Bahrein :Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:06:07

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
27 (93.1%)
Bianchi
2 (6.9%)
sutil
0 (0%)
iemand anders namelijk. ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 18:42:15
Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 17:43:20grote kans dat zn team m wel had ingefluisterd dat ie met Gutierrez aan het racen was, dat het heel close zou worden bij het uitkomen vd pits en dat ie er alles aan moest doen om er voor te blijven. Zo gaat dat iig vaak. En als ze bij Sauber ook zo wakker waren geweest, dan was het hele incident waarschijnlijk niet eens gebeurd, want Gutierrez stuurt ook gewoon als een blind paard in en had totaal geen weet van Maldonado. Ik vind dit het eerste camerastandpunt uit dit filmpje ook wel een enigzins andere kijk op de zaak geven; Natuurlijk blijft het de fout van Maldonado, maar zo schokkend als sommigen mensen het willen doen geloven is het echt niet.

Gutierrez had 2-3 wagenlengtes voorsprong, dan mág je ook gewoon insturen als een blind paard. En dat had Sutil ook op Bianchi. Bij Sutil kun je nog zeggen dat hij het gemakkelijker had kunnen voorkomen, hij wist dat Bianchi in zijn buurt was. Gutierrez had waarschijnlijk echt geen idee dat er net iemand uit de pits kwam. Maar in beide gevallen doen Maldonado en Bianchi net zoveel fout.
2-3 wagenlengte's?? echt niet, dr is één camerastandpunt waar dat misschien zo lijkt, maar bij het frontale standpunt kun je met behulp van markeringen op en langs de baan wel zien dat Maldonado vrijwel aan de staart van Gutierrez zat. Of hij het recht had om zo in te sturen?? tja, als je ervan uit gaat dat er niemand zit in de binnenbocht, dan mag dat idd. Vraag is alleen of hij Maldonado daar niet had moeten zien of iig door zn team op de hoogte was gehouden van het feit dat Maldonado uit de pitstraat kwam.

Tuesday

#76
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 18:51:00
Naja, je zegt het zelf in je laatste stukje al. Sutil en Bianchi waren in gevecht, Sutil weet donders goed dat er iemand achter hem zit (wat hem overigens niet schuldig maakt, maar hij is er wel attent op gemaakt), ik kan me voorstellen dat Guti geen aanval verwachtte van iemand die op koude banden uit de pits komt rijden. Dus ja, ik vind dat niet echt een duel. Dat maakt Maldonado er wel van, maar dat kon niet, bleek.

Maar goed, iedereen zijn visie, het is ook een beetje een miereneukerige discussie van ons, aangezien we allen vinden dat zowel Bianchi als Maldonado fout zat en het maakt niet echt heel veel uit wie er nóg meer schuld had dan de ander :).

Dus ik laat het erbij, if you don't mind.
sinds wanneer heb je geen rechten meer als je op 'koude' (maar wel nieuwere) banden de pits uitkomt?? Geregeld is dat zelfs een beslissend moment in de wedstrijd. Maar nu geloof ik nog geen eens dat Maldonado echt in de aanval wilde, hij zat daar gewoon aan de binnenkant, zoals je normaal een pits uitrijdt. En ja dan is het de vraag wie met wie rekening gaat houden.

0634

Prima als jij het zo leest. Ik heb alles gezegd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 19:10:39
Prima als jij het zo leest. Ik heb alles gezegd.
en dat 'zelden zo'n idiote actie', daar sta je nog steeds achter?

Jozef

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 18:59:022-3 wagenlengte's?? echt niet, dr is één camerastandpunt waar dat misschien zo lijkt, maar bij het frontale standpunt kun je met behulp van markeringen op en langs de baan wel zien dat Maldonado vrijwel aan de staart van Gutierrez zat.

Lol, ik stel je voor om nog eens te kijken. Op het moment dat Guti net over de lijn van de pit exit is, zijn het echt 2-3 wagenlengtes. Van neus tot neus genomen, uiteraard. Dat Maldonado dan vervolgens veel te laat remt, kun je Guti niet aanrekenen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 19:23:21
Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 18:59:022-3 wagenlengte's?? echt niet, dr is één camerastandpunt waar dat misschien zo lijkt, maar bij het frontale standpunt kun je met behulp van markeringen op en langs de baan wel zien dat Maldonado vrijwel aan de staart van Gutierrez zat.

