Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 25 november 2014 - 14:00:10
Beter zou zijn om Marussia of Caterham op te kopen en dan een F1-juniorteam à la Toro Rosso te beginnen met Magnussen en Vandoorne (en met De Vries als reservecoureur). Maar ja, dat zal wel niet gebeuren.
Nee, dat zou weer te slim zijn... :P ...Maar McLaren is ook niet het team dat een miljardair a la Mateschitz achter zich weet. Eerlijk is eerlijk.

Matthijs

Nee dat verwacht ik ook niet. Alternatief is Magnussen een jaar te stallen als testcoureur en met Button en Alonso als racecoureurs, met de voorwaarde dat Magnussen de stoel van Button krijgt als hij stopt. Maar dat betekent automatisch dat Vandoorne minimaal twee jaar moet wachten en voor De Vries is dan helemaal geen plek meer. En als ik eerlijk ben denk ik dat Magnussen van de drie youngsters het minste potentieel heeft. In ieder geval schaal ik Vandoorne hoger in.

Perton

Een garantie geven aan Magnussen zou ik persoonlijk vrij dom vinden van McLaren. Als hij namelijk goed genoeg is om die garantie te verdienen, dan zou het nergens op slaan hem een jaar aan de zijlijn te houden. Als hij (nog) niet goed genoeg is om in 2015 boven Button te worden verkozen, is het vrij frappant om een dergelijk iemand een garantie te geven terwijl Vandoorne ook klaarstaat, terwijl je dan misschien ook de situatie kan hebben dat Button in 2016 ook nog een extra jaar doorgaat.

0634


Matthijs

Nyck de Vries heeft nog zeker twee jaar nodig denk ik.

0634

PRecies. Dus Button twee jaar verlengen.

Maikel0230

Van collega Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/vergne_definitief_weg_bij_toro_rosso/

Geen Vergne meer bij STR in 2015.

Dus?  -Caterham/Manor als die terugkomen?
         -Testcoureur bij Williams zoals de ronde doet?
         -Coureur bij Nissan in het WEC?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Dan gok ik op testrijder bij Williams...

Jehoentelaar

Manor/Marussia is dood, die rijden alleen in het verleden. Caterham zie ik geen heel seizoen bij elkaar crowdfunden.

Kootje

Citaat van: Fabian op 26 november 2014 - 16:20:29
Dan gok ik op testrijder bij Williams...

Die positie is vrij nu Nasr naar Sauber is/gaat, dus .... logisch dat die stemmen opgaan. Overigens geen enkel probleem mee, zolang ze hem maar niet zien als opvolger van Bottas als die in 2016 naar Ferrari gaat zoals de stemmen ook roepen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 26 november 2014 - 16:59:21
Citaat van: Fabian op 26 november 2014 - 16:20:29
Dan gok ik op testrijder bij Williams...

Die positie is vrij nu Nasr naar Sauber is/gaat, dus .... logisch dat die stemmen opgaan. Overigens geen enkel probleem mee, zolang ze hem maar niet zien als opvolger van Bottas als die in 2016 naar Ferrari gaat zoals de stemmen ook roepen.
Dat is inderdaad een mooie motivatie vanuit Williams gezien om Vergne aan te trekken. Misschien ook als vervanger voor Massa als die stopt?

Ik beredeneerde echter vanuit Vergne. Die zal de F1 niet zo gauw willen verlaten en dan is testen bij Williams mooi aangezien dat team goed draait. En net zoals je aangeeft zit daar het talent Bottas die misschien overstapt naar een beter team en 'oude rot' Massa die misschien wel denkt aan stoppen...

Enzo

Ik hoop het wel voor Vergne, het lijkt me een sympathieke gast en hij kan best goed sturen.
Hij verdiend het meer om een stoeltje te hebben dan een aantal andere in het veld.

Perton

Lynn heeft ook min of meer bevestigd dat hij niet voor Toro Rosso gaat racen, en aangezien het me een beetje apart lijkt om een vice-kampioen te verkiezen boven een kampioen, gok ik zo dat Marca het bij het rechte eind heeft gehad.

Maikel0230

#2278
Tja als Lynn en Vergne het niet zijn MOET het Sainz jr. wel worden denk ik.

Op een of andere manier heb ik het gevoel dat Helmut Marko niet zo blij was met het testdebuut van Lynn bij Lotus. Ik snap die jongen wel, win je de GP3 dan wil je toch op zijn minst met een STR getest hebben als Red Bull rookie en zelfs dat kon er niet af. Blijkbaar wilden ze hem in de Australische V8 Supercars dumpen, tja die jongen wil toch wel de GP2 in denk ik...

Benieuwd of Lynn nog lang bij Red Bull blijft, heb het gevoel dat er wat barstjes zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

In de V8 wilden ze? Dan is het snel einde verhaal inderdaad. Net als dat dat DTM-avontuur van António Félix da Costa ook gewoon bedoeld was als bedankje voor de bewezen diensten.

Lynn zal denk ik nooit een Toro Rosso besturen dan. Dan maar hopen dat hij iets bij Lotus kan doen inderdaad.