Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:08:42
Citaat van: Tuesday op 20 april 2014 - 17:48:10
Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 17:45:47
Ik zou sowieso niet weten wat het uit zou moeten maken of het nieuw is of niet. Het was in helder Engels, lijkt mij niet dat het niet gesnapt kon worden.
nou, hij had nog wel een extra uitleg nodig. Misschien dat ie het een volgende keer wat sneller doet. Zou ik me voor kunnen stellen, maar misschien ook wel niet.

Ik denk dat ie om een andere reden niet aan de kant wilde. Ik denk trouwens dat velen dat met mij denken.

Zijn "TOUGH LUCK!" zei mij dat hij idd niet van plan was aan de kant te gaan. De 2 rondjes voordat hij de fout maakte bevestigden dat alleen maar. Daarin verdedigde hij gewoon zijn lijn, dus ...

Maar zelfs als het kwam omdat hij de beslissing niet begreep, dan nog kun je ook gewoon luisteren en daarna vragen waarom dat nodig was. Uiteindelijk is hij gewoon werknemer van Red Bull en heeft hij gewoon te doen wat ze hem opdragen, of hij het er nu mee eens is of niet.

Wings

Luister jij altijd naar je werkgever? Ik niet. Althans, zo nu en dan wil ik wel eens een opdracht in de wind slaan en doe ik dingen zoals ik denk dat ik ze moet doen. Tot nu toe geeft dat geen frictie. Wel af en toe wat meer uitleg maar oké, dat is wel te begrijpen. Verder is er na de 'tough luck' nog radiocontact gehad waarin Red Bull zegt dat Ricciardo met een andere strategie onderweg is. Daarna schuift hij (of verremt Vettel zich. Geen idee eigenlijk). Ik hoop eigenlijk dat Vettel daar te wijd ging (volgens mij zei Vettel zelf van niet) want teamorders in dit stadium is no go.

Kootje

Nee, ik luister ook niet altijd per direct naar m'n werkgever (als ik er een heb, ben momenteel werkloos) en ga ook weleens in discussie. Echter is het in mijn werk van vele male minder belang of ik direct luister of niet, tijd speelt 'n veel minder belangrijke rol. Uiteraard heb ik ook 'n bepaalde tijd voor iedere opdracht, maar het succes hangt niet af van 'n paar minuten meer of minder. In dit bewuste geval heeft Vettel Ricciardo zeker twee rondjes opgehouden en dat heeft hem de nodige seconden gekost. Dat zouden precies die seconden geweest kunnen zijn die hij nodig had om Alonso aan te kunnen vallen en op het podium te komen. Tijd kan bij hen dus van levensgroot belang zijn.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 20:08:42
Citaat van: Tuesday op 20 april 2014 - 17:48:10
Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 17:45:47
Ik zou sowieso niet weten wat het uit zou moeten maken of het nieuw is of niet. Het was in helder Engels, lijkt mij niet dat het niet gesnapt kon worden.
nou, hij had nog wel een extra uitleg nodig. Misschien dat ie het een volgende keer wat sneller doet. Zou ik me voor kunnen stellen, maar misschien ook wel niet.

Ik denk dat ie om een andere reden niet aan de kant wilde. Ik denk trouwens dat velen dat met mij denken.
tuurlijk was er ook een andere reden, niemand gaat graag vrijwillig aan de kant. Met frisse tegenzin luisterde hij uiteindelijk wel.

Wings

@Kootje: Dat is waar. Maar iedereen rijdt voor zijn eigen succes. Kortom, Ricciardo is een concurrent van Vettel en ik zie niet in waarom hij zijn plaats moet afstaan. Het verloop is moeilijk in schatten op dat moment. In dit geval heeft Ricciardo wat verloren daar wat misschien later van pas kon komen (maar denk het niet) wat een 'part of the game' is. Racen moet wel racen blijven.

Enzo

Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 21:07:16
Luister jij altijd naar je werkgever? Ik niet. Althans, zo nu en dan wil ik wel eens een opdracht in de wind slaan en doe ik dingen zoals ik denk dat ik ze moet doen. Tot nu toe geeft dat geen frictie. Wel af en toe wat meer uitleg maar oké, dat is wel te begrijpen. Verder is er na de 'tough luck' nog radiocontact gehad waarin Red Bull zegt dat Ricciardo met een andere strategie onderweg is. Daarna schuift hij (of verremt Vettel zich. Geen idee eigenlijk). Ik hoop eigenlijk dat Vettel daar te wijd ging (volgens mij zei Vettel zelf van niet) want teamorders in dit stadium is no go.

Waarom zijn teamorders in dit stadium een no go? Als de ene om wat voor reden dan ook sneller onderweg is, dan mag de ander toch plaatsmaken.
Het is niet alsof Red Bull Ricciardo als eerste rijder bombardeert, maar eerder dat ze voor het hoogst haalbare dagsucces wilde gaan.

Verder leek het erop dat Vettel gewoon aan de kant ging en zich niet verremde, iets wat hij overigens ook bevestigde in de post-race interviews.

