Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Natuurlijk zijn vijf (of meer) kampioenen op een grid commercieel enorm interessant. Dat is hier al in viervoud uitgelegd, dus ik snap niet waarom dat een argument is om een andere mening over dit onderwerp te bediscussiëren. En de heren willen ook allemaal geld verdienen, want het blijven mensen. Maar het zijn wel een aantal coureurs die verrekte goed kunnen sturen. Je kunt niet elk jaar een nieuw toptalent laten debuteren, want zoveel nieuwe toptalenten zijn er simpelweg niet (en met elke eerste de beste de gok wagen à la Räikkönen gaat ook veel te ver). En wat moeten we dan? De categorie Adrian Sutil laten doorstromen naar de topteams? Dan krijg je vroeg of laat andere racewinnaars, maar moeten we daar blij van worden?

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 23:38:01
Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 22:36:03
Sorry, ik begrijp dat je niet van 33-jarige kampioenen houdt en dat is je goed recht, maar waar slaan dit soort dingen op?

Button, Alonso, Raikkonen zijn nog niet eens 35. Kunnen nog uitstekend mee. Bewijzen constant nog tot de besten te behoren. Ik heb respect voor dat soort grootheden en vedettes. Zij geven deze sport al jaren kleur. Wat heeft Nigel Mansell daar in godsnaam mee te maken?

Slaat nergens op.

Ik kan ook wel jouw smeekbedes tot meer rookies gaan overdrijven door te zeggen dat we misschien Max Verstappen al moeten laten debuteren, maar zullen we het serieus houden hier of zullen we er een flauwe klucht van gaan maken met stompzinnige vergelijkingen?

Jouw topic. Jouw keuze.
He Jeroen, nu vind ik je toch een slechte verstaander. Ik heb duidelijk genoeg gemaakt dat het mij niet zo zeer om de leeftijd gaat, maar om de tijdsduur die men in de F1 doorbrengt. Ik de praktijk kom je dan al snel bij dertig plussers uit, maar van mij mag iemand best op zijn veertigste debuteren. Maar over 10 jaar zit Alonso 24 jaar in het vak - en dat terwijl de man zelf al twee jaar geleden erkende op zijn hoogtepunt te zijn en voor zijn dertigste dacht uit te stappen. Ik ben gewoon uitgekeken op die mensen.
Ik heb geen zin om het uit te zoeken en moet een beetje op mijn gevoel afgaan, maar volgens mij zagen we de afgelopen pakweg vijf jaar een startgrid  met de langste gemiddelde F1 carrière in de F1 historie. Je kunt dit gooien op een gouden generatie met uitzonderlijke talenten, maar daar geloof ik geen barst van. Ik geloof meer dat het hoge ouwe jongens krentenbrood gehalte met behoudzucht en  commerciële belangen, te maken heeft, te meer daar F1 eigenlijk maar een soort pseudo-competitie is.

PS smeekbedes? Dan ben ik toch hieraan het verkeerde adres lijkt me. I'm just a guy with anotner opinion weet je wel.
volgens mij zijn er momenteel 4 coureurs die langer dan 10 jaar in de F1 zitten, meer dan de helft zit er nog geen 5 jaar. Massa heeft zn tijd wel gehad denk ik, over Button kun je twisten, maar een Alonso kan nog gewoon races winnen en WK worden. Tuurlijk moet ie ook geen tien jaar meer blijven en dat gaat ook echt niet gebeuren, maak je daar geen zorgen over.

0634

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 23:38:01

Ik heb geen zin om het uit te zoeken en moet een beetje op mijn gevoel afgaan, maar volgens mij zagen we de afgelopen pakweg vijf jaar een startgrid  met de langste gemiddelde F1 carrière in de F1 historie. Je kunt dit gooien op een gouden generatie met uitzonderlijke talenten, maar daar geloof ik geen barst van. Ik geloof meer dat het hoge ouwe jongens krentenbrood gehalte met behoudzucht en  commerciële belangen, te maken heeft, te meer daar F1 eigenlijk maar een soort pseudo-competitie is.

En de rest van de wereld vind dat Alonso, Raikkonen en Button nog altijd tot de top van de wereld behoren en dat het dus niks met ouwejongenskrentenbrood maar met presteren te maken heeft.

