Bahrein :Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:06:07

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
27 (93.1%)
Bianchi
2 (6.9%)
sutil
0 (0%)
iemand anders namelijk. ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Kootje

Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:15:59
Overigens vind ik dat Mercedes ook wel genoemd mag worden. Hamilton en Rosberg waren even snel dus vind ik het onterecht dat ze de twee kemphanen strategisch uit elkaar halen. Nu hadden ze domme pech dat door de Safety Car het toch kwam tot een duel maar dat Mercedes hier een confrontatie probeerde te mijden was (mij) duidelijk. Ondanks dat ik het wel begrijp is Mercedes snel genoeg om dit niet te hoeven. Om Rosberg zo te piepelen vind ik dan ook onnodig!

Ze probeerden idd 'n einde te maken aan het rechtstreekse duel en gezien de wijze waarop dat duel gevoerd werd, kan ik me dat sowieso al zeer goed indenken. Maar wie zegt dat Rosberg gepiepeld werd zonder de SC? Ik durf het wel aan dat Nico de race uit had gereden op de harde band, terwijl Lewis nog moest wisselen. Kans was dan erg groot dat Nico voor Lewis op de baan terecht was gekomen, en zelfs 'n zekerheid gezien de minimale achterstand die hij had ten tijde vd SC. Nu geef ik direct toe dat ze dat niet voorzien hadden, aangezien de hardere band sneller was dan verwacht, maar toch .... de kans was er sowieso.

Perton

In de NASCAR hebben ze races dat ze van te voren zeggen: oja in de 50e ronde komt er neutralisatie. Dus safety cars in de NASCAR moet je maar negeren.

Wings

Kootje: zo had ik het nog niet bekeken. Misschien zet ik inderdaad wel zwaar in maar was gewoon teleurgesteld.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:18:10
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:10:02
ECHTER: dankzij Maldonado hebben we wel een geweldig einde van de race gehad _O_

En daarom zou ik bijna voor Biancji gegaan zijn. Die deed het echter niet onder 'n blauwe vlag, dus kan ik dat in alle eerlijkheid niet maken.




Overigens wel weer zo heerlijk ironisch dat Mallenado de laatste paar dagen volop verdedigt werd hier op het forum en prompt ..... ;D
zul je altijd zien. Maar hij reed tot het incident wel een keurige race. En ik vond het nou ook weer niet zo heel schokkend, Guttierez had ook wel wat meer ruimte kunnen laten. Neemt niet weg natuurlijk dat Maldonado daar niks te zoeken had.

Maikel0230

Maldonado, point final, man man wat een fout, dit verdient wat mij betreft zeker 5 a 6 strafpunten voor zijn licentie.

Het ging net zo goed, zijn pace was redelijk en dan verneukt ie het weer op zijn pastors.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:28:03
Kootje: zo had ik het nog niet bekeken. Misschien zet ik inderdaad wel zwaar in maar was gewoon teleurgesteld.

Begrijpelijk.
Voor ons fans was het dan ook geen leuke beslissing. Gelukkig gooide de SC roet in het eten zodat het gevecht zich toch doorzette.

supersteven

Citaat

In de NASCAR hebben ze races dat ze van te voren zeggen: oja in de 50e ronde komt er neutralisatie. Dus safety cars in de NASCAR moet je maar negeren.





das waar ook
ik had al iets gelezen de officials gewoon verliefd zijn op de safety-car. ;)

dus zo erg is hier nog niet(al is het op momenten op het randje)(hopelijk kreeg ik geen FIA straf voor ongeoorloofd vergelijken van categoriƫn)
let the sunshine shine in your heart

Perton

Verschil is natuurlijk dat NASCAR op ovals rijdt.



Dit is weliswaar geen NASCAR, maar het geeft toch aan hoe vervelend kleine brokstukken op een oval zijn... Ik vind dat er van alles mis is met NASCAR, maar dat ze zo gek zijn op neutralisaties na kleine incidenten, is iets wat gewoon inherent is aan de circuits waar ze op rijden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:51:52
Verschil is natuurlijk dat NASCAR op ovals rijdt.



Dit is weliswaar geen NASCAR, maar het geeft toch aan hoe vervelend kleine brokstukken op een oval zijn... Ik vind dat er van alles mis is met NASCAR, maar dat ze zo gek zijn op neutralisaties na kleine incidenten, is iets wat gewoon inherent is aan de circuits waar ze op rijden.


Klopt helemaal..wij zijn geen ovals gewend, dus komen die neutralisaties raar op ons over. Die 'Yanks' weten heus wel wat ze doen...

Perton

Alleen de competition cautions (die ze soms van te voren aankondigen) om het veld bij elkaar te brengen vind ik compleet onzinning. Maar de 'echte' neutralisaties zijn gewoon erg logisch.

Sabai

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:55:51
Alleen de competition cautions (die ze soms van te voren aankondigen) om het veld bij elkaar te brengen vind ik compleet onzinning. Maar de 'echte' neutralisaties zijn gewoon erg logisch.

Amerikanen willen actie en sensatie dus kunstmatige ingrepen zijn geen taboe daar.

Perton

Dat zeg ik. En dat ik ze onzinnig vind :P

Sabai


Wallie

Maldonado wat een pannenkoek. Ik vind hem er met een 10sec stop/go nog goed van af komen.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Maikel0230

Citaat van: Wallie op 06 april 2014 - 20:27:06
Maldonado wat een pannenkoek. Ik vind hem er met een 10sec stop/go nog goed van af komen.

http://www.gppits.net/nieuws/drie_straffen_voor_maldonado/

Voor de discussie over die straffen verwijs ik jullie naar het Bahrein topic ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25