrari die impliceert dat Alonso volgend jaar weg is, is veruit belangrijk genoeg om gepubliceerd te worden door de grotere sites.

Blijkbaar niet quote genoeg om te publiceren. Dus toch een gerucht lijkt mij dan.

0634

Dat is dus wat ik bedoel: Mocht Marchionne het gezegd hebben (dan is het dus een quote) en ook zo bedoelt als hierboven wordt beweerd, dan was het allang overgenomen. Dat zegt mij dat Marchionne het dus nooit gezegd heeft. Volgens mij zeggen we dus hetzelfde ;)