Bahrein :Man van de race!

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:02:50

« vorige - volgende »

Man van de race?

Hamilton
5 (17.2%)
Rosberg
1 (3.4%)
Hamilton en Rosberg
8 (27.6%)
Perez
4 (13.8%)
Hulkenberg
1 (3.4%)
Ricciardo
7 (24.1%)
Vettel
1 (3.4%)
Massa
2 (6.9%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

0634

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:52:30
Vettel mistte halverwege de race sowieso DRS, geen idee of zich dat hersteld heeft, maar lijkt me duidelijk dat Vettel niet de auto had die Red Bull hem normaal moet kunnen leveren.

Aan het eind van de race deed het in ieder geval wel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 20:48:15
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 19:51:10
als je het niet erg vind hecht ik toch wat meer waarde aan de verklaring van Vettel. En ik zou toch liever een vleugeltje missen dan een stukje vermogen

Ik heb hem nergens vermogen zien verliezen. Liep op de rechte stukken net zo hard als ricciardo. Hij zei ook dat zn DRS niet werkte, maar die deed het ook gewoon. Ik zeg niet dat het allemaal niet zo was, maar als het even niet lukt, is het wel meteen aan de bel trekken bij Vettel.
tja, als je n probleem hebt, dan heb je n probleem. Hij stond gewoon vrolijk de pers te woord hoor en had het specifiek over een power tekort tov Ricciardo.

0634

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 20:00:13
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:57:13
Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:52:30
Vettel mistte halverwege de race sowieso DRS, geen idee of zich dat hersteld heeft, maar lijkt me duidelijk dat Vettel niet de auto had die Red Bull hem normaal moet kunnen leveren.

Dat mistte hij omdat Kimi de pits in was gegaan en Button (dacht ik) meer dan 'n seconde voor hem reed. Olav pikte dat goed op en deed er nog lacherig over. Zo van: Ja, hij is ook niet gewend DRS te hebben omdat hij gewend is op kop te rijden. Hij weet gewoon niet dat het alleen werkt als je binnen 'n seconde van je voorganger zit.  ;D
volgens mij zei Vettel op RTL dat ie in de eerste stint geen DRS had. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal goed heb meegekregen.

Dat kan natuurlijk. Ik zag op het eind dat het wel werkte. Daarvoor zou het misschien niet hebben kunnen werken.

Kootje

Citaat van: Gerard op 06 april 2014 - 20:48:35
Vettel zie over de boardradio dat zn DRS niet werkte...

Nogmaals:
Dat zei hij op het moment dat Kimi de pits in was gegaan en (ik dacht) Button ruim 'n seconde voorsprong op hem had. Dus mocht hij het idd over DRS gehad hebben, dan hoorde dat ook niet te werken. De rest vd race werkte z'n DRS echter naar behoren.

Zelf denk ik echter dat hij geen DRS maar ERS zei, wat onderstreept wordt door zijn geklaag over 'n tekort aan vermogen en 'n niet optimaal werkende MGU-K zoals ook al eerder besproken is. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 21:05:49
Citaat van: Gerard op 06 april 2014 - 20:48:35
Vettel zie over de boardradio dat zn DRS niet werkte...

Nogmaals:
Dat zei hij op het moment dat Kimi de pits in was gegaan en (ik dacht) Button ruim 'n seconde voorsprong op hem had. Dus mocht hij het idd over DRS gehad hebben, dan hoorde dat ook niet te werken. De rest vd race werkte z'n DRS echter naar behoren.

Zelf denk ik echter dat hij geen DRS maar ERS zei, wat onderstreept wordt door zijn geklaag over 'n tekort aan vermogen en 'n niet optimaal werkende MGU-K zoals ook al eerder besproken is. ;)
Zou goed kunnen, Kootje. Maar persoonlijk heb ik geen snelheidsverschil gezien op het rechte stuk, maar wie weet. Ik weet niet of we ergens de topsnelheden per ronde kunnen teruglezen?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 21:05:49
Citaat van: Gerard op 06 april 2014 - 20:48:35
Vettel zie over de boardradio dat zn DRS niet werkte...

