Bahrein :Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:06:07

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
27 (93.1%)
Bianchi
2 (6.9%)
sutil
0 (0%)
iemand anders namelijk. ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Franky R.


Perton

Citaat van: Gerard op 10 april 2014 - 16:40:40
;D Circus
Waar is Bassie dan? ;)
Rijdt tegenwoordig bij Lotus

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 13:32:30
Ik vind het iets te makkelijk dit geheel in de schoenen van Maldonado te schuiven. Gutierrez is Maldonado op de streep al voorbij en heeft een hogere topsnelheid. Hij verwacht waarschijnlijk bij de bocht helemaal los te zijn van Maldonado en blijft dus op de ideale lijn. Maar hij vergeet 1 ding: door zijn lagere top heeft Maldonado ook een kortere remweg, dus moet je rekening met het scenario houden dat je nog niet van hem af bent. En dat gebeurde dus. Natuurlijk kun je gokken op een 'back off' van je tegenstander, maar gezien het haantjesgedrag van F1 rijders in zijn algemeenheid (en die van Maldonado in het bijzonder) is een vrij naieve gok. Vervolgens gaat het er dus om: hoe intelligent ben je als rijder?
De buitenrijder kan misschien wel in zijn recht staan, maar wat doe je daar mee? Een meer ervaren rijder als Alonso zou waarschijnlijk zijn knopen tellen en een iets wijdere lijn kiezen in de wetenschap dat zich bij de volgende bocht een nieuwe kans voordoet. Beter punten en een geknakt ego dan trots met lege handen naast de baan.

Ik ben het 100% met je eens in het geval Gutierrez wist/verwachtte dat Maldonado daar zou zitten. Maar hij beweert dat hij geen idee had dat Maldonado dit zou doen. Dan kun je vragen of Gutierrez dat wél had moeten weten, maar dat is een andere discussie.

Tuesday

tja, het lijkt ook allemaal veel erger dan het in werkelijkheid is doordat Gutierrez die koprol maakt. Waarbij je je dan weer af kunt vragen of dat te maken heeft met de nieuwe lagere neuzen. Net als Massa zn auto door Kobayashi omhoog werd gewipt, lijkt het nu te gebeuren met Gutierrez. Normaal gesproken was dit een simpele spin en wat brokstukken geweest.

Tuesday


Jozef

Huh, wat hebben de neuzen er nu weer mee te maken? Het was wiel tegen wiel (of beter, wiel over wiel), dan kan dit gebeuren. De neuzen kwamen er niet aan te pas.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 19:27:52
Huh, wat hebben de neuzen er nu weer mee te maken? Het was wiel tegen wiel (of beter, wiel over wiel), dan kan dit gebeuren. De neuzen kwamen er niet aan te pas.
tja, dat dacht ik eerst ook, maar bij de BBC vroegen ze zich dat wel af en ik kwam het vandaag ook weer tegen. Of de neuzen er in zn geheel niet aan te pas komen kan ik uit de beelden niet opmaken. Hoe dan ook, wel opmerkelijk dat we dit nu ineens zien terwijl ik me dat uit de afgelopen 10 jaar niet kan herinneren.

Sabai



Als je dit filmpje bij 15 sec op pauze zet lijkt het of de neus wel het extra zetje geeft vor de koprol.

0634

Mwa, ik kan het niet concluderen, wat het overigens ook niet uitsluit, maar de beelden geven daarover geen duidelijk beeld.

Jozef

#99
Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 19:52:15
Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 19:27:52
Huh, wat hebben de neuzen er nu weer mee te maken? Het was wiel tegen wiel (of beter, wiel over wiel), dan kan dit gebeuren. De neuzen kwamen er niet aan te pas.
tja, dat dacht ik eerst ook, maar bij de BBC vroegen ze zich dat wel af en ik kwam het vandaag ook weer tegen. Of de neuzen er in zn geheel niet aan te pas komen kan ik uit de beelden niet opmaken. Hoe dan ook, wel opmerkelijk dat we dit nu ineens zien terwijl ik me dat uit de afgelopen 10 jaar niet kan herinneren.

DC-Wurz, Melbourne, jaar weet ik even niet meer maar ik denk 2005 (DC reed in elk geval bij Red Bull toen).

