Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:56:24
En dan door naar zijn teamgenoot, want daar snap ik ook iets niet van.

Nu lees ik op Autosport.com namelijk dat Kobayashi graag ergens derde rijder wil worden. Dan denk ik: waarom nou jongen? Je bent best een aardige rijder, maar in de F1 zal je nooit de top bereiken, en je loopbaan op dit niveau zit al een tijdlang serieus in het slop. Ga dan gewoon op zoek naar iets anders. Doe LeMans. Indy's. Whatever. Daar ben je misschien wel op je plek. Wat moet je in godsnaam nog als derde rijder ergens doen. Je zal toch nooit meer een goede stoel krijgen, een jongere lichting is je al gepasseerd. Dat snap ik dan dus ook niet.
He Kobayashi, er steekt een F1-naald uit je arm...

De laatste keer dat ik hem echt goed vond was in the Usual Suspects

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:16:22
Citaat van: Tuesday op 31 oktober 2014 - 22:52:01
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 22:43:59
Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.
dat was ook in een heel ander stadium van het seizoen. RBR had het vertrek van Vettel wel een beetje aan zien komen, dus ze zullen er vast al wel ff over nagedacht hebben. Bovendien zal de goede ervaring van de keus van vorig jaar het ook makkelijker hebben gemaakt en is RBR niet meer het absolute topteam van vorig jaar, dus de echte toppers vallen dan sowieso al af.

Denk je dat als ze Alonso serieus zouden hebben benaderd hij 'nee' zou hebben gezegd?
ik denk het wel ja

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 31 oktober 2014 - 22:59:06

98 euro per uur.  8)


Acht uur per dag 'les geven'? Zonder te spieken op gppits?  :P
;)

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:56:24
En dan door naar zijn teamgenoot, want daar snap ik ook iets niet van.

Nu lees ik op Autosport.com namelijk dat Kobayashi graag ergens derde rijder wil worden. Dan denk ik: waarom nou jongen? Je bent best een aardige rijder, maar in de F1 zal je nooit de top bereiken, en je loopbaan op dit niveau zit al een tijdlang serieus in het slop. Ga dan gewoon op zoek naar iets anders. Doe LeMans. Indy's. Whatever. Daar ben je misschien wel op je plek. Wat moet je in godsnaam nog als derde rijder ergens doen. Je zal toch nooit meer een goede stoel krijgen, een jongere lichting is je al gepasseerd. Dat snap ik dan dus ook niet.

Kobayashi heeft zijn eigen schip verbrand. Had een mooi testbaantje voor Ferrari en reed sportscars (?) voor ze. Mja moest en zou per se F1 doen. Daar zal hij deze dagen nog wel eens flink aan terugdenken. Maar denk dat het iig voorlopig einde verhaal is voor de Japanner.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Tuesday op 01 november 2014 - 01:11:58
Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:16:22
Citaat van: Tuesday op 31 oktober 2014 - 22:52:01
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 22:43:59
Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.
dat was ook in een heel ander stadium van het seizoen. RBR had het vertrek van Vettel wel een beetje aan zien komen, dus ze zullen er vast al wel ff over nagedacht hebben. Bovendien zal de goede ervaring van de keus van vorig jaar het ook makkelijker hebben gemaakt en is RBR niet meer het absolute topteam van vorig jaar, dus de echte toppers vallen dan sowieso al af.

Denk je dat als ze Alonso serieus zouden hebben benaderd hij 'nee' zou hebben gezegd?
ik denk het wel ja

Oké. Ik denk zelf nl van niet, maar goed, Red Bull overwoog het nooit dus wij zullen het nooit weten helaas.

0634

#1775
Citaat van: Pancake Shield op 01 november 2014 - 02:25:09


Kobayashi heeft zijn eigen schip verbrand. Had een mooi testbaantje voor Ferrari en reed sportscars (?) voor ze. Mja moest en zou per se F1 doen. Daar zal hij deze dagen nog wel eens flink aan terugdenken. Maar denk dat het iig voorlopig einde verhaal is voor de Japanner.

