Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Natuurlijk. Maar niet in 2015. Daarvoor is de afstand te groot en verandert er te weinig.

0634

Dat lijkt me ook niet, maar het blijft een aantrekkelijk team voor rijders in mijn ogen, en we moeten ook weer niet doen alsof het een waardeloos team is.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 19:05:58
Natuurlijk. Maar niet in 2015. Daarvoor is de afstand te groot en verandert er te weinig.

Dat valt nog te bezien, alle motorfabrikanten zouden graag die 80% aanpassingsmogelijkheid omzetten naar 100% tijdens de winterstop en als die er niet komen dan is 80% (klopt dit cijfer?) nog steeds een kans voor Renault en Ferrari om dichterbij te sluipen.

Natuurlijk is de kans dat Mercedes volgend jaar nog top is groot maar dit is F1, als ik zie hoe dichterbij Renault en Ferrari dit seizoen als komen dan mag je het nooit uitsluiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:56:24
@Arthur: dat is waar. Alleen hoe groot is die kans naar alle redelijkheid?

Dat weet ik ook niet Wings. Echt groot schat ik de kans eerlijk gezegd ook niet in. Maar wie weet wat er gebeurt als het gebeurt... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 19:04:18
Citaat van: robbert op 22 september 2014 - 18:58:04
Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:56:24
@Arthur: dat is waar. Alleen hoe groot is die kans naar alle redelijkheid?

inderdaad, hoe groor is die kans. Het kan natuurlijk, maar dan moeten ze wel een supergoede wagen bouwen. Het is net zoals Williams vroeger, die hadden ook een topwagen maar vanaf toen tot nu ging het ook niet vooruit met het team.

Nou ja, Williams raakte Newey en Renault kwijt. Toen ging het al wat minder, daarna een korte opleving met BMW, maar daarna geen grote partner meer en dus verdwenen de financien. Dat is bij Ferrari wel anders, geld in overvloed, dat heeft Luca wel erg goed gedaan. Ferrari is wat dat betreft een sleeping giant. Die worden echt wel weer eens kampioen in mijn ogen.

ja ik denk ook dat die ooit weer kampioen worden, maar dat zal nog niet de eerste jaren zijn. En Ferrari heeft ook topingenieurs verloren, en daardoor horen ze niet meer bij de titelkandidaten

0634

Nou ja, Allison wordt weleens de nieuwe Newey genoemd. Deze wagens is nog van de hand van Rory Byrne, maar Allison zal het de komende jaren ongetwijfeld meer overnemen. Dus wie weet.

Maikel0230

#816
Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 20:34:56
Nou ja, Allison wordt weleens de nieuwe Newey genoemd. Deze wagens is nog van de hand van Rory Byrne, maar Allison zal het de komende jaren ongetwijfeld meer overnemen. Dus wie weet.

Pat Fry zul je bedoelen, die is nog steeds 'Technical director for the chassis division' ? Byrne is maar een adviseur hé. ;)

Voor 2015 zal dan wel inderdaad Allison zijn eerste wagen bouwen als 'Chassis Technical Director' de volledig macht krijgen maar Fry zal zijn baas blijven denk ik.


Edit: sloeg even de bal mis, de F14 T is nog van de hand van Nicholas Tombazis in samenwerking met Allison en Byrne,

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

De komende jaren zal Allison het stokje in ieder geval steeds meer overnemen. Dus wie weet. Bij Lotus leverde hij aardig werk. Dus de man zal een kans verdienen.

Matthijs

Citaat van: robbert op 22 september 2014 - 18:55:48
Citaat van: Tuesday op 22 september 2014 - 17:19:13
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2014 - 17:14:17
Je gaat voorbij aan het punt dat heel veel coureurs bij Ferrari willen rijden omdat het Ferrari is. Daarbij is er nog altijd een hele rits coureurs die het nu met minder materiaal moet doen en waarvoor het team gewoon een stap omhoog is.
er zal idd genoeg animo zijn, maar of de coureurs van RBR of Mercedes er momenteel zin in hebben? ik weet het niet. Dan blijft er qua echte wereldtop al weinig over. Ik zou zo echt ff niet weten wie Ferrari dan zou moeten gaan halen. Button, Bottas, Hulkenberg, Perez of Bianchi?

ja piloten die bij een team zoals sauber, marrussia, catherham, lotus rijden, die zouden inderdaad bij ferrari willen rijden, omdat dit een stapje dichterbij is bij een mogelijke podiumklassering. Diegene die kampioen wil worden, zal niet bij ferrari willen rijden, omdat het team toch niet zo snel genoeg is om titels te winnen. Ik zeg wel nu, en niet vroeger. Diegene die kampioen willen worden, zullen toch bij redbull of mercedes moeten rijden

En toch denk ik dat het aantal coureurs dat NIET voor Ferrari zou willen rijden op 1 hand te tellen is.

robbert

Citaat van: Matthijs op 23 september 2014 - 08:35:19
Citaat van: robbert op 22 september 2014 - 18:55:48
Citaat van: Tuesday op 22 september 2014 - 17:19:13
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2014 - 17:14:17
Je gaat voorbij aan het punt dat heel veel coureurs bij Ferrari willen rijden omdat het Ferrari is. Daarbij is er nog altijd een hele rits coureurs die het nu met minder materiaal moet doen en waarvoor het team gewoon een stap omhoog is.
er zal idd genoeg animo zijn, maar of de coureurs van RBR of Mercedes er momenteel zin in hebben? ik weet het niet. Dan blijft er qua echte wereldtop al weinig over. Ik zou zo echt ff niet weten wie Ferrari dan zou moeten gaan halen. Button, Bottas, Hulkenberg, Perez of Bianchi?

ja piloten die bij een team zoals sauber, marrussia, catherham, lotus rijden, die zouden inderdaad bij ferrari willen rijden, omdat dit een stapje dichterbij is bij een mogelijke podiumklassering. Diegene die kampioen wil worden, zal niet bij ferrari willen rijden, omdat het team toch niet zo snel genoeg is om titels te winnen. Ik zeg wel nu, en niet vroeger. Diegene die kampioen willen worden, zullen toch bij redbull of mercedes moeten rijden

En toch denk ik dat het aantal coureurs dat NIET voor Ferrari zou willen rijden op 1 hand te tellen is.

inderdaad, diegene die nu in een topteam zitten ;D ;D

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 23 september 2014 - 18:17:59
Op Vettel na. :)
ik vraag me af of Vettel nu wel wil. Ik denk dat ie liever nog een jaartje wacht, maar misschien heeft ie die keuze niet. Alhoewel, na volgend jaar komt er ook weer een stoeltje vrij bij Ferrari, dus 2016 zou ook prima kunnen.

Wings

Ik kan me goed voorstellen dat Vettel wel weg wilt. De auto is nu geen maatpak meer, de man die deze op maat kon snijden vertrekt en Ricciardo zit dichter op de top. Ik kan me goed voorstellen dat men zich focust op het kleinste gat en die proberen te dichten. Voor Vettel een ideaal moment om naar Ferrari te verkassen en met een schone lei te beginnen. Laten we eerlijk zijn, als Vettel zegeviert met Ferrari is iedereen dit drama-seizoen snel vergeten.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings