Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 december 2014 - 13:33:55
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 12:31:51
ook Alonso en zeker Hamilton hebben wel eens een minder seizoen gehad. Alleen niet afgelopen seizoen, blijkbaar telt dat dubbel zo hard mee.
Ik denk dat het vooral een patroon is. Je ziet bij met name Raikkonen toch wel duidelijk pieken en dalen in zijn seizoenen zitten, afhankelijk van of de auto hem ligt. Dat patroon zie ik in mindere mate ook wel terug bij Button. Van Vettel is dat natuurlijk nog afwachten om tot een definitief oordeel te komen. Wat betreft Alonso en Hamilton heb ik nooit het idee gehad dat ze ondermaats presteerden omdat de auto hen niet lag. Natuurlijk hadden ze hun mindere jaren omdat ze zelf wat minder goed reden (Hamilton in 2011 is uiteraard een duidelijk voorbeeld daarvan). Dus ik zie niet zo in wat het afgelopen seizoen daar mee te maken heeft, behalve in het geval van Vettel. Maar daarom geef ik over hem ook nog geen definitief oordeel.
uiteraard ging het mij ook om Vettel. Button en Raikkonen komen bij mij sowieso niet in aanmerking voor beste coureur van het veld, ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. Dat was wat Matthijs aanhaalde. En zo kreeg de discussie opnieuw een andere wending ;)

Matthijs

Hoho, ik haalde het niet aan, ik reageerde alleen op Miguel. Miguel zei dat de echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen. Mijn reactie was dat dat ook geldt voor andere coureurs, waardoor er alleen Alonso en Hamilton over kunnen blijven als potentieel beste coureurs.

Maar misschien had ik niet moeten reageren. Ik vind het namelijk niet belangrijk of Button wel of niet de beste coureur is (is ook geen discussie), maar of hij beter of gelijkwaardig is aan rijders als Raikkonen en/of Massa.

