Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Tuesday op 05 oktober 2014 - 18:52:15
Citaat van: Kootje op 05 oktober 2014 - 18:42:36
Als Fernando echt zo lastig is kan ik me dat prima voorstellen. Daarbij is het nog maar de vraag of hij na jaren niet om de titel mee kunnen doen nog wel zo gemotiveerd is. Ook dat kan 'n reden zijn om van hem af te willen, zeker als je meervoudig WK Vettel binnen kunt halen. Zo ging het uiteindelijk ook met zijn eigen komst. Ongemotiveerde Räikkönen eruit, meervoudig WK Alonso erin.
alleen valt er aan Alonso zn resultaten niet af te lezen dat ie ongemotiveerd is oid. Die resultaten zijn al 5 jaar zeer constant. Voor mij is het duidelijk dat in dit geval Alonso op een vertrek heeft aangestuurd en dat ie niet door Ferrari de deur wordt gewezen.

Dat vermoeden heb  ik inderdaad ook. Maar dat is puur eigen visie op het geheel.

Figge

Ik denk dat Alonso een gecompliceerd persoon is. Hij heeft een bepaald leiderschapscharisma. Op het moment dat hij gecommitteerd is aan "zijn" omgeving is alles goed. Dan draagt "zijn" omgeving hem op handen. Dat is ook wat hij nodig heeft. Ik vermoed zelfs dat hij daar extreem veeleisend in is. Bij Flavio kreeg hij die omgeving. Bij McLaren leek hij ook die omgeving te krijgen tot ze daar meer gecommitteerd waren aan Lewis. Gevolg, hij ging weg met slaande ruzie. Terug naar zijn vader figuur die hem weer op een voetstuk plaatste. Vervolgens is voor hem hemel en aarde bewogen om Kimi bij Ferrari weg te sturen om hem daar te kunnen laten instappen.
Ik denk dat nu Ferrari transformeert "zijn" omgeving minder aan hem is gecommitteerd. Dat is ook de reden waarom hij uit eigenbeweging is gaan sturen op een vertrek. Ik kan mij heel goed voorstellen dat hij op een voor het team vervelend gedrag is gaan vertonen. Als niets goed genoeg meer is, terwijl men hem in alles tegemoet zal proberen te komen, kan ik mij voorstellen dat men hem bij Ferrari zat ook zat is. Dat was men in 2007 bij McLaren ook. Ik denk dat Alonso misschien ondertussen zijn eigen positie wel onmogelijk heeft gemaakt bij Ferrari. Zeker nu de druk op zijn positie in de rijders markt is gezet met het nieuws dat Vettel weg is bij RBR. Horner zegt wel dat Seb naar Ferrari gaat en dat zij Alonso nooit zouden overwegen. Iets wat ik overigens geloofwaardig vind. Anders slaat hun hele rijders programma nergens op.
Uiteindelijk denk ik dat vooral Honda hem graag wil hebben. Gezien de historie tussen Ron Dennis en Alonso heb ik sterk mijn twijfels of die 2 persoonlijkheden er met elkaar uit gaan komen. Ik denk dat op zakelijk vlak Ferrari er op dit moment goed vanaf komt. Zij hoeven Alonso waarschijnlijk geen cent te betalen om onder zijn contract uit te komen. Maar ik denk dat Honda wel voor hem zal moeten betalen.

Figge

#1112
Wat ook nog kan is dat Vettel nog met zowel McLaren als Ferrari in onderhandeling is. Vettels positie is natuurlijk veel gunstiger dan die van Alonso. Hij heeft keuze uit zowel Ferrari als McLaren in dat geval. Men gaat op Horners opmerking af dat Vettel volgend jaar voor Ferrari rijdt. Maar het zou mij niets verbazen als McLaren ook niet een serieuze opties voor hem zal blijken. Vettel zelf heeft in ieder geval op geen enkele manier gesuggereerd dat hij naar Ferrari zou gaan. Ron Dennis geeft vervolgens ook aan dat nog geen enkele rijder bij hem onder contract staat voor komend jaar. Stelt dat Dennis en Vettel met elkaar in gesprek zijn, dan kan Dennis wel eens vervelend standpunt tegen Alonso opwerpen. In de context van, waarom moeten wij jou nemen? We kunnen ook Vettel krijgen. Hoe kunnen wij er vanuit gaan dat jij je op een goede manier gedraagt als jullie prestaties gelijkwaardig blijken. Onze ervaring leert dat wij dan niet op jou kunnen rekenen. Wat als Dennis stiekem Alonso niet wil en Honda tegen hem zegt: Beste Ron, dat is goed, maar dan willen dat je een rijder van gelijk niveau haalt als alternatief. Met Vettel wordt daar wel aan voldaan denk ik zo.
Je weet niet wat er allemaal speelt. Mijn buikgevoel zegt dat Alonso's onderhandelingspositie niet zo mooi is als hij zelf beweert. Ik kan mij nog ene meneer Prost herinneren die zichzelf voor 1992 in een onmogelijke positie bracht en noodgedwongen een jaar naar de kant moest. Dat was toen toch ook een hele grote meneer. 

