Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 18:34:14
Ik weet ook niet of ze de wens ooit uitgesproken hebben, maar dat weet ik van heel veel rijders niet die hierboven genoemd worden.

Van 'n deel daarvan zou ik dat ook niet weten, maar voor hen is Ferrari nog 'n stap omhoog. Voor Nico en Lewis is het niet eens 'n stap opzij, maar 'n sprong achteruit.


CitaatIk kan me alleen best voorstellen dat degene die geen kampioen wordt daar wil vertrekken, met al het gebeurde in het achterhoofd. Dan lijkt Ferrari me voor beiden een reeele optie.

Ja? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Waarom 'n winnend team verlaten om bij 'n verliezend team aan de slag te gaan? Dan moet je echt niet meer met je teamgenoot/manager etc. door een deur kunnen, maar daarvan is niet echt sprake. Ja ... er zijn af en toe strubbelingen en irritaties, maar de vrede wordt ook steeds weer getekend. Mocht toch een vd twee vertrekken, dan zie ik eerder 'n overstap naar Red Bull in het verschiet.

Arthur

Citaat van: Kootje op 22 september 2014 - 18:41:36
Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 18:34:14
Ik weet ook niet of ze de wens ooit uitgesproken hebben, maar dat weet ik van heel veel rijders niet die hierboven genoemd worden.

Van 'n deel daarvan zou ik dat ook niet weten, maar voor hen is Ferrari nog 'n stap omhoog. Voor Nico en Lewis is het niet eens 'n stap opzij, maar 'n sprong achteruit.


CitaatIk kan me alleen best voorstellen dat degene die geen kampioen wordt daar wil vertrekken, met al het gebeurde in het achterhoofd. Dan lijkt Ferrari me voor beiden een reeele optie.

Ja? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Waarom 'n winnend team verlaten om bij 'n verliezend team aan de slag te gaan? Dan moet je echt niet meer met je teamgenoot/manager etc. door een deur kunnen, maar daarvan is niet echt sprake. Ja ... er zijn af en toe strubbelingen en irritaties, maar de vrede wordt ook steeds weer getekend. Mocht toch een vd twee vertrekken, dan zie ik eerder 'n overstap naar Red Bull in het verschiet.

Als Ferrari zich meldt bij Rosberg voorspel ik dat hij YES zegt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Tsja ... we zullen zien of het überhaupt zover komt dat hij gevraagd wordt, maar ik denk niet dat hij of Lewis na dit seizoen Mercedes zal verlaten en al helemaal niet voor Ferrari.

Arthur

Tja, als Ferrari zich niet meldt weten we reeds het antwoord. Maar als, dan weet ik nog niet zo net of Rosberg NEIN zegt... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

NEIN zal hij sowieso niet zeggen want Rosberg kan vloeiend Italiaans ;).

Wings

Citaat van: Arthur op 22 september 2014 - 18:42:57
Als Ferrari zich meldt bij Rosberg voorspel ik dat hij YES zegt.

Ik niet. Mercedes bouwt kampioenwaardige wagens en zijn teamgenoot is gelijkwaardig. Dus kan hij kampioen worden. Bij Ferrari is die kans kleiner.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 18:48:15
NEIN zal hij sowieso niet zeggen want Rosberg kan vloeiend Italiaans ;).

;D ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:48:29
Citaat van: Arthur op 22 september 2014 - 18:42:57
Als Ferrari zich meldt bij Rosberg voorspel ik dat hij YES zegt.

Ik niet. Mercedes bouwt kampioenwaardige wagens en zijn teamgenoot is gelijkwaardig. Dus kan hij kampioen worden. Bij Ferrari is die kans kleiner.

Ik denk dat zijn teamgenoot een toefje beter is.

Arthur

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:48:29
Citaat van: Arthur op 22 september 2014 - 18:42:57
Als Ferrari zich meldt bij Rosberg voorspel ik dat hij YES zegt.

Ik niet. Mercedes bouwt kampioenwaardige wagens en zijn teamgenoot is gelijkwaardig. Dus kan hij kampioen worden. Bij Ferrari is die kans kleiner.

In theorie heb je natuurlijk gelijk. Maar een kans om te rijden voor Ferrari komt niet iedere dag voorbij. En wellicht is de auto volgend jaar wel fors beter. Het klinkt onlogisch maar vaak kan de praktijk anders uitvallen dan in theorie... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Tuesday op 22 september 2014 - 17:19:13
Citaat van: Jehoentelaar op 22 september 2014 - 17:14:17
Je gaat voorbij aan het punt dat heel veel coureurs bij Ferrari willen rijden omdat het Ferrari is. Daarbij is er nog altijd een hele rits coureurs die het nu met minder materiaal moet doen en waarvoor het team gewoon een stap omhoog is.
er zal idd genoeg animo zijn, maar of de coureurs van RBR of Mercedes er momenteel zin in hebben? ik weet het niet. Dan blijft er qua echte wereldtop al weinig over. Ik zou zo echt ff niet weten wie Ferrari dan zou moeten gaan halen. Button, Bottas, Hulkenberg, Perez of Bianchi?

ja piloten die bij een team zoals sauber, marrussia, catherham, lotus rijden, die zouden inderdaad bij ferrari willen rijden, omdat dit een stapje dichterbij is bij een mogelijke podiumklassering. Diegene die kampioen wil worden, zal niet bij ferrari willen rijden, omdat het team toch niet zo snel genoeg is om titels te winnen. Ik zeg wel nu, en niet vroeger. Diegene die kampioen willen worden, zullen toch bij redbull of mercedes moeten rijden

Wings

@Arthur: dat is waar. Alleen hoe groot is die kans naar alle redelijkheid?

robbert

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:56:24
@Arthur: dat is waar. Alleen hoe groot is die kans naar alle redelijkheid?

inderdaad, hoe groor is die kans. Het kan natuurlijk, maar dan moeten ze wel een supergoede wagen bouwen. Het is net zoals Williams vroeger, die hadden ook een topwagen maar vanaf toen tot nu ging het ook niet vooruit met het team.

Jehoentelaar

Hij hoeft maar een klein beetje beter te zijn zolang de auto's van de concurrentie slechter worden.

;)

0634

Citaat van: robbert op 22 september 2014 - 18:58:04
Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 18:56:24
@Arthur: dat is waar. Alleen hoe groot is die kans naar alle redelijkheid?

inderdaad, hoe groor is die kans. Het kan natuurlijk, maar dan moeten ze wel een supergoede wagen bouwen. Het is net zoals Williams vroeger, die hadden ook een topwagen maar vanaf toen tot nu ging het ook niet vooruit met het team.

Nou ja, Williams raakte Newey en Renault kwijt. Toen ging het al wat minder, daarna een korte opleving met BMW, maar daarna geen grote partner meer en dus verdwenen de financien. Dat is bij Ferrari wel anders, geld in overvloed, dat heeft Luca wel erg goed gedaan. Ferrari is wat dat betreft een sleeping giant. Die worden echt wel weer eens kampioen in mijn ogen.