FolkertE

#2477
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 13:44:25
de reden doet er niet toe, zo lang die bij jezelf ligt. Verder is het veels te makkelijk om bij de 1 van aanpassingsproblemen te spreken en bij de ander niet. In 2011 was er ook een grote verandering, nl de banden. De ene verandering is de andere niet, de 1 pakt voor de 1 beter uit, de andere voor een ander. Verder  weet je ook niet wat exact het probleem was bij zowel Vettel als Hamilton. Vettel is vlak voor het seizoen vader geworden, heeft 4 jaar op rij de druk van de titelrace gehad, kreeg een frisse nieuwe teamgenoot en kon in het begin amper kilometers maken. Halverwege het seizoen had hij 1200 km minder gemaakt dan Ricciardo. En voor de zoveelste keer, Vettel presteerde voor de geavanceerde difussors er waren ook erg goed hoor. Kortom het is allemaal een beetje giswerk en bovendien doet het er niet zoveel toe. Laten gewoon ff afwachten hoe het verder gaat, Alonso en Hamilton reden na een minder seizoen ook gewoon weer de sterren van de hemel, vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat Vettel dat niet gaat doen. Ok, winnen met de Ferrari zal lastig worden, maar het schijnt dat je in een mindere auto ook mooie dingen kunt laten zien.
Nou, eigenlijk wel. Als bij Vettel ook persoonlijke problemen een rol speelde om dan is het anders, maar tot nu toe is daar niks over bekend. Bij Hamilton was er destijds van alles in het nieuws en werd er door iedereen wel wat over gezegd. Zelf gaf hij ook aan niet lekker in zijn vel te zitten en veel met Nicole bezig was.
Maar hoezo makkelijk om bij de een er wel van te spreken en bij de andere niet? De veranderingen in 2011 waren bij lange na niet zo groot als afgelopen jaar, die worden gezien als de grootste ooit. Bij Vettel is het gissen of er persoonlijke problemen waren, bij Hamilton wisten we dat, veelvuldig in het nieuws geweest. Dat hij vader is geworden speelt zeker mee, maar Grosjean is dat ook al 2 keer dus zolang er niks over word gezegd is het gissen. En de druk van titel race? Hadden Alonso en Hamilton ook en in 2011 en 2013 kon je amper spreken van titel druk. En 1200 KM minder getest zegt niet heel veel, hij heeft volgens mij nog steeds x1000 Km afgelegd. Een groot kampioen moet daar voldoende aan hebben. Zeker na half jaar, of zelfs 3 maanden.
En ik heb het ook niet over de periode voor de difussors. Daar presteerde hij ook erg goed, ga ik ook niet ontkennen. Maar volgens mij ging het om het kunnen classificeren van beste coureurs van het veld en ja dan word er dus hier naar gekeken.
Maar je hebt gelijk dat het afwachten is wat hij volgende jaren gaat doen, maar op dit moment heeft 2014 afbreuk gedaan aan zijn reputatie. 
En ja, dat kan een eenmalig jaar zijn, maar als hij moeite heeft met het formaat van de huidige F1, zal dat komende jaren ook wel probleem zijn. Hamilton had persoonlijk problemen en die waren opgelost, dat beinvloede zijn rijden. Dat zegt ook niks over hoe goed hij is, alleen dat hij emotioneel kwetsbaar is of was. Vettel moet leren rijden met deze auto of hij zich aanpast of niet, het zegt wel wat over zijn kunnen. En op dit moment is dat niet de beste zijn op dit moment. Dat is Hamilton met de beste auto.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:09:31
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 13:44:25
de reden doet er niet toe, zo lang die bij jezelf ligt. Verder is het veels te makkelijk om bij de 1 van aanpassingsproblemen te spreken en bij de ander niet. In 2011 was er ook een grote verandering, nl de banden. De ene verandering is de andere niet, de 1 pakt voor de 1 beter uit, de andere voor een ander. Verder  weet je ook niet wat exact het probleem was bij zowel Vettel als Hamilton. Vettel is vlak voor het seizoen vader geworden, heeft 4 jaar op rij de druk van de titelrace gehad, kreeg een frisse nieuwe teamgenoot en kon in het begin amper kilometers maken. Halverwege het seizoen had hij 1200 km minder gemaakt dan Ricciardo. En voor de zoveelste keer, Vettel presteerde voor de geavanceerde difussors er waren ook erg goed hoor. Kortom het is allemaal een beetje giswerk en bovendien doet het er niet zoveel toe. Laten gewoon ff afwachten hoe het verder gaat, Alonso en Hamilton reden na een minder seizoen ook gewoon weer de sterren van de hemel, vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat Vettel dat niet gaat doen. Ok, winnen met de Ferrari zal lastig worden, maar het schijnt dat je in een mindere auto ook mooie dingen kunt laten zien.
Nou, eigenlijk wel. Als bij Vettel ook persoonlijke problemen een rol speelde om dan is het anders, maar tot nu toe is daar niks over bekend. Bij Hamilton was er destijds van alles in het nieuws en werd er door iedereen wel wat over gezegd. Zelf gaf hij ook aan niet lekker in zijn vel te zitten en veel met Nicole bezig was.
Maar hoezo makkelijk om bij de een er wel van te spreken en bij de andere niet? De veranderingen in 2011 waren bij lange na niet zo groot als afgelopen jaar, die worden gezien als de grootste ooit. Bij Vettel is het gissen of er persoonlijke problemen waren, bij Hamilton wisten we dat, veelvuldig in het nieuws geweest. Dat hij vader is geworden speelt zeker mee, maar Grosjean is dat ook al 2 keer dus zolang er niks over word gezegd is het gissen. En de druk van titel race? Hadden Alonso en Hamilton ook en in 2011 en 2013 kon je amper spreken van titel druk. En 1200 KM minder getest zegt niet heel veel, hij heeft volgens mij nog steeds x1000 Km afgelegd. Een groot kampioen moet daar voldoende aan hebben. Zeker na half jaar, of zelfs 3 maanden.
En ik heb het ook niet over de periode voor de difussors. Daar presteerde hij ook erg goed, ga ik ook niet ontkennen. Maar volgens mij ging het om het kunnen classificeren van beste coureurs van het veld en ja dan word er dus hier naar gekeken.
Maar je hebt gelijk dat het afwachten is wat hij volgende jaren gaat doen, maar op dit moment heeft 2014 afbreuk gedaan aan zijn reputatie.
ok, ik ben na de eerste zin afgehaakt. Sorry. Ik heb sowieso geen zin in deze discussie. De naam Hamilton valt 1x en daar is Folkert weer.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 22 december 2014 - 14:08:15
Hoho, ik haalde het niet aan, ik reageerde alleen op Miguel. Miguel zei dat de echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen. Mijn reactie was dat dat ook geldt voor andere coureurs, waardoor er alleen Alonso en Hamilton over kunnen blijven als potentieel beste coureurs.

