Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

#690
Citaat van: Jeroen op 02 september 2014 - 21:02:34
Als hij in staat zou zijn om binnen de 25 punten te blijven, zou hij daar vol voor gaan. Zeker met de dubbeltellende slotrace in het achterhoofd, zou je wel gek zijn dat te laten lopen.

Tuurlijk, maar zou hij weg willen, dan maakt Ferrari het met zo'n clausule wel erg makkelijk. Daarom lijkt zo'n clausule me onwaarschijnlijk. Dat is alles dat ik zeg. Dat daar dan gelijk meer van gemaakt word kan ik ook niet helpen.

Wings

O nee hoor: we filosoferen ergens over. En je hebt een goed punt dat de clausule ietwat te simpel is dus betwijfel ook het bestaan ervan.

0634

Dat geloof ik inderdaad ook niet.

Arthur

Er zal wel een kern van waarheid in zitten maar wie zegt dat het de hele strekking van de clausule is? Wellicht staan er nog meer zaken in die eveneens sprake van moet zijn waardoor een transfervrij [ ;)] vertrek niet zo eenvoudig is.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Figge

Ik geloof weldegelijk in dit soort clausules. Je wilt als rijder toch ook de garantie hebben dat je competitief kunt blijven. Als je bij een goed gebudgetteerd team gaat rijden wil je er niet op P5 of 6 finishen, maar winnen. Als de organisatie een zootje is of wordt wil je daar als rijder niet de dupe van worden. Hij ligt er uiteraard aan wie je als rijder bent om dit soort zaken te kunnen "eisen" in een contract. Dat Alonso die status heeft staat buiten kijf. Wellicht heeft Vettel die status ook op dit moment. Wellicht heeft Hamilton het ook kunnen afdwingen 3 jaar geleden.
Omdat Alonso zo'n clausule heeft, gaat zijn management gewoon met McLaren in gesprek. Daarom zijn er ook geruchten. Maar misschien wil het "kamp Fernando" wel een bepaalde ontwikkeling bij Ferrari zien in de reorganisatie. Komt die nu tot stand. En zegt Alonso nu dat hij zijn werk bij het team wil afmaken. Daar mee zegt hij heel politiek correct niet of hij blijft of vertrekt, maar geeft een intentie af. 

Franky R.

Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 09:15:28
Ik geloof weldegelijk in dit soort clausules. Je wilt als rijder toch ook de garantie hebben dat je competitief kunt blijven. Als je bij een goed gebudgetteerd team gaat rijden wil je er niet op P5 of 6 finishen, maar winnen. Als de organisatie een zootje is of wordt wil je daar als rijder niet de dupe van worden. Hij ligt er uiteraard aan wie je als rijder bent om dit soort zaken te kunnen "eisen" in een contract. Dat Alonso die status heeft staat buiten kijf. Wellicht heeft Vettel die status ook op dit moment. Wellicht heeft Hamilton het ook kunnen afdwingen 3 jaar geleden.
Omdat Alonso zo'n clausule heeft, gaat zijn management gewoon met McLaren in gesprek. Daarom zijn er ook geruchten. Maar misschien wil het "kamp Fernando" wel een bepaalde ontwikkeling bij Ferrari zien in de reorganisatie. Komt die nu tot stand. En zegt Alonso nu dat hij zijn werk bij het team wil afmaken. Daar mee zegt hij heel politiek correct niet of hij blijft of vertrekt, maar geeft een intentie af.


Ik denk het ook...Als Ferrari echt competitief was, dan zou Alonso er niet aan denken om een dergelijk ontsnappingsclausule in te bouwen, denk ik.


Maar hoelang rijdt de man al achter de feiten aan? Precies!

Hamilton#44

Citaat van: Vieze baas op 02 september 2014 - 16:36:07
Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da

Ik weet wel zeker dat hij zo´n soort clausule heeft, dat is bij topcoureurs die veel eisen kunnen stellen heel normaal. Veel geld kunnen ze overal krijgen, een goede auto niet.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Zal Marussia überhaupt wel rijden op Monza? Of mag Rossi nu wel debuteren? Vragen, vragen...


http://www.gppits.net/nieuws/betalingsachterstand_voor_klantenteams_ferrari/






Jozef

Citaat van: Vieze baas op 02 september 2014 - 16:36:07
Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da

Ferrari zou echt gek moeten zijn om zo'n contract opgesteld te hebben, 25 punten is echt niks.

