Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Sabai

Ik vind het wel een goede keuze van RBR om hem te promoveren . Hij heeft igg de snelheid en zal niet ver van Ricciardo zitten vverwacht ik.

Kootje

Je weet 't nooit natuurlijk, maar dat denk ik idd ook niet. Uiteindelijk is hij Vergne over het geheel genomen de baas en aangezien hij en Ricciardo redelijk gelijkwaardig waren zie ik dat wel goed komen.

Of het voor Max beter is om naast 'n andere debutant te debuteren, dat betwijfel ik dan wel weer. Dankzij z'n status als supertalent word hij nu al snel geacht (niet door mij overigens, daarvoor is Saintz jr te goed) om Saintz jr te verslaan, terwijl die verwachting naast 'n ervarener teamgenoot er minder snel zou zijn.
Met andere woorden: Zou Kvyatt hem de baas zijn, dan word dat onder het mom van (gebrek aan) ervaring weggeveegd. Maar verslaat Saintz jr hem, dan krijg je het "Zie je wel, de F1 komt veel te vroeg. Hij had eerst 'n paar jaar WSR3.5 en/of GP2 moeten gaan doen en dan pas debuteren." verhaal.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 19:26:12
Je weet 't nooit natuurlijk, maar dat denk ik idd ook niet. Uiteindelijk is hij Vergne over het geheel genomen de baas en aangezien hij en Ricciardo redelijk gelijkwaardig waren zie ik dat wel goed komen.

Of het voor Max beter is om naast 'n andere debutant te debuteren, dat betwijfel ik dan wel weer. Dankzij z'n status als supertalent word hij nu al snel geacht (niet door mij overigens, daarvoor is Saintz jr te goed) om Saintz jr te verslaan, terwijl die verwachting naast 'n ervarener teamgenoot er minder snel zou zijn.
Met andere woorden: Zou Kvyatt hem de baas zijn, dan word dat onder het mom van (gebrek aan) ervaring weggeveegd. Maar verslaat Saintz jr hem, dan krijg je het "Zie je wel, de F1 komt veel te vroeg. Hij had eerst 'n paar jaar WSR3.5 en/of GP2 moeten gaan doen en dan pas debuteren." verhaal.
hoezo is Kvyat Vergne de baas dan? Vergne heeft ruim 2x zoveel punten, in kwalificatie staat het 8:7 voor Vergne. Qua finishes staat het 4:3 voor Kvyat. Aan elkaar gewaagd zou ik dan zeggen. Natuurlijk lijkt Kvyat meer potentie te hebben, maar k vind niet dat hij Vergne de baas is.

0634

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 16:49:21
Is maar net hoe je het interpreteert, maar als hij zegt "Ik ga jullie een simpel feit vertellen: op dit moment hebben wij met nog geen enkele coureur een contract voor volgend jaar" en vervolgt met "Het heeft niet onze prioriteit nu. Natuurlijk lopen er gesprekken en natuurlijk doen we de dingen die jullie van ons verwachten, maar er is momenteel nog niets getekend." dan interpreteer ik dat alszijnde: We zijn in onderhandeling met hem, maar er is nog geen akkoord bereikt.

Tja, dat kan tot de beroemde 'draai om de hete brij'-quotes horen. Hij zegt nergens dat er geen akkoord is. Maar het doet er ook niet echt toe wat hij zegt, m.i., want de vraag is of hij sowieso het achterste van zijn tong zal laten zien. Ze willen toch presenteren wanneer als getekend is en wanneer zij zelf willen. Maar goed, dat is uiteraard ook weer speculatie van mijn kant :).

Overigens, los van dat alles, een tweet van Honda Racing: Pic van een oude Honda F1 wagen met uitgerekend startnummer 14 erop. Stille hint ;)?


0634

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 17:41:47
tussen Alonso en McLaren zal er idd wel sprake zijn van een akkoord, alleen is/was het wachten op toestemming van Ferrari. Nu die Vettel binnen (lijken) te hebben zal Alonso zn contract bij Ferrari met wederzijds goedvinden worden ontbonden (per 31-12-2014) en kan hij zn handtekening bij McLaren gaan zetten.

Dat is wat ik denk. Al vermoed ik dat Alonso inderdaad ook gerust wel een lijntje uit heeft laten zetten bij Merc.

0634

Citaat van: Breaktest op 04 oktober 2014 - 18:36:20
In alle commotie wordt bijna 1 ding vergeten: Daniil Kvyat naar Red Bull. En dat na slechts een jaartje F1. Een promotie die zo mogelijk nog klinkender is dan die van Verstappen. Betekent ook dat de Red Bull stoeltjes komende jaren bezet zijn, dus ik zie Verstappen die move niet nadoen. 
Aan de andere kant: wellicht is het makkelijker om tegenover Carlos Sainz je ster te laten schijnen dan tegenover Kvyat.

Ik denk het juist wel. Denk dat het juist makkelijker wordt voor Verstappen. Geen Newey meer bij RBR, geen viervoudig kampioen meer. De komende jaren zullen vermoedelijk minder succesvol zijn dan de afgelopen jaren en dus lijkt het mij eenvoudiger om in te stappen. Ik bedoel, als zege aan zege wordt gereden zullen ze minder snel gaan wisselen. Alleen: Max zal natuurlijk wel gewoon uitstekend moeten presteren. Maar dat geldt voor allemaal.