Sorry, prima dat je een andere mening hebt, maar het draait om 1 ding en dat is kwaliteit. Dat hebben ze, niemand rijdt ze om de oren, en commerciele belangen zijn bovendien niet smerig of vies, die zijn brood- en broodnodig voor een commerciele sport. Als dat hand in hand gaat met kwaliteit, maakt dat jouw argument tot een 'ik wil graag' argument dat niet verder gaat dan qua onderbouwing dan 'willen'.

Want er is geen zinnige reden te bedenken om iemand als Alonso naar pak hem beet 150 races aan de kant te zetten, puur en alleen omdat hij 150 races reed. Die reden is er niet.

Wings

Citaat van: Breaktest op 31 maart 2014 - 15:44:35
Nee hoor, geef mij maar die jonge honden die nog niet verdorven zijn door het F1-virus.

Tot op zekere hoogte ga ik mee in je standpunt. Sommige rijders gaan simpelweg te lang door. Daar is al jaren het beste van af maar blijven stug zitten. Denk aan Barrichello, Coulthard, Trulli, maar ook Schumacher, rijders die gewoon klaar waren. Echter heb ik in het huidige veld niet het idee dat er rijders zijn die hun uiterste houdbaarheidsdatum voorbij zijn. Webber, Button, Räikkönen, Massa staan (in Webbers geval:stond) aan de voet van hun retour maar kunnen best nog 2, misschien 3, seizoenen mee. Alonso 3, 4. Deze rijders vervangen om ze te vervangen vind ik dan weer onnodig. Een Chilton (om maar een naam te noemen) heeft er niks meer te zoeken dan een Alonso of Button, jong talent of niet. Datzelfde geldt voor Esteban Gutiérrez. De waarheid zit ergens in het midden en denk dat de doorstroom prima is. Zolang er plaats is voor de Maldonado's en Chiltons denk ik niet dat we een vegrijzings-probleem hebben in de Formule 1.

Franky R.

Met je eens, wings...maar Massa had van mij mogen stoppen. Die staat nu IMHO Bottas tegen te houden. Ik denk dat Bottas al snel uitgeleerd is bij Massa en dan zal hij voorbij gaan aan de Braziliaan...

Wings

Zal me benieuwen. Massa is al vaker aangewezen als underdog wat achteraf anders bleek uit te pakken. Maar het is waar dat Massa niet meer beter wordt. Bottas wel (althans, laten we het hopen).

0634

Ik vind Massa wel een prima keuze voor Williams. Zo'n jongen brengt ook ervaring op technisch vlak. Samen met jonge hond Bottas een prima duo lijkt me.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 17:04:48
Ik vind Massa wel een prima keuze voor Williams. Zo'n jongen brengt ook ervaring op technisch vlak. Samen met jonge hond Bottas een prima duo lijkt me.

Ik vind hun beste rijders duo sinds jaren.

Franky R.

Citaat van: Wings op 05 april 2014 - 16:25:14
Zal me benieuwen. Massa is al vaker aangewezen als underdog wat achteraf anders bleek uit te pakken. Maar het is waar dat Massa niet meer beter wordt. Bottas wel (althans, laten we het hopen).


Precies wat ik bedoel....dank wings!

0634

Citaat van: Sabai op 05 april 2014 - 17:25:09
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 17:04:48
Ik vind Massa wel een prima keuze voor Williams. Zo'n jongen brengt ook ervaring op technisch vlak. Samen met jonge hond Bottas een prima duo lijkt me.

Ik vind hun beste rijders duo sinds jaren.

Vind ik ook. Intrinsiek is Bottas wellicht wat sneller nu, maar Massa brengt ook een hoop kennis mee. Dat is voor een team toch ook prettig. Gewoon een goede combi m.i..

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 18:17:59
Citaat van: Sabai op 05 april 2014 - 17:25:09
Citaat van: Jeroen op 05 april 2014 - 17:04:48
Ik vind Massa wel een prima keuze voor Williams. Zo'n jongen brengt ook ervaring op technisch vlak. Samen met jonge hond Bottas een prima duo lijkt me.

Ik vind hun beste rijders duo sinds jaren.

