Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

Tsja ... als Button zelf al aangaf bereid te zijn 'n flink stukje salaris in te leveren, dan kun je het McLaren moeilijk kwalijk nemen dat ze dat ook doen. ;) :P

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 december 2014 - 17:24:29
Button pakt bijna een derde minder dan vorig jaar hoor. Zakt naar iets van 11,5 mln of zoiets.
waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 december 2014 - 17:57:36
Dat lijkt me een logisch salaris. Even veel blijven betalen is niet logisch voor McLaren, die wereldtitel van Button is toch al even geleden, de man wordt een dagje ouder en is niet meer topcoureur nu Alonso is aangekomen. En hij kon niet naar een ander F1-team.

Het salaris halveren zou echter een blijk zijn van weinig respect voor wat Button de afgelopen jaren voor McLaren heeft betekend.

Een salarisreductie van 20-30% van die 16 miljoen zou ik dus logisch vinden.
ik heb ff gegoogled, maar ik lees toch steeds berichten over minstens de helft er af. Ik denk niet dat Button er wakker van ligt, zijn nog steeds mooie bedragen en t is/was hem toch vooral om het stoeltje zelf te doen.


0634

Citaat van: Tuesday op 19 december 2014 - 18:17:12
Citaat van: Jeroen op 19 december 2014 - 17:24:29
Button pakt bijna een derde minder dan vorig jaar hoor. Zakt naar iets van 11,5 mln of zoiets.
waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?

CitaatJenson Button has said he is "raring" to fight for the world championship again after signing a dramatic deal with McLaren which sees his salary slashed by a third but could allow the Briton to remain in Formula One for another two seasons.
http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/jenson-button/11288225/Jenson-Buttons-salary-slashed-but-McLaren-driver-is-raring-to-fight-for-world-title-again.html

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 december 2014 - 20:16:11
Citaat van: Tuesday op 19 december 2014 - 18:17:12
Citaat van: Jeroen op 19 december 2014 - 17:24:29
Button pakt bijna een derde minder dan vorig jaar hoor. Zakt naar iets van 11,5 mln of zoiets.
waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?

CitaatJenson Button has said he is "raring" to fight for the world championship again after signing a dramatic deal with McLaren which sees his salary slashed by a third but could allow the Briton to remain in Formula One for another two seasons.
http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/jenson-button/11288225/Jenson-Buttons-salary-slashed-but-McLaren-driver-is-raring-to-fight-for-world-title-again.html
ok, oa de BBC heeft het over meer dan de helft eraf. Lijkt mij persoonlijk waarschijnlijker, maar ik weet het ook niet. Het zal dan wel of 8 miljoen euro zijn, of 8 miljoen pond.

0634

#2421
Naja, ik denk dat het 1/3e is, want dat lees ik op meer sites en bovendien bracht Johnson het nieuws dat Button bij McLaren ging blijven als allereerste, dus ik vertrouw hem wel in McLaren-gerelateerd nieuws. Het lijkt mij overigens dat als de BBC het heeft over 8 mln ze het niet over euro's zullen hebben.

Overigens meldt BBC ook dan het een eenjarige deal is en andere media 2. Volgens mij zei Button ook dat het een project is voor 'meer dan één jaar'. Maar goed,het blijft gissen wie het juist heeft.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 december 2014 - 20:40:05
Naja, ik denk dat het 1/3e is, want dat lees ik op meer sites en bovendien bracht Johnson het nieuws dat Button bij McLaren ging blijven als allereerste, dus ik vertrouw hem wel in McLaren-gerelateerd nieuws. Het lijkt mij overigens dat als de BBC het heeft over 8 mln ze het niet over euro's zullen hebben.

Overigens meldt BBC ook dan het een eenjarige deal is en andere media 2. Volgens mij zei Button ook dat het een project is voor 'meer dan één jaar'. Maar goed,het blijft gissen wie het juist heeft.
de bbc heeft het niet over 8 miljoen, enkel over minder dan de helft. 8 miljoen is de helft van 16 miljoen en een derde van 12 en 12 miljoen pond is weer bijna 16 miljoen euro. Dus de verschillende bedragen zouden daar wel eens mee te maken kunnen hebben. Maar idd, het blijft gissen, het artikel dat jij aanhaalde is ook niet heel erg stellig wat dat betreft. Als McLaren idd 8 miljoen pond betaald dan vind ik dat wel erg schappelijk van hun.

0634

Mwah een derde van je salaris eraf lijkt mij wel schappelijk. De helft vind ik best veel. Maar goed, ik weet het verder ook niet.

Sabai

Ben benieuwd dat als jouw werkgever een derde van je salaris eraf haalt je dat ook nog zo schappelijk vind  ;).

0634

Als hij mij 16 miljoen p/j betaald vind ik dat een stuk minder vervelend dan met mijn huidige loon ;).

Matthijs

Precies, je moet dat wel in perspectief zien.

Sabai

Net als Button zijn leefstijl. Dan is 1/3 echt wel een gigantische aderlating.

0634

Wat is Button zijn leefstijl dan precies?

Ik weet alleen dat ik laatst las dat zijn geschatte vermogen 60 miljoen pond is, dus zo'n 75 mln euro. Dan ben ik erg benieuwd welke levenstijl dat er dan eventjes doorheen rost.




Sabai

Dat kan ik je niet vertellen maar ik mag toch aannemen dat zijn vaste lasten en uitgaven een stuk hoger ligt dan de onze. En kijk naar Bram Moszkowicz dan zie je hoe hard het kan gaan. Niet dat ik verwacht dat JB aan de bedelstaf hoeft. Ik vond alleen dat er een beetje laconiek over gepraat werd.