Nogmaals:
Dat zei hij op het moment dat Kimi de pits in was gegaan en (ik dacht) Button ruim 'n seconde voorsprong op hem had. Dus mocht hij het idd over DRS gehad hebben, dan hoorde dat ook niet te werken. De rest vd race werkte z'n DRS echter naar behoren.

Zelf denk ik echter dat hij geen DRS maar ERS zei, wat onderstreept wordt door zijn geklaag over 'n tekort aan vermogen en 'n niet optimaal werkende MGU-K zoals ook al eerder besproken is. ;)
het uitzenden van de boordradio's loopt wel  altijd een stukje achter.

Tuesday

in t Duits, maar er was dus wel degelijk een probleem met zn DRS:

In der Anfangsphase des Rennens hatte Vettel Probleme mit einem streikenden DRS. "Das war eigentlich nur im ersten Abschnitt des Rennens. Danach hat es gut funktioniert", schränkt der Weltmeister ein und will seinen gebremsten Vorwärtsdrang in der zweiten Rennhälfte nicht auf den verstellbaren Heckflügel schieben.

0634

In het begin? Maar dat boordradio gedoe was toch veel later?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 21:29:02
In het begin? Maar dat boordradio gedoe was toch veel later?
volgens mij was dat ook in de eerste stint.

Kootje

@Jeroen,

Heb ik ook niet gezien, maar heb 'm er wel meermaals over gehoord.


@Tuesday,

Die boordradio's komen idd later, maar geen 12 rondjes later. Daar zit hooguit één rondje tussen, en dat is al veel. Het was weliswaar in de eerste stint, maar wel ver achterin de eerste stint aangezien Kimi net naar binnen was en z'n eigen stop niet veel later kwam. Maar goed ... als Vettel dat Duitse stukkie idd gezegd heeft, dan zal het toch DRS geweest zijn. Echter vind ik het dan wel vreemd dat hij dat A: pas zo laat meld, en B: hij duidelijk zei ANYMORE wat dus inhoud dat het wel degelijk gewerkt heeft. Het hele eerste stint verhaal geloof ik dan ook niet in.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 21:36:55
@Jeroen,

Heb ik ook niet gezien, maar heb 'm er wel meermaals over gehoord.


@Tuesday,

Die boordradio's komen idd later, maar geen 12 rondjes later. Daar zit hooguit één rondje tussen, en dat is al veel. Het was weliswaar in de eerste stint, maar wel ver achterin de eerste stint aangezien Kimi net naar binnen was en z'n eigen stop niet veel later kwam. Maar goed ... als Vettel dat Duitse stukkie idd gezegd heeft, dan zal het toch DRS geweest zijn. Echter vind ik het dan wel vreemd dat hij dat A: pas zo laat meld, en B: hij duidelijk zei ANYMORE wat dus inhoud dat het wel degelijk gewerkt heeft. Het hele eerste stint verhaal geloof ik dan ook niet in.
hij zegt ook niet dat het de hele eerste stint niet gewerkt heeft

Kootje

Klopt, kan ook aan z'n woordkeuze liggen. Ik had iig voor "einige runden" gekozen ipv "ersten abschnitt" ;)

0634

Perez maar 2 stemmen... ik heb zelf ook niet op hem gestemd hoor, maar vind het toch wel bijzonder knap wat hij presteerde vandaag. Vorig jaar verguist, niet helemaal terecht in mijn ogen, en nu een podium met het 'nietige' (tov McLaren) Force India. En Hulk het nakijken gegeven. Goed gedaan van Sergio. Heel knap.

T.Nuvolari

Massa gestemd. Zijn start, waaauuuww, en zijn race waren als in zijn beste dagen. Klote dat de safetycar roet in het eten gooide.

Kootje

Die start was idd waanzinnig, dacht ff dat het 'n valse was.  :o