Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

NielsD

En toch neig ik er steeds meer naar dat Button volgend jaar met Alonso bij McLaren rijdt. Als ze Magnussen zo graag willen houden, waarom hebben ze dan de knoop nog niet doorgehakt. Alonso heeft zelf aangegeven dat Button volgend jaar moet blijven en Button heeft gezegd dat hij voor een minder salaris best nog Formule 1 wil rijden. En zo denderend vond ik Magnussen op zijn openingsrace na niet. Button heeft nu al gewoon 50 punten meer.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Button gaat echt wel als 1 van de groteren de annalen in. Beetje op het niveau Damon Hill en ik verwacht ook Kimi Raikkonen. Dat coureurs als Vettel, Alonso en Hamilton beter waren doet er niks aan af.

Lastig parket voor McLaren. Button is in de nadagen van zijn carriere en over zijn top, maar die top is altijd nog hoger dan die van Magnussen. Magnussen heeft echter de groei nog voor zich. Rijders als Bottas, Ricciardo en Grosjean zijn na hun debuutjaar ook sterk gegroeid, dus waarom zou dat voor Magnussen niet weggelegd zijn? Zowel Magnussen als Button verdienen een plek ik de F1, het is jammer voor hen dat Alonso zoveel meer aantrekkingskracht heeft.

FolkertE

Alonso zou inderdaad nog wel eens de redding van Button kunnen zijn. En terecht. Geweldig paar zou ik dat ook vinden. En dan kunnen we direct zien hoe goed Button is. Maar ik ben bang dat het exit Button is.

Matthijs

Ik ga er vanuit dat Honda en McLaren absoluut een ervaren coureur nodig hebben voor de nieuwe Honda-motor. Maar met Alonso aan boord is Button als ontwikkelcoureur niet meer zo nodig.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 12 november 2014 - 10:15:01
Ik ga er vanuit dat Honda en McLaren absoluut een ervaren coureur nodig hebben voor de nieuwe Honda-motor. Maar met Alonso aan boord is Button als ontwikkelcoureur niet meer zo nodig.
Eens, maar Button is wel een betere coureur dan Magnussen en zal voor meer continuïteit zorgen in het team. Overigens zou het nog wel verantwoord kunnen worden om Magnussen na 1 jaar al te laten gaan en niet worden afgerekend worden op het feit dat ze al weer na 1 jaar een coureur afschepen. Dit is een uitzonderlijke kans om Alonso vast te leggen. Dan zou je kunnen zeggen: Ok, deze kans is een once in a lifetime opportunity. Die kunnen we niet laten gaan.

Jehoentelaar

Maar daarmee gooien ze wel hun hele opleidingsprogramma in de rivier want een coureur na jaren (?) van steun in lagere klassen al na één F1-jaar buitenspel zetten is ronduit ongeloofwaardig.

Maikel0230

#2121


Over chauvinisme gesproken, de Britten kunnen er ook wat van ;D

Verder is Button gewoon een steengoede coureur, misschien komt hij wat te kort voor de absolute top waar we het wel eens vaker over hebben (Senna, Schumacher, etc...) maar hij is zeker een groot kampioen.

Maar zijn race-carrière is natuurlijk nog niet ten einde, met zo'n soepele rijstijl als de zijne mogen we nog mooi dingen van hem verwachten in het WEC, zo'n WEC team zou maar wat al te graag met een F1 kampioen als hem lopen te pronken.

Ik ben het daarom gewoon eens met DC, McLaren moet snel duidelijkheid gaan scheppen, een coureur zoals Button hoort gewoon voor zijn mogelijk laatste race te weten of het game over is of niet.

Op dat vlak had ik meer verwacht van Boullier en Dennis...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 12 november 2014 - 11:19:01
Maar daarmee gooien ze wel hun hele opleidingsprogramma in de rivier want een coureur na jaren (?) van steun in lagere klassen al na één F1-jaar buitenspel zetten is ronduit ongeloofwaardig.
Precies. Want dit geldt niet alleen voor Magnussen, maar het is ook een signaal naar Vandoorne en De Vries.

Je kunt zeggen wat je wilt over Red Bull, maar met de keuze voor Kvyat naast Ricciardo geven ze een duidelijk statement af dat ze altijd eerst in eigen vijver vissen. En aangezien zowel in de vijver van Red Bull als die van McLaren veel getalenteerde vissen zwemmen, is dit goed voor de F1.

Breaktest

Citaat van: FolkertE op 12 november 2014 - 11:10:17
Eens, maar Button is wel een betere coureur dan Magnussen en zal voor meer continuïteit zorgen in het team. Overigens zou het nog wel verantwoord kunnen worden om Magnussen na 1 jaar al te laten gaan en niet worden afgerekend worden op het feit dat ze al weer na 1 jaar een coureur afschepen. Dit is een uitzonderlijke kans om Alonso vast te leggen. Dan zou je kunnen zeggen: Ok, deze kans is een once in a lifetime opportunity. Die kunnen we niet laten gaan.
Maar Magnussen is wel eigen kweek; die laat je ook niet zo makkelijk gaan. Zijn debuut heeft weliswaar niet de glans van die van Hamilton, maar onverdienstelijk is het ook niet, en vaak zie je echte talenten in hun tweede jaar een flinke sprong voorwaarts maken.
Achteraf had McLaren er beter aan gedaan om protegé Magnussen een jaartje bij een minder team te stallen en daarna pas voor actieve dienst op te roepen, in lijn met de bekende grap: 2e fles 50% korting. Oh ja? Doe mij dan maar de tweede fles.

