Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

Breaktest

Ik heb niks gezien. Was de race een beetje om aan te zien?


Jehoentelaar

Stukken minder leuk dan Bahrein, maar ook weer geen slaapverwekkend verhaal waar geen einde aan kwam. Veld was wel razendsnel uit elkaar getrokken.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Och, er zijn echt veel saaiere races geweest dan dit. De slechte start van Rosberg maakte dat hij moest werken voor zijn geld, er was de strijd tussen de Red Bulls, en zelfs strijd tussen Vettel en Kobayashi. De race was voor mij geen must-see maar het was nu ook weer geen verloren tijd om ernaar te kijken.

Tuesday

ik zit ff terug te lezen en vraag me af of het geen goed idee is om het 'live commentaar' in een apart topic te doen?? Misschien een 'live topic' voor het hele jaar, of anders elke race een apart topic?? een shoutbox is geen optie denk ik. Ik ben wel benieuwd naar de reactie's, maar hoef het live commentaar niet meer terug te lezen (niet in deze omvang iig). Met een beetje gepuzzel kom ik er ook wel uit, maar als er meer mensen 'last' van hebben dan is het misschien een idee om dat af te splitsen.

Verder best een aardige race gezien, toch een heel ander raceverloop als vooraf verwacht. Uiteindelijk toch Mercedes op 1 en 2 en Alonso zeer verrassend op het podium. Ricciardo had daar moeten staan, maar liet het afweten bij de start/1e stint. Vettel liet het de hele race afweten, begin me nu toch af te vragen wat daar aan de hand is. Hij stond na afloop, net als gisteren wel erg vrolijk de pers te woord, dus mogelijk weet ie meer dan wij, maar het begint nu wel merkwaardig te worden. Dat Ricciardo sneller is gaat er bij mij al moeilijk (lees: niet) in, maar een seconde per ronde is wel erg veel. Als dit echt is zou RBR aanraden om volgend jaar Vettel te vervangen door Vergne (zat toch dicht op Ricciardo) of Kvyat (maakt het Vergne weer erg moeilijk)
Man van de race absoluut Alonso.


0634

Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 12:26:37
Och, er zijn echt veel saaiere races geweest dan dit. De slechte start van Rosberg maakte dat hij moest werken voor zijn geld, er was de strijd tussen de Red Bulls, en zelfs strijd tussen Vettel en Kobayashi. De race was voor mij geen must-see maar het was nu ook weer geen verloren tijd om ernaar te kijken.
Vond ik ook. Vermakelijk. Niet meer, niet minder, maar alleszins niet verkeerd naar mijn mening.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 20 april 2014 - 12:30:52
ik zit ff terug te lezen en vraag me af of het geen goed idee is om het 'live commentaar' in een apart topic te doen?? Misschien een 'live topic' voor het hele jaar, of anders elke race een apart topic?? een shoutbox is geen optie denk ik. Ik ben wel benieuwd naar de reactie's, maar hoef het live commentaar niet meer terug te lezen (niet in deze omvang iig). Met een beetje gepuzzel kom ik er ook wel uit, maar als er meer mensen 'last' van hebben dan is het misschien een idee om dat af te splitsen.

Ik lees het topic ook pas achteraf, maar als je die dingen niet wil lezen, dan scroll je er toch gewoon overheen of sla je de pagina's over? Zo doe ik het ook vaak. Meer topics lijkt me alleen maar onoverzichtelijker, we hebben nu al vaak dat discussies zich over verschillende topics verspreiden en dat zou alleen nog maar meer worden.

Perton

Ik chat wel mee altijd tijdens de race, maar ik zou het niet erg vinden als er een topic bij kwam, zo onoverzichtelijk is dat ook niet. Enige nadeel is dan inderdaad dat je misschien dezelfde discussies in twee topics hebt, maar dat kan je wellicht vermijden door een modje het chattopic te sluiten zodra de finishvlag is gezwaaid. Dan dwing je iedereen wel te reageren in het algemene racetopic.

