Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

@F1fan2987

1. Je bent toch met mij in gesprek?
2A. Geen idee op wie je doelt of wat je nu precies tegenspreekt. Rode draad is dat lofzang voor Alonso jou niet zint.
2B. Als Vettel faalt en Alonso niet doet hij het dus beter (met minder materiaal). Mijn punt dus.
2C. Als McLaren gelijk (of sneller) aan McLaren is en Alonso eindigt ervoor doet hij het toch goed/beter? Verder heb ik Hamilton niet verweten dat hij geen kampioen werd maar vond ik Button gelijkwaardig. Tegen de verwachtingen in.
3. Iemand verslaan doe je in snelheid, niet in punten, dat heb ik je inmiddels een keer of 100 uitgelegd. Waarom je telkens weer met pech komt aanzeilen is mij een groot raadsel.
3B.  Kimi werd negende... als jij dat hét omslagpunt vind, prima hoor. Dat mag.
4. -
5. -

Verder vind ik de discussie oninteressant en ben ik wel weer klaar.

Wings

@Figge,

Alonso heeft inderdaad een contract tot eind 2015. Volgens mij liet hij recent weten dat hij in gesprek is voor 2016. Een reactie die erg snel de geruchten volgde. Dus diplomatiek als je het mij vraagt. Verder denk ik dat de sleutel bij Hamilton ligt. Wordt hij kampioen is er niks aan de hand, zou hij het niet redden voorspel ik een escalatie en zal Hamilton terugkeren bij McLaren. Dat pad ligt er voor Hamilton naar mijn idee. Alonso zie ik minder snel terugkeren naar McLaren. Hij kon niet aarden en was geen vrienden met Ron Dennis die ook nu weer het scepter zwaait. Toegegeven Figge, als je begin vorig jaar had gezegd dat Kimi zou terugkeren bij Ferrari had ik je voor gek verklaart. En zie nu. Hoe dan ook, speculeren blijft leuk en hoewel ik hoop dat er een rel uitbreekt bij Mercedes en er verschuivingen plaats zullen vinden, denk ik dat het met een sisser afloopt en er weinig veranderd komend seizoen.

0634

Citaat van: Tuesday op 17 september 2014 - 06:49:25

hij heeft een contract tot 2016, maar dankzij de clausule kan hij nu weg, volgend jaar wellicht niet meer*.

Tot 2015.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315611/

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 september 2014 - 17:00:39
Citaat van: Tuesday op 17 september 2014 - 06:49:25

hij heeft een contract tot 2016, maar dankzij de clausule kan hij nu weg, volgend jaar wellicht niet meer*.

Tot 2015.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315611/

http://www.autosport.com/news/report.php/id/111953

Citaat van: autosport.comBut di Montezemolo says relations with Alonso are much improved now, and that he has no worries about him leaving before his current contract runs out at the end of 2016.

"This [the speculation about Alonso's future] is something good for the press, sometimes good for the public," said di Montezemolo.

"I am very pleased with Fernando. He has a contract with us until the end of 2016"

0634

Autosport geloof ik eerder dan GP Update, dus 2016.

Wings


0634


Wings


FolkertE

#773
Citaat van: Wings op 17 september 2014 - 15:59:45
@F1fan2987

1. Je bent toch met mij in gesprek?
2A. Geen idee op wie je doelt of wat je nu precies tegenspreekt. Rode draad is dat lofzang voor Alonso jou niet zint.
2B. Als Vettel faalt en Alonso niet doet hij het dus beter (met minder materiaal). Mijn punt dus.
2C. Als McLaren gelijk (of sneller) aan McLaren is en Alonso eindigt ervoor doet hij het toch goed/beter? Verder heb ik Hamilton niet verweten dat hij geen kampioen werd maar vond ik Button gelijk
waardig. Tegen de verwachtingen in.
3. Iemand verslaan doe je in snelheid, niet in punten, dat heb ik je inmiddels een keer of 100 uitgelegd. Waarom je telkens weer met pech komt aanzeilen is mij een groot raadsel.
3B.  Kimi werd negende... als jij dat hét omslagpunt vind, prima hoor. Dat mag.
4. -
5. -

Verder vind ik de discussie oninteressant en ben ik wel weer klaar.

