Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Je beantwoordt de vraag zelf al, eigenlijk. Sauber is de enige enigszins realistische mogelijkheid.

Perton

Sauber heeft vaker moeilijke jaren gehad, maar kwam altijd wel weer terug. Dus tenzij de financiële situatie daar zo verneukt is dat de toekomst van het team in gevaar is, is het een betere gok dan de F1 helemaal verlaten. De jongste is hij natuurlijk niet, maar een Anthony Davidson begon ook pas op zijn dertigste met enduranceracen, en hij is ook gewoon op weg naar de WEC-titel dit jaar. Dus in dat opzicht heeft Van der Garde nog wel een of twee jaar voor hij echt eens over zijn toekomst moet gaan nadenken.

Of het logisch is om zich op F1 te blijven richten, is een ander verhaal, maar het kan prima, eigenlijk.

Pancake Shield

Wat zijn eigenlijk de opties voor GP2-kampioen Jolyon Palmer? Bij de BBC zei hij dat hij bezig was met de F1. Ik heb geen idee met welk team hij eigenlijk banden heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Zijn opties zijn weggaan uit de autosport.

Altijd succesvol geweest in de door zijn vader georganiseerde kampioenschappen, vervolgens twee slechte GP2-seizoenen, gevolgd door een GP2-seizoen waarin hij een paar keer won door een klein dingetje in het reglement wat inmiddels is aangepast door de organisatie. En dan in zijn vierde jaar een keer met het dominante team kampioen worden. Die jongen heeft niks in de F1 te zoeken. En voor mensen gaan roepen dat Grosjean en Maldonado ook pas in hun vierde jaar kampioen worden: die lieten wel vanaf seizoen één hun snelheid zien, in tegenstelling tot Palmer en Palmer.

Ok, bovenstaande alinea is misschien wat hard, maar ik denk dat in essentie de F1-teams er wel hetzelfde over denken. Tenzij hij geld heeft, gaat hij echt geen Formule 1 rijden. En dan kan hij weer net als Leimer in de pers gaan lopen huilen dat GP2-kampioenen geen kans meer krijgen, maar dat heeft een reden..

Kootje

Ferrari, Force India, McLaren, Toro Rosso, Lotus, Marussia, Sauber en Caterham hebben in theorie allemaal nog één of twee stoeltjes vrij, maar ik denk dat hij vooral bij die laatste 4 teams in beeld zal zijn.

Jehoentelaar

Denk inderdaad dat er zat betere opties zijn om naar te kijken dan deze heer.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 14:49:40
Zijn opties zijn weggaan uit de autosport.

Altijd succesvol geweest in de door zijn vader georganiseerde kampioenschappen, vervolgens twee slechte GP2-seizoenen, gevolgd door een GP2-seizoen waarin hij een paar keer won door een klein dingetje in het reglement wat inmiddels is aangepast door de organisatie. En dan in zijn vierde jaar een keer met het dominante team kampioen worden. Die jongen heeft niks in de F1 te zoeken. En voor mensen gaan roepen dat Grosjean en Maldonado ook pas in hun vierde jaar kampioen worden: die lieten wel vanaf seizoen één hun snelheid zien, in tegenstelling tot Palmer en Palmer.

Ok, bovenstaande alinea is misschien wat hard, maar ik denk dat in essentie de F1-teams er wel hetzelfde over denken. Tenzij hij geld heeft, gaat hij echt geen Formule 1 rijden. En dan kan hij weer net als Leimer in de pers gaan lopen huilen dat GP2-kampioenen geen kans meer krijgen, maar dat heeft een reden..

Leimer en Palmer zijn wat mij betreft ook wel een beetje een teken dat GP2 niet meer echt een doorstroom-haven is voor F1-coureurs.

