Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Het zou kunnen, Vettel schijnt een voorcontract met Ferrari te hebben, misschien dat hij eerder weg mag als Red Bull dan Alonso mag hebben.

En inderdaad, dan kunnen ze Sainz binnenhalen bij STR.

Hamilton#44

Citaat van: rafael25 op 16 september 2014 - 12:16:38
Alonso gaat volgens mij helemaal nergens meer heen. Die blijft lekker afromen bij Ferrari.

Weet niet, denk dat ie nog wel graag 1 of 2 titels wil bijschrijven, twee titels is toch mager als je kijkt hoe goed hij in zijn generatie is.

Perton

Dat denk ik niet alleen, dat weet ik wel zeker, heeft ie al een paar keer gezegd in interviews. Daarom ben ik er ook niet heilig van overtuigd dat hij volgend jaar voor Ferrari rijdt, ondanks de 'bevestiging' in een interview.

Hamilton#44

Een bevestiging zegt inderdaad vaak niet zoveel, vergelijk het met het voetbal, als een bestuur verklaart achter een trainer te staan kan je er vergif op innemen dat ie binnen week weg is.  ;D

FolkertE

Zou wel een grote rijders wissel zijn. Alonso in RBR kleren? En Vettel in rood? Zou wel gaaf zijn. Maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Als Ricciardo dan ook nog eens Alonso verslaat....

Jehoentelaar

Ik hoop dat hij vertrekt. Dat gepruts van Ferrari heeft nou wel lang genoeg geduurd, het is tijd om elders te proberen voor die derde titel te gaan. Als het dan weer niet lukt, vooruit, dan is zijn tijd voorbij. In het geval van RBR met Ricciardo kan het best dat Daniel hem verslaat, maar dan is het gewoon een signaal om ermee op te houden en wat anders te gaan doen. Niet geschoten is altijd mis.

Niels_

Het gaat niet gebeuren he. Alonso heeft afgelopen weken meermaals bevestigd een 3e titel te willen halen met Ferrari. Als er nu zo'n overstap komt zakt zijn geloofwaardigheid wel drastisch.

Tuesday

Citaat van: Niels_ op 16 september 2014 - 14:40:50
Het gaat niet gebeuren he. Alonso heeft afgelopen weken meermaals bevestigd een 3e titel te willen halen met Ferrari. Als er nu zo'n overstap komt zakt zijn geloofwaardigheid wel drastisch.
hij wil vooral die 3e titel, over zn geloofwaardigheid hoeft ie zich niet echt zorgen te maken, iedereen weet hoe het werkt in deze wereld.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2014 - 12:56:57
Ik hoop dat hij vertrekt. Dat gepruts van Ferrari heeft nou wel lang genoeg geduurd, het is tijd om elders te proberen voor die derde titel te gaan. Als het dan weer niet lukt, vooruit, dan is zijn tijd voorbij. In het geval van RBR met Ricciardo kan het best dat Daniel hem verslaat, maar dan is het gewoon een signaal om ermee op te houden en wat anders te gaan doen. Niet geschoten is altijd mis.
Ferrari is sinds 2008 behoorlijk aan het prutsen ja. Maar ik heb toch het gevoel dat Alonso toch te veel krediet krijgt voor de prestaties tussen 2010 en 2013. Hij is erg goed en strijd altijd mee, maar ik heb toch wel het vermoeden dat de Ferrari's beter waren dan hun stand in de constructeurstitel lieten zien. Alonso is bijna altijd geƫindigd, waar de auto toe instaat was. Vooral in 2012 was de auto veel beter dan mensen zeiden dat hij was. Natuurlijk is hij ontzettend goed, maar 2010 en 2012 hadden misschien beter kunnen eindigen als hij toch iets beter zijn best had gedaan of minder fouten had gemaakt.