1) Ja, jij reageerde op wat ik zei over Alonso. Ik reageerde op? Jehoentelaar geloof ik. Ik heb het nooit over dominantie gehad, jij bracht dat onderwerp ter discussie. Ik stelde slechts dat Alonso in mijn ogen de auto vaak liet eindigen waar het toe instaat was. Jij prijst Alonso als 1 van de beste coureurs, ik ben iets minder lovend over hem.
2A) Ik doel op Alonso en dat ik de prestaties van hem niet zo super geweldig vind als sommige het doen geloven. Zoals met een rammelbak 2de worden in de titel strijd of het in 3 van de 4 jaar 2de worden met een slechte auto. maar 2de worden met 2de beste auto, vind ik toch wel meer dan logisch voor een top coureur van zijn formaat. Webber verslaan is nog steeds goed, maar dat lukte enkel door falen van RBR of Webber. En dat is natuurlijk wel Alonso's verdienste. En dat de lofzang voor Alonso mij niet zin is natuurlijk onzin. Heb ik ook nooit gezegd, ik zeg enkel dat ik hem soms wat te veel krediet vind krijgen. Ik vind de lofzang ook helemaal niet onterecht.
2B) ontken ik ook nergens. Punt was, kon hij misschien net niet iets meer er uithalen? Want Hamilton word vaak wel verweten dat de fouten van Singapore en Monza hem de titel hebben gekost. Maar dat geld net zo goed voor de fouten van Alonso in Spa en Canada.
2C) Flauw, je weet best wel dat ik Ferrari en Mclaren bedoel en dat Ferrari in mijn ogen ook de snellere van de 2 had kunnen zij. Overigens was Button ook beter dan ik had verwacht, maar in 2012 liet Hamilton toch duidelijk zien dat hij de betere was.
3) En ik heb jou dat ook al inmiddels 1000 keer gezegd dat dat ook moeilijk is. Pech is wel degelijk een valide punt om over te hebben. De punten was slechts als extra punt. Je negeert gewoon de feiten. China, Bahrein en Maleisië waren op de baan toch voorsprongen van 10-18 seconden. Vind ik toch best oprollen. En als je dan nog eens 5 weekenden hebt waarin je word getroffen word het ook vrijlastig, want elke race iemand verslaan of zelfs oprollen word voor elke coureur vrij lastig. En daarnaast, waarom moet dat perse? In een jaar waar betrouwbaarheid ( zeker voor Hamilton) van levensbelang is voor de titel. Als hij 5 seconde voor ligt, is dat genoeg om te consolideren. Zo denkt hij en aan het materiaal en aan de titel en aan dagsucces. Iets wat jij hem ook vaak hebt verweten: Te hard voor het Materiaal zijn. Maar onder tussen moet hij wel zijn teamgenoot op rollen....Van de 11 weekenden die ze allebei eindigde, heeft hij 7 keer(1 keer zelfs van uit de pitstraat, zij het met een scheutje geluk van de SC.)  van Rosberg gewonnen en 6 keer gewonnen. Rosberg in Beide gevallen slechts 4 keer, waar van 1 keer Hamilton pech had.) Je snapt niet waarom mensen de prestaties van Alonso willen afzwakken, door te zeggen dat zij niet er niet helemaal mee eens zijn met alle lofzang die Alonso krijgt, maar vervolgens doe je wel precies het zelfde bij Hamilton. Mag van mij hoor, je hoeft het ook niet met alles eens te zijn, maar accepteer dan ook dat mensen het ook bij jou favoriet doen. :)

4)Waarom de mensen de Ferrari onderschatten? Omdat ze vaak zeggen dat de Mercedes, Mclarens of Lotussen sneller waren dan zij, maar vaak was dat niet het geval. Dat ze problemen hebben gehad weet ik en dat de auto niet de beste was weet ik ook. Maar de auto was snel genoeg om 2de te worden in de stand, ook met dank aan Alonso.
5) Geen idee waarom je dat nu negeert of achter wegen wilt laten, maar het is wel wat jij hebt gezegd:)

En met alle respect, jij begon mij te beantwoorden, maar als je dan voor je eigen gemak dingen achter wegen laat, negeert of verdraaid gaat discussie natuurlijk niet heel makkelijk.

