Round 4: Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Shanghai

Gestart door Maikel0230, 10 april 2014 - 15:57:56

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: robbert op 19 april 2014 - 10:29:25
wat heeft dat te maken met de grote prijs van china??? ???
Ook voor deze race krijgt Kimi betaald toch? ;)

Wings

Heb je daar bewijs van? Zo niet pleit ik voor een reprimande om offtopic te gaan alhier. Hoewel, ik deed vrolijk mee. Laat ook maar. ;)

Perton

Sensorprobleem bij Vettel. http://www.autosport.com/news/report.php/id/113545

Ik vind dat het Red Bull nu toch wel zó vaak overkomt, dat ik me afvraag (deed ik overigens al, maar dat terzijde) of er niet een probleem bij Red Bull zelf zit....

"We identified the chemical composition issue of the Total fuel, but we also have another clue, which is the teams that are modifying the sensor," said Lom.

"If you take the picture of the sensor, you have two connections, and some teams, Red Bull for example, are removing these connections and putting in their own connections.

"If it [the new connection] is a bit too long inside, it can touch and tube where the measurement is done. This is the second cause we can have."

Aaah kijk eens aan, teams kloten zelf met de sensoren en gaan vervolgens janken dat die niet goed werkt, net als dat Pirelli vorig jaar van alles de schuld kreeg, terwijl de teams zélf de banden omwisselden en zich niet aan de restricties qua bandenspanning hielden.

Nu had ik nog wel enige sympathie voor Red Bull dat ze deze pech hadden, maar da's nu ook weg.

Het lijkt me tenminste dat het vermoeden dat Total voor de problemen zorgt niet helemaal waar is, of krijgt Red Bull andere brandstof dan andere Renault-teams?

0634

Dit is toch ook wel apart... Aan het woord is Nico Rosberg:

Citaat"Then on my final timed lap, I was half a second quicker going into the last corner – but my time delta on my steering wheel display said that I was two tenths slower. So I just took a big risk and spun because I mistakenly thought I had nothing to lose anyway."

Was hij een halve seconde sneller dan Lewis voordat hij spinde? ???

Kootje

Ik heb 't niet gezien, maar dat lijkt me sterk. Ik denk eerder dat hij 'n halve seconde sneller was dan z'n eigen beste tijd, maar nog steeds 2 tienden tekort kwam op Lewis. Dat lijkt me gezien z'n laptimedelta 'n logischer verhaal.

0634

Mij ook, maar dan nog is het raar dat hij blijkbaar andere data op zijn stuur zag.

Perton

Nuja met al die software van tegenwoordig kan er altijd een fout insluipen natuurlijk.

0634

Zeker. Dat blijkt dus wel. Volgens Rosberg maakte hij mede daardoor een fout. Maar goed, blijft een eigen fout.

Arthur

0,2 sneller was de wens van de gedachte? [terwijl het 0,2 langzamer was...  ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Nee, 0,2 langzamer dan zijn eigen snelste ronde stond op zijn display denk ik.

Tuesday

bij deze een zeer gewaagde voorspelling;

1. Lewis
2. Rosberg
3. Ricciardo


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 08:28:31
Pfoe, jij durft zeg ;D.
nu jij nog ;)

ben wel benieuwd of Rosberg de beide RBR's in één move kan pakken. Op Sky lieten ze zien dat Mercedes alleen op het rechte stuk al iets van 7 auto lengte's wint. Maar goed, Rosberg was gisteren niet zeker met het aanremmen, dus wellicht doet ie het daar rustig aan.

0634

Zo, we zitten weer klaar voor de paasrace!

O, en Tuesday, ik ga voor het misschien nog wel gewaagdere: HAM, ROS, VET.

Jehoentelaar