Edit: 2007 was het. Slechte beeldkwaliteit, maar je moet het er maar mee doen. :P

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 21:57:03
Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 19:52:15
Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 19:27:52
Huh, wat hebben de neuzen er nu weer mee te maken? Het was wiel tegen wiel (of beter, wiel over wiel), dan kan dit gebeuren. De neuzen kwamen er niet aan te pas.
tja, dat dacht ik eerst ook, maar bij de BBC vroegen ze zich dat wel af en ik kwam het vandaag ook weer tegen. Of de neuzen er in zn geheel niet aan te pas komen kan ik uit de beelden niet opmaken. Hoe dan ook, wel opmerkelijk dat we dit nu ineens zien terwijl ik me dat uit de afgelopen 10 jaar niet kan herinneren.

DC-Wurz, Melbourne, jaar weet ik even niet meer maar ik denk 2005 (DC reed in elk geval bij Red Bull toen).

Edit: 2007 was het. Slechte beeldkwaliteit, maar je moet het er maar mee doen. :P
deze had ik toevallig een paar dagen geleden hier nog ergens gepost. Maar dit is de binnenste auto die over de buitenste auto heen schiet en gaat ook niet over de kop, dus in dat opzicht zie ik niet echt gelijkenissen. Wellicht zocht je deze uit 1998??
en Schumacher Hill uit 94 heeft wellicht nog het meeste weg van de crash van zondag.
Maar goed, ik had het enkel over 'afvragen', ze zullen er misschien in de paddock nog wel wat extra aandacht aan schenken.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 18:34:54
tja, het lijkt ook allemaal veel erger dan het in werkelijkheid is doordat Gutierrez die koprol maakt.

Heeft er, iig wat mij betreft, geen zak mee te  maken. Ook zonder die koprol was Pastor de banaan geweest.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 22:22:04
Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 21:57:03
Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 19:52:15
Citaat van: Jozef op 10 april 2014 - 19:27:52
Huh, wat hebben de neuzen er nu weer mee te maken? Het was wiel tegen wiel (of beter, wiel over wiel), dan kan dit gebeuren. De neuzen kwamen er niet aan te pas.
tja, dat dacht ik eerst ook, maar bij de BBC vroegen ze zich dat wel af en ik kwam het vandaag ook weer tegen. Of de neuzen er in zn geheel niet aan te pas komen kan ik uit de beelden niet opmaken. Hoe dan ook, wel opmerkelijk dat we dit nu ineens zien terwijl ik me dat uit de afgelopen 10 jaar niet kan herinneren.

DC-Wurz, Melbourne, jaar weet ik even niet meer maar ik denk 2005 (DC reed in elk geval bij Red Bull toen).

Edit: 2007 was het. Slechte beeldkwaliteit, maar je moet het er maar mee doen. :P
deze had ik toevallig een paar dagen geleden hier nog ergens gepost. Maar dit is de binnenste auto die over de buitenste auto heen schiet en gaat ook niet over de kop, dus in dat opzicht zie ik niet echt gelijkenissen. Wellicht zocht je deze uit 1998??
en Schumacher Hill uit 94 heeft wellicht nog het meeste weg van de crash van zondag.
Maar goed, ik had het enkel over 'afvragen', ze zullen er misschien in de paddock nog wel wat extra aandacht aan schenken.

Binnenste over buitenste of omgekeerd, wat maakt het uit. De ene gaat met z'n wiel over het wiel van de andere en dan word je gelanceerd.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 april 2014 - 00:38:04
Citaat van: Tuesday op 10 april 2014 - 18:34:54
tja, het lijkt ook allemaal veel erger dan het in werkelijkheid is doordat Gutierrez die koprol maakt.

Heeft er, iig wat mij betreft, geen zak mee te  maken. Ook zonder die koprol was Pastor de banaan geweest.
de banaan is ook prima, maar we moeten niet gaan overdrijven. Dr is nu een mooi puntensysteem, als Maldonado echt (nog steeds) zo'n brokkenpiloot is, dan komt ie vanzelf aan de beurt. Maar kijk naar dat filmpje van 1998 van hierboven, of naar Spa van dat jaar, toen hadden ze echt geen Maldonado's nodig ;)

0634

Als het om wiel over wiel gaat moet ik nog altijd terugdenken aan Patrese bij Berger. Onovertroffen hoogvlieger.