Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 10:30:56
Ricciardo gaat het niet meer redden. Jammer en helaas. En wat een teleurstellende Vettel. Wordt niet alleen verslagen door Riciardo, diezelfde Ricciardo is ook nog eens overtuigend sneller dan de viervoudig wereldkampioen.
Ik snap ook niet waarom Mol daarin zolang leek te geloven. Ik heb geen moment het idee gehad dat Ricciardo Alonso zou kunnen bedreigen, laat staan inhalen (met die trage Renault op het rechte stuk).

0634

Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 10:42:19
Aan de fans van Lewis: Congratz!! Ondanks dat de race ouderwets oersaai was heeft Hamilton een topprestatie neergezet.

Zeker. Prima gereden. Is over het algemeen genomen een klasse beter dan Rosberg en dat blijkt wel.

Tuurlijk, de start was niet Rosbergs fout, maar gisteren twee, drie essentiele fouten. Vandaag aardig teruggevochten, maar dat mag je ook wel verwachten in die auto denk ik.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 11:08:26
Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 10:30:56
Ricciardo gaat het niet meer redden. Jammer en helaas. En wat een teleurstellende Vettel. Wordt niet alleen verslagen door Riciardo, diezelfde Ricciardo is ook nog eens overtuigend sneller dan de viervoudig wereldkampioen.
Ik snap ook niet waarom Mol daarin zolang leek te geloven. Ik heb geen moment het idee gehad dat Ricciardo Alonso zou kunnen bedreigen, laat staan inhalen (met die trage Renault op het rechte stuk).

Mwah ... ik weet niet of Mol daar wel echt in geloofde. Ik denk namelijk dat ik als commentator hetzelfde geroepen zou hebben om de race toch interessant te houden. Het is imo namelijk niet alleen zijn taak om de race te verslaan, maar ook om de kijker vast te houden.

Jozef

Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 11:05:19
EDD STRAW has been hearing from Ricciardo post-race. The Australian says he didn't know about Vettel's "tough luck" response to the team's request and is keen not to start/stir any conflict.

Is er een conflict? Ik was effe koffie gaan zetten ten tijde van die radioboodschappen maar toen ik net terugkwam zag ik een Vettel die de deur wagenwijd openzette in bocht 1. Dus Vettel heeft toch gewoon geluisterd naar het team uiteindelijk?

0634

Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 11:17:49
Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 11:05:19
EDD STRAW has been hearing from Ricciardo post-race. The Australian says he didn't know about Vettel's "tough luck" response to the team's request and is keen not to start/stir any conflict.

Is er een conflict? Ik was effe koffie gaan zetten ten tijde van die radioboodschappen maar toen ik net terugkwam zag ik een Vettel die de deur wagenwijd openzette in bocht 1. Dus Vettel heeft toch gewoon geluisterd naar het team uiteindelijk?
Nee, hij verdedigde echt wel op het rechte stuk daarvoor. Maar spannend was het allemaal inderdaad niet hoor. Bovendien gun ik Vettel zijn irritatie ook wel weer en zal Ricciardo er heus geen punt van maken.

Perton

Voorafgaand verdedigde hij inderdaad flink. Volgens Horner heeft Vettel gezegd dat het moment in bocht 1 geen fout was maar voorbij laten. Dus dat zal dan ook wel zo zijn.

0634

Leek mij meer een fout overigens. Zeker gezien wat er daarvoor gebeurde.


0634

Citaat van: Jehoentelaar op 20 april 2014 - 11:24:52
Yeeeeeh, podium! 8)

Yup. Ferrari doet een McLarentje: wisselen van teambaas en prompt naar het podium!

Het wordt dus tijd dat Red Bull Horner eruit trapt ;D.

Kootje

Citaat van: Jozef op 20 april 2014 - 11:17:49
Is er een conflict? Ik was effe koffie gaan zetten ten tijde van die radioboodschappen maar toen ik net terugkwam zag ik een Vettel die de deur wagenwijd openzette in bocht 1. Dus Vettel heeft toch gewoon geluisterd naar het team uiteindelijk?

Vettel kreeg de opdracht Ricciardo voorbij te laten, waarop hij vroeg op wat voor banden Daniel stond. Toen het team antwoorde dat dit dezelfde, maar versere, compund was als waar hij op stond antwoorde hij met: "Tough luck", oftewel: "Jammer voor 'm."

Dat hij in bocht 1 alsnog de deur openzette kwam doordat hij simpelweg te wijd ging. Als hij namelijk wel gehoor had gegeven aan de teamorder, dan had hij dit al 2 tot 3 rondes eerder kunnen en moeten doen.


Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 11:23:47
Leek mij meer een fout overigens. Zeker gezien wat er daarvoor gebeurde.

Precies.
Als hij 'm echt voorbij wou laten had hij dat al veel eerder gedaan.

Dit is typisch weer Horner die Seb het handje boven het hoofd houd, zoals hij al zo vaak deed.

Jehoentelaar

Ik zat te Paasbrunchen en had op dat moment het geluid uit staan. Goed dat jullie er over beginnen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Haha wat supervet.

The error means Jules Bianchi is classified 18th despite having been overtaken by Kamui Kobayashi at the end of the race.

Moet dit dan niet 17 zijn trouwens?

Perton

Maakt ook wel goed verschil voor Alonso/Ricciardo trouwens:

was eigenlijk 1,2, maar nu dus 3,5 seconde verschil. Geeft aan hoeveel Ricciardo nog behoorlijk dichtbij kon komen in de eindfase.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 20 april 2014 - 11:45:48
Haha wat supervet.

The error means Jules Bianchi is classified 18th despite having been overtaken by Kamui Kobayashi at the end of the race.

Moet dit dan niet 17 zijn trouwens?

Klopt 17 is dan zijn plaats

Is niet de eerste keer trouwens blijkbaar

Citaat van: Keith CollantineThis has happened before – I think the last time was the 1985 British Grand Prix at Silverstone when Alain Prost was declared the winner a lap early. There may be other examples.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25