Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:06:36
Citaat van: F1fan2987 op 21 april 2014 - 08:57:46
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 08:43:14
Kimi alweer een seconde (+) achter Alonso. Iedereen die dacht dat Massa er al ver achter zat: eat your heart out!
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Alonso is top coureur, zonder twijfel. Maar Kimi heeft al sinds Australië hier en daar kleine of middel grote problemen. Hij gaf zelf ook toe dat er een deel ook door zijn rijstijl kwam, maar dat zijn problemen van vrijdag niet geheel verholpen waren. En Maleisië had hij toch wel heel veel pech met Magnussen. Ik denk toch dat Kimi een betere coureur is dan menigeen denken. En ok, ik heb wel een beetje een Kimi bril op, maar toch.

Ik wil niet zeggen dat alles geolied loopt bij Kimi maar hij heeft niet alleen maar technische problemen en pech terwijl hij nooit echt in de buurt van Alonso rijdt. Dat Kimi onderschat wordt ben ik het sowieso mee oneens: de meesten hier waren toch van mening dat Kimi het stukken beter dan Massa zou doen, Alonso het vuur aan de schenen zou leggen en er waren zelfs mensen die dachten dat Kimi, hetzij met een miniem verschil, de bovenliggende partij zou zijn. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die een gelijkwaardige prestatie (of fractioneel beter) als de prestatie van Massa heeft voorspeld. Als ik de prestatie naast de voorspellingen leg vind ik hem zelfs zwaar overschat.
wat niet is kan nog komen ;) en als we de Kimi van Lotus gaan zien, dan gaat ie echt nog wel dichter op Alonso komen. In Bahrein was het verschil niet groot in China was het idd dramatisch. Maar dat soort races heeft Massa er ook genoeg gehad de afgelopen jaren. Als dit vaker gaat gebeuren bij Kimi dan heb je idd een punt. En dat Kimi hier en daar wat overschat wordt, daar ben ik het ook wel mee eens. Kan me voorstellen dat je daar een beetje tegengas aan wil geven.

Wings

Je kan je ook afvragen hoe goed de Lotus wel was. ;) Verder is de situatie nu anders. Bij Lotus was het Kimi wat de klok sloeg nu is dat Alonso. En ik zie Kimi dat niet snel ombuigen. Daarvoor is Alonso te sterk. Kimi vind ik alleen sterk als hij de wind in de zeilen heeft. Dus een auto die voorin mee kan in een situatie waarin hij het 'alleenrecht' heeft om voor het kampioenschap te strijden. Echter mis ik de overtuigingskracht op het moment dat iemand naast hem zit die minstens even goed is of dingen niet gaan zoals hij dat graag ziet. Dan leunt hij te vaak achterover en mis ik het heilig vuur. Alonso en Vettel vind ik -wat dat aangaat- van een heel ander kaliber. Daarom denk ik niet dat Alonso, op een dagsucces na, veel last zal krijgen van de Fin.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:21:04
Je kan je ook afvragen hoe goed de Lotus wel was. ;) Verder is de situatie nu anders. Bij Lotus was het Kimi wat de klok sloeg nu is dat Alonso. En ik zie Kimi dat niet snel ombuigen. Daarvoor is Alonso te sterk. Kimi vind ik alleen sterk als hij de wind in de zeilen heeft. Dus een auto die voorin mee kan in een situatie waarin hij het 'alleenrecht' heeft om voor het kampioenschap te strijden. Echter mis ik de overtuigingskracht op het moment dat iemand naast hem zit die minstens even goed is of dingen niet gaan zoals hij dat graag ziet. Dan leunt hij te vaak achterover en mis ik het heilig vuur. Alonso en Vettel vind ik -wat dat aangaat- van een heel ander kaliber. Daarom denk ik niet dat Alonso, op een dagsucces na, veel last zal krijgen van de Fin.
idd, dat kun je je afvragen, de Lotus was zeker een goede auto, misschien wel de 2e overall. Hoe dan ook, hij heeft het daar gewoon erg goed gedaan. Dat Kimi Alonso niet structureel gaat verslaan lijkt me wel duidelijk, maar hij kan het gat wel kleiner maken en m misschien af en toe verslaan. Ik geloof niet dat het gebrek aan overtuigingskracht is, ik geloof meer in aanpassingsproblemen. Had ie bij Lotus ook (in mindere mate).

