Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jeroen op 26 september 2014 - 17:25:33
Geen idee of het een stap achteruit is. Als Lewis zich niet meer thuis voelt bij Merc, dan kan hij beter gaan rijden waar hij zich wel thuisvoelt. Lewis is een glamourboy, Merc is oerdegelijk, wellicht dat het niet allemaal past. Zeker niet na al dat gedoe met Nico. Bovendien, voor nu is Merc de beste optie maar over drie jaar? En bovendien: is Merc er nog wel over drie jaar? Of over vijf jaar? Ferrari wel.

je kan gelijk hebben. Maar kan ferrari hun achterstand goedmaken binnen een aantal jaar? Ze proberen nu al 4 jaar en het is nog niet gelukt. Volgens mij is nu bij ferrari rijden, als je wereldkampioen wilt worden, groot tijdsverlies. Kijk maar naar Alonso....

Kootje

Wat dat betreft is het ieder jaar weer 'n gok. Ferrari probeert al jaren weer aan de top terug te keren, maar lijken juist steeds iets verder af te zakken. Red Bull was de afgelopen jaren het te kloppen team, maar komt er dit jaar nauwelijks aan te pas. Mercedes was tot dit in niets vergelijkbaar met Brawn GP, maar zijn nu ineens dominant, Williams stelde deze eeuw niets voor, vocht in voetbaltermen tegen degradatie, maar doet nu weer mee om de prijzen. Lotus en Sauber waren gedegen (sub)toppers, maar bivakeren nu aan de staart van het veld. Uiteraard zijn veel van dat soort wijzigingen in de pikorde te danken aan de nieuwe formule, maar toch ... het blijft 'n gok.

Wings

Citaat van: Perton op 26 september 2014 - 13:08:37
Het is Ferrari.

Er werd gevraagd wat er mis mee was, niet waarom je blij zou moeten zijn.

Perton

#858
De vraag wat er mis mee was, was een reactie op de posts van mij en Kootje dat het een nachtmerrie zou zijn voor ons persoonlijk. Het lijkt me dan ook vanzelfsprekend dat de context juist WEL is of je al dan niet blij zou moeten zijn. Tenslotte was het een vraag als reactie op ons en niet een vraag in het algemeen.

In het algemeen is er inderdaad verder vrij weinig mis met Hamilton bij Ferrari. Het is gewoon een random coureur met talent bij een team dat in principe goed kan presteren. Maar daar ging Matthijs zijn vraag niet over. Lijkt mij tenminste, maar dan is zijn timing wel bijzonder toevallig.

Matthijs

Sommigen vinden Hamilton bij Ferrari hun ergste nachtmerrie en ik ben oprecht benieuwd waarom. Dat kan niet zijn omdat Ferrari nu niet in staat is om te winnen, maar meer met een aversie tegen Ferrari als team?

Wings

Perton, euhm, echt heul serieus was het niet. ;)

@Mathijs: barbaars (als in cultuurbarbaren)! Is het niet? ;) :D

robbert

van mij mag hamilton wel bij ferrari rijden, maar ik vrees dat dat een domme keus is, als hij nog titels wil winnen

Kootje

Citaat van: Matthijs op 27 september 2014 - 07:23:53
Sommigen vinden Hamilton bij Ferrari hun ergste nachtmerrie en ik ben oprecht benieuwd waarom. Dat kan niet zijn omdat Ferrari nu niet in staat is om te winnen, maar meer met een aversie tegen Ferrari als team?

Precies. Ik vind het al erg genoeg dat Kimi er weer rijd en ik moet er absoluut niet aan denken dat m'n favo coureur bij hen aan de slag gaat.

Wings

Citaat van: robbert op 27 september 2014 - 09:18:12
van mij mag hamilton wel bij ferrari rijden, maar ik vrees dat dat een domme keus is, als hij nog titels wil winnen

Van Ferrari bedoel je? Haha. Nee, Hamilton bij Ferrari is geen match. Bovendien zie ik liever Vettel daar naartoe gaan. Samen met Bianchi of zo. Prima voor de eerst komende 5 jaren. Daarna is Max wel rijp denk ik. :D

FolkertE

Citaat van: Wings op 27 september 2014 - 09:35:10
Citaat van: robbert op 27 september 2014 - 09:18:12
van mij mag hamilton wel bij ferrari rijden, maar ik vrees dat dat een domme keus is, als hij nog titels wil winnen

