Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 24 juli 2014 - 13:13:32
http://www.gppits.net/magazine/column_felipe_massa_wijst_weer_naar_anderen/


Een column over Felipe Massa...gefrustreerde coureur of een man die nooit in de spiegel kijkt?! Wat jullie?
Mwoah, hoewel ik vind dat hij wat betreft Magnussen de plank volledig misslaat snap ik het wel als hij wat 'gefrustreerd' is. Want Duitsland mag dan wel voornamelijk zijn fout zijn (persoonlijke mening), zijn uitvallen in Australië, Canada en Engeland waren dat zeker niet. Voor een belangrijk deel buiten zijn schuld om schittert Bottas terwijl hij langs de kant toekijkt. Als ze allebei blijven rijden is er qua snelheid weinig verschil tussen hen.

Echter, dit jaar lijkt Bottas veel beter uit de problemen te blijven dan Massa, dus dat is zeker een compliment voor de Fin en iets voor Massa om achter zijn oren te krabben.

Het zou Massa sieren als hij eens bij zichzelf te rade gaat hoe hij een volgende aanrijding zou kunnen voorkomen (indien mogelijk, dus niet zoals in Engeland of Australië), in plaats van steeds wild om zich heen te slaan in de media.

gloudiesaurus

Met Matthijs eens. Van een ervaren coureur mag je een andere reactie/ move verwachten.

Ik vind dat Bottas boven Massa uitstijgt. Bottas maakt minder brokken en is meestal de snellere.
Moet de ervaren Massa toch pijn doen, dus ik snap zijn frustratie wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Is wel een beetje een frusti. Nergens voor nodig want hij heeft natuurlijk een geweldige loopbaan. Alleen, dat laatste stapje heeft hij nooit kunnen maken. Het is ook goed dat hij in 08 geen kampioen werd, want Lewis is een veel waardiger kampioen.

Of hij op zijn retour is, weet ik niet. Eigenlijk denk ik dat hij nooit beter was dan dit. In een top-Ferrari kon hij uitstekend presteren want snelheid heeft hij. Maar racen kan hij niet. In druk verkeer kan hij zich maar zelden naar voren werken, ondanks goed materiaal, en grossiert hij in fouten en foutjes.

Naar zichzelf kijken heeft hij nooit gedaan. Hij heeft een bepaalde jongensachtige uitstraling waardoor je hem veel gunt, maar hij heeft bij mij een hoop sympathie verloren door alles bij de jongelingen neer te leggen en voorbij te gaan aan het feit, dat de rest van de wereld ziet dat het vooral zijn schuld was.

Om terug te gaan op het topic betreffende oude coureurs: die ben ik helemaal niet zat (Alonso niet, Button niet, Kimi niet), maar Massa ben ik wel zat. Feitelijk zoals ik Barrichello ook al een tijdje zat was. Ook zo'n jongen die nooit naar zichzelf keek. Hoe het overschatte 'ervaring-argument' ervoor kan zorgen dat teams veel geld uitgeven voor structurele subtopcoureurs zal mij voor eeuwig verbazen.

(Btw: chapeau voor Hamilton in deze: die zegt het altijd heel juist als hij in de fout is gegaan (op dat lieg-moment met Trulli na dan ;))

Matthijs

Niet om te discrimineren, maar zou het een cultuurding zijn? Naast Massa wordt ook Barrichello genoemd. Berucht is ook Maldonado in zijn gebrek aan zelfreflectie en ook Perez wordt dit soms verweten. Is het iets Latijns-Amerikaans? Of zie ik een patroon dat er helemaal niet is?

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2014 - 14:32:17
Niet om te discrimineren, maar zou het een cultuurding zijn? Naast Massa wordt ook Barrichello genoemd. Berucht is ook Maldonado in zijn gebrek aan zelfreflectie en ook Perez wordt dit soms verweten. Is het iets Latijns-Amerikaans? Of zie ik een patroon dat er helemaal niet is?
Perez zou slecht met zijn monteurs en Button kunnen omgaan. Hij zou vaak "Ruzie"hebben gehad om het een of ander. Boullier had dat laatst in een intervieuw gezegt. En geloof niet echt dat het een statment was om modder te gooien, maar omdat het echt zo was en iedereen wilde weten waarom perez aan de kant werd geschoven.