Komt er een extra topic vind ik dat prima, komt er geen extra topic, vind ik het even prima.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 12:33:22
Citaat van: Tuesday op 20 april 2014 - 12:30:52
ik zit ff terug te lezen en vraag me af of het geen goed idee is om het 'live commentaar' in een apart topic te doen?? Misschien een 'live topic' voor het hele jaar, of anders elke race een apart topic?? een shoutbox is geen optie denk ik. Ik ben wel benieuwd naar de reactie's, maar hoef het live commentaar niet meer terug te lezen (niet in deze omvang iig). Met een beetje gepuzzel kom ik er ook wel uit, maar als er meer mensen 'last' van hebben dan is het misschien een idee om dat af te splitsen.

Ik lees het topic ook pas achteraf, maar als je die dingen niet wil lezen, dan scroll je er toch gewoon overheen of sla je de pagina's over? Zo doe ik het ook vaak. Meer topics lijkt me alleen maar onoverzichtelijker, we hebben nu al vaak dat discussies zich over verschillende topics verspreiden en dat zou alleen nog maar meer worden.
jawel, zoals ik al zei, ik kom er wel uit, maar als er meerdere mensen zijn die dat achteraf niet meer willen lezen, dan is het wel zo makkelijk als het gescheiden is. Gewoon één 'live commentaar topic' voor een heel jaar kan er nog wel bij toch?? een soort van shoutbox. Scheelt iig een hoop gescroll door de racetopics.

0634

Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 11:45:48
Haha wat supervet.

The error means Jules Bianchi is classified 18th despite having been overtaken by Kamui Kobayashi at the end of the race.

Moet dit dan niet 17 zijn trouwens?

Dus als ik het goed begrijp heeft Koba Bianchi ingehaald tijdens de ereronde? Oei, als dat maar geen gridstraf oplevert... :P

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 11:20:02
Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 11:17:49
Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 11:05:19
EDD STRAW has been hearing from Ricciardo post-race. The Australian says he didn't know about Vettel's "tough luck" response to the team's request and is keen not to start/stir any conflict.

Is er een conflict? Ik was effe koffie gaan zetten ten tijde van die radioboodschappen maar toen ik net terugkwam zag ik een Vettel die de deur wagenwijd openzette in bocht 1. Dus Vettel heeft toch gewoon geluisterd naar het team uiteindelijk?
Nee, hij verdedigde echt wel op het rechte stuk daarvoor. Maar spannend was het allemaal inderdaad niet hoor. Bovendien gun ik Vettel zijn irritatie ook wel weer en zal Ricciardo er heus geen punt van maken.
tja, ze geven die teamorders tegenwoordig ook wel erg makkelijk. Ik vind dat een coureur op zn minst wel wat tegengas mag geven. Stel anders zo'n coureur eerst op de hoogte van de situatie ipv direct te roepen dat ie m voorbij moet laten. Aan de andere kant moet je als coureur ook gewoon op je team vertrouwen. Maar goed, dit is voor Vettel wel nieuw, ook voor RBR, volgens mij is er de afgelopen jaren nooit een dergelijke opdracht afgegeven (wel natuurlijk een paar keer het 'maintain position')

0634

Ik denk dat Webber het zich anders nog wel zal herinneren... ;)

Perton

Ik weet het wel zeker.

Ik ben het met je eens Tuesday dat teamorders dit jaar wel erg makkelijk worden gegeven, maar ik snap ze ook wel (ook al ben ik het niet eens met teamorders an sich). Ondanks dat het met de betrouwbaarheid van de auto's allemaal mee blijkt te vallen wil je nu in deze beginfase van het seizoen denk ik als team zo maximaal mogelijk presteren. Daarbij komt (dan kijk ik specifiek even naar Red Bull) dat Vettel over een ronde nog steeds snel is (wat verklaart waarom die voor Ricciardo start), maar nog steeds wat moeite heeft met de auto over een gehele race. Je wilt als team dan toch proberen zo goed mogelijk te scoren.

Wat dat betreft denk ik dat we niet te veel achter de huidige teamorders moeten zoeken en dat die meer een (voor ons als fans) vervelend, maar ook tijdelijk gevolg zijn van de nieuwe reglementen.