Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Figge

Ik denk dat Hulkenberg een beetje zn momentum kwijt is. Ik vrees voor hem dat zn kans voor de echte top weg is. Oorzaak Ricciardo heeft zn rol als toekomstig kampioen overgenomen. En daarnaast neemt Bottas ook die rol in.

Jozef

Een jaar geleden waarschuwde ik al dat Hülkenberg snel de nieuwe Heidfeld zou worden als hij geen winnende auto kan vinden. Ik denk dat dit ondertussen in een vergevorderd stadium zit. Na 69 races is het nog steeds wachten op een eerste podiumplaats. In 2015 is er een waterkansje op promotie naar McLaren maar als dat niet lukt, kun je hem wel schrappen van het lijstje "toekomstige wereldkampioenen".

FolkertE

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 13:37:37
Een jaar geleden waarschuwde ik al dat Hülkenberg snel de nieuwe Heidfeld zou worden als hij geen winnende auto kan vinden. Ik denk dat dit ondertussen in een vergevorderd stadium zit. Na 69 races is het nog steeds wachten op een eerste podiumplaats. In 2015 is er een waterkansje op promotie naar McLaren maar als dat niet lukt, kun je hem wel schrappen van het lijstje "toekomstige wereldkampioenen".
Dat heb ik inderdaad ook al een tijdje geleden gezegd, een erg goede coureur, maar kennelijk niet aantrekkelijk genoeg voor de grote teams. En er gaan nu steeds meer jaar voor bij en de tijd begint toch wel een beetje te dringen. Al kan het nog altijd, zie Button die na 9 jaar als nog wereld kampioen werd. Maar op een gegeven moment ben je over je top heen. Dus afschrijven als toekomstig wereld kampioen wil ik hem niet, maar de kans begint wel steeds kleiner te worden.

Jehoentelaar

Je weet inderdaad nooit hoe dingen lopen, maar er vanuit gaande dat we niet binnen enkele jaren weer een enorme technische ommezwaai meemaken, denk ik dat Hülkenberg zijn kans nu wel is geweest. Ricciardo en Bottas zijn wat mij betreft de namen die de huidige reeks dertigers op termijn kunnen 'vervangen', aangevuld door een verdwaalde verrassing en wat volk wat nu nog in lagere klassen rondrijdt.

Hamilton#44

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 13:37:37
Een jaar geleden waarschuwde ik al dat Hülkenberg snel de nieuwe Heidfeld zou worden als hij geen winnende auto kan vinden. Ik denk dat dit ondertussen in een vergevorderd stadium zit. Na 69 races is het nog steeds wachten op een eerste podiumplaats. In 2015 is er een waterkansje op promotie naar McLaren maar als dat niet lukt, kun je hem wel schrappen van het lijstje "toekomstige wereldkampioenen".

McLaren heeft verklaard heb ik ergens gelezen dat ze Hulkenberg niet genomen hebben omdat hij te lang en dus zwaar is. Dat is zijn handicap. Anders had hij dit jaar zeker bij een (kwa budget) topteam gezeten.

Jozef

Dat verhaal deed inderdaad de ronde maar Bottas is ook lang en zwaar volgens mij, en is Ricciardo ook niet lang (waarschijnlijk korter dan Webber, maar toch)? Vind het dus niet helemaal een sluitend verhaal eerlijk gezegd.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 15:10:01
Dat verhaal deed inderdaad de ronde maar Bottas is ook lang en zwaar volgens mij, en is Ricciardo ook niet lang (waarschijnlijk korter dan Webber, maar toch)? Vind het dus niet helemaal een sluitend verhaal eerlijk gezegd.
Is dat zo? Ik dacht dat Bottas relatief klein was.

Jehoentelaar

Bottas is volgens mij inderdaad niet erg groot.

Hamilton#44

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 15:10:01
Dat verhaal deed inderdaad de ronde maar Bottas is ook lang en zwaar volgens mij, en is Ricciardo ook niet lang (waarschijnlijk korter dan Webber, maar toch)? Vind het dus niet helemaal een sluitend verhaal eerlijk gezegd.