Figge

25 is logisch, omdat dat het betekend dat je binnen 1x winnen zit. En hoezo is Ferrari gek om hierin mee te gaan. Als je je hiermee verzekert een van de beste rijders van het spul? 1: ze weten dat hun auto maximaal zal presteren en 2: hij rijdt niet voor de concurrentie. 

Wings

Citaat van: Figge op 03 september 2014 - 09:15:28
Ik geloof weldegelijk in dit soort clausules. Je wilt als rijder toch ook de garantie hebben dat je competitief kunt blijven. Als je bij een goed gebudgetteerd team gaat rijden wil je er niet op P5 of 6 finishen, maar winnen. Als de organisatie een zootje is of wordt wil je daar als rijder niet de dupe van worden. Hij ligt er uiteraard aan wie je als rijder bent om dit soort zaken te kunnen "eisen" in een contract. Dat Alonso die status heeft staat buiten kijf. Wellicht heeft Vettel die status ook op dit moment. Wellicht heeft Hamilton het ook kunnen afdwingen 3 jaar geleden.
Omdat Alonso zo'n clausule heeft, gaat zijn management gewoon met McLaren in gesprek. Daarom zijn er ook geruchten. Maar misschien wil het "kamp Fernando" wel een bepaalde ontwikkeling bij Ferrari zien in de reorganisatie. Komt die nu tot stand. En zegt Alonso nu dat hij zijn werk bij het team wil afmaken. Daar mee zegt hij heel politiek correct niet of hij blijft of vertrekt, maar geeft een intentie af.

Ik geloof wel in een soortgelijke clausule maar niet zo simplistisch als geschetst wordt. Zo zou men erin kunnen schrijven dat als hij of zijn teamgenoot niet in staat zijn om voor P3 te vechten het contract ontbonden te worden. Ga je dit uitdrukken in punten zou één incident bepalend kunnen zijn. Dan schiet je je doel voorbij lijkt mij.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2014 - 12:02:57
Citaat van: Vieze baas op 02 september 2014 - 16:36:07
Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da

Ik weet wel zeker dat hij zo´n soort clausule heeft, dat is bij topcoureurs die veel eisen kunnen stellen heel normaal. Veel geld kunnen ze overal krijgen, een goede auto niet.
Wie weet. Vettel heeft het in ieder geval wel. Als ze hem een niet-winnende auto geven, mag hij in principe weg. Wat dus niet mag, want de auto heeft wel al gewonnen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 03 september 2014 - 18:18:35
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2014 - 12:02:57
Citaat van: Vieze baas op 02 september 2014 - 16:36:07
Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da

Ik weet wel zeker dat hij zo´n soort clausule heeft, dat is bij topcoureurs die veel eisen kunnen stellen heel normaal. Veel geld kunnen ze overal krijgen, een goede auto niet.
Wie weet. Vettel heeft het in ieder geval wel. Als ze hem een niet-winnende auto geven, mag hij in principe weg. Wat dus niet mag, want de auto heeft wel al gewonnen.
dat ligt er aan hoe die clausule precies in elkaar zit. Puur op eigen kracht heeft RBR nog niet gewonnen. Daarnaast kan het ook gaan om Vettel zn eigen prestatie ipv die van beide auto´s. Maar goed, Vettel kan nog zo veel clausules hebben, ik zie m inmiddels niet meer weg gaan.

0634

Niet op eigen kracht gewonnen? Werd ie geduwd dan?

Flauwe opmerking uiteraard, maar een uitzondering als 'op eigen kracht' wordt door een jurist natuurlijk getrasht.

Verder weet ik niet precies wat er in staat qua ontbindende factoren e.d., maar wel dat er iets staat over een winnende auto en dat heeft ie.