Maar misschien had ik niet moeten reageren. Ik vind het namelijk niet belangrijk of Button wel of niet de beste coureur is (is ook geen discussie), maar of hij beter of gelijkwaardig is aan rijders als Raikkonen en/of Massa.
het ging idd alleen om de vergelijking met Raikkonen. Ik vind dat beiden mindere jaren hebben gehad. Grote verschil is dat Raikkonen na een titel die er al jaren aan zat te komen terugviel om wat voor reden dan ook en dat Button na een verrassende titel die niemand had verwacht juist zn titel meer glans gaf, met name in 2011. Stel dat Raikkonen begonnen was met wat mindere jaren en geeindigd was met hoe hij bij McLaren en Lotus reed, dan zou er toch anders naar gekeken worden denk ik. Nou, moet ik wel zeggen dat gemiddeld gezien Raikkonen juist overschat wordt, maar er is ook een groep die Raikkonen eigenlijk maar niks vind. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 14:12:55
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:09:31
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 13:44:25
de reden doet er niet toe, zo lang die bij jezelf ligt. Verder is het veels te makkelijk om bij de 1 van aanpassingsproblemen te spreken en bij de ander niet. In 2011 was er ook een grote verandering, nl de banden. De ene verandering is de andere niet, de 1 pakt voor de 1 beter uit, de andere voor een ander. Verder  weet je ook niet wat exact het probleem was bij zowel Vettel als Hamilton. Vettel is vlak voor het seizoen vader geworden, heeft 4 jaar op rij de druk van de titelrace gehad, kreeg een frisse nieuwe teamgenoot en kon in het begin amper kilometers maken. Halverwege het seizoen had hij 1200 km minder gemaakt dan Ricciardo. En voor de zoveelste keer, Vettel presteerde voor de geavanceerde difussors er waren ook erg goed hoor. Kortom het is allemaal een beetje giswerk en bovendien doet het er niet zoveel toe. Laten gewoon ff afwachten hoe het verder gaat, Alonso en Hamilton reden na een minder seizoen ook gewoon weer de sterren van de hemel, vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat Vettel dat niet gaat doen. Ok, winnen met de Ferrari zal lastig worden, maar het schijnt dat je in een mindere auto ook mooie dingen kunt laten zien.
Nou, eigenlijk wel. Als bij Vettel ook persoonlijke problemen een rol speelde om dan is het anders, maar tot nu toe is daar niks over bekend. Bij Hamilton was er destijds van alles in het nieuws en werd er door iedereen wel wat over gezegd. Zelf gaf hij ook aan niet lekker in zijn vel te zitten en veel met Nicole bezig was.
Maar hoezo makkelijk om bij de een er wel van te spreken en bij de andere niet? De veranderingen in 2011 waren bij lange na niet zo groot als afgelopen jaar, die worden gezien als de grootste ooit. Bij Vettel is het gissen of er persoonlijke problemen waren, bij Hamilton wisten we dat, veelvuldig in het nieuws geweest. Dat hij vader is geworden speelt zeker mee, maar Grosjean is dat ook al 2 keer dus zolang er niks over word gezegd is het gissen. En de druk van titel race? Hadden Alonso en Hamilton ook en in 2011 en 2013 kon je amper spreken van titel druk. En 1200 KM minder getest zegt niet heel veel, hij heeft volgens mij nog steeds x1000 Km afgelegd. Een groot kampioen moet daar voldoende aan hebben. Zeker na half jaar, of zelfs 3 maanden.
En ik heb het ook niet over de periode voor de difussors. Daar presteerde hij ook erg goed, ga ik ook niet ontkennen. Maar volgens mij ging het om het kunnen classificeren van beste coureurs van het veld en ja dan word er dus hier naar gekeken.
Maar je hebt gelijk dat het afwachten is wat hij volgende jaren gaat doen, maar op dit moment heeft 2014 afbreuk gedaan aan zijn reputatie.
ok, ik ben na de eerste zin afgehaakt. Sorry. Ik heb sowieso geen zin in deze discussie. De naam Hamilton valt 1x en daar is Folkert weer.
Tja, misschien moet je er dan eens over denken niet op een medium te komen waar men over coureurs kunnen praten. Ik praatte voornamelijk over Vettel maar goed, valt weer eens kritiek van mij op Vettel en daar ga je weer.
Je verwijt Jeroen niet te lezen wat jij zegt, maar zelf doe je het niet eens.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:20:25
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 14:12:55
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:09:31
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 13:44:25
de reden doet er niet toe, zo lang die bij jezelf ligt. Verder is het veels te makkelijk om bij de 1 van aanpassingsproblemen te spreken en bij de ander niet. In 2011 was er ook een grote verandering, nl de banden. De ene verandering is de andere niet, de 1 pakt voor de 1 beter uit, de andere voor een ander. Verder  weet je ook niet wat exact het probleem was bij zowel Vettel als Hamilton. Vettel is vlak voor het seizoen vader geworden, heeft 4 jaar op rij de druk van de titelrace gehad, kreeg een frisse nieuwe teamgenoot en kon in het begin amper kilometers maken. Halverwege het seizoen had hij 1200 km minder gemaakt dan Ricciardo. En voor de zoveelste keer, Vettel presteerde voor de geavanceerde difussors er waren ook erg goed hoor. Kortom het is allemaal een beetje giswerk en bovendien doet het er niet zoveel toe. Laten gewoon ff afwachten hoe het verder gaat, Alonso en Hamilton reden na een minder seizoen ook gewoon weer de sterren van de hemel, vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat Vettel dat niet gaat doen. Ok, winnen met de Ferrari zal lastig worden, maar het schijnt dat je in een mindere auto ook mooie dingen kunt laten zien.
Nou, eigenlijk wel. Als bij Vettel ook persoonlijke problemen een rol speelde om dan is het anders, maar tot nu toe is daar niks over bekend. Bij Hamilton was er destijds van alles in het nieuws en werd er door iedereen wel wat over gezegd. Zelf gaf hij ook aan niet lekker in zijn vel te zitten en veel met Nicole bezig was.
Maar hoezo makkelijk om bij de een er wel van te spreken en bij de andere niet? De veranderingen in 2011 waren bij lange na niet zo groot als afgelopen jaar, die worden gezien als de grootste ooit. Bij Vettel is het gissen of er persoonlijke problemen waren, bij Hamilton wisten we dat, veelvuldig in het nieuws geweest. Dat hij vader is geworden speelt zeker mee, maar Grosjean is dat ook al 2 keer dus zolang er niks over word gezegd is het gissen. En de druk van titel race? Hadden Alonso en Hamilton ook en in 2011 en 2013 kon je amper spreken van titel druk. En 1200 KM minder getest zegt niet heel veel, hij heeft volgens mij nog steeds x1000 Km afgelegd. Een groot kampioen moet daar voldoende aan hebben. Zeker na half jaar, of zelfs 3 maanden.
En ik heb het ook niet over de periode voor de difussors. Daar presteerde hij ook erg goed, ga ik ook niet ontkennen. Maar volgens mij ging het om het kunnen classificeren van beste coureurs van het veld en ja dan word er dus hier naar gekeken.
Maar je hebt gelijk dat het afwachten is wat hij volgende jaren gaat doen, maar op dit moment heeft 2014 afbreuk gedaan aan zijn reputatie.
ok, ik ben na de eerste zin afgehaakt. Sorry. Ik heb sowieso geen zin in deze discussie. De naam Hamilton valt 1x en daar is Folkert weer.
Tja, misschien moet je er dan eens over denken niet op een medium te komen waar men over coureurs kunnen praten. Ik praatte voornamelijk over Vettel maar goed, valt weer eens kritiek van mij op Vettel en daar ga je weer.
Je verwijt Jeroen niet te lezen wat jij zegt, maar zelf doe je het niet eens.
ik lees het bewust niet, dat is iets anders als de essentie van een post niet meekrijgen. Verder laat ik het hierbij, het ging over Button en Raikkonen, ik heb geen behoeft om elk zijstraatje uit te melken.