Wings

Dus zijn we het eens dat hij van een ander kaliber is dan het hoogste segment. En dat was ook mijn punt eigenlijk. Dat hij verder wel kan sturen heeft hij wel bewezen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 21 april 2014 - 10:40:41
Ik geloof dat niet zo. Ik hoor te vaak dat als een rijder niet goed rijdt het meteen maar aan allerhande problemen ligt. Kan hoor, maar ik denk dat sommige rijders gewoon meer moeite hebben zich aan te passen dan anderen. Dat is óók een kwaliteit.
Maar in China had hij in VT1 al problemen en reed maar 1 ronde en ik meen gelezen te hebben dat de problemen het hele weekend niet meer waren op gelost.
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/raikkonen-komt-niet-in-het-stuk-voor/Ik heb hier alleen even de Nederlandse versie gevonden, maar ik meen ook op 2 of 3 Engelse sites gelezen te hebben dat hij tijdens de race problemen kende.
Wel denk ik dat de nieuwe auto's niet geheel bij Kimi zijn stijl passen en hij daarom moeite heeft zich aan te passen. En ja het is inderdaad makkelijk zeggen dat hij door problemen achter Alonso eindigde, maar als ik de races er op na kijk, zie ik toch wel dat Kimi problemen had in Australië, pech in Maleisië slecht gereden in Bahrein in combinatie met beetje pech van de SC en toch wel wat pech in China. Ik wil ook niet zeggen dat Kimi de wereld top is, maar hij zit er toch dicht bij. Al ben ik Kimi fan het meest, denk ik dat Alonso, Hamilton en Vettel de top 3 vormen, al vind ik Vettel wat tegen vallen tot nu toe.
Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:06:36
Citaat van: F1fan2987 op 21 april 2014 - 08:57:46
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 08:43:14
Kimi alweer een seconde (+) achter Alonso. Iedereen die dacht dat Massa er al ver achter zat: eat your heart out!
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Alonso is top coureur, zonder twijfel. Maar Kimi heeft al sinds Australië hier en daar kleine of middel grote problemen. Hij gaf zelf ook toe dat er een deel ook door zijn rijstijl kwam, maar dat zijn problemen van vrijdag niet geheel verholpen waren. En Maleisië had hij toch wel heel veel pech met Magnussen. Ik denk toch dat Kimi een betere coureur is dan menigeen denken. En ok, ik heb wel een beetje een Kimi bril op, maar toch.

Ik wil niet zeggen dat alles geolied loopt bij Kimi maar hij heeft niet alleen maar technische problemen en pech terwijl hij nooit echt in de buurt van Alonso rijdt. Dat Kimi onderschat wordt ben ik het sowieso mee oneens: de meesten hier waren toch van mening dat Kimi het stukken beter dan Massa zou doen, Alonso het vuur aan de schenen zou leggen en er waren zelfs mensen die dachten dat Kimi, hetzij met een miniem verschil, de bovenliggende partij zou zijn. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die een gelijkwaardige prestatie (of fractioneel beter) als de prestatie van Massa heeft voorspeld. Als ik de prestatie naast de voorspellingen leg vind ik hem zelfs zwaar overschat.
Om nou na 4 races te zeggen dat Kimi het slechter doet dan Massa vind ik wat te voorbarig. Bahrein reed Kimi constant in het spoor van Fernando. Maleisië was Kimi het hele weekend beter dan Alonso en alleen door de lekke achterband heeft hij niet op zijn maximale kunnen presteren. En zoals ik al zei, het is pas race 4 en om dan te vergelijken met Massa vind ik dus veel te voorbarig. helemaal om het zwaar overschat te noemen, zeker als je zelf al aan geeft dat het nog niet goed geolied loopt bij Kimi. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:34:05
Dus zijn we het eens dat hij van een ander kaliber is dan het hoogste segment. En dat was ook mijn punt eigenlijk. Dat hij verder wel kan sturen heeft hij wel bewezen.
niet van het hoogste segment nee, maar wel beter als de Massa van de afgelopen jaren (en daar zijn we het niet over eens ;) )

Wings

Klopt. En bijna een minuut achterstand versterkt mijn gevoel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:47:48
Klopt. En bijna een minuut achterstand versterkt mijn gevoel.
de vorige race was het een seconde. Maar dat wuif je wel weer makkelijk weg. Ik vind wel dat je t van beide kanten moet blijven bekijken.


Perton

Zo zijn de PR-mensen van Virgin/Marussia al vanaf het eerste begin in hun persberichten, ik sta er wat dat betreft niet heel erg van te kijken, al is dit wel een nieuwe hoogte/dieptepunt.

HRT kon er ook altijd wat van.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

O ik niet, vanaf het eerste moment dat ik hem heb ontmoet vond ik hem exact de persoonlijkheid hebben om dit soort uitspraken te doen.

rafael25


rafael25


Wings

Citaat van: Tuesday op 21 april 2014 - 12:18:25
Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:47:48
Klopt. En bijna een minuut achterstand versterkt mijn gevoel.
de vorige race was het een seconde. Maar dat wuif je wel weer makkelijk weg. Ik vind wel dat je t van beide kanten moet blijven bekijken.

Zonder SC-situatie niet. Maar goed, daarover werden we het de vorige keer niet eens, dus nu ook niet.