Dat zeg ik ook niet maar het is wel een feit dat kleine (lichte) coureurs een voordeel hebben ten opzichte van langere coureurs zoals ze de regels niet veranderen.
Een topteam zoals McLaren heeft keus zat dus waarom zouden ze dan Hulkenberg nemen en de hele auto moeten aanpassen? Ze zullen bij het ontwerp van de 2014 auto rekening gehouden hebben met een coureur van een x lengte en x gewicht met een bepaalde kleine marge daarin. Hulkenberg zal dan niet binnen de marge gezeten hebben.
Dus namen ze Magnussen, dat lijkt mij logisch verhaal.

Of nu moet blijken dat Maqnussen exact zolang en zwaar is.  ;D

Hamilton#44

Massa moet sowieso weg, die is na zijn crash nooit meer de oude geweest spijtig.

Hij houdt nu bij Williams alleen maar een stoeltje bezet waar anders een jonge hond kan zitten.

Hij zal niet meer beter worden, alleen slechter.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 29 juli 2014 - 15:20:00
Bottas is volgens mij inderdaad niet erg groot.


Er is een foto waar Massa en Bottas samen op staan...een klein verschil in het voordeel van Bottas qua lengte. n Massa geldt ook als de lichtste coureur van de grid.



Wings

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 15:10:01
Dat verhaal deed inderdaad de ronde maar Bottas is ook lang en zwaar volgens mij, en is Ricciardo ook niet lang (waarschijnlijk korter dan Webber, maar toch)? Vind het dus niet helemaal een sluitend verhaal eerlijk gezegd.

Nee. Bottas en Ricciardo zijn iets groter dan 170 centimeter.s, Hülkenberg volgens mij 185 centimeters. En wat het gewicht betreft, ik kan me herinneren dat Ricciardo flink heeft moeten afvallen. Dus er zal toch wel een kern van waarheid inzitten.

Hamilton#44

http://www.formula1.com/news/features/2014/4/15664.html

Hier een interessant artikel waar het huidige belang van rijdersgewicht wordt uitgelegd.

Sommige zwaardere coureurs drogen zichzelf zelfs uit voor kwalificatie om een kilo lichter te zijn.

De lichtste coureur is Massa (59 kg), de twee zwaarste Sutil en Hulkenberg (75 kg).
Dat scheelt 16 kg, volgens berekeningen kost elke 10 kg extra 3 a 4 tiende per ronde op een baan als Maleisie (5,4 km). Dat is een bijhoorlijke handicap als je ervan uit gaat dat de top 11 daar dit jaar binnen een seconde zat in de kwalificatie.

FolkertE

Citaat van: Hamilton#44 op 29 juli 2014 - 15:28:16
Massa moet sowieso weg, die is na zijn crash nooit meer de oude geweest spijtig.

Hij houdt nu bij Williams alleen maar een stoeltje bezet waar anders een jonge hond kan zitten.

Hij zal niet meer beter worden, alleen slechter.
Hij heeft nog wel snelheid, maar hij is een beetje een zuurpruim geworden en heeft altijd wel iets. Word toch wel te kijk gezet door Bottas. In Oostenrijk stond hij zelfs op pole. Ik had gehoopt dat hij bij Williams weer wat tot leven zou komen, maar tot nu toe is dat helaas niet gelukt.

Dimensie

Citaat van: Hamilton#44 op 29 juli 2014 - 15:28:16
Massa moet sowieso weg, die is na zijn crash nooit meer de oude geweest spijtig.

Hij houdt nu bij Williams alleen maar een stoeltje bezet waar anders een jonge hond kan zitten.

Hij zal niet meer beter worden, alleen slechter.
Die jonge hond Bottas zit er toch al?
Eigenlijk hebben ze nu een topwagen waar een Alonso of een Hamilton wedstrijden mee zou winnen.