Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

It happens to the best of us. ;)

0634

En met BUT en ALO is het complete startveld van 2015 bekend.

Tenzij Caterham nog terugkomt natuurlijk.

Perton

Ben wel benieuwd wat het allemaal voor Vandoorne betekent. Was hij afgelopen seizoen niet de reservecoureur? In die zin ook een degradatie voor hem. Ik vraag me dan ook af of hij in het McLaren-programma blijft en zo nee of er nog wel een plekje is bij ART. Maar goed, da's pure speculatie natuurlijk.

Fabian

Citaat van: Perton op 11 december 2014 - 23:22:26
Ben wel benieuwd wat het allemaal voor Vandoorne betekent. Was hij afgelopen seizoen niet de reservecoureur? In die zin ook een degradatie voor hem. Ik vraag me dan ook af of hij in het McLaren-programma blijft en zo nee of er nog wel een plekje is bij ART. Maar goed, da's pure speculatie natuurlijk.
Dat zal de toekomst uitwijzen. Hij was volgens mij inderdaad test en reserverijder. Misschien kunnen ze hem bij Caterham stallen mochten die als een duveltje uit een doosje aan de start staan in Australië.

Kootje

Citaat van: Perton op 11 december 2014 - 23:22:26
Ben wel benieuwd wat het allemaal voor Vandoorne betekent. Was hij afgelopen seizoen niet de reservecoureur? In die zin ook een degradatie voor hem. Ik vraag me dan ook af of hij in het McLaren-programma blijft en zo nee of er nog wel een plekje is bij ART. Maar goed, da's pure speculatie natuurlijk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, McLaren heeft wel vaker meer dan één test/reservecoureur gehad. Hij zal hoogstens de rol van eerste reserve kwijt zijn, want volgens mij is hij allang bevestigd bij ART, dus dat zit voorlopig wel goed. Daarbij zou ik er niet gek van opkijken als McLaren-Honda vanaf 2016 met 'n 2e team komen, of dat ze gokken op de inzet van 'n derde auto. Naar wat ik begreep herbben zowel Alonso als Button 'n meerjarig contract getekend en met talenten als Magnussen (zo slecht istie ook weer niet ;)), Vandoorne en De Vries in huis, moeten ze toch iets.

Fietser

Ben blij voor Button dat hij toch nog emplooi heeft in de F1. Ik maakte me al grote zorgen over deze sympathieke multimiljonair. Even leek het zelfs dat hij vorige maand, zonder toeters en bellen, zijn laatste GP had gereden: dat is wel het allerlaagste wat je een mens kunt aandoen... Maar gelukkig, hij mag door, kan weer lachen, is nog even van de straat.
Wel zuur voor Magnussen. Die gaat wel heel snel zijn vader achterna gaat, zo lijkt het, een groot talent dat ineens stagneerde. Het is te hopen dat het bij de jonge Hamlet anders verloopt. Een kwestie van to be or not to be. Slecht is hij zeker niet, misschien in de dop wel net zo goed als JB. Maar die is momenteel koning van Engeland en Hamlet slechts prins van Denemarken. Dus ja...

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 12 december 2014 - 05:54:03
Citaat van: Perton op 11 december 2014 - 23:22:26
Ben wel benieuwd wat het allemaal voor Vandoorne betekent. Was hij afgelopen seizoen niet de reservecoureur? In die zin ook een degradatie voor hem. Ik vraag me dan ook af of hij in het McLaren-programma blijft en zo nee of er nog wel een plekje is bij ART. Maar goed, da's pure speculatie natuurlijk.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, McLaren heeft wel vaker meer dan één test/reservecoureur gehad. Hij zal hoogstens de rol van eerste reserve kwijt zijn, want volgens mij is hij allang bevestigd bij ART, dus dat zit voorlopig wel goed. Daarbij zou ik er niet gek van opkijken als McLaren-Honda vanaf 2016 met 'n 2e team komen, of dat ze gokken op de inzet van 'n derde auto. Naar wat ik begreep herbben zowel Alonso als Button 'n meerjarig contract getekend en met talenten als Magnussen (zo slecht istie ook weer niet ;)), Vandoorne en De Vries in huis, moeten ze toch iets.

Dennis is in ieder geval fel tegen een derde auto dus er zou denk ik een hoop moeten gebeuren wil dat er doorheen komen. Die kans is sowieso zo klein dat daarop gokken misschien iets te risicovol is.

Perton

Dennis gaf aan dat de besprekingen over derde auto wel een van de redenen was dat de beslissing zo lang duurde.

Kootje

Dennis kan wel tegen zijn, maar Dennis is niet de man met de beslissende stem, daarvan zijn er meer binnen McLaren. Daarbij heb ik altijd begrepen dat in het huidige concorde agreement allang vastgesteld staat dat men 'n 3e auto in moet zetten indien de grid onder 'n bepaalde hoeveelheid auto's komt. In dat geval heeft Dennis sowieso niets meer te willen.

0634

Daar zitten wel wat ontbindende voorwaarden aan denk ik. Bovendien heeft de FIA verklaart dat niet te gaan vragen aan de teams.

Kootje

Maar is dat wel aan de FIA om te beslissen dan en niet aan de FOM? Die zijn er, uit monde van Bernie, wel voorstander van. Tenminste ... meestal, want Bernie wil ook nog weleens als 'n blad aan 'n boom omslaan als hem dat beter uitkomt op dat moment. ;D

Jehoentelaar

FOM doet toch nooit veel meer dan wat gesodemieter met TV-rechten en dat soort dingen?

0634

Klopt, maar het aantal starters heeft wel ook daarmee te maken. De race organisatoren hebben recht op een x aantal deelnemers. Dat is een deal met de FOM, maar zal vast doorwerken in de regelgeving van de FIA lijkt me. Maar goed, volgens mij moet 18 geen probleem zijn anders hadden we dat allang gehoord en we horen juist het tegendeel.

Jozef

18 is het minimum volgens het Concorde Agreement en weet ik wat nog allemaal. Dus ook de promotoren van de GP's hebben recht op een F1 met minstens 18 deelnemers. Mocht er nu dus nog een team omvallen, dan moeten er creatieve oplossingen worden bedacht.

Kootje

En dan komt dus die 3e auto aan bod, of de teams dit nu willen of niet. ;)