FolkertE

Tja, dan moet je ook geen discussies beginnen of er over verder gaan. Ik zei alleen waarom Vettel op dit moment niet boven aan staat bij nominaties van beste rijder van het veld. Zijn jaar was redelijk slecht in vergelijking met die van Ricciardo. Ja, Hamilton had dat ook, maar die herstelde zich. Vettel nog niet. Maar op dit moment, heeft Vettel niet bewezen de beste van het veld te zijn. En dat is ook niet erg, zoals je zei, dat heeft iedereen wel eens. Maar waarom dan nu al gaan spreken over wat Vettel misschien gaat doen volgend jaar? We praten toch ook niet over Hamilton of Alonso die in de toekomst misschien meer titels gaan winnen dan Vettel en daarom beter zijn?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:38:06
Tja, dan moet je ook geen discussies beginnen of er over verder gaan.
dat bepaal ik zelf wel. Als het mij teveel tijd kost, of als ik het idee heb dat er geen eer aan te behalen valt, dan mag ik mij gewoon terugtrekken uit de discussie toch? en ja, achteraf had ik beter direct niet kunnen reageren idd, maar helaas weet je niet altijd vantevoren waar een zijsprongetje in uitmondt. In dit geval had ik idd beter moeten weten en direct niet moeten reageren, al was het slechts een kleine nuancering van bepaalde zaken.