Overigens las ik ergens dat Massa nog steeds vind dat Kevin schuldig is en dat de sterwards maar moeten worden vervangen als ze denken dat hij verantwoordelijk is.

Ah, ik zie dat Franky ook al geplaatst had op de frontpage. Misschien dat ik dat daar al had gelezen.

@Jeroen: Australië en Engeland kon hij niks aan doen, Canada vind ik echt een twijfel geval. Nog steeds. Maar goed, destijds met Hamilton was het ook altijd raak en in 2012 met Senna een paar keer. Dus ik denk dat Massa wel een rijder is die vaak betrokken is in dat soort ongevallen. Grosjean is dat gelukkig ontgroeid en heeft sinds Spa 2012 niks meer verkeerd gedaan dan langzaam rijden.

Wings

Citaat van: Jozef op 17 april 2014 - 16:16:25
Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 15:49:41Stiekem zou ik wel eens willen weten hoe het zou zijn als je de regel in voert voor rijders dat zij niet langer dan 3 jaar voor hetzelfde team mogen rijden.
Dan had Vettel al na zijn 2e titel op zoek gemoeten naar een ander team. Had Alonso kunnen instappen bij RBR. Had Lewis ook in 2010 voor een ander team moeten rijden. En om Button weer aan te halen, in 2013 had ie dan niet meer voor McLaren gereden. Welk team zou hem hebben opgepikt? Ik denk niet dat dit een topteam zou zijn geweest om heel eerlijk te zijn.

Dit vind ik een heel interessante gedachte! :) Zou het ook wel eens willen zien.

Beetje laat (maar lees dit nu pas) maar dat is niet oninteressant. Nadeel is dat rijders dan geen uitdaging meer zoeken om topteams (zoals McLaren, Ferrari) naar de top te tillen maar allen willen instappen bij het team dat op korte termijn het meest succesvol is. En dan gaat toch een stuk charme verloren wat niks is mooiers om toprijders maximaal te zien geven, zoals Alonso nu, Hamilton bij McLaren, Vettel in zijn eerste jaar bij Red Bull, Schumacher in medio jaren 90 bij Ferrari en daarvoor Senna in een inferieure McLaren. Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Arthur

Zo'n stoelendans zie ik ook niet zitten. Wordt het weer een beetje kunstmatig en verdwijnt weer een beetje charme in de F1.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 19:43:17
Zo'n stoelendans zie ik ook niet zitten. Wordt het weer een beetje kunstmatig en verdwijnt weer een beetje charme in de F1.


Een stoelendans? Nee, dat is helemaal niets. Als een rijder tien jaar bij hetzelfde team kan zitten, dan is het maar zo. Wil je meer vers bloed in de sport, dan zullen ze meer teams moeten toelaten...zo denk ik erover.

0634

Nee joh, komt alleen maar troep bij.

Maikel0230

#159
Citaat van: Jeroen op 25 juli 2014 - 17:43:29
Nee joh, komt alleen maar troep bij.

Alhoewel ik ook vind dat er meer teams moeten zijn dan nu ben ik het wel met je eens, in het huidige klimaat waarin de lagere klassen zijn gevuld met talentloos en roekeloos plebs die maar niet bij de F1 teams binnen geraken zijn kleine nieuwe teams een perfect doelwit, zo komt er inderdaad alleen maar troep bij.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2014 - 17:43:29
Nee joh, komt alleen maar troep bij.

Massa weer bij Ferrari... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Figge

Citaat van: Wings op 24 juli 2014 - 18:46:11
Citaat van: Jozef op 17 april 2014 - 16:16:25
Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 15:49:41Stiekem zou ik wel eens willen weten hoe het zou zijn als je de regel in voert voor rijders dat zij niet langer dan 3 jaar voor hetzelfde team mogen rijden.
Dan had Vettel al na zijn 2e titel op zoek gemoeten naar een ander team. Had Alonso kunnen instappen bij RBR. Had Lewis ook in 2010 voor een ander team moeten rijden. En om Button weer aan te halen, in 2013 had ie dan niet meer voor McLaren gereden. Welk team zou hem hebben opgepikt? Ik denk niet dat dit een topteam zou zijn geweest om heel eerlijk te zijn.

Dit vind ik een heel interessante gedachte! :) Zou het ook wel eens willen zien.

