Wintertest topic 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 12:58:38

« vorige - volgende »

Sabai


Formule 1-testkalender 2015






Baan: Circuito Permanente de Jerez
locatie: Jerez de la Frontera, Cádiz, Andalusië, Spanje (ESP )
Baanlengte: 4.428 Km
Ronderecord: 1:23.135 - Heinz-Harald Frentzen (1997, Williams Renault)
Dagen:


1 feb 2015     Circuito Permanente de Jerez       
2 feb 2015     Circuito Permanente de Jerez       
3 feb 2015     Circuito Permanente de Jerez       
4 feb 2015     Circuito Permanente de Jerez   







Baan: Circuit de Barcelona-Catalunya
locatie: Montmeló, Catalonië, Koninkrijk Spanje (ESP )
Baanlengte: 4,655 Km
Raceafstand: 66 ronden, 307,024 Km
Ronderecord: 1:21.670 - Kimi Räikkönen (2008, Scuderia Ferrari)
Dagen:


19 feb 2015     Circuit de Catalunya       
20 feb 2015     Circuit de Catalunya       
21 feb 2015     Circuit de Catalunya       
22 feb 2015     Circuit de Catalunya       
26 feb 2015     Circuit de Catalunya       
27 feb 2015     Circuit de Catalunya       
28 feb 2015     Circuit de Catalunya       
1 mrt 2015     Circuit de Catalunya



Nog 1 maandje en dan is het alweer zover dat er getest gaat worden voor het nieuwe seizoen  :)
Word Honda de nieuwe verassing krijgen Renault en Ferrari hun zaken dit jaar wel op orde, of zal Mercedes wederom domineren ?

FolkertE

Mijn verwachting:

Constructeurs:
Mercedes
Mclaren
RBR
Ferrari
Mercedes domineert gewoon weer. Ik zie Mclaren alleen een sprong boven RBR maken. Alle overwinningen zijn nu voor Mercedes, ze zullen hun onbetrouwbaarheid hebben opgelost en gewoon verder gaan waar ze eind 2014 waren gebleven.

Coureurs
Hamitlon
Rosberg
Alonso
Daniel
Button
Kimi
Kvyatt.
Vettel.

Het word een saai seizoen om de titel, maar spannend seizoen voor P3-8.

Jozef

Ik verwacht Mercedes en Hamilton opnieuw als kampioenen, maar ik verwacht ook GP-zeges van Alonso (en misschien Button, als de omstandigheden hem meezitten). Door onvermijdelijke betrouwbaarheidsproblemen gaat McLaren echter niet meedoen aan de titelstrijd. Red Bull zal de tweede plaats innemen bij de constructeurs, omdat ze consistenter zullen zijn dan McLaren.

Van Ferrari verwacht ik dat ze ter plaatse blijven trappelen (maar dus wel gepasseerd worden door McLaren), van Williams een lichte terugval. Lotus zal weer meer punten pakken en wellicht Force India verslaan.

Jehoentelaar

Nog vroeg voor verwachtingen, maar ik heb er wel zin in. Nieuw team, nieuwe kansen.

0634

#4
Verwachtingen en voorspellingen? Dit is het wintertesttopic. Daarin worden geen titels verdeeld.

Racingnews365

Vroeger! Toen Arrows nog eens de snelste was met Vertappen en De La Rosa en Verstappen in die Honda iedereen belachelijk maakte. Dat waren mooie tijden. Auto met brandstof voor 4 rondjes en 100 kilo aan vergeten gewicht  :D Alles om die sponsoren over de streep te trekken en de headlines te halen in de kranten.

Ik ben erg benieuwd hoe sterk de Honda motor is en hoe de betrouwbaarheid van deze motor is.
Daarnaast heeft Ferrari van de topteams de zwakste motor en volop werk aan de winkel.
Renault liet gedurende 2014 zien dat de motor toch een stap vooruit heeft gemaakt tov de winter van 2014. Ben erg benieuwd of ze een stap voorwaarts kunnen maken voor 2015.

Voor Mercedes is het lastig om zo ver vooraan te blijven. Iets wat al super is nog verder verbeteren is moeilijker dan een motor verbeteren die nog volop potentie heeft en waarbij je een jaar lang hebt kunnen kijken en analyseren hoe de motor van de concurrent in elkaar stak.

Voor Nederland hoop ik dat de Renault motor een beest van een motor is. De Toro Rosso is over het algemeen een steady middenklasse auto en voor 2015 werkt men nog nauwer samen met Red Bull o.a. ophanging, bak, achterbodywork. Zou mooi zijn als Max en Sainz continu op het randje van Q3 mee kunnen draaien in 2015 en zo regelmatig punten kunnen pakken.

Persoonlijk vind ik de twee grootste vraagstukken:
1. Hoe goed is Honda/McLaren met de nieuw motor en toch een ijzersterk rijdersduo
2. Welke gevolgen heeft de reorganisatie bij Ferrari in positieve zin nog gehad op de ontwikkeling van de 2015 bolide. Alles vond pas plaats in de laatste weken, terwijl de bolide al 95% klaar is.

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.