Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Sainz heeft een hoop mensen hier tegen zich, het lijkt me ook een beetje een vervelend mannetje, maar ik ben het wel een beetje met Kootje eens hoor, zo beroerd is hij helemaal niet. Sterker, puur naar resultaat kijken - wat Red Bull niet zal doen - is hij degene die de meeste aanspraak maakte op STR.

Kootje

Ik denk dat de meesten hier hem niet moeten vanwege zijn uitspraak dat hij meer recht heeft op 'n F1 stoeltje dan Max.

Perton

Nee hoor, waarom ik hem niet moet heb ik al meermaals uitgelegd, ook enkele malen voor zijn uitspraken, die staan daar los van. Hij is iemand die in zijn carrière jaar na jaar door de mand viel en nu eindelijk een keer een titeltje weet te pakken. Chapeau. Lynn is iemand die jaar na jaar altijd wél presteert, op zijn periode in de Formule 3 na.

Dus dan kan je wel heel scorebordtechnisch zeggen hoeveel overwinningen Sainz heeft behaald, maar buiten die overwinningen scoorde hij bij wijze van spreken nauwelijks iets. Soms door pech, soms omdat ie langzaam was. Hij is zo inconsistent als de pest geweest dit jaar. En dat heeft (samen met andere dingen overigens) ook de vorig jaar terecht gehypte Antonio Felix da Costa een plek gekost.

In mijn vorige post zei ik ook dat Lynn niet de grote ster van de GP3 was. Dus ik vind hem nu ook niet de hallelujah-oplossing voor Toro Rosso. Maar als ik de hele carrières van die twee naast elkaar leg en hun ontwikkeling daarbij in acht neem, dan vind ik een plotselinge titel inderdaad lang niet zo indrukwekkend als iemand die jaar na jaar meedoet om titels.

Ik vind Lynn niet zozeer de beste optie, maar de minst slechte.

0634


Perton

Heeft nog niet eens races gewonnen op het sub-F1 niveau. Heeft zich bewezen als snelle, degelijke coureur en kan zeker uitgroeien tot een Formule 1-kandidaat, maar dat komt nu nog een jaartje te vroeg. Het is eigenlijk hetzelfde als met Magnussen en Vandoorne vorig jaar. Magnussen was wat meer ervaren, pakte de titel en ging naar McLaren. Vandoorne kwam net kijken, maakte indruk en ging een (waarschijnlijk twee) jaar GP2 rijden om meer te rijpen. Gasly eindigt volgend jaar ook gewoon bij DAMS in de GP2, dus dat gaat samen met Vandoorne een mooi titelgevecht worden.

Perton

Niet dat ik verwacht dat een andere coureur dan Alonso/Button/Magnussen volgend jaar in de McLaren zit, maar Dennis zat wel interessant te doen tegen Martin Brundle met "Misschien is er ook nog wel een vierde optie" en "Je moet goed luisteren naar wat ik zeg".

Vanaf 1.30

0634


Kootje

Citaat van: Perton op 23 november 2014 - 11:52:57
Nee hoor, waarom ik hem niet moet heb ik al meermaals uitgelegd, ook enkele malen voor zijn uitspraken, die staan daar los van. Hij is iemand die in zijn carrière jaar na jaar door de mand viel en nu eindelijk een keer een titeltje weet te pakken. Chapeau. Lynn is iemand die jaar na jaar altijd wél presteert, op zijn periode in de Formule 3 na.

Ik had het dan ook over de meesten. Dat jij daar niet onder valt weet ik, de redenen waarom jij het niet in hem ziet zitten heb je al vaak genoeg beargumenteerd. :-*


CitaatDus dan kan je wel heel scorebordtechnisch zeggen hoeveel overwinningen Sainz heeft behaald, maar buiten die overwinningen scoorde hij bij wijze van spreken nauwelijks iets. Soms door pech, soms omdat ie langzaam was. Hij is zo inconsistent als de pest geweest dit jaar. En dat heeft (samen met andere dingen overigens) ook de vorig jaar terecht gehypte Antonio Felix da Costa een plek gekost.

Maar datzelfde geld dus ook voor Lynn, die niet alleen mindere prestaties heeft neergelegd, maar ook nog eens in 'n lichter kampioenschap reed.  Dus om nu te zeggen dat Lynn het beter gedaan heeft ..... nou nee! :-\


CitaatIn mijn vorige post zei ik ook dat Lynn niet de grote ster van de GP3 was. Dus ik vind hem nu ook niet de hallelujah-oplossing voor Toro Rosso. Maar als ik de hele carrières van die twee naast elkaar leg en hun ontwikkeling daarbij in acht neem, dan vind ik een plotselinge titel inderdaad lang niet zo indrukwekkend als iemand die jaar na jaar meedoet om titels.