Perton

Precies, daarom een van mijn eerdere posts dat Alonso echt niet zo onaantastbaar is, ondanks dat ie een grote meneer is. Je hebt heel helder verwoord wat ik bedoelde. Dank je wel ;)

Figge

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 11:48:28
Precies, daarom een van mijn eerdere posts dat Alonso echt niet zo onaantastbaar is, ondanks dat ie een grote meneer is. Je hebt heel helder verwoord wat ik bedoelde. Dank je wel ;)

En meneer Ron heeft natuurlijk een jaren lange ervaring met dit soort rijders. Alonso zelf. Met Prost kon hij ook niet meer door een deur na de politieke spelletjes met Senna. Ik heb ernstig mijn twijfels of Alonso. Eigenlijk had ik altijd het idee dat als Ron Dennis klaar is met je, je er als rijder ook niet meer kunt terugkeren. Daarom vind ik de geruchten van Alonso en McLaren ook ergens wel een beetje vreemd. Die van Hamilton en McLaren overigens ook. Als de geruchten maar lang genoeg aanhouden wordt het vanzelf een feit dat er een ontwikkeling komt. Ik wacht het nog rustig af. Voor mij is het nog niet een vanzelfsprekendheid dat het Vettel naar Ferrari gaat en Alonso naar McLaren. Hij kan natuurlijk wel, maar mocht dit zo zijn geweest, dan was het wel betekend gemaakt na de race. Het enige wat die bekendmaking dan in de weg staat is situatie omtrent Bianchi en het feit dat Ferrari daar ook een belang heeft. Stel je voor dat ze daar Jules voor 2015 aan het overwegen waren samen met Kimi. En niet Vettel. Pijnlijke situatie. 

Perton

Een andere reden om het niet bekend te maken kan ook veel simpeler zijn: het ontbinden van Alonso zijn contract moet even goed geregeld zijn voor McLaren hem zomaar kan gaan presenteren / Ferrari Vettel kan presenteren. Hoeft niet natuurlijk. Je kan ook bekendmaken en het op de achtergrond verder doen, maar het kan dat ze hiervoor hebben gekozen.

Figge

Citaat van: Perton op 06 oktober 2014 - 12:08:14
Een andere reden om het niet bekend te maken kan ook veel simpeler zijn: het ontbinden van Alonso zijn contract moet even goed geregeld zijn voor McLaren hem zomaar kan gaan presenteren / Ferrari Vettel kan presenteren. Hoeft niet natuurlijk. Je kan ook bekendmaken en het op de achtergrond verder doen, maar het kan dat ze hiervoor hebben gekozen.

Klopt, voor ons als fans iig reden om dagelijks meerdere keren een rondje over internet te maken om te kijken of er al nieuws is. :)

Tuesday

Citaat van: Figge op 06 oktober 2014 - 11:45:32
Wat ook nog kan is dat Vettel nog met zowel McLaren als Ferrari in onderhandeling is. Vettels positie is natuurlijk veel gunstiger dan die van Alonso. Hij heeft keuze uit zowel Ferrari als McLaren in dat geval. Men gaat op Horners opmerking af dat Vettel volgend jaar voor Ferrari rijdt. Maar het zou mij niets verbazen als McLaren ook niet een serieuze opties voor hem zal blijken. Vettel zelf heeft in ieder geval op geen enkele manier gesuggereerd dat hij naar Ferrari zou gaan. Ron Dennis geeft vervolgens ook aan dat nog geen enkele rijder bij hem onder contract staat voor komend jaar. Stelt dat Dennis en Vettel met elkaar in gesprek zijn, dan kan Dennis wel eens vervelend standpunt tegen Alonso opwerpen. In de context van, waarom moeten wij jou nemen? We kunnen ook Vettel krijgen. Hoe kunnen wij er vanuit gaan dat jij je op een goede manier gedraagt als jullie prestaties gelijkwaardig blijken. Onze ervaring leert dat wij dan niet op jou kunnen rekenen. Wat als Dennis stiekem Alonso niet wil en Honda tegen hem zegt: Beste Ron, dat is goed, maar dan willen dat je een rijder van gelijk niveau haalt als alternatief. Met Vettel wordt daar wel aan voldaan denk ik zo.
Je weet niet wat er allemaal speelt. Mijn buikgevoel zegt dat Alonso's onderhandelingspositie niet zo mooi is als hij zelf beweert. Ik kan mij nog ene meneer Prost herinneren die zichzelf voor 1992 in een onmogelijke positie bracht en noodgedwongen een jaar naar de kant moest. Dat was toen toch ook een hele grote meneer.
ik weet vrijwel zeker dat Alonso allang bij McLaren onder de pannen is en alleen nog op groen licht van Ferrari moet wachten. McLaren moet en zal Alonso gewoon hebben, ze weten al een paar maanden dat ze een goede kans hebben en gaan daarvoor.
Vettel is al zeker bij Ferrari, mooi dat sommigen er nog aan twijfelen, maar als je zaterdagmorgen naar de BBC hebt gekeken, zowel voor als nabeschouwing en je hebt een beetje op lichaamstaal gelet, dan hoef je niet meer te twijfelen. Het gaat alleen nog om details, maar de keuzes zijn echt wel gemaakt.

