Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 20:18:18
Ik snap dat niet. Ligt het nou aan Boullier of interpreteren journalisten die woorden nou allemaal verkeerd?

8 juni:

http://www.grandprix.com/ns/ns28216.html

Twee weken later:

http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_neemt_de_tijd_voor_rijderskeuze/

(overigens niks te nadele van hier hoor, jullie hebben Boullier ook niet zelf gesproken)




Citaat
When asked on Thursday if that praise indicates a new contract is on the table, Button answered: "Er, no.
"No more progress at all. We both want to work together in the future but it's just not time yet."
Dus je hebt gelijk. Maar IMHO blijft de kern intact, namelijk dat een bevestiging nog op zich laat wachten. Wie weet wat er in twee weken is veranderd? :P

0634

Eens. Maar bij de ene is t bjjna rond en bij de ander is het bjjna exit. Of Boullier lult een end in de rondte of de ontvanger s interpreteren alles anders. Of allebei.

Wings

Citaat van: Jozef op 23 juni 2014 - 14:42:15
Omdat mensen die iets in de media vertellen, niet altijd letterlijk genomen moeten worden. F1 moet geld in het laatje brengen, een legende creëren is de beste manier om dat te doen. Door dat verhaal "Schumacher heeft Ferrari gebouwd" zijn duizenden fans Schumi gaan verafgoden met de nodige marketinginkomsten als gevolg. Dat verhaal trekt namelijk veel meer aan dan "Schumacher is een prima rijder die de laatste 10% levert in wat Todt, Brawn, Byrne en een kleine honderd andere ingenieurs hebben neergezet".

Een F1-coureur is het gezicht van een marketingcampagne, vergeet dat niet.

Dit betekent overigens niet automatisch dat het níét waar is wat die heren over Schumacher zeiden. Maar ze hebben er in elk geval alle reden toe om de waarheid te verbloemen.

Ik ben het helemaal met je eens dat verhalen romantischer worden neergezet dan ze zijn -in media- maar baseer mijn mening niet -direct en alleen- op dat wat in de media wordt verteld. Het voordeel van dat wat in de media geschreven staat is dat het wat makkelijker boven water te halen is vandaar dat er sneller naar wordt verwezen. Een tijd terug heeft een soort gelijke discussie plaatsgevonden (ik dacht ook met Jeroen maar doet er verder niet toe) waarin het belang van de coureur in het ontwikkelingsproces onder het tapijt werd geschoven. Toeval dat ik diezelfde week een 'documentaire' zag van Newey waarin hij het ontwikkelingsproces in een notendop uitlegt (deze heb ik ook geplaatst naar mijn heugen). In diezelfde documentaire komt de rol van de coureur ter sprake en legt Newey uit waarom de input van coureur zo enorm belangrijk is (of waarom hij dat vindt, het is maar hoe je het wilt interpreteren natuurlijk). Natuurlijk heeft Newey veel krediet bij de successen van Red Bull maar ook Newey heeft zijn bronnen van informatie. En hoe beter die bronnen zijn des te beter kan hij zijn werk doen. Een auto personaliseren naar iemands wens en rijstijl is de kers op de slagroom en iets wat je met elkaar doet. Ik denk dat alles moet kloppen wil je succesvol kunnen zijn. Zeker op de langere termijn. En iedereen heeft een aandeel in hoe goed het pakket auto-coureur is. Zo ook de rijder zelf.

Wings

About Button: die had toch een contract 'for life' aangeboden gekregen bij McLaren? Waarom zouden ze nu van Button af willen? Of ja, ik kan me wel bedenken waarom maar het strookt niet met een eerder aanbod. 

0634

Dat was anderhalf jaar terug. Er zit nu een compleet andere leiding, dus dat ze er nu anders over denken, kan prima.

Wings

Dat ontken ik ook nergens. Maar als je iemand een contract voor het leven biedt ben je toch wel overtuigd van zijn kennen en kunnen. Waarom Button destijds niet heeft getekend begrijp ik niet. Beter wordt het niet.

0634

Dat snap ik ook niet om eerlijk te zijn. Maar goed, hij heeft als regel dat hij alleen maar éénjarige contracten wil tekenen geloof ik. Misschien stamt dat nog uit de tijd dat hij overal dubbele contracten tekende.

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/caterham_verkocht/

Allemaal nog vaag maar er beweegt wat op het Caterham front, benieuwd wie het zou kunnen zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik vermoed dat bij zo'n "contract for life" er nog wel wat problemen ontstaan als hij onverhoopt toch naar een ander team zou willen verkassen. Nu zie ik Button dat niet doen (toen hij dat contract kreeg aangeboden ook niet trouwens), maar wellicht dat het ook issues geeft als hij bijvoorbeeld naar het WEC zou willen overstappen. Niet dat Button dat ooit gaat doen (tenzij hij in een interview van enkele maanden terug loog). Ik kan me best voorstellen dat het contract meer inhoudt dan simpel "Je mag zolang bij McLaren racen als je zelf wilt"

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 28 juni 2014 - 11:42:53
http://www.gppits.net/nieuws/caterham_verkocht/

Allemaal nog vaag maar er beweegt wat op het Caterham front, benieuwd wie het zou kunnen zijn.

Vind het toch wel jammer als Fernandes het team verkoopt. Maar je ziet aan alles dat hij zijn interesse in het team kwijt is. Hij twittert er niet meer over, komt niet meer kijken tijdens GP's, en liet begin dit jaar al weten het team van de hand te doen als er niet gepresteerd zou worden.

Dat Fernandes nu zijn twitter-account deactiveert is helemaal vreemd.

Ben benieuwd wie het team zou willen kopen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2014 - 11:27:35
Dat ontken ik ook nergens. Maar als je iemand een contract voor het leven biedt ben je toch wel overtuigd van zijn kennen en kunnen. Waarom Button destijds niet heeft getekend begrijp ik niet. Beter wordt het niet.
een contract voor het leven, dat klinkt misschien mooier dan het is. Ik denk dat het inhoudt dat ie altijd bij McLaren aan het werk kan, maar dat McLaren hem ook op elk moment kan 'wippen' en m een andere functie kan geven. Dat er nu nog geen contract voor Button klaar ligt is denk ik ook wel veelzeggend. Niet dat ie er per definitie uitligt, maar ze zullen hem graag willen vervangen door een echte topper.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 28 juni 2014 - 11:42:53
http://www.gppits.net/nieuws/caterham_verkocht/

Allemaal nog vaag maar er beweegt wat op het Caterham front, benieuwd wie het zou kunnen zijn.


Haas? Ik zou het verstand vinden en had de Amerikaan niet gezegd dat hij een Europese basis wilde vestigen? Aam de andere kant heeft Haas niets aan Caterham als fabrikant van kant-en-klare kitcars.

Kootje

CitaatOp dit moment is de identiteit van de koper nog niet bekend maar het zou in ieder geval niet gelinkt zijn aan de nieuwe F1 projecten uit de Verenigde Staten en Roemenië, toch zou het niet om een wildvreemde gaan.

Haas zal het dus niet worden lijkt me zo.  ;)


CitaatWill Buxton, commentator voor Sky Sports F1 en NBC hint op Twitter dat het om een vertrouwde naam zou gaan, een tweede tweet hint dat het geen vrienden van Mercedes zijn.

Welke bekende naam is geen vriend van Mercedes? Ik zou het iig niet weten.  :-\

Perton

Audi.

Maar dat zal het wel niet zijn gok ik ;D

0634