Geen budgetcap

Gestart door Breaktest, 07 april 2014 - 10:46:08

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 28 april 2014 - 20:21:42
Nee, maar dat is echt zo, Franky. Kraak noch smaak.

Ik zeg niet dat hij niks weet van F1, maar dat hij niet kan schrijven. En dat lijkt mij tamelijk essentieel in zijn professie. Snap niet dat daar niet wat beter op geselecteerd wordt, ik stoor me daar inderdaad aan.

Als ik droge materie wil lezen lees ik wel de bijsluiter van paracetamol.
Heb je weleens de columns van Jos Verstappen gelezen? Da's pas echt erg.

Maikel0230

Ach iedereen heeft zijn eigen stijl waardoor ook iedere columnist ook voor en tegenstanders heeft. Ik kan bijvoorbeeld Koen Vergeer niet uitstaan (wat niet wil zeggen dat ik het nooit eens met hem ben en dat ik zijn columns niet zou lezen)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 30 april 2014 - 10:45:02
Citaat van: Jeroen op 28 april 2014 - 20:21:42
Nee, maar dat is echt zo, Franky. Kraak noch smaak.

Ik zeg niet dat hij niks weet van F1, maar dat hij niet kan schrijven. En dat lijkt mij tamelijk essentieel in zijn professie. Snap niet dat daar niet wat beter op geselecteerd wordt, ik stoor me daar inderdaad aan.

Als ik droge materie wil lezen lees ik wel de bijsluiter van paracetamol.
Heb je weleens de columns van Jos Verstappen gelezen? Da's pas echt erg.


Ja, maar Jos is weer geen schrijver en pretendeert dat ook niet te zijn... ;) ...Bovendien betekent het ook dat het zijn eigen woorden zijn, ipv dat een ghostwriter wat aanklooit.

Sphinx

Misschien geen budgetcap, maar wel een leuk lijstje waar volgens autosport donderdag over gebabbeld gaat worden.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113705?source=mostpopular

CitaatThe ideas that are up for discussion during Thursday's meeting are:

2015
Tyre blanket ban
Fuel system simplification
Brake duct simplification
Front wing simplification
Gearbox usage flow brought in line with engine life
Increase in curfew
Ban on front and rear interconnected suspension

2016
Standard front impact structure
Standard rear impact structure
Standard final drive system
Standard steering rack

2017
FIA standard active suspension
Move to 18-inch wheel rims
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 30 april 2014 - 14:00:44
Misschien geen budgetcap, maar wel een leuk lijstje waar volgens autosport donderdag over gebabbeld gaat worden.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113705?source=mostpopular

CitaatThe ideas that are up for discussion during Thursday's meeting are:

2015
Tyre blanket ban
Fuel system simplification
Brake duct simplification
Front wing simplification
Gearbox usage flow brought in line with engine life
Increase in curfew
Ban on front and rear interconnected suspension

2016
Standard front impact structure
Standard rear impact structure
Standard final drive system
Standard steering rack

2017
FIA standard active suspension
Move to 18-inch wheel rims


Simpel is IMHO altijd beter...dus dat ziet er vooralsnog best goed uit...

Perton

Kan iemand me uitleggen wat deze twee inhouden? Die tweede, betekent dat dat de ophangingen nu met elkaar verbonden zijn? Creëer je dat effect niet alsnog met active suspension?

Gearbox usage flow brought in line with engine life
Ban on front and rear interconnected suspension

En met de standaard impactstructuren, wordt het dan niet heel moeilijk om met originele vindingen te komen, zoals Lotus dit jaar, of maak ik me nu zorgen om niets?

Franky R.

Citaat van: Perton op 30 april 2014 - 14:38:06
Kan iemand me uitleggen wat deze twee inhouden? Die tweede, betekent dat dat de ophangingen nu met elkaar verbonden zijn? Creëer je dat effect niet alsnog met active suspension?

Gearbox usage flow brought in line with engine life
Ban on front and rear interconnected suspension

En met de standaard impactstructuren, wordt het dan niet heel moeilijk om met originele vindingen te komen, zoals Lotus dit jaar, of maak ik me nu zorgen om niets?


