Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Leroyvdheuvel op 24 oktober 2014 - 09:18:03
Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 00:04:15
Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.

interne concurrentie?

vettel had zijn handen niet vol aan webber nee... maar ik schat een nico rosberge (sorry voor de fans) ook niet erg hoog in... aangezien hamilton redelijk makkelijk bij hem weg kan rijden ... zijn pace is gewoon beter...

en dan de betrouwbaarheid... hamilton had in de eerste race waarbij de start van het seizoen zeer belangrijk is voor het mentale vlak meteen  een DNF ... en nu staat de teller op 3 bij hamilton 2 bij rosberg...  waarvan 1 DNF bij hamilton veroorzaakt is door Rosberg in spa...

de kwaliteiten van rosberg worden overschat door de dominante auto van mercedes...

zou je 3 auto's in 1 team hebben : en alonso zou bijvoegen : zou de strijd tussen alonso en hamilton gaan... en zou rosberg standaard klassering 3 krijgen...
Maar met de strijd tussen Alonso en Hamilton en de pech van Hamilton, zou hij het gat niet zo makkelijk hebben dicht gereden zoals hij nu tegen Rosberg doet. Ik denk niet dat Hamilton zomaar 4 keer op rij (2 keer) van Alonso had gewonnen. Ik denk dat hij nu eerder achter Alonso had gestaan dan voor.
Maar aan de andere kant, ik denk niet dat Alonso en Hamilton met elkaar in aanraking waren gekomen in Spa, dus misschien was de strijd nu wat gelijker geweest.

Halverwege het seizoen leek Rosberg Hamilton wel te pakken te hebben en had hij Lewis vooral in de kwalificaties even te pakken (Monaco, Oostenrijk, Canada en Engeland.). Maar in de races was Hamilton wel de betere en had Hamilton het eerder aan zijn fouten te danken dat hij niet kon inlopen op Rosberg. En dat is natuurlijk krediet voor Rosberg en minpuntje voor Hamilton.

En inderdaad, wat Perton zegt. Rosberg kan bloed snel zijn, maar hij kan dat niet constant genoeg zijn om een coureur als Hamilton te verslaan. In de kwalificaties is hij denk ik 1 van de snelste van het veld.

Leroy

Citaat van: F1fan2987 op 24 oktober 2014 - 10:50:19
Citaat van: Leroyvdheuvel op 24 oktober 2014 - 09:18:03
Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 00:04:15
Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.

interne concurrentie?

vettel had zijn handen niet vol aan webber nee... maar ik schat een nico rosberge (sorry voor de fans) ook niet erg hoog in... aangezien hamilton redelijk makkelijk bij hem weg kan rijden ... zijn pace is gewoon beter...

en dan de betrouwbaarheid... hamilton had in de eerste race waarbij de start van het seizoen zeer belangrijk is voor het mentale vlak meteen  een DNF ... en nu staat de teller op 3 bij hamilton 2 bij rosberg...  waarvan 1 DNF bij hamilton veroorzaakt is door Rosberg in spa...

de kwaliteiten van rosberg worden overschat door de dominante auto van mercedes...

zou je 3 auto's in 1 team hebben : en alonso zou bijvoegen : zou de strijd tussen alonso en hamilton gaan... en zou rosberg standaard klassering 3 krijgen...
.

Halverwege het seizoen leek Rosberg Hamilton wel te pakken te hebben en had hij Lewis vooral in de kwalificaties even te pakken (Monaco, Oostenrijk, Canada en Engeland.). Maar in de races was Hamilton wel de betere en had Hamilton het eerder aan zijn fouten te danken dat hij niet kon inlopen op Rosberg. En dat is natuurlijk krediet voor Rosberg en minpuntje voor Hamilton.

