Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje


Maikel0230

Droom vooral verder :D

Nu niet, dan niet en nooit niet meer....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Citaat van: Wings op 25 september 2014 - 18:54:52
Ik heb niet de indruk dat Vettel dat zo ervaart. En of dat uitdaging is waag ik te betwijfelen.

Ik denk t wel, waarom niet. Ik denk dat Vettel beter is dan hij nu kan laten zien. Ik denk niet dat Ricciardo beter kan dan hij nu laat zien.
Ik denk wel dat Ricciardo nog groeit, maar dat doet Vettel ook. Ik denk dat als ze de dingen die nu niet lekker werken voor Seb volgend jaar gefixed hebben, hij gewoon weer meedoet om de titel. Een beetje Daniel terug op zn plaats zetten wil hij natuurlijk best wel.

Figge

Daarnaast denk ik nog steeds dat de sleutel voor de stoelendans bij Alonso ligt. Zodra hij officieel aangeeft wat hij gaat doen, komt alles versnelt in beweging. Of niet, want blijft ie gewoon bij Ferrari.

Figge

Citaat van: Franky R. op 25 september 2014 - 17:04:21
De laatste nieuwtjes:

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_dreigt_met_lagere_fee_voor_teams/

Ik denk Bernie, nu wel een punt heeft. Maar goed als ik hem was zou ik het de teams gewoon voorstellen. Hey jongens en meisjes, als we de promotors wat minder laten betalen voor de race, dan verdienen we waarschijnlijk iets minder en ontvangen jullie ook wat minder. Als individuen verdienen we niets minder. Er is alleen iets minder geld in omloop.

Ik denk dat de teams ermee gaan. Zonder sputteren. En anders hoop ik dat er teambazen zijn die hun soortgenoten van de voordelen ervan weten te overtuigen. Meteen ook de inschrijfgelden fors omlaag en dat soort zaken. Druk met name de budgeten voor de kleinere teams. En dat is alleen maar goed.

Wings

Citaat van: Figge op 25 september 2014 - 21:27:56
Citaat van: Wings op 25 september 2014 - 18:54:52
Ik heb niet de indruk dat Vettel dat zo ervaart. En of dat uitdaging is waag ik te betwijfelen.

Ik denk t wel, waarom niet. Ik denk dat Vettel beter is dan hij nu kan laten zien. Ik denk niet dat Ricciardo beter kan dan hij nu laat zien. Ik denk wel dat Ricciardo nog groeit, maar dat doet Vettel ook. Ik denk dat als ze de dingen die nu niet lekker werken voor Seb volgend jaar gefixed hebben, hij gewoon weer meedoet om de titel. Een beetje Daniel terug op zn plaats zetten wil hij natuurlijk best wel.

Lijkt mij dat de focus ligt op het behalen van wereldtitels en geen persoonlijke successen zonder waarde. Ik heb dan ook het idee dat men aan het feit voorbij fietst dat de situatie bij Red Bull veranderd is. De man die een maatpak voor Vettel sneed is dadelijk uit beeld. En ik zie geen reden dat Red Bull zich toelegt op een rijder die minder goed met de auto overweg kan en misschien andere ambities heeft. Dat Ricciardo kan winnen heeft hij laten zien, tevens rijdt hij solide en de auto ligt hem beter dan Vettel (even er van uitgaand dat Vettel de betere is). Lijkt mij niet dat Red Bull nu met man en macht een auto probeert te smeden waarmee Vettel beter uit te voeten kan maar dit concept juist doorontwikkeld. Met dit pakket zitten ze immers korter op Mercedes.

Bij Ferrari kan Vettel, net als hij bij Red Bull deed, een eigen habitat creëren, oftewel een team dat zich volledig toelegt op Vettel. Geen geheim dat het de filosofie is van Ferrari. Schumacher en Alonso gingen hem voor. Bovendien bezit Ferrari over de juiste middelen en vaart men nu een andere koers. Voor Alonso wellicht te laat. Zijn timing was minder oké. Ik zou het jammer vinden als Vettel Mercedes verkiest boven Ferrari (even vooruitlopend op de zaken) omdat hij garantie probeert af te dwingen op een topauto. Maar ik ga er vanuit dat Vettel verstandig genoeg is om een juiste keuze hierin te maken. Maar de Red Bull-periode is nu wel klaar denk ik. Niet voor niks roept men dat verandering van spijs doet eten.

robbert

Aks vettel de komende jaren voor de titel wil gaan,dan zou ik niet tekenen bij ferrari. Die gaan geen winnende wagen bouwen hoor.

Perton

#847
Citaat van: Kootje op 25 september 2014 - 21:13:11
M'n ergste nachtmerrie. >:(
Voor mij ook.

-edit- aan de andere kant. Stel de huidige Mercedes-successen zijn te danken aan de visie van Ross Brawn (zoals sommige mensen beweren), dan mag je er vanuit gaan dat het volgend jaar waarschijnlijk allemaal wat minder wordt (hoeft niet per se, maar laten we voor de sake of argument zeggen dat het wel zo is). En stel dat Brawn daadwerkelijk terugkeert bij Ferrari... dan kan Ferrari helemaal geen gekke keuze zijn.

Maar goed, dat is allemaal wat voorbarig, voorlopig zie ik em bij Mercedes blijven. Maar zoals Cooper al zei: twee jaar geleden dachten we ook dat ie bij McLaren zou blijven.

Matthijs

Wat is er mis met (tweevoudig wereldkampioen) Hamilton bij Ferrari?

Perton


Kootje


robbert


Jehoentelaar


Perton

Citaat van: Tuesday op 25 september 2014 - 18:53:00
Citaat van: Wings op 25 september 2014 - 18:32:07
Citaat van: Tuesday op 25 september 2014 - 18:16:22
ok, nou dan verschillen we daarover van mening. Bizar lijkt me sowieso overdreven trouwens.

Vind ik niet. Lijkt me ook niet dat een coureur pas vertrekt als hij de wereld heeft laten zien dat hij zijn teamgenoot kan verslaan als hij nu dat niet doet. Als het aanbod interessant is en toekomst biedt en Red Bull hem laat gaan staat niks dat in de weg. Ook niet hoe de verhoudingen nu zijn.
ik zeg ook niet dat ie blijft, maar jij noemde de situatie bij RBR een reden om te vertrekken, ik vind dat juist een reden om te blijven. Maar er spelen natuurlijk meer dingen mee, dat gaf ik ook eerder al aan. Maar voorlopig ligt er nog meer dan voldoende uitdaging bij RBR.
Om hier nog even op in te haken, uiteindelijk willen coureurs als Vettel volgens mij maar één ding, en dat is wereldkampioen worden. Als hij denkt dat Ferrari hem de beste kansen biedt, gaat hij daarheen, los van welke unfinished business hij nog heeft bij Red Bull. Ik vind de situatie bij Red Bull dan ook noch een reden om te blijven noch een om te vertrekken, het gaat uiteindelijk om het pakket dat Ferrari en Red Bull hem kunnen bieden (en eventueel andere teams).

0634

Geen idee of het een stap achteruit is. Als Lewis zich niet meer thuis voelt bij Merc, dan kan hij beter gaan rijden waar hij zich wel thuisvoelt. Lewis is een glamourboy, Merc is oerdegelijk, wellicht dat het niet allemaal past. Zeker niet na al dat gedoe met Nico. Bovendien, voor nu is Merc de beste optie maar over drie jaar? En bovendien: is Merc er nog wel over drie jaar? Of over vijf jaar? Ferrari wel.