Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Perton op 27 september 2014 - 11:01:27
Citaat van: Matthijs op 27 september 2014 - 07:23:53
Sommigen vinden Hamilton bij Ferrari hun ergste nachtmerrie en ik ben oprecht benieuwd waarom. Dat kan niet zijn omdat Ferrari nu niet in staat is om te winnen, maar meer met een aversie tegen Ferrari als team?
Bijna alles wat mij aan de Formule 1 tegenstaat (wees gerust, alles wat ik leuk vind aan de Formule 1 is nog altijd vele malen groter ;)) is terug te leiden tot het gedrag van Ferrari in de Schumacher-jaren. Dat is natuurlijk wat simplistisch gezegd want er zijn ook wel wat dingetjes van Bernie en de FIA die me niet aanstaan, en iemand van een generatie boven me zal ongetwijfeld kunnen reageren met: "Ja, maar in de jaren '80 was team X al zus en zo." En dat zal allemaal best, maar in de tijd dat ik gevormd werd als Formule 1-fan, was Ferrari een in mijn ogen erg naar team en hoewel ik Domenicali altijd een bijzonder sympathieke vent heb gevonden, is dat gevoel nooit helemaal verdwenen. Daar heb ik verder ook geen zinvolle argumenten voor, soms staat een team/coureur/persoon/liedje/whatever je simpelweg niet aan of niet. En dat heb ik met Ferrari.

Datzelfde had ik met McLaren en Ron Dennis... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar


Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 27 september 2014 - 12:57:33
Precies. De laatste tijd moet ik wel positief denken anders word het helemaal zo'n treurige boel, maar dat is een geheel ander verhaal.

Maar ik hoop dat komende jaren weer eens lekker spannend worden en na 4 iet wat teleurstellende jaren als Hamilton fan, ben ik weer eens toe aan juichen met Hamilton als wereld kampioen.

Maar dit zijn mijn voorkeuren van wisselingen:
Alonso, Kimi of Hamilton naar Mclaren
Alonso en Hamilton bij Ferrari
Vettel en Rosberg bij Mercedes.
Hamilton en Rosberg bij Mercedes.
Hulkenberg en Alonso bij Ferrari
VDG en Frijns bij Sauber
Max en Daniel bij RBR
Vettel en Max bij RBR.
Maldonado mag vertrekken, maar zijn geld mag worden verdeeld tussen Williams en Lotus.
Grosjean en Bianchi bij een competitief Lotus
VDG en Nick de Vries bij Sauber
Perez en Frijns bij FI.
Caterham en Marussia eindelijk eens uit de problemen of uit de F1.  Wie daar dan rijden boeit me niet echt dan.
Massa En Bottas bij Williams.
VDG en Bottas bij Williams.


Ericsson zie ik graag wieberen hoor...Dan lievr Sainz jr. bij Caterham samen met Narain Kartikeyan....[om Fabian te pleasen]... :D

SDG

Citaat van: F1fan2987 op 27 september 2014 - 12:57:33
Precies. De laatste tijd moet ik wel positief denken anders word het helemaal zo'n treurige boel, maar dat is een geheel ander verhaal.

Maar ik hoop dat komende jaren weer eens lekker spannend worden en na 4 iet wat teleurstellende jaren als Hamilton fan, ben ik weer eens toe aan juichen met Hamilton als wereld kampioen.

Maar dit zijn mijn voorkeuren van wisselingen:
Alonso, Kimi of Hamilton naar Mclaren
Alonso en Hamilton bij Ferrari
Vettel en Rosberg bij Mercedes.
Hamilton en Rosberg bij Mercedes.
Hulkenberg en Alonso bij Ferrari
VDG en Frijns bij Sauber
Max en Daniel bij RBR
Vettel en Max bij RBR.
Maldonado mag vertrekken, maar zijn geld mag worden verdeeld tussen Williams en Lotus.
Grosjean en Bianchi bij een competitief Lotus
VDG en Nick de Vries bij Sauber
Perez en Frijns bij FI.
Caterham en Marussia eindelijk eens uit de problemen of uit de F1.  Wie daar dan rijden boeit me niet echt dan.
Massa En Bottas bij Williams.
VDG en Bottas bij Williams.

Verstappen, Van der Garde, Frijns en De Vries, vier Nederlanders in de F1. Geloof je echt dat zoiets kan gebeuren of is de wens eerder de vader van de gedachte?

Jehoentelaar

Aangezien Frijns wordt genoemd denk ik dat het een wens is.

