Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:16:56
Nou ja... niet zeker? Ik zie Giedo niet meer in die auto terecht komen.  Dat kan niet meer.
Hoezo zou het niet meer kunnen? Als Mol gelijk heeft en er contractbreuk is gepleegd dan wel hoor. Of nou ja, er is dan iets mogelijk.

Arthur

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 19:19:11
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:16:56
Nou ja... niet zeker? Ik zie Giedo niet meer in die auto terecht komen.  Dat kan niet meer.
Hoezo zou het niet meer kunnen? Als Mol gelijk heeft en er contractbreuk is gepleegd dan wel hoor. Of nou ja, er is dan iets mogelijk.

Dat speelde bij Jos Verstappen ook, contractbreuk, we weten wat daar uit voortkwam, niets!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 19:19:11
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:16:56
Nou ja... niet zeker? Ik zie Giedo niet meer in die auto terecht komen.  Dat kan niet meer.
Hoezo zou het niet meer kunnen? Als Mol gelijk heeft en er contractbreuk is gepleegd dan wel hoor. Of nou ja, er is dan iets mogelijk.

Onwerkbare situatie. Het team wil je niet. Klaar.

Bovendien zullen ze contractueel ook niet meer van Nasr af kunnen. Belachelijke situatie overigens.  Die Kalterborn is echt slecht (als dit waar is).

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:24:01
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 19:19:11
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:16:56
Nou ja... niet zeker? Ik zie Giedo niet meer in die auto terecht komen.  Dat kan niet meer.
Hoezo zou het niet meer kunnen? Als Mol gelijk heeft en er contractbreuk is gepleegd dan wel hoor. Of nou ja, er is dan iets mogelijk.

Onwerkbare situatie. Het team wil je niet. Klaar.

Bovendien zullen ze contractueel ook niet meer van Nasr af kunnen. Belachelijke situatie overigens.  Die Kalterborn is echt slecht (als dit waar is).

Hoezo slecht van Monisha? Ze snapt het spelletje van F1 chef helemaal zeg ik. Naief denken van VDG en consorte! Zie het resultaat. Ik heb er geen problemen mee hoor ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

In de situatie dat er met teveel rijders contracten zijn afgesloten en er contractbreuk moet worden gepleegd is dat slecht. Heel slecht. Kost nodeloos veel geld en mogelijk een rechtzaak.

Arthur

Geloof ik niets van. Zo dom zijn ze niet bij Sauber. Eerder voorcontracten lijkt mij [met optie tot] en dus altijd een risico. Tja, als je van geld afhankelijk bent om daadwerkelijk F1 te kunnen rijden dan moet het gewoon heel veel zijn, of beter, substantieel meer dan je concurrenten. Anders investeer je in het team [of helpt de financiele gaten te verminderen] met de kans op.... niets!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 19:30:50
In de situatie dat er met teveel rijders contracten zijn afgesloten en er contractbreuk moet worden gepleegd is dat slecht. Heel slecht. Kost nodeloos veel geld en mogelijk een rechtzaak.
En mogelijk einde team. Het is inderdaad heel slecht van Kaltenborn, maar Sauber is volgens mij echt in nood.

Maar ik geef je gelijk hoor, wilde alleen zeggen dat het nog wel kan. En het team boeit het niet wie ze nemen, als die maar betaalt wat er contractueel is afgesproken.

Sabai

Sauber is al 2 jaar in nood. Hopelijk brengt het geld van de CVC groep wat adem.

Perton

#2033
Nuja ik heb de afgelopen twee jaar wel meer negatieve dingen over Kaltenborn gehoord. Niet zozeer in relatie tot Giedo (of Frijns for that matter, voor er wordt gedaan dat ik dit uit chauvinistische overwegingen zeg), maar ik heb (ook in interviews) nooit het gevoel gekregen dat ze eigenlijk weet waar ze mee bezig is. De Silvestro wordt met veel bombarie aangekondigd en verdwijnt vervolgens via de achterdeur. Sirotkin wordt met veel bombarie aangekondigd voor 2014, dan wordt het stilletjes "voorbereiden op een racestoeltje in 2015", maar waar is dat stoeltje dan? Frijns is met veel bombarie aangekondigd, en wordt vervolgens halverwege het seizoen de deur gewezen omdat hij niet meer in de financiële plannen past.

En dan hebben we nog Sutil met een schijnbaar doorlopend contract. Los van het al dan niet bestaande contract van Van der Garde zijn er in iets meer dan een jaar tijd vrij veel contractuele dingen gebeurd bij Sauber waar een gemiddelde manager zich best wel eens flink voor mag schamen. En dan heb ik het nog niet eens over het niet betalen van Hülkenberg, al zou je dat nog als overmacht kunnen zien.

Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat Monisha Kaltenborn een goede teambaas is. Daar heeft de nood vrij weinig mee te maken in mijn ogen. Alles wat er op coureursgebied plaatsvindt, is puur een snelle oplossing. Begin dit jaar was Van der Garde een mooie oplossing, nu komt er iets beters op het pad. Er is niets van een beleid te merken.

Maikel0230

#2034
Tja zoals ik al zei het is en blijft een business natuurlijk maar als ik lees via Adam Cooper dat zowel Giedo als Sutil het via het persbericht van deze ochtend hebben moeten vernemen, dan krijg ik net zoals Perton twijfels over het management van Monisha. Ik denk niet dat Peter Sauber ooit zo zaken heeft gedaan.

Ik snap de keuze voor het geld wel maar de manier waarop laat blijkbaar de wensen over.

EDIT: Lees nu ook dat er nog helemaal geen sprake is van afkoopgeld en dat Sauber nu met 4 coureurs zit opgezadeld voor volgend jaar :o

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Met 4 coureurs? Dus 4 coureurs hebben een geldig contract volgend jaar?

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 20:17:32
Met 4 coureurs? Dus 4 coureurs hebben een geldig contract volgend jaar?

Sauber gaat ze om en om laten rijden  :D

FolkertE

Hahah, of het worden 4 auto's per team.

Of Sauber word het eerste estafette F1 team.

FolkertE

Oh, nu kunnen eindelijk de 2zitters echt gebruikt worden, Giedo en Sutil tegen Ericcson en Nasr.