Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Wings

Massa vind ik nu echt zo'n pechmagneet. Geen idee hoe hij het doet maar hij zit er altijd wel tussen als wat gebeurd. Vaak is hij, buiten zijn schuld om, slachtoffer van dingen die om hem heen misgaan. Of hij vertegenwoordigd een bijrol erin.  Gisteren was Bottas aan de beurt. De keren dat beiden zonder problemen reden was het verschil marginaal met een licht voordeel voor Bottas. Verder wel eens met Jozef. Ondanks dat ik er niet vaak meer er op inspring vind ik de kritiek soms wel wat zwaar. Maar oké sommige rijders roepen dat schijnbaar over zich af en zijn nu eenmaal populair. Apart trouwens dat het vaak de Zuid-Amerikaanse types treft. Kennelijk geen populaire jongens in Europa. ;)

0634

Dat lijkt me niet. Ik was altijd fan van Senna, van Montoya. Ik vind Perez prima. Maldonado dan weer wat minder, maar ik heb zeker niks tegen Zuid-Amerikanen.

Wings

Er zijn wel meer fans dan alleen jij natuurlijk. ;) Wat Senna betreft, ondanks dat hij populair was (vooral in Brazilië natuurlijk) was de anti-Senna-brigade in Europa minstens net zo groot als zijn fans. Over Piquet maar te zwijgen. Verder was Montoya vroeger ook vaak slachtoffer van mensen die hem verafschuwde. Zijn opvliegerig karakter was daar debet aan. Pérez en Maldonado wordt vaak verweten dat het wildebrassen zijn.

0634

Ze zijn spraakmakend. Daarom veel voor- en tegenstanders. Iemand als Button roept minder weerstand op.

Wings

Kan. Maar daarom niet minder opvallend.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:05:27
Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij het slecht doet. Ik wil maar eens zien wie er voor Williams beschikbaar was en die het net zo goed had gedaan. Hülkenberg, mogelijk, maar volgens mij had die zelf geen zin om naar Williams te gaan gezien de draak van een wagen die ze in 2013 hadden. Zelfde voor Pérez. Nee, ik vind de keuze van Williams voor Massa een goede beslissing, voor beide partijen. Een half jaar geleden zou ik het niet gezegd hebben, nu wel.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:08:33
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:05:27
Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij het slecht doet. Ik wil maar eens zien wie er voor Williams beschikbaar was en die het net zo goed had gedaan. Hülkenberg, mogelijk, maar volgens mij had die zelf geen zin om naar Williams te gaan gezien de draak van een wagen die ze in 2013 hadden. Zelfde voor Pérez. Nee, ik vind de keuze van Williams voor Massa een goede beslissing, voor beide partijen. Een half jaar geleden zou ik het niet gezegd hebben, nu wel.
Maldonado? ;) die deed qua tempo iig niet onder voor Bottas en reed vorig jaar een redelijk seizoen geloof ik (qua incidenten). Ik vind de keuze voor Massa op zich wel ok, we weten ook niet wat hij achter de schermen brengt, maar 3 jaar lijkt me wat teveel van het goede. Maar ik zie de huidige Massa niet meer al een top 10 coureur (dat klinkt gewaagd, maar maak maar eens een lijstje), maar hij rijdt wel in de op 1 of 2 na beste auto van het veld. Liever zou ik daar een betere coureur zien, zeker de komende jaren als Williams aan de (sub)top blijft.

Jozef

Valt nog maar af te wachten of dit jaar geen toevalstreffer is voor Williams, mede dankzij de overstap naar Mercedes. Wat zij nu doen hebben we in het verleden ook gezien van teams als BAR of Toyota, die dan vervolgens een jaar konden hebben waarin ze nauwelijks punten pakten. Als Williams volgend jaar weer wat achteruit gaat en Massa ook, dan is het nog steeds een evenwichtig huwelijk. ;)

Arthur

Al met al prima. Al hoop ik wel dat Massa niet eindigt zoals Barrichello in een eindeloos gezeur en verwijten makend richting andere coureurs etc.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ik vind het van Bottas wel echt supertof. Komt een beetje over als een ijskonijn, maar racet verschrikkelijk sterk en stabiel. Dreig zowaar een beetje fan van hem te worden.