Perton

Je zou je zelfs heel cynisch kunnen afvragen of Max überhaupt wel een team heeft om promotie naar te maken als succes uitblijft in het Newey- en Vettel-loze tijdperk. Er wordt immers al jaren gefluisterd dat als Red Bull geen succes meer heeft, Dietrich het geld uit zijn speeltje trekt. Of daar waarheid in zit, durf ik geen uitspraken over te doen, maar indien daar wel enige waarheid in zit, dan heeft dat ook weer invloed op de toekomst van Verstappen. Hij moet dan echt verdomde goed gaan presteren dat de andere topteams niet om hem heen kunnen als die Toro Rosso is ontgroeid.

Nu geloof ik niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden als je Max Verstappen heet, lijkt me.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2014 - 19:44:09
hoezo is Kvyat Vergne de baas dan? Vergne heeft ruim 2x zoveel punten, in kwalificatie staat het 8:7 voor Vergne. Qua finishes staat het 4:3 voor Kvyat. Aan elkaar gewaagd zou ik dan zeggen. Natuurlijk lijkt Kvyat meer potentie te hebben, maar k vind niet dat hij Vergne de baas is.

Oke ... voor mijn gevoel deed Kvyatt het beter dan dat. Maar goed, de cijfers liegen niet. Echter doet dat weinig af asan mijn verwachting dat het wel goed gaat komen met Kvyatt naast Ricciardo. Want beter of gelijkwaardig aan Vergne, dat maakt weinig uit als Ricciardo gelijkwaardig was aan Vergne. Nu ken ik die cijfers ook niet en heb ook niet zo'n zin die op te zoeken, maar volgens mij klopt dat wel aardig. ;)


Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 20:03:32
Overigens, los van dat alles, een tweet van Honda Racing: Pic van een oude Honda F1 wagen met uitgerekend startnummer 14 erop. Stille hint ;)?

Die tweet lijkt idd veelzeggend, maar kijk is naar de andere auto. Die heeft startnummer 5, heel toevallig het startnummer van Vettel.  ::)



gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:20:27
Je zou je zelfs heel cynisch kunnen afvragen of Max überhaupt wel een team heeft om promotie naar te maken als succes uitblijft in het Newey- en Vettel-loze tijdperk. Er wordt immers al jaren gefluisterd dat als Red Bull geen succes meer heeft, Dietrich het geld uit zijn speeltje trekt. Of daar waarheid in zit, durf ik geen uitspraken over te doen, maar indien daar wel enige waarheid in zit, dan heeft dat ook weer invloed op de toekomst van Verstappen. Hij moet dan echt verdomde goed gaan presteren dat de andere topteams niet om hem heen kunnen als die Toro Rosso is ontgroeid.

Nu geloof ik niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden als je Max Verstappen heet, lijkt me.

Dat is de lange termijn. Laat hem eerst zijn debuutseizoen maar eens presteren.
Doe je het goed staan de teams in de rij...

Andere kant van de medaille kan natuurlijk ook.
Maar voor nu is Toro Rosso het perfecte team voor Max.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

En een Tweet eerder zie je nummer 6, dus Rosberg gaat voor ze rijden :D

En een 12, maar dat nummer heeft nog niemand...

gloudiesaurus

Ben ook benieuwd wat Verge nu doet.
Krijgt hij een kans bij Toro Rosso?

Of wellicht bij Force India ten koste van Hulkenberg?
Zonde toch van Hulkenberg die eigenlijk ook een topzitje verdiend.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 04 oktober 2014 - 20:30:19
Dat is de lange termijn. Laat hem eerst zijn debuutseizoen maar eens presteren.
Doe je het goed staan de teams in de rij...
Nou nee, want volgens mij heeft er nooit een team in de rij gestaan voor Buemi, Alguersuari en Vergne. Ook lui die het allemaal goed hebben gedaan. En dat geldt eigenlijk ook voor Ricciardo, maar die was al bij Red Bull bevestigd voor hij eventueel teams in de rij kon hebben bestaan. Goed presteren is dus niet voldoende, hij zal moeten overtuigen. Niet in zijn debuutseizoen per se, maar wel in zijn Toro Rosso-periode.

CitaatMaar voor nu is Toro Rosso het perfecte team voor Max.
Ja, absoluut, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met het punt van mijn post.

Perton

Overigens, die Honda met nummer 14:

http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Italian_Grand_Prix

Check de winnaar en het startnummer. Het is in principe gewoon toeval, maar het kan natuurlijk wel een bewuste van timing van Honda zijn om de foto nu te plaatsen/

Kootje

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:30:40
En een 12, maar dat nummer heeft nog niemand...

Misschien Max, of is zijn keuze al bekend? :P


Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:34:00
Nou nee, want volgens mij heeft er nooit een team in de rij gestaan voor Buemi, Alguersuari en Vergne.

Met het grote verschil dat er voor hen ook geen teams in de rij stonden vóór dat ze in de F1 kwamen, bij Max wel. Daar was naast de interesse van Red Bull, ook al interesse van Mercede, Ferrari en Lotus. Ik kan me niet voorstellen dat zij nu ineens hun interesse kwijt zijn, zeker niet als Max gewoon presteert.

Kootje

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 20:36:42
Overigens, die Honda met nummer 14:

http://en.wikipedia.org/wiki/1967_Italian_Grand_Prix

Check de winnaar en het startnummer. Het is in principe gewoon toeval, maar het kan natuurlijk wel een bewuste van timing van Honda zijn om de foto nu te plaatsen/

Leg uit.  :-\