Bahrein :Man van de race!

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:02:50

« vorige - volgende »

Man van de race?

Hamilton
5 (17.2%)
Rosberg
1 (3.4%)
Hamilton en Rosberg
8 (27.6%)
Perez
4 (13.8%)
Hulkenberg
1 (3.4%)
Ricciardo
7 (24.1%)
Vettel
1 (3.4%)
Massa
2 (6.9%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Jehoentelaar

Weet niet. We hebben in het verleden op andere fora wel doorgeslagen definitiediscussies gehad, maar het gaat hier toch echt om de 'man' van de race. Anders kan ik straks het halve veld wel in één optie verwerken, omdat ze allemaal aardig gereden hebben.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2014 - 19:25:16
Weet niet. We hebben in het verleden op andere fora wel doorgeslagen definitiediscussies gehad, maar het gaat hier toch echt om de 'man' van de race. Anders kan ik straks het halve veld wel in één optie verwerken, omdat ze allemaal aardig gereden hebben.
toch heeft die optie de meeste stemmen ;) ach ja, voor een keertje moet het kunnen, maar wat mij betreft ook gewoon één coureur per optie.

Jozef

Ik vermoed dat indien die optie er niet was geweest, Hamilton hier met twee vingers in de neus tot man van de race gebombardeerd zou zijn. Nu lijkt het alsof Ricciardo met de meeste stemmen gaat lopen... Wordt een lastig zaakje voor degene die straks in november het seizoensklassement gaat opstellen voor GPPits.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 01:26:00
Ik vermoed dat indien die optie er niet was geweest, Hamilton hier met twee vingers in de neus tot man van de race gebombardeerd zou zijn. Nu lijkt het alsof Ricciardo met de meeste stemmen gaat lopen... Wordt een lastig zaakje voor degene die straks in november het seizoensklassement gaat opstellen voor GPPits.
gewoon die stemmen delen door 2 en bij Rosberg en Hamilton optellen. En dan staat Hamilton ook gewoon duidelijk bovenaan. Dat het beeld mogelijk een beetje vertekend, tja, maar hoeveel belang wordt er uberhaupt aan zo'n poll gehecht??

0634

Ik sta er die dag altijd vroeg voor op, hoor.

Kootje

Citaat van: Jozef op 08 april 2014 - 01:26:00
Ik vermoed dat indien die optie er niet was geweest, Hamilton hier met twee vingers in de neus tot man van de race gebombardeerd zou zijn. Nu lijkt het alsof Ricciardo met de meeste stemmen gaat lopen... Wordt een lastig zaakje voor degene die straks in november het seizoensklassement gaat opstellen voor GPPits.

Als die optie er niet was geweest, had ik serieus niet geweten op wie ik had moeten stemmen. ::)

Breaktest

Beetje laat, maar bij nader inzien wil ik Massa uitroepen tot man van de race, en wel omdat hij de juiste inschatting maakte, verkapte teamorders negeerde en zo de racerij een dienst bewees. Overigens om dezelfde reden gaan mijn complimenten naar Mercedes, in dit geval door zich afzijdig te houden.

Kootje

Welke verkapte teamorders? Volgens mij ben je in de war met Maleisië. ???

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 12:15:57
Beetje laat, maar bij nader inzien wil ik Massa uitroepen tot man van de race, en wel omdat hij de juiste inschatting maakte, verkapte teamorders negeerde en zo de racerij een dienst bewees. Overigens om dezelfde reden gaan mijn complimenten naar Mercedes, in dit geval door zich afzijdig te houden.


Dit gaat vast om Maleisië...maar zeg eens. Hoe heeft die Bottas op verse banden geholpen?

Breaktest

Citaat van: Kootje op 10 april 2014 - 13:52:11
Welke verkapte teamorders? Volgens mij ben je in de war met Maleisië. ???
O1. Nou dan ben ik helemaal laat!  :o

Perton

Ik vind het nog steeds dom dat Williams in Bahrein geen teamorders heeft toegepast overigens. Begrijpelijk, na Maleisië, maar dom. Ze hadden Bottas voor Massa weg moeten halen zodat ie weg kon rijden bij de Force India's.

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 14:21:45
Citaat van: Kootje op 10 april 2014 - 13:52:11
Welke verkapte teamorders? Volgens mij ben je in de war met Maleisië. ???
O1. Nou dan ben ik helemaal laat!  :o
Nee, het was toch Bahrein. Tegen het eind van de race consolideerde Massa positie en kwam Bottas geleidelijk aan naderbij omdat ie wat versere banden had. Daarvoor reed Hulkenberg of Vettel, maar toch wel net buiten bereik voor beide Williamsen.  Ook toen kwam er een radioboodschap "Bottas is faster than You". Ik meen zelfs dat Massa nog iets terug zei, zo iets als "But not fast enough to overtake."
en hij gaf verder geen krimp. En juist met Maleisie in het geheugen vind ik dat wel stoer van Massa.

Kootje

Oke .... die heb ik dan blijkbaar gemist.  :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 april 2014 - 15:26:30
Oke .... die heb ik dan blijkbaar gemist.  :-\


Heb ik dan ook gemist... :o

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 15:18:15
Citaat van: Breaktest op 10 april 2014 - 14:21:45
Citaat van: Kootje op 10 april 2014 - 13:52:11
Welke verkapte teamorders? Volgens mij ben je in de war met Maleisië. ???
O1. Nou dan ben ik helemaal laat!  :o
Nee, het was toch Bahrein. Tegen het eind van de race consolideerde Massa positie en kwam Bottas geleidelijk aan naderbij omdat ie wat versere banden had. Daarvoor reed Hulkenberg of Vettel, maar toch wel net buiten bereik voor beide Williamsen.  Ook toen kwam er een radioboodschap "Bottas is faster than You". Ik meen zelfs dat Massa nog iets terug zei, zo iets als "But not fast enough to overtake."
en hij gaf verder geen krimp. En juist met Maleisie in het geheugen vind ik dat wel stoer van Massa.
ik kan het me net als anderen niet herinneren en het is ook niet in het radio transcript terug te vinden waarin alle uitgezonden radiomessages staan. http://www.f1fanatic.co.uk/2014/04/09/2014-bahrain-grand-prix-team-radio-transcript/
Lijkt me ook stug dat Williams dat geroepen heeft een week na Maleisië. Mochten ze ooit Massa nog weer aan de kant willen laten gaan zullen ze die tekst toch niet weer gebruiken??