Ik wist overigens niet dat Palmer zo 'ondersteund' werd door zijn papa
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Nuja op GP2 na heeft ie in de singleseaters altijd in Formula Palmer Audi en Formule 2 gereden, beide georganiseerd door zijn papa. Het zal verder een best prima knul zijn, maar eenmaal in de GP2 werd, ondanks goede resultaten in voorgaande klassen, toch wel duidelijk dat hij het niet heeft. Dat ie vervolgens op ervaring een titel pakt, geeft aan dat ie verder wel redelijk kan rijden en een mooie carrière kan krijgen, maar in de F1 zal dat niet zijn.

Perton

Citaat"Obviously I cannot say anything until everything is completely done," he told reporters in Sochi, "but it's good, and I will do the best for my future and the best of the future of Ferrari as well because it's the team that I love."

"When you know it, you will say 'it was so obvious that you will do that'," he added, but stopped short of confirming he will be in F1 next year.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/10/12/alonso-hints-obvious-plans-2015/

Ik vind het een beetje rare uitspraken. Hij houdt van Ferrari en gaat iets doen waarvan het duidelijk is dat hij die beslissing gaat nemen... noem mij gek, maar dan is McLaren niet de conclusie die ik verwacht (al denk ik nog steeds dat ie wel bij McLaren opduikt)

Kootje

Hij roept steeds dat hij al 'n paar maanden weet wat hij gaat doen. Een paar maanden geleden riep hij nog dat hij gewoon bij Ferrari bleef. Dus .... dat kan maar twee dingen betekenen, namelijk: Geen Vettel bij Ferrari, of juist Kimi die het veld moet ruimen? ???

Die laatste word overigens nooit wat gevraagd, misschien toch maar eens doen. ::)

Pancake Shield

Heeft er iemand BBC gekeken vandaag, want ik hoorde Coulthard aan het einde van de race iets zeggen over Alonso. Maar ik verstond het niet helemaal goed of verkeerd. Maar ik dacht ik hoorde dat hij zei, dat Alonso voor sportscars zou kiezen. Maar dat lijkt mij helemaal bizar, dus ik ga er vanuit dat ik het verkeerd verstaan heb.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Op Sky zei Ted Kravitz dat Alonso ook had gezegd dat het sowieso geen Mercedes-motor zal zijn. Dus ja, dan kan sportscars, maar dan kan McLaren ook ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 oktober 2014 - 15:52:38
Citaat"Obviously I cannot say anything until everything is completely done," he told reporters in Sochi, "but it's good, and I will do the best for my future and the best of the future of Ferrari as well because it's the team that I love."

"When you know it, you will say 'it was so obvious that you will do that'," he added, but stopped short of confirming he will be in F1 next year.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/10/12/alonso-hints-obvious-plans-2015/

Ik vind het een beetje rare uitspraken. Hij houdt van Ferrari en gaat iets doen waarvan het duidelijk is dat hij die beslissing gaat nemen... noem mij gek, maar dan is McLaren niet de conclusie die ik verwacht (al denk ik nog steeds dat ie wel bij McLaren opduikt)
Ik denk dat ie doelt op het feit dat Ferrari voor volgend jaar (waarschijnlijkS) 3 rijders onder contract heeft en dat hij in het belang van Ferrari zn contract laat ontbinden. En dat is ook precies wat hij al die tijd al wil, denk ik (voor zover ik Alonso ken). Maar welllicht wil hij na die pitstop van vandaag en 2 uitvalbeurten in de 3 afgelopen races toch nog graag bij Ferrari blijven ;)

Tuesday

Trouwens, Button is het hele weekend al erg chagarijnig, ondanks goede resultaten, dus misschien heeft hij het slechte nieuws al gekregen? Jordan wilde Coulthard ook ff onder druk zetten omdat hij Jenson zo goed kent, maar dat werd door Suzie snel afgekapt.

Perton

Ok, heb niet echt voorbeschouwingen gekeken, dus dat verder niet meegekregen, maar dat zou kunnen inderdaad.