Wings

@F1fan2987: als een rijder onder niet allerdaagse omstandigheden kan excelleren of verder voorin rijdt dan de auto per ronde snel is -t.o.v. de concurrentie-, die niet maximaliseren, is het voor de hand liggend dat de rijder hiervoor krediet krijgt. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat zo per se willen afzwakken. Zo herinner ik mij nog dat velen dachten dat Kimi Alonso het vuur aan de schenen kon leggen. Dat Alonso onderschat wordt lijkt mij nu wel bewezen. Overigens vind ik het opmerkelijk dat het voornamelijk de Hamilton-aanhang is die in het verleden, de prestaties van Vettel, en de lofzang voor Alonso probeert af te zwakken. Vaak heb ik het idee dat andere rijders het bij deze mensen moeten ontgelden omdat Hamilton niet is uitgegroeid tot dat wat hem werd aangemeten.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2014 - 12:56:57
Ik hoop dat hij vertrekt. Dat gepruts van Ferrari heeft nou wel lang genoeg geduurd, het is tijd om elders te proberen voor die derde titel te gaan. Als het dan weer niet lukt, vooruit, dan is zijn tijd voorbij. In het geval van RBR met Ricciardo kan het best dat Daniel hem verslaat, maar dan is het gewoon een signaal om ermee op te houden en wat anders te gaan doen. Niet geschoten is altijd mis.

Alonso is sowieso geen 18 meer. Als coureurs de 30 passeren denk ik dat de rek er wel uit is en ze langzaam maar zeker gaan inboeten. Een nieuw avontuur lijkt me dan ook niet wenselijk. Waar ik wel mogelijkheden zie is als Hamilton bij Mercedes vertrekt. Zolang hij in de race is om het wereldkampioenschap of wereldkampioen wordt is er niks aan de hand maar mocht het niet lukken komt er gegarandeerd hommeles. En zie ik Hamilton terugkeren bij McLaren. Zeker nu Ron Dennis daar weer de regie in handen heeft. De stoel die dan bij Mercedes vrijkomt zou Alonso kunnen bezetten waardoor Vettel naar Ferrari gaat/kan. Aan die uitdaging is hij wel toe denk ik.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 16:47:30
Citaat van: Jehoentelaar op 16 september 2014 - 12:56:57
Ik hoop dat hij vertrekt. Dat gepruts van Ferrari heeft nou wel lang genoeg geduurd, het is tijd om elders te proberen voor die derde titel te gaan. Als het dan weer niet lukt, vooruit, dan is zijn tijd voorbij. In het geval van RBR met Ricciardo kan het best dat Daniel hem verslaat, maar dan is het gewoon een signaal om ermee op te houden en wat anders te gaan doen. Niet geschoten is altijd mis.

Alonso is sowieso geen 18 meer. Als coureurs de 30 passeren denk ik dat de rek er wel uit is en ze langzaam maar zeker gaan inboeten. Een nieuw avontuur lijkt me dan ook niet wenselijk. Waar ik wel mogelijkheden zie is als Hamilton bij Mercedes vertrekt. Zolang hij in de race is om het wereldkampioenschap of wereldkampioen wordt is er niks aan de hand maar mocht het niet lukken komt er gegarandeerd hommeles. En zie ik Hamilton terugkeren bij McLaren. Zeker nu Ron Dennis daar weer de regie in handen heeft. De stoel die dan bij Mercedes vrijkomt zou Alonso kunnen bezetten waardoor Vettel naar Ferrari gaat/kan. Aan die uitdaging is hij wel toe denk ik.
ik denk dat Vettel momenteel ook een mooie uitdaging bij RBR heeft. Normaal gesproken zou het een mooi moment geweest zijn, maar ik zou m toch nog graag een jaartje met Ricciardo zien rijden. Wat betreft Alonso, voor hem zie ik alleen maar redenen om te vertrekken. Wellicht wacht ie de gang van zaken bij Mercedes nog af alvorens bij McLaren te tekenen. De battle met Kimi heeft ie gewonnen, ik weet niet of Alonso wel zo de behoefte heeft om Kimi volgend jaar een herkansing te geven. De laatste races kwam ie toch gevaarlijk dichtbij.

