Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 oktober 2014 - 23:30:36
Citaat van: Jozef op 22 oktober 2014 - 19:50:52
Als Hamilton de rest van de races wint, zit hij ook boven de 390. ;) Wel dankzij de dubbele punten. ;D

*duikt weg*

Oei! :-X
36 minder als Vettel vorig jaar omgerekend naar dat systeem

Wings

Conclusie: als Vettel met een Red Bull die minder dominant was dan Mercedes nu, meer punten scoort (in een situatie waarin er meer punten te verdelen zijn. 50 In de laatste race) zou je dus kunnen stellen dat hij het beter deed dan de kampioen van dit jaar. :D

*en nu ben ik out!

Peace!

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 oktober 2014 - 23:41:29
Conclusie: als Vettel met een Red Bull die minder dominant was dan Mercedes nu, meer punten scoort (in een situatie waarin er meer punten te verdelen zijn. 50 In de laatste race) zou je dus kunnen stellen dat hij het beter deed dan de kampioen van dit jaar. :D

*en nu ben ik out!

Peace!
dat zou niet mijn conclusie zijn, maar goed. Het moet trouwens 31 punten verschil zijn (mocht Hamilton de overige 4 wedstrijden winnen)

Perton

Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 00:04:15
Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.
dat zou ook niet mijn conclusie zijn, maar wel 1 vd mogelijkhede oorzaken, samen met meer pech en meer fouten.

Wings

Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 00:04:15
Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.

Als Rosberg kampioen wordt is mijn conclusie anti-Rosberg. Je mag de Hamiltontenen weer opkrullen dan kan ik er ook niet meer op stappen. ;)












psssst.
nee, het was zeker niet serieus. Maar ik vind ook niet dat Red Bull
minder domineerde dan Mercedes. Misschien wel qua snelheidsverschil
maar Vettel was in 2011 en 2013 net zo onaantastbaar als Rosberg en Hamilton nu.
Dus die conclusie is inderdaad gekscherend en gaat niet op.

Hamilton#44

Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2014 - 17:36:26
Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:45:55
Allemaal een hoop natte vinger werk, 70 % van de coureurs zijn allemaal goed en die worden in de Mercedes van dit jaar gewoon allemaal WK hoor.

Je moet ook je nationaliteit, manager en simpelweg veel geluk hebben om je carriere te laten slagen.

Die laatste twee heeft Hulkenberg niet of niet op tijd genoeg gehad.

Stel dat McLaren in 2013 een topauto had, dan was Perez misschien wel een WK geweest of minimaal meervoudig racewinnaar. Nu vliegt hij er na een jaar uit en is veroordeeld tot Force India, het is allemaal nogal relatief.
je moet ook zelf je kansen pakken, dat doen Perez en Hulkenberg te weinig. Beiden zijn in een situatie geweest om een GP te winnen. Dat het een beetje mee moet zitten ben ik het mee eens, maar op een gegeven moment moet je zelf ook het 1 en ander afdwingen. Met alleen de wind mee hebben kom je er niet. Stel dat de McLaren van volgend jaar erg goed is en WK wordt, dan vind ik dat Perez zelf die kans heeft gemist, want hij had in die auto kunnen zitten. Coureurs als Perez en Hulkenberg worden zullen in mijn ogen nooit kampioen worden omdat ze bij een topteam altijd een betere coureur zullen treffen. In die Mercedes van dit jaar kan misschien iedereen kampioen worden, maar niet als Hamilton (of Rosberg) je teamgenoot is.

Niet mee eens, Perez heeft drie keer met een Sauber een podium gepakt en zelfs bijna een overwinning. Dan pak je je kansen dus zeker wel. De McLaren van 2013 was een hok, daar had Perez gewoon pech mee, er moest wat gebeuren en dan knikkeren ze er altijd een coureur uit. Perez deed het beter ten opzichte van Button dan wat Maqnussen nu doet.