Van Ferrari bedoel je? Haha. Nee, Hamilton bij Ferrari is geen match. Bovendien zie ik liever Vettel daar naartoe gaan. Samen met Bianchi of zo. Prima voor de eerst komende 5 jaren. Daarna is Max wel rijp denk ik. :D
Eerlijk gezegd weet ik niet of het een match is of niet. Ene kant niet denk ik, want Hamilton is te emotioneel en "eerlijk" om bij Ferrari te passen Ferrari had de uitspraken van Hamilton na Spa en Monaco nooit geaccepteerd. Of Hamilton gelijk had of niet. Zij zouden het intern hebben gehouden.
Maar aan de andere kant juist door de emotionele kant van Hamilton denk ik dat hij wel past in een Ferrari, een team met emotie en history.
Ik zou het wel gaaf vinden als hij naar Ferrari gaat en zijn eventuele 4de en 5de titel binnen haalt. Liefst met Alonso of Kimi naast hem.
Maar Vettel bij Ferrari? Ik vind hem beter bij Mercedes of Lotus passen.


FolkertE

#866
Citaat van: Jeroen op 27 september 2014 - 10:41:38
4e of 5e?
Ja ik ga er al van uit dat hij 2014 en 2015 wint ;D
Maar het was meer bedoelt als: Ik zou het gaaf vinden als hij 1 titel bij Mclaren wint, 2 bij Mercedes en 2 bij Ferrari.

Perton

Citaat van: Matthijs op 27 september 2014 - 07:23:53
Sommigen vinden Hamilton bij Ferrari hun ergste nachtmerrie en ik ben oprecht benieuwd waarom. Dat kan niet zijn omdat Ferrari nu niet in staat is om te winnen, maar meer met een aversie tegen Ferrari als team?
Bijna alles wat mij aan de Formule 1 tegenstaat (wees gerust, alles wat ik leuk vind aan de Formule 1 is nog altijd vele malen groter ;)) is terug te leiden tot het gedrag van Ferrari in de Schumacher-jaren. Dat is natuurlijk wat simplistisch gezegd want er zijn ook wel wat dingetjes van Bernie en de FIA die me niet aanstaan, en iemand van een generatie boven me zal ongetwijfeld kunnen reageren met: "Ja, maar in de jaren '80 was team X al zus en zo." En dat zal allemaal best, maar in de tijd dat ik gevormd werd als Formule 1-fan, was Ferrari een in mijn ogen erg naar team en hoewel ik Domenicali altijd een bijzonder sympathieke vent heb gevonden, is dat gevoel nooit helemaal verdwenen. Daar heb ik verder ook geen zinvolle argumenten voor, soms staat een team/coureur/persoon/liedje/whatever je simpelweg niet aan of niet. En dat heb ik met Ferrari.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 27 september 2014 - 10:50:46
Citaat van: Jeroen op 27 september 2014 - 10:41:38
4e of 5e?
Ja ik ga er al van uit dat hij 2014 en 2015 wint ;D
Maar het was meer bedoelt als: Ik zou het gaaf vinden als hij 1 titel bij Mclaren wint, 2 bij Mercedes en 2 bij Ferrari.

Niks mis met positief denken :).

FolkertE

Precies. De laatste tijd moet ik wel positief denken anders word het helemaal zo'n treurige boel, maar dat is een geheel ander verhaal.

Maar ik hoop dat komende jaren weer eens lekker spannend worden en na 4 iet wat teleurstellende jaren als Hamilton fan, ben ik weer eens toe aan juichen met Hamilton als wereld kampioen.

Maar dit zijn mijn voorkeuren van wisselingen:
Alonso, Kimi of Hamilton naar Mclaren
Alonso en Hamilton bij Ferrari
Vettel en Rosberg bij Mercedes.
Hamilton en Rosberg bij Mercedes.
Hulkenberg en Alonso bij Ferrari
VDG en Frijns bij Sauber
Max en Daniel bij RBR
Vettel en Max bij RBR.
Maldonado mag vertrekken, maar zijn geld mag worden verdeeld tussen Williams en Lotus.
Grosjean en Bianchi bij een competitief Lotus
VDG en Nick de Vries bij Sauber
Perez en Frijns bij FI.
Caterham en Marussia eindelijk eens uit de problemen of uit de F1.  Wie daar dan rijden boeit me niet echt dan.
Massa En Bottas bij Williams.
VDG en Bottas bij Williams.