Vind ik ook. Intrinsiek is Bottas wellicht wat sneller nu, maar Massa brengt ook een hoop kennis mee. Dat is voor een team toch ook prettig. Gewoon een goede combi m.i..
Bottas is misschien een tikkeltje beter dan vorig jaar, maar of Massa nou echt een verbetering is tov Maldonado?? ik weet het niet.

Kootje

Natuurlijk is Massa 'n verbetering tov Maldonado. Niet alleen heeft hij 'n pak meer ervaring, ook is hij minder wispelturig. Oke ... ik denk dat Pastor op 'n goede dag weleens de snellere vd twee zou kunnen zijn, maar hoe vaak heeft hij dat soort dagen? Nu heeft Massa ook meer slechte dagen als goede, maar ook op die slechte dagen brengt hij iig die auto aan de finish. Kunnen we van Maldonado niet zeggen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 19:18:30
Natuurlijk is Massa 'n verbetering tov Maldonado. Niet alleen heeft hij 'n pak meer ervaring, ook is hij minder wispelturig. Oke ... ik denk dat Pastor op 'n goede dag weleens de snellere vd twee zou kunnen zijn, maar hoe vaak heeft hij dat soort dagen? Nu heeft Massa ook meer slechte dagen als goede, maar ook op die slechte dagen brengt hij iig die auto aan de finish. Kunnen we van Maldonado niet zeggen.
ik denk dat het voor de sfeer zeker een verbetering is en hij heeft idd ook meer ervaring, maar qua prestatie's denk ik niet dat er veel verschil in gaat zitten. Maldonado finishte afgelopen jaar ook meestal voor Bottas en heeft vorig jaar volgens mij ook weinig rare dingen gedaan.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 19:24:58
Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 19:18:30
Natuurlijk is Massa 'n verbetering tov Maldonado. Niet alleen heeft hij 'n pak meer ervaring, ook is hij minder wispelturig. Oke ... ik denk dat Pastor op 'n goede dag weleens de snellere vd twee zou kunnen zijn, maar hoe vaak heeft hij dat soort dagen? Nu heeft Massa ook meer slechte dagen als goede, maar ook op die slechte dagen brengt hij iig die auto aan de finish. Kunnen we van Maldonado niet zeggen.
ik denk dat het voor de sfeer zeker een verbetering is en hij heeft idd ook meer ervaring, maar qua prestatie's denk ik niet dat er veel verschil in gaat zitten. Maldonado finishte afgelopen jaar ook meestal voor Bottas en heeft vorig jaar volgens mij ook weinig rare dingen gedaan.

Proest geen rare dingen gedaan. Ik heb de tel niet bijgehouden maar hij heeft gemiddeld 1 voorvleugel per weekend eraan gereden. Ze moeten blij zijn dat hij daar weg is. Gisteren in de VT vloog hij ook de lucht in over een kerb.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 05 april 2014 - 19:38:54
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 19:24:58
Citaat van: Kootje op 05 april 2014 - 19:18:30
Natuurlijk is Massa 'n verbetering tov Maldonado. Niet alleen heeft hij 'n pak meer ervaring, ook is hij minder wispelturig. Oke ... ik denk dat Pastor op 'n goede dag weleens de snellere vd twee zou kunnen zijn, maar hoe vaak heeft hij dat soort dagen? Nu heeft Massa ook meer slechte dagen als goede, maar ook op die slechte dagen brengt hij iig die auto aan de finish. Kunnen we van Maldonado niet zeggen.
ik denk dat het voor de sfeer zeker een verbetering is en hij heeft idd ook meer ervaring, maar qua prestatie's denk ik niet dat er veel verschil in gaat zitten. Maldonado finishte afgelopen jaar ook meestal voor Bottas en heeft vorig jaar volgens mij ook weinig rare dingen gedaan.

Proest geen rare dingen gedaan. Ik heb de tel niet bijgehouden maar hij heeft gemiddeld 1 voorvleugel per weekend eraan gereden. Ze moeten blij zijn dat hij daar weg is. Gisteren in de VT vloog hij ook de lucht in over een kerb.
weinig rare dingen! Maar goed, in de beeldvorming die is ontstaan rijdt ie idd wel elke week een voorvleugel kapot, in werkelijkheid ligt dat gelukkig iets anders.