Bahrein :Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:06:07

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
27 (93.1%)
Bianchi
2 (6.9%)
sutil
0 (0%)
iemand anders namelijk. ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

rafael25

Citaat van: Figge op 07 april 2014 - 11:02:41
Pastor pastor pastor. Wat moeten we toch met de man. Guiterrez was wel erg grappig. Wow, what was that. :)

Figge

Ja zo is het ook. En, hij zorgt toch ook voor praatvoer. Ik denk wel dat ze bij Williams erg blij zijn dat ze Bottas en Massa hebben.

0634

Citaat van: Jozef op 07 april 2014 - 03:56:29
Zoals ik in het GP-topic al zei vond ik de acties van Bianchi en Maldonado bijna identiek. Om wat tegengewicht te geven zal ik daarom hier op Bianchi stemmen.

Maar Bianchi kwam niet net uit de pits toch (oprechte vraag, weet het eigenlijk niet meer zo goed), die kwam toch op het rechte stuk gewoon van veel te ver?

Dat was ook een botte en onmogelijke actie maar dat gebeurt dan in ieder geval nog in een duel. Als je de pits uitkomt vind ik persoonlijk dat je op je koude banden toch iets meer reserve in moet bouwen tov van jongens die volgas doorplempen.

Perton

Ja was inderdaad een gewoon duel. Toen ze de herhalingen lieten zien, zag je eerst duel van een ronde eerder, vervolgens het duel waarbij het misging.

0634

Dan vind ik dat toch wel een significant verschil. Ik weet nog dat Verstappen ooit op Hockenheim de pits uitraasde en bij de eerste de beste bocht het grind indook... tja, dat vind ik dan gewoon dommer dan gewoon spinnen. Bij pits-uit is enige voorzichtigheid geboden. Geldt ook voor onze vriend Pastor.

Franky R.

Nog los van het 'ignorante' commentaar van Pastor over het ongeval...Esteban zou pech hebben..Ja, pech dat hij zijn auto voor de neus van Mallootdonado reed? Pfff.... ::)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 17:02:43
Citaat van: Jozef op 07 april 2014 - 03:56:29
Zoals ik in het GP-topic al zei vond ik de acties van Bianchi en Maldonado bijna identiek. Om wat tegengewicht te geven zal ik daarom hier op Bianchi stemmen.

Maar Bianchi kwam niet net uit de pits toch (oprechte vraag, weet het eigenlijk niet meer zo goed), die kwam toch op het rechte stuk gewoon van veel te ver?

Dat was ook een botte en onmogelijke actie maar dat gebeurt dan in ieder geval nog in een duel. Als je de pits uitkomt vind ik persoonlijk dat je op je koude banden toch iets meer reserve in moet bouwen tov van jongens die volgas doorplempen.

De omgekeerde wereld. De koude banden en remmen die je hebt wanneer je de pits verlaat, zijn juist een extra onzekerheidsfactor. Ja, dan moet je extra voorzichtig zijn, maar het is wel F1 en dan wil je altijd de limiet vinden. Op het moment dat je uit de pits rijdt, is die limiet veel moeilijker te vinden (en dus ook gemakkelijker te overschrijden) dan wanneer je al rondenlang op de baan bent. Dit is juist een (kleine) verzachtende factor voor Maldonado.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 01:39:04
Citaat van: Jeroen op 07 april 2014 - 17:02:43
Citaat van: Jozef op 07 april 2014 - 03:56:29
Zoals ik in het GP-topic al zei vond ik de acties van Bianchi en Maldonado bijna identiek. Om wat tegengewicht te geven zal ik daarom hier op Bianchi stemmen.

Maar Bianchi kwam niet net uit de pits toch (oprechte vraag, weet het eigenlijk niet meer zo goed), die kwam toch op het rechte stuk gewoon van veel te ver?

Dat was ook een botte en onmogelijke actie maar dat gebeurt dan in ieder geval nog in een duel. Als je de pits uitkomt vind ik persoonlijk dat je op je koude banden toch iets meer reserve in moet bouwen tov van jongens die volgas doorplempen.