Ik vind Lynn niet zozeer de beste optie, maar de minst slechte.

Dat Lynn het in GP3 beter doet dan Saintz jr. deed zegt me vrij weinig. Zo indrukwekkend zijn z'n prestaties nu ook weer niet. Laat Lynn zich eerst maar eens bewijzen op GP2/WSR3.5 niveau. Pas dan zal ik hem de betere optie vinden. Nu nog niet. ;)


Matthijs

Ik denk dat Vandoorne (nog) beter is dan Magnussen, maar ik zou het een 'schande' vinden als ze Magnussen al na 1 seizoen bij het vuil zouden zetten.

Perton

Citaat van: Kootje op 23 november 2014 - 13:41:08
Dat Lynn het in GP3 beter doet dan Saintz jr. deed zegt me vrij weinig. Zo indrukwekkend zijn z'n prestaties nu ook weer niet. Laat Lynn zich eerst maar eens bewijzen op GP2/WSR3.5 niveau. Pas dan zal ik hem de betere optie vinden. Nu nog niet. ;)
Kvyat. Deed het ook prima uit de GP3. Bottas ook. Verstappen vermoedelijk ook. Oké geen GP3, maar iets van vergelijkbaars niveau. Vettel en Kubica ook (toen zij debuteerden in de F1 zat FR3.5 meer richting F3-niveau dan GP2 zoals tegenwoordig het geval is). Genoeg voorbeelden dus van coureurs die het gehaald hebben. Waaronder twee (en als Verstappen slaagt drie) die door Red Bull de sport zijn ingebracht. Red Bull kan denk ik zeer goed inschatten of iemand uit een mindere klasse als de GP3 het wel of niet kan gaan redden in de Formule 1.

Uiteindelijk als je puur de seizoenen los van elkaar bekijkt zonder enkele context, dan is Sainz inderdaad een vrij logische keus. Maar er is nou eenmaal wel een context van prestaties uit het verleden en Sainz heeft nog steeds niet laten zien dat hij consistent op hoog niveau weet te rijden in een volledig seizoen. En dat kan voor Marko juist net het verschil maken. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zijn gedachtegang zijn natuurlijk dat hij na zoveel jaar niet meer verwacht dat Sainz dat niveau wel kan behalen.

Kootje

Ik zeg ook niet dat hij het niet zal halen, of dat F1 nog te vroeg voor hem komt. Ik zeg alleen dat ik uit zijn prestaties niet 'n uitzonderlijk talent op kan maken. Of ik dat wel bij al die anderen kon? Geen idee, toen volgde ik GP3 nog niet. Maar aangezien ik het bij hem iig (nog) niet zie, zie ik ook niet in waarom hij 'n beter keus zou zijn dan Saintz jr., terwijl die heeft l;aten zien op 'n hoger niveau te kunnen presteren.

Perton

Dat laatste heb ik dus mijn twijfels over. Over de consistentie van het presteren althans. Sainz had dit jaar echt het veld compleet aan gort moeten rijden, denk ik, en niet een beetje halfslachtig soms domineren en soms redelijk matig rondrijden.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 10:17:27
Sainz heeft een hoop mensen hier tegen zich, het lijkt me ook een beetje een vervelend mannetje, maar ik ben het wel een beetje met Kootje eens hoor, zo beroerd is hij helemaal niet. Sterker, puur naar resultaat kijken - wat Red Bull niet zal doen - is hij degene die de meeste aanspraak maakte op STR.

Nah, zo goed is Sainz ook weer niet. Niet dat ik wil zeggen dat Lynn zoveel beter is, maar Sainz heeft gewoon een aantal uitspraken gedaan (ook vorig jaar al toen Kvyat verkozen werd) dat gewoon tegen het zere been van Red Bull is geweest. En we weten hoe snel coureurs met kritiek de mond gesnoerd worden door Marko & co. En dan heb ik het niet alleen over Frijns, maar ook Webber en Vettel hebben aan de lijve ondervonden dat kritiek niet zomaar geaccepteerd wordt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

En Alguersuari, herinneren we dat filmpje nog? Was weliswaar niet naar aanleiding van uitspraken, maar omdat hij het waagde in een Toro Rosso het gevecht aan te gaan met Vettel.