Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:40:45
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 13:35:20
Idd, Rosberg en Hamilton liggen in 2015 nog onder contract.

Waar lees je dat? Ik lees over Rosberg namelijk overal dat hij een 'muliti-year extension' heeft. Tot wanneer weten we dus niet. Maar dat lijkt mij dus langer dan 2015.

Ik zeg toch ook niks over na 2015? ???

0634

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 19:47:25
Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 19:40:45
Citaat van: Jozef op 25 augustus 2014 - 13:35:20
Idd, Rosberg en Hamilton liggen in 2015 nog onder contract.

Waar lees je dat? Ik lees over Rosberg namelijk overal dat hij een 'muliti-year extension' heeft. Tot wanneer weten we dus niet. Maar dat lijkt mij dus langer dan 2015.

Ik zeg toch ook niks over na 2015? ???

Ach inderdaad. Te snel gelezen... sorry.

Overigens was het een oprechte vraag, omdat ik niet weet tot wanneer hij vast ligt. 'Multi year deal'. Dan zal het een jaar of drie, vier toch wel zijn lijkt me.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Daarin staat het ook niet. Tot tenminste 2016. Blijft vaag.

Arthur

T/m 2016 lijkt me in ieder geval niet vaag. Rosberg blijft dus voorlopig en daar twijfel ik ook niet aan. Hamilton aan de andere kant... t/m 2015 tenzij het anders uitpakt met wederzijds goedvinden. En ja, als de situatie met de heren zich dusdanig ontwikkelt en Rosberg wordt kampioen kan het er wel eens op uitdraaien dat Hamilton zijn boeltje [in overleg] mag pakken eind van dit seizoen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Het AD meldt dat Van der Garde misschien dit jaar nog instapt bij Sauber en volgend jaar zeker raced? Is dit al ergens anders bevestigd?

Arthur

Citaat van: Hamilton#44 op 25 augustus 2014 - 22:11:33
Het AD meldt dat Van der Garde misschien dit jaar nog instapt bij Sauber en volgend jaar zeker raced? Is dit al ergens anders bevestigd?

Volgens mij niet. Monisha Kaltenborn zwijgt nog in alle talen over de rijdersbezetting voor volgend jaar. Overigens gaat ook het gerucht dat VDG Sutil wellicht dit seizoen al gaat vervangen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Zal Hamilton in ieder geval een flinke zak geld opleveren als Mercedes hem wil lozen.

Even serieuze vraag trouwens, en dat is niet als Hamilton-fanboi bedoeld. Maar zou Rosberg in zo'n geval wel degene zijn die de kar kan trekken als teamleider bij Mercedes? Want we zien hem als die het moeilijk heeft toch nog altijd wel wat foutjes maken (Monaco, Canada en nog wel een paar races dat hij toch een paar keer van de baan schoot). Nu heeft ie dan de emotionele Hamilton als concurrent, maar wat als hij volgend jaar Vettel, Alonso of wellicht Ricciardo als grote concurrent heeft. Die laten zich niet gek maken door Rosberg en maken zelf ook een stuk minder fouten dan Hamilton. Kan Rosberg dan ook het gevecht aan? Ik zeg niet dat Hamilton het dan wel kan, maar hem zomaar lozen als Rosberg kampioen wordt... volgens mij ligt dat niet eens zo simpel.

Arthur

Ik denk overigens niet dat Mercedes Hamilton wil lozen ten kosten van een bak geld. Het zal dan meer in goed overleg gaan zonder afkoopsom. Hoe het er uit ziet met een andere coureur naast Rosberg kan ik niet inschatten. Wellicht wordt hij overklast maar dat lijkt me niet. Vergeet overigens niet dat met zo'n klassebak je snel mee doet voor de overwinning. Dus het zou zich meer richten op de strijd met zijn teamgenoot.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:36:14
T/m 2016 lijkt me in ieder geval niet vaag.
Nee, maar er staat 'tot en met minstens 2016'. Dus vermoedelijk nog langer. Dat is een beetje vaag.

0634

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 22:15:42
Zal Hamilton in ieder geval een flinke zak geld opleveren als Mercedes hem wil lozen.

Even serieuze vraag trouwens, en dat is niet als Hamilton-fanboi bedoeld. Maar zou Rosberg in zo'n geval wel degene zijn die de kar kan trekken als teamleider bij Mercedes? Want we zien hem als die het moeilijk heeft toch nog altijd wel wat foutjes maken (Monaco, Canada en nog wel een paar races dat hij toch een paar keer van de baan schoot). Nu heeft ie dan de emotionele Hamilton als concurrent, maar wat als hij volgend jaar Vettel, Alonso of wellicht Ricciardo als grote concurrent heeft. Die laten zich niet gek maken door Rosberg en maken zelf ook een stuk minder fouten dan Hamilton. Kan Rosberg dan ook het gevecht aan? Ik zeg niet dat Hamilton het dan wel kan, maar hem zomaar lozen als Rosberg kampioen wordt... volgens mij ligt dat niet eens zo simpel.

Vooropgesteld: in 2015 rijden Rosberg en Hamilton voor Mercedes. Daar twijfel ik niet aan.