Dat dus inderdaad. Krampachtig vasthouden aan de F1 terwijl er veel betere opties zijn die minder geldverslindend zijn en waarin het ook heerlijk racen is. Zeker voor iemand met zijn verleden (aantal jaar F1, populair ventje) zullen er vast kansen liggen. Daarom snapte ik al niet waarom hij per se naar Caterham wilde en snap ik nu nog minder waarom hij derde rijder wil zijn. De wereld van de F1 is hard en snel. Hij is overvleugeld door anderen, heeft zijn momentum van een paar jaar terug niet kunnen verzilveren en middenmoters als FI hebben al geen interesse. Laat het dan gaan. Zoveel andere raceklassen die de moeite meer waard zijn dan de achterhoede van de F1.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 09:31:32
Citaat van: Tuesday op 01 november 2014 - 01:11:58
Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:16:22
Citaat van: Tuesday op 31 oktober 2014 - 22:52:01
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 22:43:59
Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.
dat was ook in een heel ander stadium van het seizoen. RBR had het vertrek van Vettel wel een beetje aan zien komen, dus ze zullen er vast al wel ff over nagedacht hebben. Bovendien zal de goede ervaring van de keus van vorig jaar het ook makkelijker hebben gemaakt en is RBR niet meer het absolute topteam van vorig jaar, dus de echte toppers vallen dan sowieso al af.

Denk je dat als ze Alonso serieus zouden hebben benaderd hij 'nee' zou hebben gezegd?
ik denk het wel ja

Oké. Ik denk zelf nl van niet, maar goed, Red Bull overwoog het nooit dus wij zullen het nooit weten helaas.
blijkbaar toch wel, vooral Newey scheen voor de komst van Alonso te zijn geweest.
http://www.formel1.de/news/news/2014-10-07/marko-red-bull-gegen-ausblutung-an-ferrari-abgesichert
Citaat van: Marko
Für Marko war die Wahl, den erst 19-jährigen Kwjat zu befördern, dennoch eine logische Entscheidung. "Was die Fahrer angeht, wäre von der Qualität her nur Alonso eventuell in Frage gekommen, aber nach unseren Informationen war da schon eine relativ starke Annäherung an McLaren gegeben", gibt Marko Einblicke in seinen Entscheidungsprozess und plaudert damit aus, dass sich der Spanier auch nach Red-Bull-Wissensstand auf dem Weg nach Woking befindet.


0634

Dat had ik al eens gelezen, dat zij meenden dat Alonso naar Mclaren zou gaan. Er gaan ook andere verhalen rond. Maar links of rechtsom: zij hebben hem dus nooit benaderd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 november 2014 - 10:06:42
Dat had ik al eens gelezen, dat zij meenden dat Alonso naar Mclaren zou gaan. Er gaan ook andere verhalen rond. Maar links of rechtsom: zij hebben hem dus nooit benaderd.
nee, dat niet. Maar andersom ook niet, terwijl Alonso mogelijk toch wel enige hoogte had van de plannen van Vettel en Ferrari? Ik denk echt dat Alonso momenteel liever naar McLaren gaat dan naar RBR. De Renault motor is gewoon niet goed genoeg, bij Honda is dat nog een vraagteken. Ik zou iig voor McLaren gaan.

Franky R.


FolkertE

Dat zou serieus balen zijn.

NielsD

Waarom? Ik vond hem de laatste GP's beter worden en vind het een sympathieke gast. Van mij mag-ie en als dat een soort van redding betekent voor Sauber, why not. Zie Sauber niet graag uit de Formule 1 verdwijnen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 01 november 2014 - 17:55:47
Waarom? Ik vond hem de laatste GP's beter worden en vind het een sympathieke gast. Van mij mag-ie en als dat een soort van redding betekent voor Sauber, why not. Zie Sauber niet graag uit de Formule 1 verdwijnen.


Ik vind zoveel coureurs sympathiek en die zijn ook nog eens sneller dan Markus Ericsson...En dat hij het in de laatste GP's het beter deed [dan Kobayashi]. Viel het je niet op dat Kamui wel erg veel pech had en later verklaarde dat hij met onderdelen reed die ver over de datum heen zaten?


Bovendien heb ik ergens gelezen dat Kolles het toerental en de ERS had teruggeschroefd, om zo langer te kunnen rijden met een motor. Geen wonder dat Markus toen wel om kon gaan met de Caterham.

SDG

Citaat van: NielsD op 01 november 2014 - 17:55:47
Waarom? Ik vond hem de laatste GP's beter worden en vind het een sympathieke gast. Van mij mag-ie en als dat een soort van redding betekent voor Sauber, why not. Zie Sauber niet graag uit de Formule 1 verdwijnen.

Mocht Sauber ooit uit de F1 verdwijnen, hoop ik in ieder geval dat dit niet het einde van het team betekent. Ze zijn oorspronkelijk uit het WK Sportwagens afkomstig, dus in het worst case scenario kunnen ze misschien opnieuw in het WEC terecht of zo. Het is altijd een volbloed raceteam geweest, dat gewoon zijn plaats in het wereldje verdient.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 01 november 2014 - 17:52:56
Dat zou serieus balen zijn.

Als hij ipv Guiterez komt maakt het me niet veel uit.