Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Hmm, toen ik in het rapporttopic zei dat we van Koba niks meer zagen, bedoelde ik dat niet zó letterlijk.

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2014 - 22:24:56
Het gaat dus toch om de muntjes.

Extra zuur voor de fans van Kobayashi die allemaal geld stortte om zijn carrière te redden.
Ben benieuwd of Lotterer genoeg budget heeft om het seizoen af te maken, denk het eigenlijk niet...
Die fans komen dan zeker van planet X. F1 is voor betaalcoureurs als zo'n bulldozer-muntjesautomaat op de kermis: van 1 ding kun je zeker zijn, er komt altijd minder uit dan je erin stopt.

Arthur

Citaat van: Breaktest op 20 augustus 2014 - 23:26:53
Citaat van: gloudiesaurus op 20 augustus 2014 - 22:24:56
Het gaat dus toch om de muntjes.

Extra zuur voor de fans van Kobayashi die allemaal geld stortte om zijn carrière te redden.
Ben benieuwd of Lotterer genoeg budget heeft om het seizoen af te maken, denk het eigenlijk niet...
Die fans komen dan zeker van planet X. F1 is voor betaalcoureurs als zo'n bulldozer-muntjesautomaat op de kermis: van 1 ding kun je zeker zijn, er komt altijd minder uit dan je erin stopt.

Als er al iets uitkomt ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ik zat trouwens te denken, zou Kimi niet kans hebber zijn om terug te keren naar Mclaren in 2016? Hij is misschien niet de absolute topper maar hij is wel 1 van de 6 beste op dit moment.
Button en Magnussen zie ik alleen nog bij Mclaren rijden als Alonso, Vettel, Hamilton, Bottas en Kimi daar niet gaan rijden.
Niet dat ze het slecht doen, maar de geruchten over vertrek van beide coureurs gonzen overal over het internet.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 09:44:40
Ik zat trouwens te denken, zou Kimi niet kans hebber zijn om terug te keren naar Mclaren in 2016? Hij is misschien niet de absolute topper maar hij is wel 1 van de 6 beste op dit moment.
Button en Magnussen zie ik alleen nog bij Mclaren rijden als Alonso, Vettel, Hamilton, Bottas en Kimi daar niet gaan rijden.
Niet dat ze het slecht doen, maar de geruchten over vertrek van beide coureurs gonzen overal over het internet.

Kimi terugkeren bij McLaren? ;D ;D Ik denk dat dit zijn eindstation is. Misschien nog een jaar Force India maar of hij daar zin in heeft waag ik te betwijfelen. Maar McLaren zal wel gek zijn om Kimi terug te nemen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 09:52:38
Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 09:44:40
Ik zat trouwens te denken, zou Kimi niet kans hebber zijn om terug te keren naar Mclaren in 2016? Hij is misschien niet de absolute topper maar hij is wel 1 van de 6 beste op dit moment.
Button en Magnussen zie ik alleen nog bij Mclaren rijden als Alonso, Vettel, Hamilton, Bottas en Kimi daar niet gaan rijden.
Niet dat ze het slecht doen, maar de geruchten over vertrek van beide coureurs gonzen overal over het internet.

Kimi terugkeren bij McLaren? ;D ;D Ik denk dat dit zijn eindstation is. Misschien nog een jaar Force India maar of hij daar zin in heeft waag ik te betwijfelen. Maar McLaren zal wel gek zijn om Kimi terug te nemen.
Waarom niet? Het is juist dat Kimi zijn beste jaren had bij Mclaren en Mclaren was volgens mij nooit negatief over Kimi. Vraag me af waarom Mclaren gek moet zijn om Kimi terug te nemen.

Wings

Hoe lang kan een rijder teren op successen? De McLaren-tijd van Kimi stamt af uit het steentijdperk. Kan me niet voorstellen dat men daar nog zit te wachten op rijders als Kimi. Bovendien is het ook nog eens onlogisch. Welk team gaat, als een nieuw tijdperk voor de deur staat, rijders contracteren die in hun nadagen zitten?


Wings

Ja. Echt! ;D Ik had het erachter getypt maar weer weggehaald omdat het teveel zou refereren aan de discussie over hoe Ferrari-onwaardig ik hem vind. Maar inderdaad: Ferrari. Hoewel Ferrari niet echt voor een nieuw tijdperk staat net als McLaren die vanaf volgend jaar met Honda-motoren zullen rijden dus waarschijnlijk een compleet nieuw pakket zullen afleveren. Ook zijn de omstandigheden bij Ferrari anders: daar zit Alonso. Die hebben ze voor de successen, Kimi vervangt Massa daar en misschien ook wel in diens rol. Verder is deze week een artikel uitgebracht waarin men toegeeft dat er veel fouten zijn gemaakt en het roer nu omgaat. Kimi contracteren lijkt mij één van die fouten. Ik hoop dat ze langzaam maar zeker hun visie op het langere termijn zullen richten. Of Alonso daar nog voldoende vertrouwen in heeft waag ik te betwijfelen. Ik denk dat hij op zoek gaat naar een mogelijkheid om op korte tijd te excelleren. 