Edit: dit is hoe ik het zie he, ik zeg niet dat het feiten zijn, maar voor mij is het zo klaar als een klontje.

Figge

Waarom zou McLaren Alonso per se moeten hebben? Honda wil per se een grote naam. Vettel is net zo groot als Alonso.
Het is heel waarschijnlijk hoor Alonso naar McLaren en Vettel naar Ferrari. Maar het kan ok best anders zijn. Velen onder ons waren er een week terug nog van overtuigd er nauwelijks iets zou veranderen op de startopstelling.

Tuesday

Citaat van: Figge op 06 oktober 2014 - 13:14:26
Waarom zou McLaren Alonso per se moeten hebben? Honda wil per se een grote naam. Vettel is net zo groot als Alonso.
Het is heel waarschijnlijk hoor Alonso naar McLaren en Vettel naar Ferrari. Maar het kan ok best anders zijn. Velen onder ons waren er een week terug nog van overtuigd er nauwelijks iets zou veranderen op de startopstelling.
Vettel naar Ferrari is al door Horner en Marko bevestigd.
Alonso heeft in interviews al aangegeven dat hij al een paar maanden in zn hoofd heeft wat ie wilde, t is iig al duidelijk dat dat niet bij Ferrari blijven was. Ik was iig niet 1 van die personen die ervan overtuigd waren dat er weinig zou veranderen. Alonso naar McLaren zit er al een tijdje aan te komen, ik had alleen mn twijfels of Vettel wel naar Ferrari zou gaan.
Tja, ik vind het prima als jullie het silly season nog ff spannend willen houden, maar voor mij is het gedaan, iig wat betreft de topteams.  Ok, sinds gisteren toch weer een beetje twijfel of het nou Button of Magnussen moet worden naast Alonso.

Franky R.

Vettel kan Horner en Marko ook voor de gek houden... ;) ...Om dan toch naar McLaren te gaan.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2014 - 15:30:02
Vettel kan Horner en Marko ook voor de gek houden... ;) ...Om dan toch naar McLaren te gaan.
in theorie is dat mogelijk, maar als je Horner hoort over hoe het gesprek is verlopen met bijbehorende emoties etc, dan kun je dat wel uitsluiten. Bovendien kan Vettel niet zo maar tegen hen liegen over dit soort zaken aangezien hij gewoon een contract had voor volgend jaar, die alleen onder bepaalde voorwaarden ontbonden kan worden. Maar vooruit, laten we het dan 99% zeker noemen.

lieven


Perton

Ik heb het linkje van Tuesday niet aangeklikt, maar ben het verder wel met hem eens. Wat ik begrepen heb heeft Vettel het allemaal huilend verteld dat ie wilde vertrekken. De band tussen hem en Horner is echt heel hecht denk ik, die gaat ie niet voor de gek houden. Wat nog zou kunnen is dat Horner met de media ouwehoert, maar ik denk dat hij dat ook ergens lullig zou vinden tegenover Vettel. Daarom is het ook voor mij helder dat Vettel absoluut naar Ferrari gaat en Alonso naar McLaren.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar dat zien we over een paar weken dan wel.

Kootje

Citaat van: lieven op 06 oktober 2014 - 16:21:13
beiden naar mclaren  :D

kan ook, al neig ik ook naar Vettel/Ferrari en Alonso/McLaren
er zijn echter nog zoveel andere scenario's mogelijk, dus ik ben nog nergens zeker van