Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 22:12:59
Citaat van: F1fan2987 op 18 oktober 2014 - 14:34:12
Dan zou het een beetje het zelfde worden als Ferrari voor dit jaar. Waarom Button als er ook jongere talenten rond lopen? IIg ik kan me herinneren dat je dat wel afvroeg bij Kimi, dus waarom Button nu wel, en Kimi niet?

Al ben ik het wel met je eens, Button verdiend een vervolg aan zijn Carriere en Magnussen is nu niet echt het talent wat iedereen riep. (niet dat ik het verwachtte) . Hij doet het leuk, maar op 2 of 3 races na niet bovenmenselijk.

Soms vind ik je best grappig. Een vraag stellen om vervolgens het antwoord zelf in te vullen.
Button verdiend idd nog wel een vervolg, maar dat deed Raikkonen een jaar geleden minstens net zo veel. Dus als je toen voor jong talent was, moet je dat ook nu ook zijn.

Wings

Probeer nu eens niet telkens krampachtig te willen bewijzen dat iemand inconsequent is. Kimi zat niet bij Ferrari, Kimi kwam naar Ferrari. Bovendien moest hij iemand vervangen waarvan ik vond dat hij niet beter was en Kimi ook nog eens ouder was. Daar zie ik niet de meerwaarde van nee (en dat is ook gebleken).

Tussen Button en Magnussen maak ik de afweging wie ik zou behouden. Daar vind ik wat van. Het accent ligt bovendien meer op Magnussen waarvan ik vind dat hij onvoldoende heeft laten zien om (mij) te overtuigen. Dus nee, als geen talent staat te trappelen, zou ik kiezen voor Button, die het team en de auto kent, om dadelijk maximaal uit de auto te halen en te ontwikkelen, en voor 2016 een vis uit de eigen vijver klaarstomen om Button te vervangen. 

0634

Ze hebben Stoffel natuurlijk nog. En De Vries. Zeker de eerste lijkt mij intrinsiek beter dan Magnussen.  Alhoewel de Deen wel een echte racer is. Pakt wel gewoon te weinig punten. Verdient hij nog een tweede jaar? Misschien wel. Maar overtuigd nog niet echt.

Wings

In een situatie waarin Alonso niet komt wel. Maar als Alonso komt zou ik als McLaren zijnde Button niet zomaar de laan uitsturen. Ik denk dat hij meer dan Magnussen kan betekenen voor het ontwikkelen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 10:05:22
Probeer nu eens niet telkens krampachtig te willen bewijzen dat iemand inconsequent is. Kimi zat niet bij Ferrari, Kimi kwam naar Ferrari. Bovendien moest hij iemand vervangen waarvan ik vond dat hij niet beter was en Kimi ook nog eens ouder was. Daar zie ik niet de meerwaarde van nee (en dat is ook gebleken).

Tussen Button en Magnussen maak ik de afweging wie ik zou behouden. Daar vind ik wat van. Het accent ligt bovendien meer op Magnussen waarvan ik vind dat hij onvoldoende heeft laten zien om (mij) te overtuigen. Dus nee, als geen talent staat te trappelen, zou ik kiezen voor Button, die het team en de auto kent, om dadelijk maximaal uit de auto te halen en te ontwikkelen, en voor 2016 een vis uit de eigen vijver klaarstomen om Button te vervangen.
Ik weet niet of je op mij bedoelt of niet, maar jij doet in vele gevallen precies het zelfde, krampachtig proberen te bewijzen dat jou mening de juiste is en jij tevergeefs de ander van zijn ongelijk probeerde te bewijzen.

In de basis is de situatie precies het zelfde.  1 coureur moet er uit want er komt een nieuwe rijder bij. Massa moest ook vervangen worden. Misschien niet helemaal het zelfde, maar er moet een keuze worden gemaakt tussen een oude ervaren rijder en een jonge hond. Dat is waar het om gaat. Bij Ferrari was het onzin om Massa te vervangen door Raikkonen, maar is het beter/logisch dat Mclaren Alonso vervangt voor Magnussen. Mclaren wilt ook, net als Ferrari, voor de lange termijn en daar zijn Button en Alonso te oud voor. Magnussen niet.

Overigens was het bedoelt als een vraag, waarom vind je het een wel logisch en het ander niet?
Magnussen laat nu nog niet veel zien, maar genoeg om te kunnen zeggen dat hij wel potentieel heeft. Er zit nog genoeg rek in.