En inderdaad, wat Perton zegt. Rosberg kan bloed snel zijn, maar hij kan dat niet constant genoeg zijn om een coureur als Hamilton te verslaan. In de kwalificaties is hij denk ik 1 van de snelste van het veld.

de kwalificatie van Monaco : die mag je niet meetellen... rosberg "verremde" zich in de bocht (de schumi taktieken) en dat was nadat hij zijn snelste ronde had gezet... als ik die kwalificatie dan bekijk werd daarna gelijk geel gevlagt waardoor niemand meer een snelle ronde kon plaatsen... en dat was 35 seconden voor tijd...

betreft het volhouden.. (pace) ja die is bij Hamilton gewoon veeel veel beter! hij rijdt ook meer op de limiet dan rosberg kan...


Kootje

Leuk voor hem, verdiend die wel. 8)

Perton

Pérez gaf laatst nog in de Mexicaanse media aan een Lotus-aanbod te hebben (maar wel bij Force India te willen blijven). En dan zijn er ook figuren als Ocon, Nasr en nog wat lui die wel voorbij komen in de geruchtenmolen. Dan vraag ik me af: zijn al die jongens B-scenario's voor als het met Grosjean niet lukt, of zou er nog een mogelijkheid zijn om onder Maldonado uit te komen (ook al is die al officieel bevestigd voor 2015). Zelf denk ik overigens die eerste optie.

Kootje


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2014 - 17:20:17
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16524.html

Grosjean lijkt dus te blijven bij Lotus
Ik denk dat dat ook direct betekend dat Ocon dit jaar iig nog niet debuteert bij Lotus. En ook niet bij een ander team.

Jehoentelaar

Denk dat die inderdaad nog even andere dingen gaat doen.

Van Nasr is het wel jammer, die gaat het lastig krijgen om nog eens F1 te bereiken lijkt het.

Perton

Maar goed, laten we eerlijk zijn. Eigenlijk had ie dit jaar gewoon GP2-kampioen moeten worden, maar hij heeft het verloren van Jolyon Palmer. Tenzij Palmer is die er acht jaar over doet om het licht te zien en vanaf nu een geweldige coureur blijkt te zijn, is dat gewoon niet goed. Ook het feit dat Nasr er drie jaar over doet om een keer een GP2-race te winnen en bovendien na drie jaar slechts één hoofdrace heeft weten te winnen, pleit niet echt voor hem.

Hij was mijn absolute favoriet voor de titel dit jaar en hij heeft het ook zeker niet slecht gedaan (hij wordt immers waarschijnlijk vice-kampioen), maar het was niet absoluut overtuigend zoals de titel van Maldonado. En dat had ie wel moeten doen. Desondanks zou ik Nasr alsnog boven een hele rits coureurs verkiezen (Chilton, Ericsson, Kobayashi, Sutil, Gutiérrez en Maldonado sowieso), maar los daarvan: dat teams hem een beetje over het hoofd zien komende winter, vind ik eigenlijk volstrekt logisch.

NielsD

Citaat van: Kootje op 24 oktober 2014 - 17:25:07
Leuk voor hem, verdiend die wel. 8)

En ik denk ook een uitstekende keuze, want volgend jaar kan het er wel eens heel anders uitzien bij Lotus. Ik denk dat ze volgend jaar de stap gaan maken die Williams dit jaar heeft gemaakt en dan is Grosjean weer netjes op podiumkoers.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna


Wings


Kootje

Zeker ... en het verklaart ook direct waarom Alonso slechts 'n 1-jarig contract wenst te tekenen bij McLaren. Fuck Mercedes, ik ga Audi WK maken.

0634

Dat lijkt me idd veel makkelijker dan McLaren kampioen maken. Daar heeft Alonso nog alle tijd voor.

Not gonna happen. Niet meer dan onzinnige speculatie.

Kootje

Och .... voor het winnen van LeMans hadden ze ook maar 'n kaartje nodig. Nu weet ik wel dat dat  "another cook" is, zoals Lowietje zou zeggen, maar het geeft wel aan dat ze daar echt wel weten hoe ze 'n raceauto moeten bouwen.