Vieze baas

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:08:33
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:05:27
Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij het slecht doet. Ik wil maar eens zien wie er voor Williams beschikbaar was en die het net zo goed had gedaan. Hülkenberg, mogelijk, maar volgens mij had die zelf geen zin om naar Williams te gaan gezien de draak van een wagen die ze in 2013 hadden. Zelfde voor Pérez. Nee, ik vind de keuze van Williams voor Massa een goede beslissing, voor beide partijen. Een half jaar geleden zou ik het niet gezegd hebben, nu wel.

IK had Hulkenberg erg graag in deze Williams gezien. Die had ook wel een paar podiums gereden...
Maar idd een jaar geleden zou die nooit voor Williams hebben gekozen

Sabai

Citaat van: Vieze baas op 29 juli 2014 - 09:14:18
Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:08:33
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:05:27
Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij het slecht doet. Ik wil maar eens zien wie er voor Williams beschikbaar was en die het net zo goed had gedaan. Hülkenberg, mogelijk, maar volgens mij had die zelf geen zin om naar Williams te gaan gezien de draak van een wagen die ze in 2013 hadden. Zelfde voor Pérez. Nee, ik vind de keuze van Williams voor Massa een goede beslissing, voor beide partijen. Een half jaar geleden zou ik het niet gezegd hebben, nu wel.

IK had Hulkenberg erg graag in deze Williams gezien. Die had ook wel een paar podiums gereden...
Maar idd een jaar geleden zou die nooit voor Williams hebben gekozen

En Williams niet voor hem anders hadden ze hem niet weg gedaan lijkt me. Ben nu ook wel met de meerderheid eens dat hij top is maar geen buitencategorie. Daar is het verschil met Perez te klein voor die vaak zelfs de snellere is van de 2.

Kootje

Williams heeft hem de deur gewezen omdat ze geld nodig hadden, niet vanwege het gebrek aan kwaliteit.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:40:26
Ze zijn spraakmakend. Daarom veel voor- en tegenstanders. Iemand als Button roept minder weerstand op.
Button, Button? Bedoel je die Magic Button waar Mercedes in Duitsland over sprak? Anders geen idee wie je bedoelt. Nee grapje natuurlijk.
Succesvolle rijders en rijders met temperament (zowel op als naast de baan) hebben vaak grote fanbase, maar vaak ook een even grote "Antifan base" Rijders als Button, Hakkinen, Hill, Raikkonen en Rosberg hebben vaak trouwe fans, maar vrijweinig haters of bashers. Daarom was ik altijd Hill en Hakkinen en Raikkonen fan.  Met (zoals jij het noemt) spraakmakende rijders gebeurt er altijd wel wat en kan het soms niet goed aflopen en dan zijn mensen geneigd minder fan van een rijder te zijn.

Vieze baas

Citaat van: Sabai op 29 juli 2014 - 10:34:28
Citaat van: Vieze baas op 29 juli 2014 - 09:14:18
Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:08:33
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:05:27
Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat hij het slecht doet. Ik wil maar eens zien wie er voor Williams beschikbaar was en die het net zo goed had gedaan. Hülkenberg, mogelijk, maar volgens mij had die zelf geen zin om naar Williams te gaan gezien de draak van een wagen die ze in 2013 hadden. Zelfde voor Pérez. Nee, ik vind de keuze van Williams voor Massa een goede beslissing, voor beide partijen. Een half jaar geleden zou ik het niet gezegd hebben, nu wel.

IK had Hulkenberg erg graag in deze Williams gezien. Die had ook wel een paar podiums gereden...
Maar idd een jaar geleden zou die nooit voor Williams hebben gekozen

En Williams niet voor hem anders hadden ze hem niet weg gedaan lijkt me. Ben nu ook wel met de meerderheid eens dat hij top is maar geen buitencategorie. Daar is het verschil met Perez te klein voor die vaak zelfs de snellere is van de 2.

Ben ik het niet mee eens. Hulkenberg is veel constanter dan Perez (jammer alleen van het moment in Hongarije). Perez kan een race ineens heel goed rijden maar de race erna is het weer minder. Kwali duel is ook 9-2 voor de Hulk dit seizoen dus de stelling dat Perez vaak de snellere is gaat naar mijn inzien niet op.