Kootje

Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 21:27:39
@Kootje: Dat is waar. Maar iedereen rijdt voor zijn eigen succes. Kortom, Ricciardo is een concurrent van Vettel en ik zie niet in waarom hij zijn plaats moet afstaan. Het verloop is moeilijk in schatten op dat moment. In dit geval heeft Ricciardo wat verloren daar wat misschien later van pas kon komen (maar denk het niet) wat een 'part of the game' is. Racen moet wel racen blijven.

Vooropgesteld dat ik die order nooit gegeven had, is dat wel de reden waarom hij z'n positie af diende te staan. Niet pas na 2 (wellicht zelfs 3) rondjes, maar gewoon zodra de mogelijkheid daar was.

0634

Ik weet niet of ik hem gegeven zou hebben. Maar ik begrijp het wel. Heb ook geen enkel probleem met dit soort orders en vind het stiekem wel weer leuk als een coureur het er niet zo mee eens is. Wordt overigens wel een trend zo: eerst Massa, nu Vettel (min of meer dan).

Sabai

Ik kan het wel begrijpen waarom RBR en Williams deze orders geven. Ze weten wat hun plek is op dit moment en willen gewoon maximaal scoren. Voor mij als kijker vind ik het maar niks, laat ze maat knokken voor die positie.

Kootje

Oh ... ik begrijp dat soort orders ook prima, ze staan me alleen tegen. Ik ben van mening dat coureurs het samen maar uit moeten vechten en kan dan alleen maar hopen dat het goed gaat (Mercedes, McLaren, Williams) of slecht afloopt. (Ferrari, Red Bull)

Ik vind het wat dat betreft ook prima dat Vettel de teamorder in eerste instantie (vooruit, ik geef hem het voordeel vd twijfel) negeerde. Maar dat is de discussie niet en uit oogpunt van het team snap ik ook niet dat men dit zomaar accepteerd, net als dat ik dat 'n aantal weken terug ook niet bij Williams snapte.

Wings

Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 21:31:15
Waarom zijn teamorders in dit stadium een no go? Als de ene om wat voor reden dan ook sneller onderweg is, dan mag de ander toch plaatsmaken.

Mijn definitie van racen is anders. Als iedereen moest schuiven omdat er een snellere achter rijdt kunnen we beter stoppen met racen.

CitaatHet is niet alsof Red Bull Ricciardo als eerste rijder bombardeert, maar eerder dat ze voor het hoogst haalbare dagsucces wilde gaan.

Ik zeg ook nergens dat Red Bull dat doet. En dat is mijn punt ook niet.

CitaatVerder leek het erop dat Vettel gewoon aan de kant ging en zich niet verremde, iets wat hij overigens ook bevestigde in de post-race interviews.

Dat zou best kunnen. Ik zag liever een Vettel die zijn positie met hand en tand verdedigt.

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 08:43:14
Kimi alweer een seconde (+) achter Alonso. Iedereen die dacht dat Massa er al ver achter zat: eat your heart out!
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Alonso is top coureur, zonder twijfel. Maar Kimi heeft al sinds Australië hier en daar kleine of middel grote problemen. Hij gaf zelf ook toe dat er een deel ook door zijn rijstijl kwam, maar dat zijn problemen van vrijdag niet geheel verholpen waren. En Maleisië had hij toch wel heel veel pech met Magnussen. Ik denk toch dat Kimi een betere coureur is dan menigeen denken. En ok, ik heb wel een beetje een Kimi bril op, maar toch.

0634

Ik geloof dat niet zo. Ik hoor te vaak dat als een rijder niet goed rijdt het meteen maar aan allerhande problemen ligt. Kan hoor, maar ik denk dat sommige rijders gewoon meer moeite hebben zich aan te passen dan anderen. Dat is óók een kwaliteit.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 21 april 2014 - 08:57:46
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 08:43:14
Kimi alweer een seconde (+) achter Alonso. Iedereen die dacht dat Massa er al ver achter zat: eat your heart out!
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Alonso is top coureur, zonder twijfel. Maar Kimi heeft al sinds Australië hier en daar kleine of middel grote problemen. Hij gaf zelf ook toe dat er een deel ook door zijn rijstijl kwam, maar dat zijn problemen van vrijdag niet geheel verholpen waren. En Maleisië had hij toch wel heel veel pech met Magnussen. Ik denk toch dat Kimi een betere coureur is dan menigeen denken. En ok, ik heb wel een beetje een Kimi bril op, maar toch.

Ik wil niet zeggen dat alles geolied loopt bij Kimi maar hij heeft niet alleen maar technische problemen en pech terwijl hij nooit echt in de buurt van Alonso rijdt. Dat Kimi onderschat wordt ben ik het sowieso mee oneens: de meesten hier waren toch van mening dat Kimi het stukken beter dan Massa zou doen, Alonso het vuur aan de schenen zou leggen en er waren zelfs mensen die dachten dat Kimi, hetzij met een miniem verschil, de bovenliggende partij zou zijn. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die een gelijkwaardige prestatie (of fractioneel beter) als de prestatie van Massa heeft voorspeld. Als ik de prestatie naast de voorspellingen leg vind ik hem zelfs zwaar overschat.