FolkertE

Citaat van: SDG op 27 september 2014 - 15:43:07
Citaat van: F1fan2987 op 27 september 2014 - 12:57:33
Precies. De laatste tijd moet ik wel positief denken anders word het helemaal zo'n treurige boel, maar dat is een geheel ander verhaal.

Maar ik hoop dat komende jaren weer eens lekker spannend worden en na 4 iet wat teleurstellende jaren als Hamilton fan, ben ik weer eens toe aan juichen met Hamilton als wereld kampioen.

Maar dit zijn mijn voorkeuren van wisselingen:
Alonso, Kimi of Hamilton naar Mclaren
Alonso en Hamilton bij Ferrari
Vettel en Rosberg bij Mercedes.
Hamilton en Rosberg bij Mercedes.
Hulkenberg en Alonso bij Ferrari
VDG en Frijns bij Sauber
Max en Daniel bij RBR
Vettel en Max bij RBR.
Maldonado mag vertrekken, maar zijn geld mag worden verdeeld tussen Williams en Lotus.
Grosjean en Bianchi bij een competitief Lotus
VDG en Nick de Vries bij Sauber
Perez en Frijns bij FI.
Caterham en Marussia eindelijk eens uit de problemen of uit de F1.  Wie daar dan rijden boeit me niet echt dan.
Massa En Bottas bij Williams.
VDG en Bottas bij Williams.

Verstappen, Van der Garde, Frijns en De Vries, vier Nederlanders in de F1. Geloof je echt dat zoiets kan gebeuren of is de wens eerder de vader van de gedachte?
De wens inderdaad. Sommige misschien nog wel realistisch, maar dat zijn enkele van de teams en rijders zoals ik het wel zou willen zien.

Perton

Citaat van: Arthur op 27 september 2014 - 14:12:29
Datzelfde had ik met McLaren en Ron Dennis... ;)
Juist, en dat had ik dan weer veel minder en zo heeft iedereen denk ik zijn persoonlijke voorkeuren wat betreft teams. Lijkt mij persoonlijk ook niks mis mee.

0634

Nou doe dan gewoon Frijns bij Merc, De Vries bij Mclaren, Max bij RBR en GvdG bij Ferrari.

SDG

Mij is het eigenlijk allemaal om het even. Maar ik ben dan ook wellicht een buitenbeentje als fan van de sport op zich en niet van coureur x of y.  ;)

Kootje

#879
Hmmm ... het is niet dat ik 't desbetreffende coureurs niet gun, maar ik zou persoonlijk niet eens 4 Nederlanders in de F1 willen. Het liefst zou ik zelfs net zoveel nationaliteiten als beschikbare stoeltjes zien, uiteraard wel gezegend met uitzonderlijk talent.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 september 2014 - 18:48:45
Nou doe dan gewoon Frijns bij Merc, De Vries bij Mclaren, Max bij RBR en GvdG bij Ferrari.
Ok, vergeet mijn lijst, ik teken hier ook voor.

SDG

Citaat van: Kootje op 27 september 2014 - 19:20:14
Hmmm ... het is niet dat ik 't desbetreffende coureurs niet gun, maar ik zou persoonlijk niet eens 4 Nederlanders in de F1 willen. Het liefst zou ik zelfs net zoveel nationaliteiten als beschikbare stoeltjes zien, uiteraard wel gezegend met uitzonderlijk talent.

Ik zou het al leuk vinden moest Vandoorne erin slagen een stoeltje te bemachtigen; voor de eerste keer een Vlaming in de Formule 1. En misschien ook nog eens een Nieuw-Zeelander, een Zuid-Afrikaan of een Argentijn. Drie landen met een rijke autosportgeschiedenis: Hulme, Amon, McLaren, Scheckter, Fangio, Gonzalez, Reutemann...

Jehoentelaar

Oh ik trek zonet een blik toptalenten uit Kenia open. Zal de volgende keer even op het etiket letten.

Matthijs

Ik dacht dat Eric van der Poele een Vlaming was, blijkbaar niet dus.

SDG

Citaat van: Matthijs op 28 september 2014 - 19:37:17
Ik dacht dat Eric van der Poele een Vlaming was, blijkbaar niet dus.

Nee, in Walloniƫ vind je veel mensen met 'Vlaamse' namen. Meestal zijn dat afstammelingen van mensen die - voornamelijk in de negentiende en de eerste helft van de twintigste eeuw - van Vlaanderen naar Walloniƫ trokken om daar in de mijnen of de industrie te gaan werken.