Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 07:36:36
Even wachten totdat de kampioenschapsdruk weg is. De media zal smullen van de bekendmaking en doen alsof ze de ontdekking van de eeuw hebben gedaan. Volgens mij werkt de commerciële draaimolen zo (ik heb er geen kaas van gegeten dus 'tell me' als ik de plank missla).
ik denk wel dat we bekendmakingen gaan krijgen voordat het WK definitief beslist is.

Wings

Kan. Persoonlijk denk ik dat de bekendmaking dan wordt ondergesneeuwd door de strijd in het kampioenschap. En men wilt toch van die hoge toren blazen en groots uitpakken. Niet?

Tuesday

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 09:20:08
Kan. Persoonlijk denk ik dat de bekendmaking dan wordt ondergesneeuwd door de strijd in het kampioenschap. En men wilt toch van die hoge toren blazen en groots uitpakken. Niet?
neuh, ik denk niet dat dat perse de bedoeling is. Red Bull deed het op een zaterdagmorgen vlak voor FP3.

Breaktest

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 20:57:31
In interviews is het meestal zo dat iemand iets gevraagd wordt he ;)

Nee maar serieus. Ik geloof er niks van dat hij nu verder in zijn ontwikkeling is. Daarvoor presteert ie al jarenlang veel te matig. Het is niet alleen 'vorig jaar', zoals jij stelt. Het is elk jaar (op één Formule Renault-jaar na). Als die nou elk jaar door wat pech derde, vierde wordt, oké, da's een ander verhaal, dan zit het er altijd wel in, maar is er net een stapje meer nodig om kampioen te worden. DAMS is al twee, drie jaar hét te kloppen team in zowel GP2 als Formule Renault 3.5. Ik denk dat het meer daaraan ligt dat Sainz plotseling het licht gevonden lijkt te hebben, dan dat ie zelf nou in een keer een klap beter is geworden. En als die dan gaat beweren dat ie meer een F1-stoeltje verdient omdat ie wat snelste ronden weet te rijden, tsja.

Ik bedoel, als Sainz het zonodig over records wil hebben: Magnussen werd vorig jaar in exact dezelfde auto kampioen met 274 punten, Sainz had er 227, Frijns had er 189, Wickens 241, en alles daarvoor was via een andere puntentelling, dus dat reken ik niet mee. Uiteraard is dit een compleet nietszeggende statistiek, maar da's mijn punt juist. Sainz geeft compleet irrelevante argumenten waarom hij in de F1 zou moeten thuishoren. Omdat ie de jongste kampioen ooit in de klasse is, verdient ie een F1-stoeltje. Nou en. Er is ook nooit eerder een 17-jarige derde geworden in zijn debuutseizoen de Formule 3. Ik vind het dus wél behoorlijk gek wat ie allemaal zegt. Als die met zijn 'recordaantal overwinningen' toch nog twee kampioenen voor zich heeft wat petreft puntenrecords, zegt mij dat, dat ie eerder zo inconsistent als de pest is.
Ach, ik vind dat jongens als Sainz en Ocon best een kans verdienen, maar het probleem, en dat wordt steeds weer vergeten, is dat er gewoon veel te weinig stoeltjes zijn - en de weinige stoeltjes vaak ook nog eens bij de verkeerden terecht komen. Een doorstroming van 15 a 20 % per jaar zou heel gezond zijn voor de F1, maar iedereen blijft maar op zijn gat zitten. Kortom, misschien heeft Sainz boter op zijn hoofd, maar de klont op het circus is nog vele malen groter.

FolkertE

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 09:20:08
Kan. Persoonlijk denk ik dat de bekendmaking dan wordt ondergesneeuwd door de strijd in het kampioenschap. En men wilt toch van die hoge toren blazen en groots uitpakken. Niet?
Persoonlijk denk ik van niet, want met de dubbele punten is er nog steeds de kans dat er voor vele een onterechte kampioen kan komen. Als men dan met hun nieuws naar buiten komt, word het helemaal ondergesneeuwd door talloze berichten over hoe terecht of onterecht de titel wel niet is. Nu is het slechts Rosberg of Hamilton die wint.
En zelfs als er zonder de dubbele punten een kampioen uitkomt, is dat belangrijker nieuws dan Vettel die naar Ferrari of Mclaren gaat. Met of zonder Alonso. Juist nu is de tijd om dat bekend te maken. Overigens denk ik dat er in beide gevallen meer naar de titelstrijd (of de kers verse kampioen) word gekeken dan naar nieuws over Vettel en Alonso.