Beetje laat (maar lees dit nu pas) maar dat is niet oninteressant. Nadeel is dat rijders dan geen uitdaging meer zoeken om topteams (zoals McLaren, Ferrari) naar de top te tillen maar allen willen instappen bij het team dat op korte termijn het meest succesvol is. En dan gaat toch een stuk charme verloren wat niks is mooiers om toprijders maximaal te zien geven, zoals Alonso nu, Hamilton bij McLaren, Vettel in zijn eerste jaar bij Red Bull, Schumacher in medio jaren 90 bij Ferrari en daarvoor Senna in een inferieure McLaren. Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Ja klopt, is ook waar, maar er zijn ook tal van voorbeelden van rijders die veel langer bij teams reden waarbij de toegevoegde waarde te veel afneemt. Ik mij kan het persoon niet veel schelen welke rijder waar rijdt. Ik denk bij Schumacher niet aan Ferrari. Ik denk bij Senna niet aan McLaren. Bij Schumacher denk ik aan Belgie in 95, maar helaas ook aan Oostenrijk in 2003, of een tragisch ongeval. Bij Senna aan Donington 93 en helaas ook een tragisch ongeval. Hun manier van werken is daarbij fascinerend en dat maakt hen onvergetelijk. Maar ik zie niet graag een rijder in een soort vast dienstverband 10 jaar bij een team rijden. Zo raakt men scherpte kwijt. Men blijft scherper als er meer roulatie is. Dat is meer mijn gedachte erachter. Maar ik realiseer mij ook dat men hier vaak niet zo naar kijkt. Ik zou bijvoorbeeld liever gezien hebben dat Schumcher in 2003 voor een ander team met minder middelen was gaan rijden. Ga maar naar McLaren of Williams destijds. Had hij ook kansen op de titel gehad. Ik vond hij ook echt fantastisch dat Alonso naar McLaren ging. Echt een topmove. Het werkte niet terug naar Renault, na 2 jaar naar Ferrari, maar daar rijdt hij inmiddels al een 5e seizoen. Ik durf de stelling wel aan dat als Alonso een echte kans had naar een ander topteam over te stappen, hij dit zou doen. Ik vind het ook jammer dat Vettel op zijn zetel blijft zitten. Lewis is ook te lang bij McLaren gebleven, maar heeft gelukkig wel een move gemaakt.

FolkertE

Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 14:30:17
Citaat van: Wings op 24 juli 2014 - 18:46:11
Citaat van: Jozef op 17 april 2014 - 16:16:25
Citaat van: Figge op 17 april 2014 - 15:49:41Stiekem zou ik wel eens willen weten hoe het zou zijn als je de regel in voert voor rijders dat zij niet langer dan 3 jaar voor hetzelfde team mogen rijden.
Dan had Vettel al na zijn 2e titel op zoek gemoeten naar een ander team. Had Alonso kunnen instappen bij RBR. Had Lewis ook in 2010 voor een ander team moeten rijden. En om Button weer aan te halen, in 2013 had ie dan niet meer voor McLaren gereden. Welk team zou hem hebben opgepikt? Ik denk niet dat dit een topteam zou zijn geweest om heel eerlijk te zijn.

Dit vind ik een heel interessante gedachte! :) Zou het ook wel eens willen zien.