Maar om op jouw stelling in te gaan: Ricciardo komt niet. Vettel en Rosberg zal interessant zijn, maar daar geef ik Rosberg best kansen. Tegen Alonso is hij kansloos. Maar wie niet?

Ik zie dan eerder Bottas komen. En hoe die dat zal doen? Geen idee. Maar Rosberg kan zich blijkbaar meten met Hamilton dus zal hij zich vast ook kunnen meten met de meeste anderen.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:26:23
Citaat van: Arthur op 25 augustus 2014 - 21:36:14
T/m 2016 lijkt me in ieder geval niet vaag.
Nee, maar er staat 'tot en met minstens 2016'. Dus vermoedelijk nog langer. Dat is een beetje vaag.

Klopt dat ben ik met je eens. Geeft aan dat men niet exact weet tot wanneer het contract gesloten is. Blijkbaar is wel zeker dat het minimaal 2 jaar duurt. En dat zegt mij dat Rosberg niet zomaar vertrekt. Zeker niet met de huidige stand van zaken in het kampioenschap.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Nee ik bedoelde niet Vettel/Ricciardo/Alonso als teamgenoot, maar als concurrent. Hoe zou Rosberg zijn als Mercedes-kopman als hij om de titel moet strijden tegen die gasten in een ander team? Daar heb ik persoonlijk nog steeds mijn twijfels een beetje bij. Want hen krijg je mentaal niet gek. Maar goed, Schumacher en Hamilton verslaan doe je natuurlijk ook niet als je een koekenbakker bent.

Verder verwacht ik ook dat ze beiden in 2015 gewoon voor Mercedes rijden.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2014 - 22:29:24
Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 22:15:42
Zal Hamilton in ieder geval een flinke zak geld opleveren als Mercedes hem wil lozen.

Even serieuze vraag trouwens, en dat is niet als Hamilton-fanboi bedoeld. Maar zou Rosberg in zo'n geval wel degene zijn die de kar kan trekken als teamleider bij Mercedes? Want we zien hem als die het moeilijk heeft toch nog altijd wel wat foutjes maken (Monaco, Canada en nog wel een paar races dat hij toch een paar keer van de baan schoot). Nu heeft ie dan de emotionele Hamilton als concurrent, maar wat als hij volgend jaar Vettel, Alonso of wellicht Ricciardo als grote concurrent heeft. Die laten zich niet gek maken door Rosberg en maken zelf ook een stuk minder fouten dan Hamilton. Kan Rosberg dan ook het gevecht aan? Ik zeg niet dat Hamilton het dan wel kan, maar hem zomaar lozen als Rosberg kampioen wordt... volgens mij ligt dat niet eens zo simpel.

Vooropgesteld: in 2015 rijden Rosberg en Hamilton voor Mercedes. Daar twijfel ik niet aan.

Maar om op jouw stelling in te gaan: Ricciardo komt niet. Vettel en Rosberg zal interessant zijn, maar daar geef ik Rosberg best kansen. Tegen Alonso is hij kansloos. Maar wie niet?

Ik zie dan eerder Bottas komen. En hoe die dat zal doen? Geen idee. Maar Rosberg kan zich blijkbaar meten met Hamilton dus zal hij zich vast ook kunnen meten met de meeste anderen.

In principe rijdt Hamilton in 2015 nog voor Mercedes. Maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren? Ik durf er mijn vraagtekens bij te zetten. Misschien raakt Hamilton zo gefrustreerd dat hij er bij Mercedes geen zin meer in heeft. En misschien zou Mercedes het dan als een oplossing zien om maar uit elkaar te gaan mocht de relatie tussen Hamilton en Rosberg zich nog steeds op een dieptepunt bevinden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 22:32:27
Nee ik bedoelde niet Vettel/Ricciardo/Alonso als teamgenoot, maar als concurrent. Hoe zou Rosberg zijn als Mercedes-kopman als hij om de titel moet strijden tegen die gasten in een ander team? Daar heb ik persoonlijk nog steeds mijn twijfels een beetje bij. Want hen krijg je mentaal niet gek. Maar goed, Schumacher en Hamilton verslaan doe je natuurlijk ook niet als je een koekenbakker bent.


Geen idee. Zal aan de wagen liggen, zoals meestal. Rosberg zal zich de kop niet gek laten maken en vermoedelijk zal de rivaliteit simpelweg minder zijn. Zal veel meer een cleane titelstrijd worden. We moeten nu ook niet doen alsof Rosberg een woesteling is die links en rechts mensen van de baan drukt om maar te winnen. Zo is ie niet.

Dit is toch meer een opstapeling van kleine incidentjes geweest. De eerdere aanvallen, waarbij Lewis doordrukte en hij steeds afhaakte, de genegeerde teamorder, de onzin die Lewis in de media nog wel eens over Rosberg roept. Al met al zijn de gemoederen natuurlijk al een tijdje wat onrustig.

Bovendien is hij niet het type dat veel foutjes maakt. Hij overcompenseert wat omdat Lewis intrinsiek misschien wel een of twee tienden sneller kan zijn, en omdat hij met de pleuris in zijn lijf rijdt. Maar als alles weer normaal is, zal hij zijn wagen niet meer laten staan zoals hij gisteren deed, vermoed ik, en verdwijnen de kleine foutjes ook wel weer.

It's all just a mindgame.