Die tweede is om het foefje van Lotus, die mechanische hoogte-stelling bij het remmen [reactive ride height],  in de toekomst te voorkomen.


De eerste lijkt mij dat de motor en versnellingsbak even lang moeten meegaan? Nu is dat nog verschillend, zoiets denk ik dan...


Franky R.

Standaard impactstructuur kan net zo goed een blokje rubber wezen... ;D 


Sabai

Citaat van: Sphinx op 30 april 2014 - 14:00:44
Misschien geen budgetcap, maar wel een leuk lijstje waar volgens autosport donderdag over gebabbeld gaat worden.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113705?source=mostpopular

CitaatThe ideas that are up for discussion during Thursday's meeting are:

2015
Tyre blanket ban
Fuel system simplification
Brake duct simplification
Front wing simplification
Gearbox usage flow brought in line with engine life
Increase in curfew
Ban on front and rear interconnected suspension

2016
Standard front impact structure
Standard rear impact structure
Standard final drive system
Standard steering rack

2017
FIA standard active suspension
Move to 18-inch wheel rims


Dus als dit door zou gaan krijgen we een standaard klasse en is F1 geen F1 meer voor mij. De teams moeten zich blijven kunnen onderscheiden ipv met dezelfde auto's te gaan rijden.

Wings

Ik denk dat we hier sowieso gaan uitkomen als de budgetcap uitblijft.

Perton

Citaat van: Sabai op 30 april 2014 - 17:13:33
Dus als dit door zou gaan krijgen we een standaard klasse en is F1 geen F1 meer voor mij. De teams moeten zich blijven kunnen onderscheiden ipv met dezelfde auto's te gaan rijden.
Tsja, hier kiezen de teams anders zelf voor. Er was een oplossing met meer vrijheid, maar die hebben ze afgeslagen...

0634

Citaat van: Breaktest op 30 april 2014 - 10:45:02
Citaat van: Jeroen op 28 april 2014 - 20:21:42
Nee, maar dat is echt zo, Franky. Kraak noch smaak.

Ik zeg niet dat hij niks weet van F1, maar dat hij niet kan schrijven. En dat lijkt mij tamelijk essentieel in zijn professie. Snap niet dat daar niet wat beter op geselecteerd wordt, ik stoor me daar inderdaad aan.

Als ik droge materie wil lezen lees ik wel de bijsluiter van paracetamol.
Heb je weleens de columns van Jos Verstappen gelezen? Da's pas echt erg.

Heb ik inderdaad wel eens gelezen en je hebt gelijk. Dramatisch. Wim van Hanegem in het AD... ook zoiets. Stop er toch mee. Betaal iemand die wél kan schrijven.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 30 april 2014 - 11:48:56
Ach iedereen heeft zijn eigen stijl waardoor ook iedere columnist ook voor en tegenstanders heeft. Ik kan bijvoorbeeld Koen Vergeer niet uitstaan (wat niet wil zeggen dat ik het nooit eens met hem ben en dat ik zijn columns niet zou lezen)
Zijn columns lees ik nooit zo, maar zijn boek zijn F1-bijbels. Echt geweldig materiaal. Die man kan écht schrijven.

Miguel

Citaat van: Sabai op 30 april 2014 - 17:13:33
Dus als dit door zou gaan krijgen we een standaard klasse en is F1 geen F1 meer voor mij. De teams moeten zich blijven kunnen onderscheiden ipv met dezelfde auto's te gaan rijden.
Dan is de F1 nu ook al geen F1 meer voor jou. Het is nog enkel maar geneuzel in de marge. Voor diversiteit en innovatie moet je toch echt bij toerwagens en sports cars zijn. Het enige wat men in de F1 nog kan bedenken tegenwoordig zijn flapje nummer 348972346 op een rare plek op de auto.

Dat de budget cap er niet komt geeft maar weer aan dat de F1 alle realiteitszin verloren heeft.
Peace out yo.

0634

We zijn al bij 348972386. Wel bijblijven graag.