Maar goed, ik volg je

Wings

Ik houd het bij de laatste zin van de vorige post als je het niet erg vind.

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 september 2014 - 18:40:38
Ik houd het bij de laatste zin van de vorige post als je het niet erg vind.
Ik vind het prima hoor, maar jij wilde de discussie aan gaan. En ik vind het ook prima als je er over wilt discussiëren, maar neem dan alle feiten mee in de discussie en negeer dan niet de helft van wat ik zeg omdat sommige feiten of meningen jou niet zinnen.
Ik wilde je verder ook niet aanvallen of beledigen, maar het is iets wat mij opvalt en wat voor mij een discussie met jou wat lastig maakt. (even los van het feit of ik gelijk heb of niet, want dat heb ik zeker nooit altijd(maar wel vaak ;D)

Maar hoe dan ook, geniet van het weekend, komende 3/4 dagen ben ik hard aan de studie en ben denk ik pas weer na de race online.
Dus alvast fijne race en weekend.

Wings

Ik wil de discussie ook voeren alleen vind ik je structureel extreem doorslaan in het maken van een punt. Vaak schrijf je zoveel dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Gevolg is lappen tekst waarmee je bijbels kunt vullen, persoonlijke verwijten en in mijn beleving gesprekken die ik oninteressant vind. In het verleden heb ik hierin -tot in den treuren- laten meeslepen, tegenwoordig probeer ik het te beperken en houd ik het liever dragelijk en gezellig. Daarom dat ik het wel prima vind. Dat ik überhaupt mijn best heb gedaan om je te overtuigen dat Alonso een meer dan verdienstelijke prestatie heeft neergezet was naïef van me en wil ik mij voor excuseren.

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 september 2014 - 21:02:49
Ik wil de discussie ook voeren alleen vind ik je structureel extreem doorslaan in het maken van een punt. Vaak schrijf je zoveel dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Gevolg is lappen tekst waarmee je bijbels kunt vullen, persoonlijke verwijten en in mijn beleving gesprekken die ik oninteressant vind. In het verleden heb ik hierin -tot in den treuren- laten meeslepen, tegenwoordig probeer ik het te beperken en houd ik het liever dragelijk en gezellig. Daarom dat ik het wel prima vind. Dat ik überhaupt mijn best heb gedaan om je te overtuigen dat Alonso een meer dan verdienstelijke prestatie heeft neergezet was naïef van me en wil ik mij voor excuseren.

Met alle respect, maar jij doet precies het zelfde als ik. En oninteressante gesprekken? Tja, daar heb je zelf ook dept aan als je op mij reageert, of mijn reactie weer beantwoord.
Maar persoonlijk verwijt? Misschien in het verleden, maar daar wil ik me nu niet aan wagen. Mocht dat wel zo over gekomen zijn, mijn excuus.
Ik vind het jammer dat je vind dat ik extreem door sla in mijn punt, wat misschien soms ook wel zo is, maar in dat opzicht ben jij van het zelfde kaliber dan.
En over Alonso: ik heb ook nooit ontkent dat Alonso een meer dan verdienstelijke prestatie heeft neergezet. Daar hoefde je me ook niet van te overtuigen, want die was ook erg goed. Ben het alleen niet altijd helemaal eens met alle lof uitingen die hij heeft gekregen of dat die lof uitingen iets te veel van het goede zijn door sommige mensen.

Maar goed, misschien dat ik er verstandig aan doe het hier maar helemaal bij te laten, na mijn 2de kans heb ik geen zin in nog een ban.

Fijn weekend, fijne race en geniet van de mooie dagen.

Wings

Ik doe zeker niet het zelfde en heb zelfs bakken kritiek geleverd op Kimi als Ferrari-fan. Verder laat ik het (nu echt) hierbij.

Arthur

Een mooie afsluiting van een stevige discussie. Toppie mannen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel