Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 11 oktober 2014 - 15:21:42
En vergne verdiend ook gewoon die plek.
Ik zou niet weten waarom. Ik hoop ontzettend dat Vergne in de Formule 1 blijft, dat verdient ie. Maar Toro Rosso is uiteindelijk een opleidingsinstituut, niets meer en niets minder. En Vergne is nu in een jaar al twee keer gepasseerd voor een Red Bull-stoeltje, eerst was het Ricciardo die de voorkeur kreeg, nu Kvyat. Vergne heeft dus helemaal niets meer te zoeken in de Toro Rosso. Was Toro Rosso een normaal team geweest, onafhankelijk van het opleidingsprogramma van Red Bull, was ik het verder volledig met je eens geweest. Maar Toro Rosso is geen normaal team.

Ik heb Sainz altijd een tegenvallend persoon gevonden die dit jaar toevallig eens een keer eindelijk zijn potentieel heeft weten laten zien. Lynn daarentegen is altijd goed geweest, maar had wat meer moeite met de Formule 3. Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor Lynn gaan, maar goed er is ongetwijfeld een reden waarom Sainz altijd bij Red Bull mocht blijven zonder te presteren terwijl wél presterende coureurs veel makkelijker de deur is gewezen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 oktober 2014 - 15:28:27
Citaat van: F1fan2987 op 11 oktober 2014 - 15:21:42
En vergne verdiend ook gewoon die plek.
Ik zou niet weten waarom. Ik hoop ontzettend dat Vergne in de Formule 1 blijft, dat verdient ie. Maar Toro Rosso is uiteindelijk een opleidingsinstituut, niets meer en niets minder. En Vergne is nu in een jaar al twee keer gepasseerd voor een Red Bull-stoeltje, eerst was het Ricciardo die de voorkeur kreeg, nu Kvyat. Vergne heeft dus helemaal niets meer te zoeken in de Toro Rosso. Was Toro Rosso een normaal team geweest, onafhankelijk van het opleidingsprogramma van Red Bull, was ik het verder volledig met je eens geweest. Maar Toro Rosso is geen normaal team.

Ik heb Sainz altijd een tegenvallend persoon gevonden die dit jaar toevallig eens een keer eindelijk zijn potentieel heeft weten laten zien. Lynn daarentegen is altijd goed geweest, maar had wat meer moeite met de Formule 3. Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor Lynn gaan, maar goed er is ongetwijfeld een reden waarom Sainz altijd bij Red Bull mocht blijven zonder te presteren terwijl wél presterende coureurs veel makkelijker de deur is gewezen.
Of het nou een opleidingsteam is of niet, ik vind dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Hij is nog relatief jong en verdiend gewoon een kans in een team. STR of FI, dat maakt niet zo heel veel uit, hij heeft laten zien goed mee te kunnen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 oktober 2014 - 15:28:27
Citaat van: F1fan2987 op 11 oktober 2014 - 15:21:42
En vergne verdiend ook gewoon die plek.
Ik zou niet weten waarom. Ik hoop ontzettend dat Vergne in de Formule 1 blijft, dat verdient ie. Maar Toro Rosso is uiteindelijk een opleidingsinstituut, niets meer en niets minder. En Vergne is nu in een jaar al twee keer gepasseerd voor een Red Bull-stoeltje, eerst was het Ricciardo die de voorkeur kreeg, nu Kvyat. Vergne heeft dus helemaal niets meer te zoeken in de Toro Rosso. Was Toro Rosso een normaal team geweest, onafhankelijk van het opleidingsprogramma van Red Bull, was ik het verder volledig met je eens geweest. Maar Toro Rosso is geen normaal team.

Ik heb Sainz altijd een tegenvallend persoon gevonden die dit jaar toevallig eens een keer eindelijk zijn potentieel heeft weten laten zien. Lynn daarentegen is altijd goed geweest, maar had wat meer moeite met de Formule 3. Als ik zou moeten kiezen, zou ik voor Lynn gaan, maar goed er is ongetwijfeld een reden waarom Sainz altijd bij Red Bull mocht blijven zonder te presteren terwijl wél presterende coureurs veel makkelijker de deur is gewezen.
tja, Sainz en die anderen zijn in eerste instantie ook gepasseerd. Voor het team en Verstappen is het misschien juist wel beter om nog een jaartje met Vergne door te gaan. Ik vind het niet zo heel vreemd dat ze hem toch nog weer overwegen.

Jehoentelaar

Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?
Als je Newey bedoelt niet, die had zover ik weet aangegeven binnen Red Bull Technology (of zo) andere dingen te gaan doen dan F1-auto's tekenen.

Perton

O nee, ik vind het ook niet vreemd dat ze hem overwegen, ik vind alleen dat gezien het bestaansrecht van het team, Vergne de plek niet per se 'verdient'. Dat is alles.

En Sainz en die anderen zijn gepasseerd, omdat er een andere coureur op het pad kwam, uiteindelijk zouden ze anders in 2016 misschien wel hun F1-debuut hebben gemaakt. In het geval van Vergne is het niet zo dat er een andere coureur op het pad kwam. In zijn geval is simpelweg twee keer gezegd: we hebben liever je teamgenoot. Vind ik toch net een andere situatie.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 oktober 2014 - 15:41:30
O nee, ik vind het ook niet vreemd dat ze hem overwegen, ik vind alleen dat gezien het bestaansrecht van het team, Vergne de plek niet per se 'verdient'. Dat is alles.

En Sainz en die anderen zijn gepasseerd, omdat er een andere coureur op het pad kwam, uiteindelijk zouden ze anders in 2016 misschien wel hun F1-debuut hebben gemaakt. In het geval van Vergne is het niet zo dat er een andere coureur op het pad kwam. In zijn geval is simpelweg twee keer gezegd: we hebben liever je teamgenoot. Vind ik toch net een andere situatie.
ja, t is ook wel anders, maar uiteindelijk moet er toch wel een balans worden gevonden tussen opleiding en presteren in F1. Ze willen vooruit met team, stoppen er ook meer geld in, wellicht hebben ze niet genoeg vertrouwen in die andere jongens, of wachten ze liever nog een jaartje?

Perton

Dat ben ik verder met je eens. Daarom zou ik Vergne ook graag nog een jaar in de F1 zien, vooral omdat ik Sainz helemaal niks vind (al laat ik graag mijn ongelijk aangetoond worden). Lijkt me ook mooie graadmeter voor Verstappen.

Dimensie

Citaat van: Jehoentelaar op 11 oktober 2014 - 15:41:00
Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?
Als je Newey bedoelt niet, die had zover ik weet aangegeven binnen Red Bull Technology (of zo) andere dingen te gaan doen dan F1-auto's tekenen.

Ja die bedoel ik  :)
Welke dingen bedoel je met binnen Red Bull Technology (of zo) andere dingen te gaan doen dan F1-auto's tekenen? ;)
Zou je dat ook gardenleave kunnen noemen?

0634

Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?

Kan. Maar aangezien Newey meerdere malen Ferrari heeft afgewezen en zelf besloten heeft een stap terug te nemen verwacht ik van niet. Bovendien denk ik dat Ferrari niet met Newey bezig is, aangezien ze vorig jaar met James Allison al een nieuwe en talentvolle ontwerper hebben vastgelegd.

Jehoentelaar

Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 17:49:04
Citaat van: Jehoentelaar op 11 oktober 2014 - 15:41:00
Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?
Als je Newey bedoelt niet, die had zover ik weet aangegeven binnen Red Bull Technology (of zo) andere dingen te gaan doen dan F1-auto's tekenen.

Ja die bedoel ik  :)
Welke dingen bedoel je met binnen Red Bull Technology (of zo) andere dingen te gaan doen dan F1-auto's tekenen? ;)
Zou je dat ook gardenleave kunnen noemen?

Red Bull doet veel meer dingen dan dat, denk alleen al aan de die springstunt die meneer Baumgartner uithaalde vorig jaar. Het bedrijf beperkt zich qua gebruik van technologieën niet tot de Formule 1.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 17:58:51
Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?

Kan. Maar aangezien Newey meerdere malen Ferrari heeft afgewezen en zelf besloten heeft een stap terug te nemen verwacht ik van niet. Bovendien denk ik dat Ferrari niet met Newey bezig is, aangezien ze vorig jaar met James Allison al een nieuwe en talentvolle ontwerper hebben vastgelegd.

Precies.

Al denk ik wel dat mocht Newey zich in het hypothetische geval bij Ferrari aanbieden, ze dat met beide handen aan zullen grijpen.

Dimensie

Ja ik snap dat ze meer dingen doen maar als iemand echt een andere functie krijgt kan je die. "dingen" misschien gewoon omschrijven.
Maar ik denk dat Jeroen het met James Allison wel goed heeft die was ik even vergeten.

Dimensie

Citaat van: Kootje op 11 oktober 2014 - 18:24:12
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 17:58:51
Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 15:22:41
Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?

Kan. Maar aangezien Newey meerdere malen Ferrari heeft afgewezen en zelf besloten heeft een stap terug te nemen verwacht ik van niet. Bovendien denk ik dat Ferrari niet met Newey bezig is, aangezien ze vorig jaar met James Allison al een nieuwe en talentvolle ontwerper hebben vastgelegd.

Precies.

Al denk ik wel dat mocht Newey zich in het hypothetische geval bij Ferrari aanbieden, ze dat met beide handen aan zullen grijpen.
Vettel en Newey zijn goede vrienden;) ik kan me nog een duitser en een goede vriend herinneren.

Jehoentelaar

Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 18:25:11
Ja ik snap dat ze meer dingen doen maar als iemand echt een andere functie krijgt kan je die. "dingen" misschien gewoon omschrijven.
Maar ik denk dat Jeroen het met James Allison wel goed heeft die was ik even vergeten.
De grap is dus dat - zover ik weet - die functie nog niet bekend is. Kan van alles wezen, ook in relatie tot het F1-team. Het pure ontwerpwerk wat hij voorheen deed is in ieder geval wel verleden tijd.

0634

Citaat van: Dimensie op 11 oktober 2014 - 18:27:41

Vettel en Newey zijn goede vrienden;) ik kan me nog een duitser en een goede vriend herinneren.

Is dat zo? Ik heb daar nooit iets over gelezen. Ze werken al een tijdje samen, true, maar Vettel werkt ook al lang met Horner samen en dat zijn zeker geen vrienden. Volgens mij is Vettel heel close met Helmut Marko, maar van een vriendschapsband met Newey heb ik nooit veel gelezen om eerlijk te zijn.