De omgekeerde wereld. De koude banden en remmen die je hebt wanneer je de pits verlaat, zijn juist een extra onzekerheidsfactor. Ja, dan moet je extra voorzichtig zijn, maar het is wel F1 en dan wil je altijd de limiet vinden. Op het moment dat je uit de pits rijdt, is die limiet veel moeilijker te vinden (en dus ook gemakkelijker te overschrijden) dan wanneer je al rondenlang op de baan bent. Dit is juist een (kleine) verzachtende factor voor Maldonado.
en het gebeurd toch zo vaak dat coureurs vanuit de pits direct het gevecht aangaan, juist het uitgelezen moment om je positie te verdedigen. Was trouwens Bourdais-Massa in 2008 niet een soortgelijk geval?? ik weet wel dat toen heel veel mensen de straf van Bourdais belachelijk vonden.

0634

#53
Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 01:39:04
De omgekeerde wereld. De koude banden en remmen die je hebt wanneer je de pits verlaat, zijn juist een extra onzekerheidsfactor. Ja, dan moet je extra voorzichtig zijn, maar het is wel F1 en dan wil je altijd de limiet vinden. Op het moment dat je uit de pits rijdt, is die limiet veel moeilijker te vinden (en dus ook gemakkelijker te overschrijden) dan wanneer je al rondenlang op de baan bent. Dit is juist een (kleine) verzachtende factor voor Maldonado.


Hoezo verzachtende omstandigheid? Dat zou impliceren dat zoiets met regelmaat gebeurt. En toch gebeurt het bijna nooit. En zeker niet op zo'n doldrieste manier. Hoe zou dat komen denk je?

Zelf denk ik dat het met nadenken te maken heeft.

Bianchi heeft een verzachtende omstandigheid. Die was in duel. En coureurs willen racen. Waarmee ik niet zeg dat hij er lekker uitzag hoor, integendeel, kwam van veel te ver, maar als een briesende stier de pits uitrijden en zo tekeer gaan vind ik wel de overtreffende trap.

Daarom vond ik die glijer van Verstappen bij uitkomen pitstraat ook erger dan zijn andere glijers: je weet het en toch doe je het. Aangezien je het weet is het dus geen verzachtende omstandigheid.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 01:54:01
en het gebeurd toch zo vaak dat coureurs vanuit de pits direct het gevecht aangaan, juist het uitgelezen moment om je positie te verdedigen.

Gebeurd idd vrij vaak.

Maar ... het grote verschil is, en je zegt het zelf al, dan zijn ze hun positie aan het verdedigen. Bij het ingaan vd eerste bocht zitten ze er dan nog naast, of zelfs voor. De man op het rechte stuk is dan de aanvallende partij.
In dit scenario had het niets met het verdedigen van positie te maken. Die positie was hij ver voor de eerste bocht al kwijt, wat Mallenado dus de aanvalllende partij maakte. Een aanval plaatsen terwijl je van veel te ver komt en op koudere banden rijd is gewoon oliedom.

Enzo

Maldonado niet geheel tegen de verwachting in.... ;D

Grappig dat ik nog een aantal dagen geleden met  sommige van jullie hier een discussie over had.
De man is niet goed bij zijn hoofd zeg ik je en hij mag wat mij betreft zijn licentie inleveren.

Figge

Van mij mag dat ook, maar dan gaat er een team failliet. Moeten we ook niet willen

Jozef

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 07:01:37Bianchi heeft een verzachtende omstandigheid. Die was in duel. En coureurs willen racen.

Oké. En waarom geldt dat wel voor Bianchi, en niet voor Maldonado? ???

0634

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 16:44:57
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 07:01:37Bianchi heeft een verzachtende omstandigheid. Die was in duel. En coureurs willen racen.

Oké. En waarom geldt dat wel voor Bianchi, en niet voor Maldonado? ???
Omdat die uit de pits komt. Die was niet al in duel. Overigens wil ik bianchi verder niet vrijpleiten hoor, ook een zotte actie. Kwam van veel te ver.

Figge

Plus, bij Bianchi  is het een incident. Bij Maldonado is het regelmatig.