0634

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 10:29:11
In een situatie waarin Alonso niet komt wel. Maar als Alonso komt zou ik als McLaren zijnde Button niet zomaar de laan uitsturen. Ik denk dat hij meer dan Magnussen kan betekenen voor het ontwikkelen.

Want? Ze gaan toch ontwikkelen naar Alonso toe, laten we eerlijk zijn. En die kan dat uitstekend zelf, heeft daar echt Button niet voor nodig. Magnussen mag best nog een kans krijgen dan kunnen we eind volgend jaar wel zien hoe het gaat.

Het mooie van RBR/STR is dat talenten daar ook langer dan een jaar de kans krijgen, dat zou McLaren ook moeten doen. Zo'n jongen kan zich dan met iets minder druk op zijn schouders doorontwikkelen. Doe je dat nu bij Kevin, dan weet Stoffel of De Vries over een tijdje ook dat ze een serieuze kans krijgen als ze eenmaal in de F1 zitten. Het zou een positief signaal zijn naar de hele jeugdopleiding toe.

Ik heb veel sympathie voor Button, maar zou als ik McLaren was toch voor Magnussen kiezen. Ondanks dat ik wel van mening ben dat hij geen spetterend debuutjaar meemaakt en simpelweg te weinig punten pakt tov JB. Er zijn gewoon veel meer valide argumenten te vinden voor Magnussen dan voor Button, voor wie ik eigenlijk, mocht Alonso komen, weinig toegevoegde waarde zie.

Wings

Oké. Ik zie dat anders. Kiezen voor Magnussen moet meer zijn dan een leeftijdsoverweging alleen.

@Folkert: even goed lezen: op jou had ik al gereageerd dus nee, het was niet op jou. Maar vooruit, wie de schoen past.....

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 11:04:54
Oké. Ik zie dat anders. Kiezen voor Magnussen moet meer zijn dan een leeftijdsoverweging alleen.

@Folkert: even goed lezen: op jou had ik al gereageerd dus nee, het was niet op jou. Maar vooruit, wie de schoen past.....
Ik las goed ;) Daarna had ik ook al gereageerd en aan gezien je geen quote had van iemand kon het op 1 van ons 2 van toepassing zijn. Dus vandaar mijn verdere vraag, waarom toen wel en nu niet.

Maar excuus voor de verwarring.

0634

Citaat van: Wings op 19 oktober 2014 - 11:04:54
Oké. Ik zie dat anders. Kiezen voor Magnussen moet meer zijn dan een leeftijdsoverweging alleen.


Klopt. Vandaar dat ik ook andere argumenten geef.

3phasE

Button is de oudste man van het veld inmiddels en ik heb ergens in een interview gelezen dan Ron Dennis de voorkeur geeft aan een ervaren én een jonge coureur.
In die zin is Alonso en Magnussen logischer.
En dan Button WEC ofzo...
The future is electric!

0634

Wel moet je dan de potentie in dat talent zien. Da t ben ik wel met Wings eens. Als je meent dat Magnussen niks worden gaat, hou dan Button aan. Dat is beter voor de punten op korte termijn. Investeren in jeugd kan alleen als die jeugd toekomst heeft.

Button is overigens niet bijzonder oud of zo.

3phasE

Ik geloof dat Magnussen heus wel talent heeft, het is er alleen nog niet echt uitgekomen.
Denk dat ze bij McLaren wel geduldig genoeg zijn om hem minstens nog één seizoen de kans te geven.
Het is volgens mij niet des McLarens om iemand na één seizoen al af te serveren...
The future is electric!

3phasE

Nee, twee alweer zeker?  :o
The future is electric!

Sabai

Maar vinden jullie Magnussen nou zoveel beter dan Perez die daarvoor bij McLaren zat. Ik persoonlijk  vind dat Perez meer indruk maakte.

0634

Citaat van: Keijmel op 19 oktober 2014 - 13:21:15
Ik geloof dat Magnussen heus wel talent heeft, het is er alleen nog niet echt uitgekomen.
Denk dat ze bij McLaren wel geduldig genoeg zijn om hem minstens nog één seizoen de kans te geven.
Het is volgens mij niet des McLarens om iemand na één seizoen al af te serveren...

Ik denk dat Magnussen in de basis zeker minder is dan Vandoorne en waarschijnlijk ook minder dan De Vries, om hem maar even met twee andere McLaren-talenten te vergelijken.