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:05:14
Hoe lang kan een rijder teren op successen? De McLaren-tijd van Kimi stamt af uit het steentijdperk. Kan me niet voorstellen dat men daar nog zit te wachten op rijders als Kimi. Bovendien is het ook nog eens onlogisch. Welk team gaat, als een nieuw tijdperk voor de deur staat, rijders contracteren die in hun nadagen zitten?
Helemaal onlogisch is het niet, Kimi heeft iig meer gepresteerd dan Magnussen en volgens mij ook meer dan Button. Volgend jaar 1 rookie en dan met Kimi een ervaren wereld kampioen. Of misschien geen Rookie, maar een Bottas, Hulkenberg of Grosjean. Maar Alonso word genoemd, ook een coureur aan het eind van zijn Carrière, dus waarom Kimi niet. Alonso komt, zoals jij al zei, ook al uit het steentijdperk.
En ja, teren op succes, Alonso is ook al aantal jaar aan het teren op zijn titels in 2005 en 2006. Ik zeg niet dat het de beste keuze is of dat het heel logisch is, maar het is zeker niet een hele slechte keuze. Ik heb Kimi altijd op zijn beste gevonden bij Mclaren en daar zit hij ook het beste op zijn plaats.

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 10:08:20
Ferrari ;D
Nog een recent voorbeeld: Mercedes 2010 en zelfs nog extremer ;D. Dat waren geen na dagen meer, maar pension dagen ;D

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:23:02
Ja. Echt! ;D Ik had het erachter getypt maar weer weggehaald omdat het teveel zou refereren aan de discussie over hoe Ferrari-onwaardig ik hem vind. Maar inderdaad: Ferrari. Hoewel Ferrari niet echt voor een nieuw tijdperk staat net als McLaren die vanaf volgend jaar met Honda-motoren zullen rijden dus waarschijnlijk een compleet nieuw pakket zullen afleveren. Ook zijn de omstandigheden bij Ferrari anders: daar zit Alonso. Die hebben ze voor de successen, Kimi vervangt Massa daar en misschien ook wel in diens rol. Verder is deze week een artikel uitgebracht waarin men toegeeft dat er veel fouten zijn gemaakt en het roer nu omgaat. Kimi contracteren lijkt mij één van die fouten. Ik hoop dat ze langzaam maar zeker hun visie op het langere termijn zullen richten. Of Alonso daar nog voldoende vertrouwen in heeft waag ik te betwijfelen. Ik denk dat hij op zoek gaat naar een mogelijkheid om op korte tijd te excelleren.
Grotere fout vind ik de betrouwbaarheid en snelheid van die auto. Kimi heeft dit jaar al de nodige problemen gehad met de auto. Zoals ik al eerder zij, de verhouding in punten tussen Alonso en Kimi is niet helemaal correct. Kimi heeft tot nu toe gewoon al de nodige pech gehad die heb toch redelijk wat punten hebben gekost.
Al ben ik het met je eens dat ze beter een andere coureur hadden moeten aan nemen, een coureur die nog jaren en jaren voor de boeg heeft.

Wings

Dat zal wel maar tussen de pech door rijdt Kimi ook niet de sterren van de hemel.

Kootje

Ook zonder z'n pech valt hij idd wat tegen, maar ik schrijf hem nog niet af. Wel voor dit jaar, maar voor komend seizoen verwacht ik wel wat meer van 'm. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij de juiste man is voor McLaren, want dat denk ik niet.

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 augustus 2014 - 10:32:19
Dat zal wel maar tussen de pech door rijdt Kimi ook niet de sterren van de hemel.
Daar heb je gelijk in, op een 2 of 3 races na rijd hij inderdaad niet zo goed als ik graag zou zien. Ik had hem dichter achter Alonso verwacht.

Wings

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 10:39:33
Ook zonder z'n pech valt hij idd wat tegen, maar ik schrijf hem nog niet af. Wel voor dit jaar, maar voor komend seizoen verwacht ik wel wat meer van 'm. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij de juiste man is voor McLaren, want dat denk ik niet.

Afschrijven vind ik ook een uiterste. Maar zou Kimi zin hebben om hierna nog in het middenveld te harken bij (ik noem maar wat) Force India?