Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

0634

Zal er iemand op dit forum te vinden zijn die denkt dat één van beide Mercedessen níet zal gaan winnen?

janke

AMG is één van 's werelds beste motorenbouwers. Maar of een Mercedes/AMG wint weet ik niet. Als beiden weer gaan knallen voor de overwinning als de laatste race? Maar een Mercedes/AMG engine geef ik een grote kans. Force India?? ;)
Some things are too important to be left in the past.

3phasE

Als we Helmut Marko mogen geloven zou het zomaar eens een Redbull kunnen gaan worden.
De Renault-motoren zouden dichter bij hun max moeten gaan presteren aldus de motorsportbaas van Redbull....
The future is electric!

FolkertE

Citaat van: Keijmel op 17 april 2014 - 21:52:59
Als we Helmut Marko mogen geloven zou het zomaar eens een Redbull kunnen gaan worden.
De Renault-motoren zouden dichter bij hun max moeten gaan presteren aldus de motorsportbaas van Redbull....
Dat ze beter gaan presteren geloof ik direct, maar ten opzichte van Mercedes denk ik niet dat dat uitmaakt. Maar hoe goed ze gaan zijn? Geen idee. Sinds australië zijn ze het 2de team, maar zeer kort gevolgd door FI, Mclaren en Williams. Dat word een leuke strijd.

@Jeroen: Ja, de vraag is alleen wie ;). Maar was trouwens niet eens echt een post om te twijfelen of Mercedes zou winnen, maar meer om me te verbazen hoe dominant ze wel niet kunnen, willen en gaan worden. Ik ben bang dat Mercedes misschien wel eens het meest dominante jaar gaat winnen in....nou ja het meest dominante team/jaar ooit.
Natuurlijk is dat vrij moeilijk te vergelijken met vroeger, maar toch. 10 ronden 24 seconden?

0634

Dat is nu denk ik nog McLaren 88, toen won het 15 uit 16.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 april 2014 - 22:10:28
Dat is nu denk ik nog McLaren 88, toen won het 15 uit 16.
Daar zat ik ook net aan te denken. Al hadden zij 2 rijders van hoog niveau(top niveau) Mercedes heeft nu alleen Hamilton die in de buurt komt. Maar Rosberg kan nog veel bewijzen en laten zien.
Maar bedoelde ook in absolute snelheid. In theorie zouden ze het hele veld nu al op een ronde kunnen rijden.

0634

Toen 88 begon, was Senna ook nog geen grootheid he ;).

Maar ik zie dat niet gebeuren hoor, met Merc.

janke

Citaat van: F1fan2987 op 17 april 2014 - 22:08:10
Citaat van: Keijmel op 17 april 2014 - 21:52:59
Als we Helmut Marko mogen geloven zou het zomaar eens een Redbull kunnen gaan worden.
De Renault-motoren zouden dichter bij hun max moeten gaan presteren aldus de motorsportbaas van Redbull....


@Jeroen: Ja, de vraag is alleen wie ;). Maar was trouwens niet eens echt een post om te twijfelen of Mercedes zou winnen, maar meer om me te verbazen hoe dominant ze wel niet kunnen, willen en gaan worden. Ik ben bang dat Mercedes misschien wel eens het meest dominante jaar gaat winnen in....nou ja het meest dominante team/jaar ooit.
Natuurlijk is dat vrij moeilijk te vergelijken met vroeger, maar toch. 10 ronden 24 seconden?

Zijn in het verleden wel meer motorbouwers dominant geweest in de F1, niks bijzonders hoor. Zijn in het verleden ook teams die in hun eerste jaar wonnen. Mercedes doet al wat jaren mee, wordt ook wel tijd, vind je niet?? Kosten/baten, een directie die resultaten wil zien. En dat zien ze nu eigenlijk. Win/win. Mooi.

Zou dit jaar voor Mercedes ook bagger zijn/worden, dan vraag ik me af of ze 2015 er nog bij zijn. Maar tot nu toe, prima. Outsider Force India vind ik ook aardig gaan.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 17 april 2014 - 21:27:36
Game over voor de rest van het veld?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57947
Dit nieuwsbericht bezorgd me toch kippenvel en angstig gevoel dat de Mercedes nog niet eens op hun maximale zat afgelopen races.
Dat ze nog niet op hun maximale zaten, was mij na de safety car in Bahrein wel duidelijk, hoe groot ze het gat met Pérez wisten te maken ;)

Die neus klinkt echt heel vaag, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Jehoentelaar

Ik hoop dat het niet radicaal anders is, want de huidige (of inmiddels vorige) zag er veel te vet uit om vervangen te worden.

janke

Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 22:34:28
Citaat van: F1fan2987 op 17 april 2014 - 21:27:36
Game over voor de rest van het veld?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57947
Dit nieuwsbericht bezorgd me toch kippenvel en angstig gevoel dat de Mercedes nog niet eens op hun maximale zat afgelopen races.
Dat ze nog niet op hun maximale zaten, was mij na de safety car in Bahrein wel duidelijk, hoe groot ze het gat met Pérez wisten te maken ;)

Die neus klinkt echt heel vaag, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 22:34:28
Citaat van: F1fan2987 op 17 april 2014 - 21:27:36
Game over voor de rest van het veld?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57947
Dit nieuwsbericht bezorgd me toch kippenvel en angstig gevoel dat de Mercedes nog niet eens op hun maximale zat afgelopen races.
Dat ze nog niet op hun maximale zaten, was mij na de safety car in Bahrein wel duidelijk, hoe groot ze het gat met Pérez wisten te maken ;)


Het was voor de SC toch al duidelijk hoe het er voor stond?
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 22:34:28
Citaat van: F1fan2987 op 17 april 2014 - 21:27:36
Game over voor de rest van het veld?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57947
Dit nieuwsbericht bezorgd me toch kippenvel en angstig gevoel dat de Mercedes nog niet eens op hun maximale zat afgelopen races.
Dat ze nog niet op hun maximale zaten, was mij na de safety car in Bahrein wel duidelijk, hoe groot ze het gat met Pérez wisten te maken ;)

Die neus klinkt echt heel vaag, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
FI en RBR stonden wel op oudere banden, Mercedes op nieuwe! Daarnaast lijkt me FI ook niet de naaste achtervolger.


Tuesday

Citaat van: Perton op 17 april 2014 - 23:29:38
Da's ook wel weer waar inderdaad.
maar het gat blijft sowieso groot, misschien geen 2 seconden, maar zelfs 1 seconde is nog gigantisch. Maar zoals Marko al zegt  (en soms heeft ie gewoon gelijk), it's up to Renault. In China en vooral Spanje moeten ze er echt dichterbij zitten, anders is het game over voor dit seizoen.

Maikel0230

Je moet toch wel even kijken voordat je het verschil met de oude neus ziet vindt ik.



Beter plaatje met de uitleg


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25