Jehoentelaar


FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 14:43:48
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:38:06
Tja, dan moet je ook geen discussies beginnen of er over verder gaan.
dat bepaal ik zelf wel. Als het mij teveel tijd kost, of als ik het idee heb dat er geen eer aan te behalen valt, dan mag ik mij gewoon terugtrekken uit de discussie toch? en ja, achteraf had ik beter direct niet kunnen reageren idd, maar helaas weet je niet altijd vantevoren waar een zijsprongetje in uitmondt. In dit geval had ik idd beter moeten weten en direct niet moeten reageren, al was het slechts een kleine nuancering van bepaalde zaken.
Met alle respect, maar het was ook de manier waarop je duidelijk maakte waarom je niet verder wilde gaan.
"Hamilton valt 1 keer en direct is Folkert er weer."
Maar met sommige uitspraken weet je wel waar het naar toe gaat. En mijn opmerking was ook niet bedoelt als aanval op Vettel of grootspraak over Hamilton, enkel een nuancering over het verschil tussen Hamilton's/Alonso's slechte jaren in vergelijking met die van Vettel en waarom Vettel nu even niet als beste van het veld kan worden gezien.

robbert

Ja. Men deelt elkaars mening terug niet :)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 15:04:09
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 14:43:48
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:38:06
Tja, dan moet je ook geen discussies beginnen of er over verder gaan.
dat bepaal ik zelf wel. Als het mij teveel tijd kost, of als ik het idee heb dat er geen eer aan te behalen valt, dan mag ik mij gewoon terugtrekken uit de discussie toch? en ja, achteraf had ik beter direct niet kunnen reageren idd, maar helaas weet je niet altijd vantevoren waar een zijsprongetje in uitmondt. In dit geval had ik idd beter moeten weten en direct niet moeten reageren, al was het slechts een kleine nuancering van bepaalde zaken.
Met alle respect, maar het was ook de manier waarop je duidelijk maakte waarom je niet verder wilde gaan.
"Hamilton valt 1 keer en direct is Folkert er weer."
tja, dat was ook niet echt netjes, vandaar dat ik er ook sorry bij zei. Bij het zien van de naam Nicole ging er bij mij ineens een waarschuwinglampje of zoiets branden. Elke coureur heeft zn priveleven met bijbehorende sores.

Tuesday

Citaat van: robbert op 22 december 2014 - 15:18:29
Ja. Men deelt elkaars mening terug niet :)
dat hoeft ook niet. In dit geval is het echter vantevoren al bekend en is het ook wel bekend dat dat niet gaat veranderen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 15:32:46
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 15:04:09
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 14:43:48
Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 14:38:06
Tja, dan moet je ook geen discussies beginnen of er over verder gaan.
dat bepaal ik zelf wel. Als het mij teveel tijd kost, of als ik het idee heb dat er geen eer aan te behalen valt, dan mag ik mij gewoon terugtrekken uit de discussie toch? en ja, achteraf had ik beter direct niet kunnen reageren idd, maar helaas weet je niet altijd vantevoren waar een zijsprongetje in uitmondt. In dit geval had ik idd beter moeten weten en direct niet moeten reageren, al was het slechts een kleine nuancering van bepaalde zaken.
Met alle respect, maar het was ook de manier waarop je duidelijk maakte waarom je niet verder wilde gaan.
"Hamilton valt 1 keer en direct is Folkert er weer."
tja, dat was ook niet echt netjes, vandaar dat ik er ook sorry bij zei. Bij het zien van de naam Nicole ging er bij mij ineens een waarschuwinglampje of zoiets branden. Elke coureur heeft zn priveleven met bijbehorende sores.
Nee, ok. Ik associeerde de sorry met het niet verder lezen en niet met de latere opmerking. Maar goed, excuus ook voor mij felle tegen reactie, schoot gewoon even in het verkeerde keel gat.

En ja elke coureur heeft zijn problemen in de prive sfeer. Maar ik heb geen idee wat dat momenteel bij Vettel is, ik lees daar bijna niks over. En vandaar dat ik ook een onderscheid maakte tussen het slecht presteren van Alonso/Hamilton en die van Vettel. Omdat ik amper wat weet daarover. Maar wat ik wel weet is dat Vettel gewoon niet overweg kon met de auto.
En volgend jaar zal hij zeker weer beter presteren en als de Ferrari goed genoeg is, gaat hij ook voor de titel.

En over Button vs Raikkonen: Ben ik het met je eens. Op dit moment vind ik Kimi ook niet tot de beste horen. Hij had veel problemen met de auto en de nodige pech. Zijn slechtste jaar ooit en had niet verwacht dat het zo slecht zou gaan. En ja dan vind ik Button op dit moment beter presteren.