Lol, ik stel je voor om nog eens te kijken. Op het moment dat Guti net over de lijn van de pit exit is, zijn het echt 2-3 wagenlengtes. Van neus tot neus genomen, uiteraard. Dat Maldonado dan vervolgens veel te laat remt, kun je Guti niet aanrekenen.
ok, 2 zijn het er misschien net, misschien net niet. Waar ik wel zeker van ben is dat Maldonado niet te laat remt en de bocht precies zo neemt als de bedoeling was (afgezien van de crash natuurlijk). De STR die achter hem de pits uitkomt doet precies hetzelfde, die bocht kun je vanaf de binnenkant niet anders nemen, je schiet met de voorkant sowieso een stukje voorbij aan de normale apex. Verder neem ik het Guti ook niet zozeer kwalijk, maar een meer ervaren coureur was dit niet zo snel overkomen denk ik. Dat was bv ook het verschil in Monaco tussen Maldonado en Schumacher, die beiden aan de binnenkant werden aangevallen door Hamilton, de één stuurt wel blind in, de ander kan nog net corrigeren.

0634

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 19:14:14
Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 19:10:39
Prima als jij het zo leest. Ik heb alles gezegd.
en dat 'zelden zo'n idiote actie', daar sta je nog steeds achter?

Ja.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 19:36:52Waar ik wel zeker van ben is dat Maldonado niet te laat remt en de bocht precies zo neemt als de bedoeling was (afgezien van de crash natuurlijk).
Je kunt de "afgezien van de crash" wel tussen haakjes zetten, maar dat is natuurlijk de essentie van de kwestie. Als er iemand voor je rijdt kun je niet de bocht nemen zoals je anders zou doen, er rijdt namelijk al iemand.

En zoals anderen het al hebben gezegd: er is niks mis mee om je plek te verdedigen als je uit de pits komt (ergo: je ligt voor maar je moet verdedigen omdat je een lagere snelheid meeneemt uit de pits), maar de meesten van ons vinden het wél verkeerd als je al met een achterstand uit de pits komt en dan probeert aan te vallen op nieuwe banden.

Gerard

waar gaat het over zeg. OMG
Als die Maldo nou voor het eerst een crash had, 
Maar elke race is er wel wat met die gozer!

Hij zat gewoon fout, hij reed niet vòor Esteban, dus hij had het recht niiet daar te rijden

Als hij de intentie had in te halen was het helemaal dom, aangezien Maldo op nieuwere banden met een DRS er makkelijk voorbij had gereden, als was dat dan 2 bochten verder

Breaktest

Ik vind het iets te makkelijk dit geheel in de schoenen van Maldonado te schuiven. Gutierrez is Maldonado op de streep al voorbij en heeft een hogere topsnelheid. Hij verwacht waarschijnlijk bij de bocht helemaal los te zijn van Maldonado en blijft dus op de ideale lijn. Maar hij vergeet 1 ding: door zijn lagere top heeft Maldonado ook een kortere remweg, dus moet je rekening met het scenario houden dat je nog niet van hem af bent. En dat gebeurde dus. Natuurlijk kun je gokken op een 'back off' van je tegenstander, maar gezien het haantjesgedrag van F1 rijders in zijn algemeenheid (en die van Maldonado in het bijzonder) is een vrij naieve gok. Vervolgens gaat het er dus om: hoe intelligent ben je als rijder?
De buitenrijder kan misschien wel in zijn recht staan, maar wat doe je daar mee? Een meer ervaren rijder als Alonso zou waarschijnlijk zijn knopen tellen en een iets wijdere lijn kiezen in de wetenschap dat zich bij de volgende bocht een nieuwe kans voordoet. Beter punten en een geknakt ego dan trots met lege handen naast de baan.

Figge

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 13:32:30
Ik vind het iets te makkelijk dit geheel in de schoenen van Maldonado te schuiven. Gutierrez is Maldonado op de streep al voorbij en heeft een hogere topsnelheid. Hij verwacht waarschijnlijk bij de bocht helemaal los te zijn van Maldonado en blijft dus op de ideale lijn. Maar hij vergeet 1 ding: door zijn lagere top heeft Maldonado ook een kortere remweg, dus moet je rekening met het scenario houden dat je nog niet van hem af bent. En dat gebeurde dus. Natuurlijk kun je gokken op een 'back off' van je tegenstander, maar gezien het haantjesgedrag van F1 rijders in zijn algemeenheid (en die van Maldonado in het bijzonder) is een vrij naieve gok. Vervolgens gaat het er dus om: hoe intelligent ben je als rijder?
De buitenrijder kan misschien wel in zijn recht staan, maar wat doe je daar mee? Een meer ervaren rijder als Alonso zou waarschijnlijk zijn knopen tellen en een iets wijdere lijn kiezen in de wetenschap dat zich bij de volgende bocht een nieuwe kans voordoet. Beter punten en een geknakt ego dan trots met lege handen naast de baan.