Hulkenberg hetzelfde verhaal, die heeft veel goede dingen laten zien en als hij tien centimeter kleiner was zat hij nu gewoon in een McLaren hoor. Dat heeft McLaren zelf verklaard. Dat heeft verder dus niets met kansen pakken te maken.

Je moet ook de gelegenheid krijgen om een kans te kunnen pakken. Jij draait het om en achteraf heb je natuurlijk ook altijd gelijk.

Pancake Shield

Is lengte niet vaker een probleem geweest van coureurs, die als talenten gezien werden maar niet naar een topteam konden daardoor. In mijn achterhoofd zit bv Alexander Wurz. Ik heb altijd begrepen, dat hij helemaal opgekropt in zijn Benetton zat. Zeker omdat Fisichella een stuk kleiner was.

Tsja als Hulkenberg ook 'lang' is, wist ik niet dat die lengte ook zo van doorslaggevende proporties was.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Mark Webber is 1 meter 85 en heeft wel voor een topteam gereden, was bijna zelfs wereldkampioen. Nu heeft hij niet alles uit zijn carrière gehaald, maar het kan dus wel. Coureurs als Button, Sutil en Vd Garde zijn ook lang.

Jozef

Over Hülkenberg werd vooral gezegd dat hij te zwaar was, omdat de teams er niet in slaagden een auto te ontwerpen die ver genoeg onder het minimumgewicht zat.


Jozef

Maar dat was voor het turbotijdperk. Een monocoque ontwerpen waar een iets langere coureur in past, is op zich echt het probleem niet. Als de ingenieurs dat een half jaartje van tevoren weten dan is er tijd genoeg om er rekening mee te houden. Vorig jaar werd er toch gefluisterd over het gewicht van Hülkenberg in combinatie met de zware auto's.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2014 - 15:53:31
Mark Webber is 1 meter 85 en heeft wel voor een topteam gereden, was bijna zelfs wereldkampioen. Nu heeft hij niet alles uit zijn carrière gehaald, maar het kan dus wel. Coureurs als Button, Sutil en Vd Garde zijn ook lang.


Volgens mij was Hulk vooral te zwaar...En anders liet het Minardi van Stoddart zien hoe het wel kon, door een Justin Wilson van rond de 1.93 meter in de auto te stoppen. En ik kan het mij niet herinneren dat Wilson klaagde over ruimtegebrek. :D

Leroy

Citaat van: Perton op 23 oktober 2014 - 00:04:15
Ik gok dan ook dat Wings die conclusie niet bijzonder serieus bedoelde, want hij zal toch weer iets moeten aangrijpen om negatief over Hamilton te kunnen zijn. Mijn conclusie zou eerder zijn dat de kampioen van dit jaar (Rosberg, dan wel Hamilton) wat meer interne concurrentie had dan Vettel vorig jaar.

interne concurrentie?

vettel had zijn handen niet vol aan webber nee... maar ik schat een nico rosberge (sorry voor de fans) ook niet erg hoog in... aangezien hamilton redelijk makkelijk bij hem weg kan rijden ... zijn pace is gewoon beter...

en dan de betrouwbaarheid... hamilton had in de eerste race waarbij de start van het seizoen zeer belangrijk is voor het mentale vlak meteen  een DNF ... en nu staat de teller op 3 bij hamilton 2 bij rosberg...  waarvan 1 DNF bij hamilton veroorzaakt is door Rosberg in spa...

de kwaliteiten van rosberg worden overschat door de dominante auto van mercedes...

zou je 3 auto's in 1 team hebben : en alonso zou bijvoegen : zou de strijd tussen alonso en hamilton gaan... en zou rosberg standaard klassering 3 krijgen...

Perton

Nou, standaard denk ik ook niet. Barrichello was ook wel eens beter dan Schumacher. Rosberg kan op een goede dag elke coureur wel aan, net als Coulthard en Webber wel van die goede dagen hadden. Maar als puntje bij paaltje komt, zie je toch dat ie moet overcompenseren, zoals in deze laatste fase van het kampioenschap.