Perton

Citaat van: Breaktest op 31 oktober 2014 - 09:54:55
Ach, ik vind dat jongens als Sainz en Ocon best een kans verdienen, maar het probleem, en dat wordt steeds weer vergeten, is dat er gewoon veel te weinig stoeltjes zijn - en de weinige stoeltjes vaak ook nog eens bij de verkeerden terecht komen. Een doorstroming van 15 a 20 % per jaar zou heel gezond zijn voor de F1, maar iedereen blijft maar op zijn gat zitten. Kortom, misschien heeft Sainz boter op zijn hoofd, maar de klont op het circus is nog vele malen groter.
Zelfs al zouden er volgend jaar vijf stoeltjes beschikbaar zijn, dan kan ik nog vijf jongens opnoemen die ik meer een kans vind verdienen dan Sainz.

Leroy

Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 11:12:18
Citaat van: Breaktest op 31 oktober 2014 - 09:54:55
Ach, ik vind dat jongens als Sainz en Ocon best een kans verdienen, maar het probleem, en dat wordt steeds weer vergeten, is dat er gewoon veel te weinig stoeltjes zijn - en de weinige stoeltjes vaak ook nog eens bij de verkeerden terecht komen. Een doorstroming van 15 a 20 % per jaar zou heel gezond zijn voor de F1, maar iedereen blijft maar op zijn gat zitten. Kortom, misschien heeft Sainz boter op zijn hoofd, maar de klont op het circus is nog vele malen groter.
Zelfs al zouden er volgend jaar vijf stoeltjes beschikbaar zijn, dan kan ik nog vijf jongens opnoemen die ik meer een kans vind verdienen dan Sainz.

perton voelt geen sympathie met de blaaskaak van een sainz?  ;D

Perton

Of het een blaaskaak is, maakt me niet uit. Als hij goed genoeg is voor een F1-stoeltje, dan vind ik dat hij dat stoeltje moet krijgen. Het punt is alleen dat Sainz dat niet is. Elk jaar viel die grandioos door de mand. Nu heeft ie dan een keer een goed jaar gehad, maar dat maakt hem niet plotseling een goede coureur.

Leroy

ik mag hem ten eerste niet...
ten tweede ... zoals je zegt : 1 zwaluw maakt nog geen zomer...
ten derde... ik denk dat vergne een zeer goede kandidaat is om max op weg te helpen... ivm zijn ervaring... dus laat die maar bevestigt worden bij TR


Wings

Gewoon Vergne ernaast en klaar. ;) Hebben we meteen een meetpunt.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 13:05:53
Gewoon Vergne ernaast en klaar. ;) Hebben we meteen een meetpunt.

Ik denk ook dat dat een reden is waarom ze bij STR Vergne nog overwegen. Natuurlijk kun je wel twee jonge rookies naast elkaar zitten, maar ergens heb ik ook het idee dat ze Verstappen vooral ervaring willen laten opdoen en misschien zelfs een beetje laten begeleiden door Vergne.

Dat het compleet tegen het hele opleidingstraject van Red Bull indruist is dan weer wel een gevolg. Het grote probleem is vooral denk ik, dat er niemand anders 'klaar' voor is. De enige waarvan ik al jaren dacht dat hij er klaar voor was, was Da Costa. Maar die zit nu in de DTM. En met Sainz die nu wild om zich heen loopt te slaan, denk ik niet dat STR dat risico wil binnenhalen. Dus zoals Vergne zelf al gezegd heeft, is hij gewoon 'de beste optie' voor STR.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 31 oktober 2014 - 13:13:11
Citaat van: Wings op 31 oktober 2014 - 13:05:53
Gewoon Vergne ernaast en klaar. ;) Hebben we meteen een meetpunt.

Ik denk ook dat dat een reden is waarom ze bij STR Vergne nog overwegen. Natuurlijk kun je wel twee jonge rookies naast elkaar zitten, maar ergens heb ik ook het idee dat ze Verstappen vooral ervaring willen laten opdoen en misschien zelfs een beetje laten begeleiden door Vergne.

Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?

Wings

Dat staat uitgelegd: ''Het grote probleem is vooral denk ik, dat er niemand anders 'klaar' voor is.''

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2014 - 14:09:54


Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?


Om maar eens een antwoord te poneren...Wellicht omdat Max erg jong is en Red Bull het deze keer wat voorzichtiger wil aanpakken?

Leroy

dat idee kreeg ik ook... vooral omdat ze denk ik max willen meten met een ervaren coureur in dezelfde auto... sterker nog ik denk dat hij een rookie helemaal zoek rijdt... hij rijdt namelijk zeer speciale lijnen die andere coureurs vaak niet opzoeken...