Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

Wat Vergne betreft ben ik het overigens volkomen met Perton eens. Zijn opleiding bij Toro Rosso zit erop en na al 2x gepasseerd te zijn heeft hij daar niets meer te zoeken. Dat betekend niet dat hij dan ook maar moet verdwijnen uit de F1, maar bij STR is het tijd om plaats te maken voor nieuw talent. Talent dat wel kans maakt om door te stoten naar het grote Red Bull.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 11 oktober 2014 - 19:48:45
Wat Vergne betreft ben ik het overigens volkomen met Perton eens. Zijn opleiding bij Toro Rosso zit erop en na al 2x gepasseerd te zijn heeft hij daar niets meer te zoeken. Dat betekend niet dat hij dan ook maar moet verdwijnen uit de F1, maar bij STR is het tijd om plaats te maken voor nieuw talent. Talent dat wel kans maakt om door te stoten naar het grote Red Bull.

Mee eens maar zonder sponsoring wordt het lastig om ergens anders in te stappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Plus, er moet los van Verstappen dan nog wel een talent zijn waarvan ze van Red Bull denken dat hij er al klaar voor is. Misschien zijn zij helemaal niet overtuigd van Da Costa of Sainz en vinden ze een ander misschien nog net niet klaar. Dan kan je misschien nog een jaartje overbruggen met Vergne.

Is dat niet het geval zit ik wel redelijk op de lijn-Perton. Ze nemen hun opleiding zelf heel serieus met ook de recente moves van Ricciardo en Kvyat, twee gewilde zitjes gevuld met eigen kweek. Het zou logischer zijn om die lijn dna ook voor STR door te zetten en de kans geven aan rijders die op termijn door kunnen stromen naar RBR. Voor Vergne lijkt die deur op slot.

Kootje

@Gloudie,

Dat is zelfs 'n hopeloze zaak denk ik.


@Jeroen,

Dat zou kunnen, want al maakt Saintz jr op mij iig wel indruk door het WSR3.5 te domineren, weten we niet hoe Helmut Marko daar tegenaan kijkt.

Perton

Het wordt nu een andere discussie, maar als Sainz na een Formule Renault 3.5-titel nog niet klaar is, wanneer dan wel... Maar goed, dat is een optie dan inderdaad, om Vergne te behouden tot Lynn of Gasly dan in 2016 klaar is. Maar Vergne nog een jaar erin houden voor Sainz of Felix da Costa, dat zou ik een beetje raar vinden. Voor Sainz wordt het 2015 of niet, denk ik. Zou in ieder geval het meest logische zijn.

0634

#1385
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, misschien was ik niet duidelijk. Misschien hebben ze hun twijfels over Sainz en Da Costa en willen ze eigenlijk gaan voor Lynn of een ander, maar vinden ze die er dan weer nog net niet klaar genoeg voor. In die situatie houdt het voor Sainz en Da Costa dus eigenlijk op, worden die in 15 niet ingezet lijkt het voor hen in mijn ogen sowieso wel klaar. In die situatie (dus inzetten op Lynn die nu nog niet klaar is) kan ik me voorstellen dat ze nog een jaartje Vergne aanhouden.

Ook voor Lynn. Want STR geeft hun rijders altijd langer dan een jaar de kans, meestal drie jaar. Max gaat nu beginnen aan die drie jaar, en zouden ze Sainz of Da Costa ook nog inzetten, zit STR dus theoretisch drie jaar op slot. Ook al omdat Ricciardo en Kvyat voorlopig nog wel even bij RBR zullen rijden en die plekken dus bezet zullen houden de komende tijd. Dan zou de deur voor Lynn of een ander de komende jaren dus behoorlijk op slot zitten. En als ze inderdaad vol voor Lynn gaan zullen ze willen voorkomen dat hij niet door kan stromen.

Perton

Aangezien ik al een paar jaar Lynn-fan ben en Sainz altijd enorm overrated heb gevonden, kan ik uitstekend leven met nog een jaar Vergne als het zo uitpakt.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 19:47:20
Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 18:27:41

Vettel en Newey zijn goede vrienden;) ik kan me nog een duitser en een goede vriend herinneren.

Is dat zo? Ik heb daar nooit iets over gelezen. Ze werken al een tijdje samen, true, maar Vettel werkt ook al lang met Horner samen en dat zijn zeker geen vrienden. Volgens mij is Vettel heel close met Helmut Marko, maar van een vriendschapsband met Newey heb ik nooit veel gelezen om eerlijk te zijn.

Ik druk me niet goed uit want van een persoonlijke vriendschap weet ik niets, wel dat ze erg goed samen werken.
Vaak zie ik als Vettel uit de auto stapt zich direct bij Newey melden en Newey gaat ook vaak naar Vettel toe.

0634

Citaat van: Perton op 11 oktober 2014 - 20:51:49
Aangezien ik al een paar jaar Lynn-fan ben en Sainz altijd enorm overrated heb gevonden, kan ik uitstekend leven met nog een jaar Vergne als het zo uitpakt.

Nou ja ik heb er geen idee van, het is maar een theorietje. Maar dat zou een reden kunnen zijn om Vergne nog één jaar te laten zitten.

Wings

Citaat van: Kootje op 11 oktober 2014 - 19:48:45
Wat Vergne betreft ben ik het overigens volkomen met Perton eens. Zijn opleiding bij Toro Rosso zit erop en na al 2x gepasseerd te zijn heeft hij daar niets meer te zoeken. Dat betekend niet dat hij dan ook maar moet verdwijnen uit de F1, maar bij STR is het tijd om plaats te maken voor nieuw talent. Talent dat wel kans maakt om door te stoten naar het grote Red Bull.

Nu de techniek en het ontwerp in de kinderschoenen staan heeft men misschien wel belang bij een rijder die er langer zit. Vergne heeft voldoende ervaring om het team van benodigde feedback te voorzien en met Verstappen heeft Red Bull misschien wel de nieuwe Vettel in huis. Waarom zou Vergne dan per se weg moeten?

0634

Omdat het uitgangspunt van STR is: talenten klaarstomen voor RBR. Vergne is nu 2 maal gepasseerd en is tevens verteld dat hij moet wijken voor Max. Dan weet je dat hij niet meer zal voldoen aan het einddoel, nl doorgroeien naar RBR. Dus dat heeft dan verder weinig zin, voor dit team, tenzij je een jaar of zo moet overbruggen.

Kootje

Jeroen was me net voor, maar daarom dus.

KVDracer

Mss willen ze Vergne behouden al buffer voor RBR. Stel je voor dat Kvyat volgend jaar zwaar teleurstelt. Dan kunnen ze Vergne nog al tweede rijder bij RBR laten rijden in 2016.

Wings

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 09:45:26
Omdat het uitgangspunt van STR is: talenten klaarstomen voor RBR. Vergne is nu 2 maal gepasseerd en is tevens verteld dat hij moet wijken voor Max. Dan weet je dat hij niet meer zal voldoen aan het einddoel, nl doorgroeien naar RBR. Dus dat heeft dan verder weinig zin, voor dit team, tenzij je een jaar of zo moet overbruggen.

STR wilt ook vooruitgang boeken dus zul je het middenpad moeten belopen. Vergne nog een jaar behouden sluit daar op aan.

Breaktest

Nu Sauber zo'n rotjaar heeft vraag ik me af of Giedo van de Geldteveel nog wel interesse in een stoeltje bij dat team (al zou ik niet weten waar ie anders heen moet).