Pancake Shield

Citaat van: FolkertE op 12 november 2014 - 11:10:17
Citaat van: Matthijs op 12 november 2014 - 10:15:01
Ik ga er vanuit dat Honda en McLaren absoluut een ervaren coureur nodig hebben voor de nieuwe Honda-motor. Maar met Alonso aan boord is Button als ontwikkelcoureur niet meer zo nodig.
Eens, maar Button is wel een betere coureur dan Magnussen en zal voor meer continuïteit zorgen in het team. Overigens zou het nog wel verantwoord kunnen worden om Magnussen na 1 jaar al te laten gaan en niet worden afgerekend worden op het feit dat ze al weer na 1 jaar een coureur afschepen. Dit is een uitzonderlijke kans om Alonso vast te leggen. Dan zou je kunnen zeggen: Ok, deze kans is een once in a lifetime opportunity. Die kunnen we niet laten gaan.

Oke, dan ga ik eens een andere suggestie opperen. Wat nu als ze Alonso en Button houden en Magnussen ook. Hoe dan? Door Magnussen als testcoureur aan te stellen en eventueel bij een ander team onder te brengen. Ik weet (toen was er nog niet zo'n rigoreus testverbod als nu) dat het destijds bij zowel Massa als Alonso zelf gebeurd is.

Massa zat bij Sauber, werd vast gelegd door Ferrari (dat toen nog Schumacher en Barrichello had), toen hebben ze hem een jaartje laten testen. Daarna nog een jaartje Sauber en daarna kreeg hij de doorgroei te pakken. Alonso was natuurlijk eerst bij Minardi,  maar toen had Renault nog Button en Trulli in dienst, dus kreeg Alonso voor een jaartje een testbaantje bij het team om het jaar erop als race-coureur aan de slag te gaan.

Ik ben mij er van bewust dat de situatie nu compleet anders is. Maar als ze nu dus Button nog voor een jaartje laten blijven, kan hij aan zijn afscheidstoernee beginnen, terwijl Magnussen met allerlei hulp klaargestoomd wordt voor het grotere werk. Nadeel hiervan is, dat in de coulissen zowel Vandoorne als De Vries staan te springen voor een plekje.

Alonso schijnt dus al (wat anderen hier al zeiden) aangegeven te hebben liever met Button te werken zodat ze het eerste jaar een boel kunnen doorontwikkelen. Dus ja, dan is de vraag hoe groot is de stem van Alonso dan hierin?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Ik hoop dat dat de oplossing wordt. Dan kan Button nog een jaartje door naast Alonso en blijft Magnussen in de picture. Maar wat moet McLaren vervolgens met Vandoorne en De Vries?

Misschien moet McLaren ook maar eens nadenken over een juniorteam à la Toro Rosso. Er schijnen twee teams goedkoop op te kopen te zijn... Button en Alonso bij McLaren, Magnussen en Vandoorne bij McLaroni (moet natuurlijk wel Italiaans klinken net als Toro Rosso ;)).

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 12 november 2014 - 11:37:43

Ik ben het daarom gewoon eens met DC, McLaren moet snel duidelijkheid gaan scheppen, een coureur zoals Button hoort gewoon voor zijn mogelijk laatste race te weten of het game over is of niet.

Op dat vlak had ik meer verwacht van Boullier en Dennis...


Och, Zelfs Ayrton Senna was in 1993 niet zeker van een zitje...Weet dat voor de eerste paar races Senna en Dennis telkens weer gingen onderhandelen... :P

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 12 november 2014 - 14:02:56
Citaat van: Maikel0230 op 12 november 2014 - 11:37:43

Ik ben het daarom gewoon eens met DC, McLaren moet snel duidelijkheid gaan scheppen, een coureur zoals Button hoort gewoon voor zijn mogelijk laatste race te weten of het game over is of niet.

Op dat vlak had ik meer verwacht van Boullier en Dennis...


Och, Zelfs Ayrton Senna was in 1993 niet zeker van een zitje...Weet dat voor de eerste paar races Senna en Dennis telkens weer gingen onderhandelen... :P

Maar Jenson Button =/= Ayrton Senna

Elk topteam wilde wel met Senna in zee gaan, er zijn recent nog telexen vrijgegeven uit een privécollectie over Ferrari waar de teambaas van Ferrari de Braziliaan koste wat koste naar Maranello wil lokken.

Met alle respect voor Button maar dat is voor hem niet het geval denk ik, de meeste zitjes zijn vergeven en als hij gewipt wordt is het einde verhaal, hij is te oud om een jaartje aan de kant te gaan zitten. Ik denk dat het niet meer dan normaal is om een coureur zoals Button op tijd te laten weten hoe het zit.

Dat een jonge hond moet wachten tot na het seizoen om te weten of hij het zitje heeft maakt hem sterker maar een oudere rot als Button verdient dat niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Vandaar mijn reactie, Maikel.
Button is geen Senna, dus als die al niet te horen kreeg om hij nog kon blijven rijden...Ja, het zou netjes zijn om Button ruim van te voren te informeren, maar het is crisis.


Dan gaat alle 'netheid' overboord, zie ook Sauber... :-X

0634

Citaat van: FolkertE op 12 november 2014 - 09:54:16
Alonso zou inderdaad nog wel eens de redding van Button kunnen zijn. En terecht. Geweldig paar zou ik dat ook vinden. En dan kunnen we direct zien hoe goed Button is. Maar ik ben bang dat het exit Button is.

Dan wel ? Die drie jaar naast Hamilton geven geen enkel idee?