Zo heb ik het in het verleden ook wel eens voor Pastor opgenomen. Maar je zal naar 4 jaar toch ook moeten inzien dat deze man niet kan leren van zijn fouten. Hij is simpelweg te vaak betrokken bij dit soort incidenten. En helaas ook te vaak in de rol als veroorzaker. Mijn mening is dat Pastor de eerste rijder zal zijn die de 12 strafpunten zal binnen hengelen. Dit jaar nog.

Kootje

@Breaktest,

Gutiérez reed ook 'n wijdere lijn, dus ik snap je punt niet helemaal. ::)

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 13:32:30
Ik vind het iets te makkelijk dit geheel in de schoenen van Maldonado te schuiven. Gutierrez is Maldonado op de streep al voorbij en heeft een hogere topsnelheid. Hij verwacht waarschijnlijk bij de bocht helemaal los te zijn van Maldonado en blijft dus op de ideale lijn. Maar hij vergeet 1 ding: door zijn lagere top heeft Maldonado ook een kortere remweg, dus moet je rekening met het scenario houden dat je nog niet van hem af bent. En dat gebeurde dus. Natuurlijk kun je gokken op een 'back off' van je tegenstander, maar gezien het haantjesgedrag van F1 rijders in zijn algemeenheid (en die van Maldonado in het bijzonder) is een vrij naieve gok. Vervolgens gaat het er dus om: hoe intelligent ben je als rijder?
De buitenrijder kan misschien wel in zijn recht staan, maar wat doe je daar mee? Een meer ervaren rijder als Alonso zou waarschijnlijk zijn knopen tellen en een iets wijdere lijn kiezen in de wetenschap dat zich bij de volgende bocht een nieuwe kans voordoet. Beter punten en een geknakt ego dan trots met lege handen naast de baan.


Sorry, maar dit is quatsch! Maldonado had het overzicht. Maar kennelijk niet het verstand om Gutierrez te laten gaan en in zijn slipstream te duiken?


Esteban gokte nergens op, want hij haalde al een wijdere lijn aan. Pastor begreep het wéér eens niet en rijdt gewoon dom bij de Sauber naar binnen!


En ja, Pastor heeft zijn verleden mee, maar hij blijft ook na vier jaar dit soort domme dingen doen. Geef niet...crashkoningen horen ook bij de F1, maar ga die vent niet verdedigen als hij overduidelijk is de fout gaat.

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 10 april 2014 - 14:21:26
Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 13:32:30
Ik vind het iets te makkelijk dit geheel in de schoenen van Maldonado te schuiven. Gutierrez is Maldonado op de streep al voorbij en heeft een hogere topsnelheid. Hij verwacht waarschijnlijk bij de bocht helemaal los te zijn van Maldonado en blijft dus op de ideale lijn. Maar hij vergeet 1 ding: door zijn lagere top heeft Maldonado ook een kortere remweg, dus moet je rekening met het scenario houden dat je nog niet van hem af bent. En dat gebeurde dus. Natuurlijk kun je gokken op een 'back off' van je tegenstander, maar gezien het haantjesgedrag van F1 rijders in zijn algemeenheid (en die van Maldonado in het bijzonder) is een vrij naieve gok. Vervolgens gaat het er dus om: hoe intelligent ben je als rijder?
De buitenrijder kan misschien wel in zijn recht staan, maar wat doe je daar mee? Een meer ervaren rijder als Alonso zou waarschijnlijk zijn knopen tellen en een iets wijdere lijn kiezen in de wetenschap dat zich bij de volgende bocht een nieuwe kans voordoet. Beter punten en een geknakt ego dan trots met lege handen naast de baan.


Sorry, maar dit is quatsch! Maldonado had het overzicht. Maar kennelijk niet het verstand om Gutierrez te laten gaan en in zijn slipstream te duiken?


Esteban gokte nergens op, want hij haalde al een wijdere lijn aan. Pastor begreep het wéér eens niet en rijdt gewoon dom bij de Sauber naar binnen!


En ja, Pastor heeft zijn verleden mee, maar hij blijft ook na vier jaar dit soort domme dingen doen. Geef niet...crashkoningen horen ook bij de F1, maar ga die vent niet verdedigen als hij overduidelijk is de fout gaat.
Ik verdedig Maldonado niet maar constateer dat Gutierrez het ook iets handiger had kunnen aanpakken. En die wijdere lijn daar zijn de meningen over verdeeld; ik vind dat ie behoorlijk voor de apex gaat. Maldonado zit al flink op de curbs. 
PS ik ben geen fan van de man, maar vind het niet erg dat er zulke malloten zijn. F1 zie ik ook meer als een circus.  Aan wie moeten we ons dan ergeren?

Gerard

;D Circus
Waar is Bassie dan? ;)