Beetje laat (maar lees dit nu pas) maar dat is niet oninteressant. Nadeel is dat rijders dan geen uitdaging meer zoeken om topteams (zoals McLaren, Ferrari) naar de top te tillen maar allen willen instappen bij het team dat op korte termijn het meest succesvol is. En dan gaat toch een stuk charme verloren wat niks is mooiers om toprijders maximaal te zien geven, zoals Alonso nu, Hamilton bij McLaren, Vettel in zijn eerste jaar bij Red Bull, Schumacher in medio jaren 90 bij Ferrari en daarvoor Senna in een inferieure McLaren. Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Ja klopt, is ook waar, maar er zijn ook tal van voorbeelden van rijders die veel langer bij teams reden waarbij de toegevoegde waarde te veel afneemt. Ik mij kan het persoon niet veel schelen welke rijder waar rijdt. Ik denk bij Schumacher niet aan Ferrari. Ik denk bij Senna niet aan McLaren. Bij Schumacher denk ik aan Belgie in 95, maar helaas ook aan Oostenrijk in 2003, of een tragisch ongeval. Bij Senna aan Donington 93 en helaas ook een tragisch ongeval. Hun manier van werken is daarbij fascinerend en dat maakt hen onvergetelijk. Maar ik zie niet graag een rijder in een soort vast dienstverband 10 jaar bij een team rijden. Zo raakt men scherpte kwijt. Men blijft scherper als er meer roulatie is. Dat is meer mijn gedachte erachter. Maar ik realiseer mij ook dat men hier vaak niet zo naar kijkt. Ik zou bijvoorbeeld liever gezien hebben dat Schumcher in 2003 voor een ander team met minder middelen was gaan rijden. Ga maar naar McLaren of Williams destijds. Had hij ook kansen op de titel gehad. Ik vond hij ook echt fantastisch dat Alonso naar McLaren ging. Echt een topmove. Het werkte niet terug naar Renault, na 2 jaar naar Ferrari, maar daar rijdt hij inmiddels al een 5e seizoen. Ik durf de stelling wel aan dat als Alonso een echte kans had naar een ander topteam over te stappen, hij dit zou doen. Ik vind het ook jammer dat Vettel op zijn zetel blijft zitten. Lewis is ook te lang bij McLaren gebleven, maar heeft gelukkig wel een move gemaakt.
Inderdaad, al denk ik bij Senna toch automatisch aan Mclaren en Williams, maar ook aan 94 en 93. En monaco 84. Ik had  Hamilton eigenlijk nooit Mclaren zien verlaten, maar gelukkig deed hij het wel. En Alonso ging enigszins met de staart tussen de benen terug naar Renault. Jammer dat Renault nooit meer top werd.
Maar Hamilton's move en Alonso's move van respectievelijk Mclaren en Renault naar Ferrari waren gewoon mooie carrière moves.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 24 juli 2014 - 13:13:32
http://www.gppits.net/magazine/column_felipe_massa_wijst_weer_naar_anderen/


Een column over Felipe Massa...gefrustreerde coureur of een man die nooit in de spiegel kijkt?! Wat jullie?

Bijna over de gehele lijn oneens met je column. Sinds 2010 was Massa Ferrari-onwaardig. In 2014 in een onverhoopt sterk Williams lijkt hij echter een nieuw elan gevonden te hebben waarin hij neit om de oren wordt gereden door zijn jonge getalenteerde teamgenoot, maar er gewoon een leuke en mooie strijd mee heeft. De Massa zoals ik hem nu zie, zie ik veel liever dan de Massa van de vier lange jaren hiervoor. Zijn eerste pole sinds 2008 onderschrijft dit.

Van de incidenten die je noemt, is alleen Duitsland echt treurig. Daar reed hij alsof Magnussen niet bestond, tja dat doe je niet bij de start en de houding van Massa achteraf is inderdaad lachwekkend. Maar Canada was volledig toe te schrijven aan Pérez, zoals onderschreven door de stewards aldaar, en Massa stond er volledig in zijn recht. Dat je hem ervan beschuldigt in Engeland te dicht achter een andere auto te rijden... euh, we hebben het over autoracen toch? Her en der werd hij juist geroemd om zijn reflex waarin hij de auto omgooide en een zware klap op Kimi kon vermijden. Op de BBC was iedereen er lyrisch over.

Dus... te veel incidenten? Dit seizoen nog maar 1 waar hij echt schuld aan had. In zijn laatste Ferrari-jaren was dat veel erger. Hij had veel meer punten kunnen scoren zonder de pech die hij heeft gekend. Ik ben geen fan van de man, maar zoals hij in 2014 rondrijdt mag hij van mij blijven.

0634

Mwah, hij is daar wel gehaald als de ervaren racewinnaar. Zijn prestaties vallen toch behoorlijk in het niet bij de jonge Bottas. Vind dat ie redelijk op een hoopje wordt geveegd om eerlijk te zijn.

Bovendien vind ik het ook een zeurpiet. Ik heb Massa nog nooit horen zeggen dat iets zijn schuld was. En dan lult ie ook nog eens over nieuwkomers die allemaal veel te wild zijn, veel wilder dan zijn generatie. Maar ik kan me van Massa ook nog wel wat herinneren hoor.

Ik heb Massa lange tijd heel sympathiek gevonden maar vind hem nu toch wel een hele zure vent geworden vol frustraties.