FolkertE

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 16:42:12
@F1fan2987: als een rijder onder niet allerdaagse omstandigheden kan excelleren of verder voorin rijdt dan de auto per ronde snel is -t.o.v. de concurrentie-, die niet maximaliseren, is het voor de hand liggend dat de rijder hiervoor krediet krijgt. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat zo per se willen afzwakken. Zo herinner ik mij nog dat velen dachten dat Kimi Alonso het vuur aan de schenen kon leggen. Dat Alonso onderschat wordt lijkt mij nu wel bewezen. Overigens vind ik het opmerkelijk dat het voornamelijk de Hamilton-aanhang is die in het verleden, de prestaties van Vettel, en de lofzang voor Alonso probeert af te zwakken. Vaak heb ik het idee dat andere rijders het bij deze mensen moeten ontgelden omdat Hamilton niet is uitgegroeid tot dat wat hem werd aangemeten.
Natuurlijk hoort een rijder daarvoor krediet te krijgen en dat zal hij van mij ook zeker krijgen. Hij excelleert ook vaak als zijn auto niet de snelste is, maar vaak is die auto wel 1 van de snelste. 2010 was de Ferrari 2de beste auto van het veld, misschien 3de. Maar de Mclaren en Ferrari waren dat jaar heel erg aan elkaar gewaagd. Ik wil Alonso niet aanvallen of afzwakken, maar ik heb het idee dat mensen de Ferrari gewoon onderschat hebben, want die auto was helemaal niet slecht. Zeker niet in 2010 en 2012. Grappig dat jij precies het zelfde doet bij Hamilton, maar dat dan logisch vind en nu bij Alonso opmerkelijk. En het zijn ook vaak de Alonso fans en Vettel fans die zich schuldig maken aan het afzwakken van Hamilton's pretatie, of die van Vettel of Alonso door desbetreffende fans.)
En tja, Hamilton is gewoon van te voren een erg groot maatpak voor gehouden, die gezien de omstandigheden onmogelijk was om in te groeien. 2010-2013 was het gewoon Vettel/RBR wat de klok sloeg. Dat Hamilton en Alonso die jaren de titel bijna konden binnen halen was te danken aan het falen van Vettel of RBR.
En ja met betrekking tot Alonso, ontzettend goede coureur, misschien wel de beste op dit moment, maar de Ferrari moet zeker niet onderschat worden. En daarin vind ik dat Alonso soms krediet krijgt, die eigenlijk wat onterecht zijn, want de Ferrari was vaak wel instaat te eindigen waar Alonso hem neer zette. op de 2de plek. natuurlijk doet hij het nog steeds en wint hij sommige races van rijders met snellere auto's, maar daarin is hij niet de enige.
Als ik dan kijk naar de kritiek die Hamilton krijgt in 2007, 2010 en dit jaar, vraag ik me af waarom die criteria dan niet voor Alonso word gebruikt. 2010 maakte hij ook in 2 races fouten die hem veel punten koste. Spa weet ik uit me hoofd, andere weet ik niet zeker, maar ik dacht dat het Canada was. Spa spon hij in de regen uit de race en Canada maakte hij volgens mij 2 kleine foutjes die hem achter Button brachten.
En Kimi kreeg dit jaar nog flinke kritiek te verduren omdat hij het team niet overrulde om nog naar buiten te gaan voor snelle ronde. Maar Canada 2012 gaf je wel het team volledig de schuld toen ze Alonso niet binnen haalde.
Het zijn dus niet alleen "Wij Hamilton fans " die andere coureurs proberen af te zwakken of bepaalde gefixte meningen hebben over een coureur. 

robbert

 ;D ;D ;D ;D ;D hoe meer alonso zegt dat hij bij ferrari zal blijven, hoe meer de pers zo'n domme berichten over een vertrek de wereld insturen. Gaan die gasten dat nu nooit leren. Verdienen zij daarvoor veel geld, amai, ik wil ook journalist zijn hoor. Gewoon wat verhaaltjes verzinnen ;D ;D ;D ;D ;D ;D